Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 13363 ggr
Mexxie
0

Hur bor eran hamster? del 6

Nu tog jag mig friheten att fortsätta med nya bilder, då den andra blev så lång.

Här bidrar ni alltså med bilder på din/dina hamstrar.

Länkar till de förra trådarna:

- Hur bor eran hamster?

- Hur bor eran hamster? del 2

- Hur bor eran hamster? del 3

- Hur bor eran hamster? del 4

- Hur bor eran hamster? del 5

91Marran
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bor ingen där just nu.

Mvh
Mig

SandyCipper
0

#1 URLÄCKER Bur !Skrattande

TildaH
2

Caines bostad

Jag har säkert skrivit i ngn av de tidigare trådarna, men jag har ju byggt om buren denna vecka, hihi.

Fast bilden är inte heller riktigt korrekt, äggkartongen är flyttad till översta lilla hyllan på höger sida.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

candycandye
0

#1 Imponerande!

Zvintos
0

Har ingen bild på hur resten bor, men såhär bor Mist.
Flaskan hänger dock inte kvar i taket, kom på att jag har en speciell ställning som pappa svetsat ihop åt mig.
Rummet hamstrarna står i är väldigt rörigt för tillfället.
Så nya bilder tas inte förrän det är organiserat där och allt står på sin plats. Tungan ute

SandyCipper
1

Såhär bor Klumpen :)

candycandye
0

#5 ska bli kul att få se bilder på de sen!

[Sniff]
0

#6 Tycker buren ser lite liten ut… ;)

Har du inte tagit bort prislappen? :O ^^ :P

Karizma
0

5, vad är det gör galler du har? Jag fick hem våran då var det tillfällig bostad men iaf den tjejen hade locket på men 3del  var galler därmed helt idiotsäker Bur samt smart o bära. Jag har en låda och en gallerbur men ska köpa en låda eller dun Bur pga hon gnager på gallret o gillar inte buren något vidare.

Zvintos
0

#9: Det är vanligt fyrkantsnät (kallas även putsnät eller minknät) och kan köpas i princip i vilken byggvaruhandel som helst, samt på Granngården. =)

Karizma
0

10, tack för ditt svar då vet jag vad det är för nät som ska inhandlas Flört

SandyCipper
0

Den buren som jag har ( #5 ) kostade inte 495 egentligen, hamstern hängde med =)

AWI KLUMPEN !<33

SandyCipper
0

… och i denna dunan bor Medawen och Diego ! *_* :)
Den är lite tråkig just nu, men ska snart fixxas :)

BMEXX
0

#12 inte för att vara elak men är inte buren lite liten för att vara till en guldhamster? Fast får hon vara ute och springa en massa så kanske det inte gör så mkt.

// Pabblo

SandyCipper
0

jaa, såklart han får vara ute D:

flikkan
0

Åhh, Bara av att se burarna gör ju att man blir sugen på att skaffa hamster igen! Skrattande

Sigriiid
1

Här bor robbarna Anki o Pytte.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Sigriiid
1

Här bor Sigrid i sitt kar på 90x43

#6 Vad e det för mått på buren? Väldigt söt hamster =)

// Emmily

SandyCipper
0

Bredd 42

Längd: 26

Denna kommentar har tagits bort.
Sigriiid
0

#19 Utan att mena något illa så anser jag att den buren är på tok för liten åt en guldhamster. Obestämd

// Emmily

Nusse123
0

Jag har en fråga nu när vi ändå är inne på burmått: hur stora måste guldhamstrars burar vara?

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

SandyCipper
0

Är den?! :O

ja men vaf*n då är det bara att byta;) Men den buren jag har hemma  är hög.. men jag gråter om jag ska byta i den höga buren för där bodde Sandy innan ..

Zvintos
0

#22: Minst 0,12 kvadratmeter stor.
Minsta sida får inte understiga 25cm och minsta höjd är 20cm.

Sigriiid
0

Minst en yta å¨0.12 m2 för en guldis enligt jordbruksverket.

// Emmily

SandyCipper
0

Så är min Bur för liten??

