Rymling
Jahapp, nu har Socker rymt
Har dock hittat henne under frysen, men hon vägrar komma fram när jag sitter där och lockar på henne.. Så nu har jag gillrat en fälla, en hink med mat i och en "stege" upp (samt tätat springorna vid spisen så hon inte får för sig att krypa in där istället).
Försökte locka ut henne med Barnmat på ett fat. Och nog kom hon ut alltid (hon kan inte motstå Barnmat!). Men så fort jag rörde mig det minsta så smet hon in under frysen igen, snabbt som sjutton.
Nu vill hon tydligen sova, så det finns väl itne så mycket mer jag kan göra. Har lagt ner barnmaten i hinken nu, så får vi se om hon lockas dit sen när hon vaknar.
Har varit borta några timmar, men hamstern har inte ramlat ner i hinken ännu. Hon har dock varit uppe på stegen och klättrat, för maten jag spred ut på stegen är borta. Då är det bara att vänta på att hon blir hungrig igen och måste hoppa för att få mer mat 
hoppas du hittar henne :)
Jag vet ju vart hon är, det svåra är att få ut henne 
Har du nån håv för fiskar??? om du har det så kanske du kan få tag i henne om du sitter med håven när hon kommer fram.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Tyvärr har jag inte det, det var dock ett smart förslag!
#6 Ah va synd…Tack
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Bra gjort! :) Så klumpig som jag är så kelade jag med min hamster sedan satte jag in hon i buren. Sedan gick jag ner och åt. Och efter ca 40-50 minuter gick jag upp då hade jag glömt stänga luckan så Tindra satt på bordet i sin burk med torrfoder i jag blev jätterädd för buren står på ett 1,5 meters skrivbord :S
Hahaha riktigt smart! Creds till dig :)
Haha, smart fälla! Hur lyckades hon rymma? 
Mvh Alicia.
Förmodligen måste hon ha klättrat upp på sitt hus och sen hoppat över kanten på akvariet. Jag fattar bara inte hur det kunde ha gått till, för från taket till kanten är det 30-40 cm, och hon har tidigare inte ens kunnat komma upp på taket ens (det är ca 20-30 cm högt). Så ärligt talat, jag ahr INGEN aning om hur hon kom ut. Men nu har jag satt på gallret på akvariet. Trodde ju i min enfald att det inte behövdes förut..
Tur att du fick tag på henne :) Jag minns när min lillasyster på 2 år släppte ut min förra dvärghamster. Hon klättrade ner i ett hål i golvet på övervåningen. Så när man var på nedervåningen så hörde man hur det krafsade i taket. Trodde det var kört, att hon skulle dö där inne. Hålet var inte stort, men jag fick ner en liten skål vatten och lite mat. Och så satte jag ett rep där som hon kunde klättra upp för. det gick en vecka och plötsligt hörde vi en duns i väggen. Gick ner till källaren och hörde att hon var där nere. Så vi fick bryta upp ett hål i väggen och ta ut henne. hon måste ha ramlat 2-3 meter ner för den där väggen. Usch, lilla stackarn! :( När hon kom ut var hon mager och uttorkad och alldeles smutsig. Hon fick sitta mörkt i sin Bur och vänja försiktigt vid ljus eftersom hon inte hade sett ljus på en vecka. Tyvärr så återhämtade hon sej aldrig helt. Balansen var borta och hon var mager och vingade. Vi misstänkte hjärnblödning som hon troligen fick när hon ramlade nerför väggen. Men var tacksam för att vi fick ut henne i alla fall :)
Vilken smart fälla du hade gjort! ;D sjävl hade jag nog inte kommit på något sådant. Barnmat? vad då för nån? :) är det någon man kan ge dvärgisar också?
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!