Mexxie
0

Nej det är den inte. Men den skulle kunna vara större, om du förstår vad jag menar.

tjoffsa
0

#17 Hjälp va stor!! =) Går de inte vilse där? Helt underbart va de måste ha det de små =)

pigelina
1

Här bor min Älskling Allien<3
Ser inte ut så längre, har ändrat om men, men;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

91Marran
0

#23 man märker på hamstern om de tycker att den är för liten.

Mvh
Mig

[Emma-Rhino]
0

Rhino har en Bur på 56*39*28 vilket jag tycker är på tok för litet. Letar som en galning efter ngt större. Ett akvarie eller ngt. Eller ett nät så man kan bygga en egen Bur.

91Marran
0

#31 bra nät finns på snickarjockes i nybro.

Mvh
Mig

[Emma-Rhino]
0

#32 Ok, då tar jag och kollar in det nån gång i veckan! Hade glömt att du köpt ditt där.

Norahamster
0

#33 om du kan offra lite mer pengar än vanligt så finns det ju riktigt fina teriarium för typ ormar och geckon. Men de passar ju perfekt som hamsterbur också Glad

Norahamster
0

Har funderat lite på en sån här -->

[Emma-Rhino]
0

#35 sant. Håller utkik på blocket hela tiden…

Kalashnivik
1

Jag har ett terrarium :D Det är jättebra!

MariaD
0

Håller på o klurar på ett hemmabygge Flört någon som vet om man kan köpa "listerna" som skjut dörrarna i ett terrarium går i. Hoppas ni fattar vad jag menar………………….

MariaD
0

#1 vad har du för nät? ser väldigt finmaskigt o bra ut. Har aldrig sett det förut.

Sigriiid
0

#37 tjusigt! STort o fint :)

// Emmily

[iurochskur]
0

På torsdag blir det helt nya bilder på hur mina hamstrar bor, ska skaffa ett antonius system.

Kram!

[Emma-Rhino]
0

bara för att vi pratar om det så kom denna annons upp på blocket idag. Ngr hundra lappar för dyrt bara.

Nusse123
0

#42 tog bort länken då man inte får länka till annonser på blocket :)

Mvh Maja

[Emma-Rhino]
0

nähä, ok, då vet jag det. =) Jobbigt när alla sajter har olika regler.

Nusse123
0

#44 haha, aa XD

Mvh Maja

91Marran
0

#39 finmaskatbyggnät kallades det i affären.

Mvh
Mig

TildaH
0

Såg sånt där finmaskigt nät på en djurbutik på internet.

Burnät: 12,7x25,4x1,45mm

Svetsat, galvaniserat.

Bredd 90cm, längd på rullen 30m.

2049.-

Det är MÅNGA burar, hihi.

--------------

BMEXX
0

Kan du bygga burar till hela HIF ;)

// Pabblo

TildaH
0

Jepp, jag är riktigt duktig på att snickra *host*

--------------

Grace2009
2

Min lilla Grace har flyttat för bara ett fåtal dagar sedan, så får väl visa hennes nya lyxlya! Det är en 140x70cm kanin/marsvinsbur jag har satt fyrkantsnät på. Massor av plats för tjejen att leka och klättra runt :)

(Hon är den vita tussen uppe till vänster)

[Emma-Rhino]
0

Är nu klar med Rhinos nya bostad. Blev en stor "trälåda" med måtten 100*80cm med nättak. Hittar inte kamerasladden så jag kan inte lägga ut ngr bilder än. Men vi ska ha inflyttningsfest idag. =)

Helena1978
1

Min kinesiska dvärghamsterhona bor här med sina småttingar, skall även hänga en trästege i takgallret så fort ungarna blivit stora nog att flytta själv.

PsychoTroll
2

I detta akvarium ska min guldhamster bo, som jag får hem om några veckor. Blir en Caramel tjej från Opossums :) Fick meddelat igår att honan är mig hihi, jag är överlycklig.

Akvariumet är inte så mkt i ordning ännu, har köpt lite saker, men ska upp till Bromma Zoomarknad i slutet av månaden och handla resten till det, så ni får se mer bilder senare. Har iaf byggt locket själv och huset o stegen o övervåningen :P
Akvariumets mått är 80x40x35

Sigriiid
0

#53 Tjusig!! En Bur i min smak!Glad

// Emmily

PsychoTroll
0

#54 Man tackar :) Hoppas hamstern kommer tycka om den :P

Tinwe
0

#53 Mycket fint alltså! :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Emma-Rhino]
2

Nu har Rhino fått sin nya bostad. Inflyttningsfest igår. Den är 100*80cm och riktigt stor och rymlig. =)

Mexxie
0

Neos bur

[Elin833]
0

en tanke, borde man inte kunna ha ett dockskåp som hamsterbur? någon som har testat? :D

PsychoTroll
0

#59 Jag tkr själv att träburar inte är så snyggt, ja gillar akvarium bäst för då ser man hamstern mera, trä känns för mig mer ohållbart också, visst kan man måla med vattenfast färg osv, men ändå känns de som att hamster ska gnaga sig ut :P Men visst skulle de gå, bara de inte blir för höga våningar osv.

Annisch
0

#50 Dedär var ett bra tips', kanske skulle testa ngt sådant.. Eller kanske som en stor lekbur.. hehe tack! ;)

Ellenfyrkant
0

#26+#27 Buren är väl visst för liten ? 0,42x0,26 = 0,1092 m2. Minsta mått 0,12 m2

Mvh Ellenfyrkant

annaLi
0

såhär bor mina 2 hamstrar, den är avdelad så det är 2 st och så sitter det ett skydd emellan så de inte kan smita ör till varandra.

Huset och mjölkkartongen är borttagen så nu bor dom i papper.

[Elin833]
0

#60, men borde det inte gå? om man har typ när för eller glas som går att öppna på något sätt, Tycker att det skulle se kul ut ! :D

PsychoTroll
0

#64 Klart de går, de är en smaksak helt enkelt. Allt går, ingenting är omöjligt, nästan iaf :P Men jag skulle inte ha en Bur av ett gammalt dockhus just för att ja inte tkr de skulle va snyggt, men de är bara vad jag tkr :P Smaken är som baken!

Sen får man ju se till att hamstern inte trillar ur när man öppnar luckan från det hållet liksom, från ett akvarium kommer man ju uppifrån, likaså duna burar osv, gallerburar har ju bara små luckor man öppnar en bit upp. Så man får se till att göra en kant kanske så hamstern inte trillar/hoppar ut så fort man öppnar. Sen är de ju bra med en kant så bottenmatrialen inte trillar ut om man ska ha nät som lucka.

Pyret38
0

Vad är det som t.ex #29 har för låda?

Iså fall var kan man köpa dom och vilken storlek ska man ha??

Glad

Sigriiid
0

#66 Jag tror att det e en SAMLA-låda ifrån IKEA. Kika på ikea.se så hittar du :)

// Emmily

CharlieLalla
0

Hej, såhär bor min Charlie. Har ändrat om och köpt nya grejer (för er som såg buren igår). Jag vet att det kanske inte var det smaraste draget att bygga om allt i buren när han bott hos mig i mindre än ett dygn, men tyckte efter att ha läst många inlägg här att djuraffärens förslag på hur buren skulle inredas var både farlig och opraktisk och tråkig för Charlie.

Resonerade helt enkelt som så att han förmodligen ine har hunnit vänja sig så mkt vid buren ändå så att nu har han istället en rolig och fin Bur som han kan få bekanta sig med över en längre tid! Bättre det än att man skall vara orolig för honom hela tiden.

MVH,

Alexandra

[Djurlinnea]
0

Blir lite småsugen på en hamster när man ser hur andra har till sina små älsklingar ;D Jag har aldrig haft chansen att ha en tam och snäll hamster…Hade en sur och väääällldigt otam roborovskis ;) Men skulle gärna vilja ha en tam och snäll guldhamster isället :D Men har redan mycke djur att ta hand om så…Det får bli när kanske gerbilerna gått bort eller nått sånt ;D

Väldigt fina burar alla har :D

TildaH
1

#3 Nu får jag ändra igen, hahaTungan ute

--------------

JustiinBieeber
0

OJJ hur många burar har du hahah?:D

Hur många hamstrar har du då?Glad

TildaH
0

#71 Skriv gärna som jag gjort i början av min text (#71) så vet man vem frågan är tillFlört

-----------

Men eftersom min bild är ovanför så svarar jag i vilket fall som helst, haha.

Jag har 2 burar som satts ihop till en stor till en mini guldhamsterSkrattande

--------------

91Marran
0

#70 det är fult att göra andras hamstrar avundsjuka. Mina hamstrar hade älskat den buren. :-)

Mvh
Mig

Pyret38
0

#67 Tack så mycket!:)

Bulba
1

Det här var tider det… Här bodde mina guldisar under tiden då jag födde upp och ställde ut men just nu finns bara phoebe kvar och hon bor i den grönblå buren.

Burarna är ca 70 x 50

Saiipz
1

Såhär ser min Bur ut juust nu :)

(kom gärna med föörslag på inredning!)

och varför hon inte har Hjul just nu är för att hon fått små sår på benen :P

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Nessie87
1

För tillfället bor min lillla dvärghamster i den här bokhyllan som vi har lagt ned på golvet så att den blir som en låda i måtten ca 80*80 cm. Över de kanter där det finns saker att klättra på är det ett tak. Än så länge har jag inte fått tag i ett nät men det verkar fungera bra som det är nu och tösen verkar tycka om det.

Igår bodde hon i ett akvarium (30*60 cm) men hon såg så instängd ut att "rasthagen" fick bli Bur istället. Planen är attt bygga ett "burskåp" av bokhyllan men så här ser det ut så länge.

Hon älskar de vita kartongerna som extraknäcker som rör. Övrig inredning är toarullar, äggkartong, lavastenar och mangroverötter. Hon har även en liten hörntoalett och ett ganska stort sandbad.

Vattenflaskan är fast i en ställning och står precis vid reflexen av spånet så den syns inte på bilden. Hon har givetvis tillgång till vatten.

Huset består av en kartong som är uppdelad i två fack. Hon har tydligt valt sitt sovfack och lägger sig i samma hela tiden. Tanken är att hons kall få sälllskap av en liten bebishona som kan sova i det andra facket.

amandapi
0

#76 Hamstrar måste inte ha Hjul så det är inget du behöver försvara Flört

Saiipz
0

#78 nee, jag vet. men veterinären tyckte oxå jag kunde t bort den för någon vecka :P

annars vet jag att de är lag på de. men du tkr väl inte att hon ska få jättestora sår på benen? :P

Ellenfyrkant
0

Såhär bor min Zolo. Jag har utökat hennes bostad på ytan, den består av 3 burar. Då hon bor med mig på internat över veckorna har jag en Bur på var ställe men nu när det är sommarlov fick hon en väldigt rymlig fin Bur. Annars brukar hon ha två ihopsatta hemma och en större på internatet. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Mexxie
1

#79 Det är inte lag på Hjul, däremot tycker jag att man ska ge sina hamstrar tillgång till Hjul dygnet runt.

Hamstrar är djur som har ett enormt behov av motion, en 2-3 timmar på golvet räcker inte.

Helena1978
0

Så här bor Brad, på bilden har jag inte stoppat in hans motionshjul, matskål, vattenskål eller någon träsak för att jag ville inte att det skulle se för plottrigt ut. Brad var 5månader när han anlände hit hem och den här bilden är tagen samma dag som han kommit innanför dörren.

Jag brukar ofta möblera om i buren och variera mellan korkbark, rötter etc.

amandapi
0

#79 Du missförstod nog mig där, jag skrev att hamstrar måste INTE ha Hjul Glad alla mina har inte det då en del är dels försmå i ålder och en i storlek så jag har valt bort Hjul till dom.

Så självklart gjorde du ett bra val att ta bort hjulet om hamstern fick sår av det, det var ju precis det jag menade och skrev Flört

Helena1978
0

Kinesiska dvärghamstern Stripe bor i denna 130L SAMLA-låda.

duumle
0

kanske lite sent med det här nu menmen … 13# vart har du köpt buren :O finaste färgen ju äntligen :D :D :D

Saiipz
0

#85 hahahha, jag har en exakt likadan :)

tyvär är de ett litet hål på den :/ annars skulle jag sålt den.

Mimmz
0

Vilket mått ska man ha på "SAMLA-lådor"?
Funderar på att skaffa en extrabur bara :P

Zvintos
0

#87: Minst 65 liter, gärna större. =)

Mimmz
0

#88 Vad innebär det? Måtten menade jag, typ 50x70 och sådär..?
Vilken ska man ha?

Zvintos
0

#88: Är man inne på IKEA så är ju lådorna benämnda i liter.
Så minst är 65 liter, som är 57x39x42cm.
Detta ger en yta på 0,22 kvadratmeter och minsta lagliga är 0,12 kvadratmeter.
Så det är lagligt med mindre lådor, men tycker det är alldeles för litet med mindre.
Minsta för mig är 65 liter, men som sagt gärna större än så.

Mimmz
0

Ja jag tar ju så storsom möjligt om det går, bara den inte blir för hög… Nu menar jag att den inte skulle få plats där jag hade tänkt… men å andra sidan spelar det ju ingen roll, får väll hitta ett annat ställe åt lådan, bara hamstern har det bra så Flört

Man ska ha locket på också va..? Men då göra små andninghål till den, eller ev. klippa i locket och sätta ditt nät?

Zvintos
0

#91: Andningshål har jag för mig inte blir tillräckligt.
Jag har skurit bort i princip allt i locket och bara sparat en kant.
Där har jag sen satt fast nät med limpistol. =)

Bulba
0

#91 sålänge du inte har någon hög klätterställning eller liknande i buren behövs det normalt inget lock. :)

Minitassen
0

#85 köpte den av en i gbg :)

Mimmz
0

#92 Ja det var det jag tänkte också =) vad bra! Då får det bli så om jag bestämmer mig för att skaffa en till Bur, eller en till hamster ;)
Men det lär dröjja ett bra tag :)

Mimmz
0

#93 Jaha vad bra, fast jag hade nog varit ganska nervös om jag gick hemifrån med locket av ^^

CherryIce
0

#70 var köpte du dem burarna?

TildaH
0

#97 De finns lite överallt, billigast är nog hos PWSS (internetsida) mina är köpte beg. Den ena köpte jag av en bekant för 300.- den andra köpte jag från blocket, betalade lite överpris 600.- (nypris på djuraffär över 800.-) men de var det värt, buren var som ny o jag fick den levererad hem på gården + en fin transportbur på köpet.

Nu är de isär monterade igen, Caine ska ju få en "kompis".

--------------

CherryIce
0

#98 Jaha, för jag har letat länge efter en sån Bur och på djuraffärer så finns det inte.

TildaH
0

#99 Här uppe brukar de då finnas på djurmagazinet, men billigare på internet

--------------

91Marran
0

#99 grandprix har den i nypris för 541kr + frakt.

Mvh
Mig

TildaH
0

#101 Eftersom Grandprix är en s*it sajt enligt många så skulle jag nog hellre rekommendera PWSSFlört

--------------

Zvintos
0

#102: Jag är en som kan skriva under på att grandprix inte är de bästa att försöka handla ifrån.

PsychoTroll
0

PWSS är superbra :D

CherryIce
0

ska nog köpa från PWSS! Skrattande

Odette
1

Två av mina burar när de just var inköpta- finns mer grejer i dom nu..

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
1

Här bor Malakai..

_

Odette
1

Tillhåll för vintervit. Just nu finns det en guld + ungar i den men snart blir den omformad till ett vintervitt paradis igen.

_

CherryIce
0

#106 har du dvärg eller guld hamster i dem burarna?

Odette
0

#109 guld såklart ;) Jag har ju mest guldhamstrar. Därför jag bara skrev på sista bilden "tillhåll för Vintervit". För att markera att där bor det ingen guldis i vanliga fall. så inte oroa hihi

_

CherryIce
0

#110 Jaha, bara frågade før att jag var nyfiken Tungan ute

[skumbannan]
0

#57 vart hittade du den??

Olivia-hamster
0

Här bor min ryska lilla Olivia :D

Okej, hon är ganska tjock men.. ;/

numnumnum
0

känns som den här tråden har dött lite kan vi inte fösröka få liv i den igen

lilja10
0

så här bor en av mina :)

Nicolew
0

Här bor mina robbar. Dock inte helt klart än :)

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Odette
2

Vintervit bostad :)

_

SweetCheeks
1

Två ihopsatta 54l kar till en vintervit tös.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Annisch
0

#118 Den lilla tösen trivs nog bra där va.. ? ;) riktigt fint å mysigt!

Charlie2006
0

Här bor min guldhamster Pumbaa i ett 60 x 40 terrarium.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

I detta akvariumet på 60 x 30 bor en annan guldhamster vid namn Ghost.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

SweetCheeks
0

#119 Ja det verkar som det. Glad Tidigare bodde hon i det ena karet och verkade inte precis missnöjd men när jag satte ned henne i den nya stora buren sprang hon runt och såg i princip lycklig ut. Skrattande

Jag tycker förstås fortfarande att det är relativt litet men Diva verkar som sagt väldigt nöjd. Inte så illa för en omplacering. Flört Det är ju egentligen inte tänkt att hon skall stanna här men börjar bli farligt förtjust i den lilla tösen.

Tack för komplimangen!

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Charlie2006
0

och här bor resten av gänget, i dom genomskinliga lådorna :).

Min hemsida

//Frida

MaaariaS
3

Här bor Gawain.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Candela
1

Här ska min hamster få bo, när jag får tag i en ;) Men inom några veckor borde det bli.

spiritedaway
1

såhär bor Dexter. Inte supersnyggt när det är lagade sprickor i glaset men det funkar ju i alla fall. 
Men det blir nog något nytt tillslut om jag hittar nåt bra.

Ser lite annorlunda ut i buren nu. T.ex större sandbad. :P

spiritedaway
0

och här har Lakrits flyttat in. Jag har dock inte tagit något kort när det blev klart.

Odette
0

Många härliga akvarium! ^^

_

Michaela-N
0

Bara jag som märkt att jag skrivit "Här bidrar ni alltså med bilder på din/dina hamstrar." ?

MaaariaS
0

#128 Och snart kommer ett tillFlörtTungan uteinte riktigt klart än ,alla saker jag vill ha måste beställas då det inte finns inneFörvånad

aaamaaandaaa
1

Här bor min lilla dvärghamster :)

Under "övervåningen" har jag byggt ett stort hus till henne av en skokartong, som jag klippt till så att den passar. Gjorde även ett runt litet fönster och en ingång som består utav en tunnel (toarulle).

Inne i huset finns det gott om spån och även lite (ofarligt) vadd som hon gillar att ligga på. Det verkar iallafall som att hon älskar sitt nya hus SkrattandeOskyldig

Vad tycks?Glad

TildaH
5

#131 Ja självfallet ska du använda vadd, precis som du ska ha dvärghamstern ensam o ge den både mineral o saltsten. Helt rätt!

Du får ursäkta men nu bröjar jag tröttna på att gång på gång för höra detta svammel om ofarlig vadd.

--------------

ZaraLouise
1

Så här ser lille Hugos Bur ut igår efter städning! :)

Never say never!

Michaela-N
1

#132 Och det där går att informera på ett trevligt sätt ockå, faktiskt.

Tyvärr är det vanligt att affärer säger det, men det är inte #131's fel.

Snälla. Försök att förmedla dina åsikter så att ingen blir ledsen.

TildaH
0

#134 Om det stör personen det gäller får hon gärna höra av sig till mig via Pm för personlig ursäkt, tills dess så tänker jag inte ändra mitt uttalande.

--------------

Novis10
0

Så här bor min hamster hona Evonda?

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
0

Och så här bor min hane Shibo:D

//Nova

UlrikaD
0

#136, 137 Vet inte om det är dvärg eller guld du har, men är det guldhamster så är de hjulen för små. Kan vara bra att byta ut dem isåfall.Skrattande

Hamstermaja
0

En klasskompis storasyster säljer en beg. glasbur som jag funderar på att köpa :) Har faktiskt en jättefräsch och fin Bur som jag köpte för ca. ett år sen som kostade 700 (a) Men jag är sugen på nåt nytt! Och Det är ju så mycket snyggare med glasburar än med neonplast typ ;) Har någon lite tips på inredning? :) Jag har ett ganska snyggt trähus redan :D Förresten den är typ 60 lång 29 djup och 30 hög, Det räcker väl? ;S

Novis10
0

*138

Hej tack för iden har guldhamster men min hane som hade gallerburen är väldigt liten och hjulet räcker til honom:D

Men min hona har en sådan Bur så det får inte plats med något större hjul;(

//Nova

numnumnum
1

men snälla, tänk på hamtsern hälsa framför allt annat, kalksten, saltsten och hamstervadd samt vitamindroppar är farligt för hamster.

för litet Hjul är också farligt

UlrikaD
2

#140 Ett för litet Hjul räcker aldrig åt en guldhamster. Hur liten guldhamstern än är.

Om buren är för liten för ett Hjul i rätt storlek så låter det väl som om buren också är för liten.

Novis10
0

okej då ska jag passa på att köpa ett nytt Hjul till dom men i duna byren så käns det som det inte får plats men man kan ju köpa ett Hjul som har ställningFlört

//Nova

Michaela-N
0

#143 Fråga om dem har Nobby-hjul i affären, det är de allra bästa sortens Hjul tycker jag.

Odette
0

Stora, rymliga och roligt inredda burar är A och O för djurens trivsel! Ju mer utrymme desto gladare djur Flört

_

91Marran
0

#143, köp ett rollo Hjul med ställning. tar inte så stor plats.

Mvh
Mig

louise-ariel
0

#81 (och dom flesta andra)

Hamstrar kan bli beroende av Hjul och det är inte bra för dom att springa för länge…

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

Novis10
0

okej tack för förslagenSkrattande

//Nova

Michaela-N
0

#147 Djur svälter sig inte själva, och jag har aldrig förstått varför man inte ska ha Hjul i Bur dygnet runt eftersom hamstrar i det vilda springer flera kilometer varje natt, och den motionen kan man inte ge genom att bara låta den få springa runt i ett rum i en halvtimme.

Odette
1

#149 Är ju en helt annan sak. I naturen springer de för att söka föda, komma undan fiender och hitta partners osv. Det är ju en överledvadsinstinkt som innebär att de måste röra på sig. Visst behöver de motion och hjärn-stimulans, men det får de knappast genom att springa i ett konstgjort Hjul. Det viktigaste är ju att de får röra på sig och komma ut och se något annat än buren.
Men de hamstrar som inte har så mycket annat att göra än att springa i hjulet kommer ju att göra det- och i värsta fall blir det ett stereotypt beteende som de helt enkelt inte kan sluta med.
Det är knappast sunt.

Men nu blir det lite OT, detta är ju en bildtråd på hur våra hamstrar bor. Så vill du diskutera vidare kanske vi kan starta en ny tråd Flört

_

MaaariaS
1

Har idag fixat iordning akvariet till hamstern som kommer på Fredag.Det enda som inte är  klart, är ett hus jag har beställt som ska stå för vattenflaskan för att dölja den Glad

MaaariaS
0

# 151 Såg nu att jag glömt lägga in papper att boa med ,fixas direktGlad

91Marran
0

#151 jättefint :-)

Mvh
Mig

MaaariaS
0

#153 Tack så mycket…

Jolinn
0

Har ingen bild en men har köpt två fina burar som ett går rör igenom så att min hamster Cream kommer till båda Flört.

MaaariaS
0

Min lilla kille Elofs burGlad

HamsterMarie
0

124 & 151.  Jättefina :)

MaaariaS
0

#157 Tack så mycketGlad

HamsterMarie
0

Tyckte det såg så.. "natur"ligt ut :)

MaaariaS
0

#159 Ja jag tycker om när det ser naturligt ut…framför en massa plast…tyvärr så kan jag ju inte ha akvarium till min 3dje hamster ,då hans Bur står på chillornas Bur och ett akvarium blir för tungt då…men man kan inte få alltFlörtTungan ute

HamsterMarie
0

Har 1 terrarie. Fast det är liteet :) så det använder jag inte. hade det bara någon vecka innan Kokos fick sin Bur :)

MaaariaS
0

#161 Ja terrarie skulle jag också vilja ha till alla tre,bättre att komma framifrån en uppifrån.Tyvärr är dom ju dyra och dom flesta jag sett är byggda på höjden och inte längden.Men skulle jag bli rik nån gång?!!?Förvånadså skulle jag köpa det till mina små grynKyss

HamsterMarie
0

Hihi, glömde visst skriva att det var plast terrarie :)

MaaariaS
0

#163 Ah ok nä sånt vill jag inte ha…vill ha riktigt med glas…Oskyldig

HamsterMarie
0

Ja det är finast :)

louise-ariel
0

Kan vi inte göra en ny tråd min data laggar! :/

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

Michaela-N
0

Länk till nästa tråd: Hur bor eran hamster? del 7

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer