Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 7465 ggr
TildaH
0

Klotterplanket 39

Nytt klotterGlad

Gamla tråden här

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Novis10
0

Etta!!

Jippie jag kom 1:a !!!

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Caroline.H
0

Till #203 i förra tråden: Hur sjutton?! Haha, åh gud vad jag garvade! XD

//Caroline

[Sniff]
0

Sitter på so:n… Tungan ute

Zvintos
0

Sitter och trökar.
Ska iväg till Granngården idag och köpa mer strö.
Var så jäsingens knepigt att veta hur man tar sig till det i Örebro, så vi åker till Fjugesta istället.
Samma sträcka, men enklare till Fjugesta.
Sen kommer ju frågan - fortsätta med STL-strö eller börja med torv igen.

Torv har ju fördelen att mina hamstrar verkligen ÄLSKAR det, men nackdelen att dammet syns väldans tydligt.
STL-strö är OK även om de gillar torv bättre, har fördelen att det dammar väldans lite.

Nej, det får väl bli STL-strö ändå..

Charlie2006
0

Ja då sitter man här med en förkylning som inte vill ge sig med sig, på nu 3-4 veckor. Så har man skickat mamsen till Gbg för att köpa toa-lätt, slipper man åka ditt själv Oskyldig. Då toa-lätten är slut så har jag fått använda spån och ja det kliar så jag knapt kunnat ta i hamstrarna.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

EternalWinter
0

#204 (förra tråden) Haha, jag vet faktiskt inte hur det gick till jag funderar fortfarande så de knakar.Foten i munnen

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Sniff]
0

Kan man para en skp med en ds? Kan ungarna bli skp ds då? Förvånad Oskyldig

UlrikaD
0

Någon som har en rabiesvaccinering för iller att skänka bort?Flört

Behöver akut pengar precis just nu och omedelbart!

Amun-Ra
0

Äntligen är Geisha i bilen på väg till Stockholm. :D Vid midnatt skall Anna hämta Geish vid t.centralen. Skönt att det löste sig! NU kan man sluta gå orolig och tära på nerverna. Men törs man vara lugn. Med min otur så vågar jag inte riktigt hålla mig lugn tills Geisha är hos Annas. :/

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

MaaariaS
0

Idag blev det en städdag.Kroppen har lagt av ,så kamning och badning av Max får göras i morron.Smådjuren är iaf gladaKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

TildaH
0

Ni som snackar om google translate, hur har ni fått reda på det? Tänkte för både lernström o aftonbladet har ju berättat att sidan var hackad, därför de charmiga översättningarFlört

--------------

EternalWinter
0

#11 Fick tipset av en kompis att skriva Lasse Berghagen, tyckte det var så himla kul bara. Oskyldig
Jo, jag hörde nått om att det blev hackat och det förklarar ju saken.Flört

Amun-Ra
0

# 7 Ja du kan få skp ungar om du tex parar en svart skp hona med en gul dominant spot hane. Då kan du även få dominant spot bebisar. Har du tex en svart bandad dominant eller gul da dominant spot hona och väljer en gul hane med den svarta ba ds honan eller en svart hane med den gula ba ds honan så kan du få ena häftiga skp teckningar plus dominat spots.Skrattande

MaaariaS
0

Funderar på om man ska gå ut med Max och sen gå o knoppa,liite ont efter städningen idag…men nu är den gjord iafGlad

Amun-Ra
0

#7 Vill du ha skp bebbar så behöver man inte använda en ds hane. Det du måste använda är den gula eller den svartgula färgen med tex svart,dove,choklad eller normalfärgat. Om du använder en gul hona med en svart hane kan du få svart skp och choklad skp om den svarta hanen bär på det. Parar du en gul hona med en dova hane kan du få dove skp,normalfärgad hane så kan du få normalfärgade skp eller en chinnamon hane så kan det komma chinnamon skp. Samma sak gäller om du parar en svart,dove,choklad,normalfärgad eller chinnamon hona med en gul hane. Så beror det ju lite på vad för färger hanen och hona har i sin stamtavla. Men gör du en sådan kombination så får du skp hur som hälst. Skall du ha skp så ger jag rådet att hålla dig borta från creme och cremebaserade färger eftersom man inte skall blanda creme och gult.Glad

Roxie
0

Jag bara älskar att smyga in i den nersläckta hamsterrummet sent på kvällen och lyssna hur alla hampisar pysslar, bäddar och smaskar i sina burar. Kyss

// Sofia

[Sniff]
0

#13, 15 Okej, tackGlad Men så om jag har en choklad skp och parar med en silvergrå ds så kan jag få silvergrå skp ds? Skrattande Oskyldig

Amun-Ra
0

#17 Om du har tur så kanske. Men den kan bli dåligt tecknat skp hona då. Vill man bevara skp genen så stark som möjligt måste man para med en gul hane eller hona. Om tex den gula honan/hanen har en silvergrå eller silvergrå skp mamma så kan honan/hanen eventuellt ge silvergrå skp i kullen. Det beror mycket på honans/ hanens föräldrars gener det där.

UlrikaD
0

Hur lyckas man? Jag vet att jag var seg med att starta min nya hemsida men när man får räkning för nästa år när jag knappt börjat på den så är det lite pinsamt. Vart tog tiden vägen?Skäms

Nusse123
0

Igår var jag och gymmade i två timmar! Jag är så stolt :D Har lite träningsvärk i armarna, annars är jag helt utan smärtor ;)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Nusse123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ääääntligen har jag hittat ett gratisprogram jag kan redigera bilder i :D Och det är bra!

Picnik!

Titta själva:

(den här bilden har jag dock inte redigerat så mycket :P Öppna helst i stort format, för då syns det bäst)

Mvh Maja

[Sniff]
0

#18 Åh, okej. Ska man para en skp med någon guling? Skäms

Amun-Ra
0

#21 Det där programmet tycks vara av bra kvalitet fast det är gratis! Tror jag också skall pröv den. För tillfället använder jag ett äldre Paintshop program.Skrattande

Linda3046
0

#20 Riktigt duktigt xD Själv har jag inte tränat på typ en månad, och så var det ju all julmat.. Sen hade Ica väst jättebilliga pringelsrör och ostbågar inför nyår och jag köpte… 4st av varje ch har ätit upp alla utom en påse ostbågar -____-

Är smal så vikten är jag inte rädd för, men jag känner verkligen att min kropp mår dåligt av detta :/ Ändå är det så trögt att börja igen..

Igår kväll fick jag kullbilder på en guldiskull som jag kollat på.. Jättesöta var dom :) Blev så glad också för jag såg att Englatassens Travis var med i stamtavlan för det är Toisettes bror, så en avlägsen släkting till både Toisette och Knut kan man säga, båda två helt underbara hamstrar. :')

Nusse123
0

#24 HAhaha xD Jo, alltså jag tränar ju redan 3 ggr i veckan…Går ju på cheerleading :) Men det är viktigt med kondition och styrka i cheerleadingen, och för det mesta äter jag riktig skitmat Skäms Så det lär ju inte skada ;)

Mvh Maja

MaaariaS
0

Idag så har Max blivit kammad och badat.Såhär det Max ut på vintern när han kammasSkrattande

MaaariaS
0

Och när man badat så ser man såå här lycklig utSkrattandeTungan uteOskyldig

Caroline.H
0

#26 Naaaw, vilken söt lurvboll! Kyss

//Caroline

MaaariaS
0

#28 Ja han blir lite elektrisk på vinternSkrattande

Tack..

Caroline.H
0

#29 Haha, fusk! Tungan ute Du bytte bild XD Nu var han ju inte en lurvboll längre… Flört

//Caroline

Caroline.H
0

Haha, jag är visst lite förvirrad idag XD Du hade ju lagt in två bilder… Tungan ute

//Caroline

MaaariaS
0

#31 Ja före och efter bildFlört

UlrikaD
0

Jag har hittat min drömkatt, vet inte om jag kan stå emot…Skäms

MaaariaS
0

Snuttis då…klart du inte kan stå emot det juFlörtSötKyss

UlrikaD
0

#34 Men jag snubblar ju konstant över de som redan bor här.Flört

Och inte hjälper de till med försörjningen heller. Måste nog hälsa på henne iallafall. Hon var ensam och ledsen och behövde kompisar.

Kompisar har jag väl om något iallafall!Skrattande

MaaariaS
0

#35 Ja det är klart att hon måste få kompisar annars så kommer hon ju se ut som Max gör i inlägg#27 Skrattande

UlrikaD
0

#36 Naw!Kyss

Amun-Ra
0

Usch vad jag mår dåligt! Inget bra med psyket just nu! Är så fasligt deprimerad! I julas hade vi en massa gräl och efter detta gräl har jag bara börjat bli mera deprimerad för var dag. Han var hur förståelig och snäll när vi bodde särbor…..känner att det drar åt samma håll igen som förra gången. På grund av detta har jag börja längta tillbaka till min tvåa jag hade….Varför kan alldrig karlar lära sig något. Och varför är de så jävla stolta att de inte söker hjälp som ex går på en kurs mot sitt heta humör! Jag orkar inte med hetsigt humör när jag har min sjukdom Kronisk PTSD (Post traumatik stress symdrom).Gråter

MaaariaS
0

Ulrika kolla inlägg nr 26 också!!!ännu sötareKyssmin gosiga kille.

UlrikaD
0

#39 Jag har sett dem, han är supersöt!

MaaariaS
0

ah ok…undrar om man kan skicka den bilden till Sara och bevisa att Daisy egentligen är Max barn hmm*smider planer*SkrattandeTungan uteFlört

UlrikaD
0

#41 Sorry, Daisy är min fluff-rumpa!Skrattande

MaaariaS
0

#42 GråterObestämdTungan uteFlört

MaaariaS
0

Ska gå och titta om chillorna har lust att gå in(antagligen inte)Skrattande

MaaariaS
0

chillorna inne mat till resten av djuren och jag har fixat till transportburarna så dom har strö papper och hundkex till på LördagGlad

Amun-Ra
0

Jag känner att jag skall hålla mig borta från att pussa mina hamstrar. Tycker jag känner av en liten sår hals. Brukar ibland ha lite sår hals som försvinner typ efter 15 min- 4 timmar så är det borta. Har ganska bra försvar mot förkylnings virus och blir sälan sjuk. Är flunsig typ för det mästa en gång per två år. Men då blir jag ordentligt sjuk också och kan vara flunsig i ungefär 4 veckor. Tror att detta ev kan vara över om några timmar. Halsen menar jag.

UlrikaD
0

Imorgon kommer matte med katten i #33 på besök. Hon vill träffa mina katter och se ifall det kan vara några bra bliviande kompisar till hennes Stina.

Höll nästan på att tacka nej till katten för jag orkar inte städa.Skäms

AnnaCDSG
0

#47 Vad roligt! Glad Är det en huskatt? Tycker den liknar brittiskt korthår. *vill ha* Jättesöt nallenjörnskisse i alla fall. Kyss

UlrikaD
0

#48 Det är en brittisk korthår. Det är därför jag inte klarar av att stå emot. Har alltid, alltid, alltid velat ha en britt. Men det har kommit massa huskatter som behövt hem ivägen.

Nu är det en britt som behöver hjälp och ett hem. Låter som om hon var menad åt mig.Skrattande

Om nu matte tycker att jag och mitt hem duger åt hennes kisse såklart, det får ju hon själv bestämma imorgon.

AnnaCDSG
0

#49 Ja, det låter definitivt som hon är menad åt dig i så fall. Håller tummarna att hennes matte tillåter henne att flytta in hos dig. Glad 

Jag vill själv ha en britthona, helst en blå, när jag flyttat hemifrån, tillsammans med en siames eller cornish rex. Problemet är ju att siames och CRX inte är så lika britterna i temperamentet, men det kan säkert gå ändå. Tungan ute

UlrikaD
0

#50 Vi får väl se imorgon kväll. Har redan förklarat att jag bor i ett zoo så det blir ingen överraskning iallafall.Flört

AnnaCDSG
0

#51 Haha.. Du får uppdatera här när du vet hur det blir. Jag kommer att vara nyfiken. Skrattande

UlrikaD
0

#52 Självklart. De kommer vid 19 imorgon så fem över sju kanske jag skriver att de vände i dörren.Tungan ute

AnnaCDSG
0

#53 Haha, så illa får vi hoppas att det inte blir.. Brukar också vara lite orolig för vad folk som kommer på besök ska tycka om alla våra djur här hemma. Skrikandes

dragonstar
0

#53 hur mång adjur har du=) sambon tycker jag börjar bli djurmanisk med 2 katter och några hasmtrar samt några akvarium. Han har alldrig träffat någon med många djur det märks =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AnnaCDSG
0

#55 Känner igen mig lite.. Min mamma tror att jag kommer bli en djursamlare för att jag har 6 st guldhamstrar, och har planer på ett par stycken till. Oskyldig

UlrikaD
0

Känner du att din sambo klagar på dig så skicka hit honom, jag lovar att han håller tyst sen.Flört

I och med att jag har stor lägenhet och jag själv kräver mycket liten Bur så funkar det.Tungan ute

Illrarna och katterna går ju lösa (förutom i smådjursrummet då såklart) så de tar ju inte så stor plats, de bara är precis framför (och under) fötterna på en hela tiden.

Det som tar plats är ju smådjursburarna och hamsterhagarna egentligen.

Caroline.H
0

Woho, gissa vem som fått sitt iFokus Plus aktiverat? :) :D

//Caroline

dragonstar
0

ahahh ja han värkar mer och mer förstå mig. Förut var han väldigt konfundersam men nu är han själv på och frågar om en hamster. Så han har blivit mycket mer förstånde. Så länge ajg itn blir som den galna kattkäringen i Simpsons och att jag inte blandar fåglar och gnagnare med katter. så är det lugnt. Oskyldig

Amun-Ra
0

Lou Bega poserar för mig en bild på passande storlek för guldhamstrar. Gullklimpen som inte längre är spinkig utan fina hela 158 gram… Lou I love you!Kyss

dragonstar
0

Vist katten lukat Råttor mer än hasmtar? en kompis och jag diskuterade detta och han hävadr att dom luktar liak mycket men ajg hävdar att råttor luktar fortare och buren måste städas oftare. av den anlednign att åga råttor kissar på all sin inrednning medans måga hasmtar bar behöver städas bo och toalådan..
vad säger ni om detta?

TildaH
0

#60 Han är såååå cool färgGlad

Caine måste ha blivit förolämpad av allt vikt snack, för nu har han legat stadigt på 133g i flera veckor, istället för sina vanliga 129Förvånad (jisses jisses, hela 4gOskyldig )

Han krävde att oxå få vara med på springbildSkrattande

--------------

UlrikaD
0

#62 Gilbert kom fram till mig när han läst det inlägget, darrade med underläppen och frågade:

Matte är jag fet och måste banta nu?Gråter

TildaH
0

NawKyss

Jag vill också ha liten (eller stor) knubbisSkäms

--------------

[Cavalli]
0

sniff är då den minsta hamstern jag någon ägt. hade hoppats att han skulle lägga på sig lite med tiden, men nu är han halvåret gammal och väger 122 gram. lillkillen då Kyss

Caroline.H
0

Haha, har ni en typ 2 meter lång läraren som alltid har jeans och en beige tröja på sig, jämt tuggar tuggummi och kallar er för "småfisar"? Det har vi! Skrattande

Sen har vi en annan asskön lärare som kallar oss för "småtomtar" och får oss att garva, och alltid tar en paus mellan varje mening *asg*

//Caroline

TildaH
0

#65 Då är han i samma strl som Caine, för han var över året innan han klev över 130g tröskelnFlört

--------------

Amun-Ra
0

#62 Tackar, jo blackyellow är en härlig och cool färg! Har tyckt om den färgen sedan jag första gången såg en blackyellow. Vad bra att han börjat lägga på sig. Hahaha jo jag vet att vissa hamstrar kan gå väldigt trögt upp i vikt. Lou Bega var och är sådan ;)

#63 Nej, Gilbert du är bra som du är! En hamster skall vara mullig och inte spinkig!Flört Gilbert är riktigt gullig!

Linda3046
0

Vad på en djuraffär igår och blev kääär. Jättefina korthåriga svarta DS: killar. Såg inte ut som de DS:ar jag sett, utan det såg mer ut som "vita hamstrar med svarta prickar" ^^ Självklart hette det dalmatinhamster Flört

Amun-Ra
0

#69 hahaha skulle tippa att förgen var en svart bandad dominant spot. De är mera vita och kan ha några små prickar (fläckar ) på sig! Denna färg gillar jag ochskå ganska mycket faktist.

BMEXX
0

http://www.thatvideosite.com/video/hamster_of_doom

Är det en hamster? har ju så lång svans:O

// Pabblo

[Sniff]
0

#71 Det är en vildhamster, en fälthamster. Visst är den fin? Kyss Oskyldig

BMEXX
0

#72 så de har fortfarande sin svans i behåll, trodde den hade försvunnit på alla hamstrar:) eller ja blivit en stump ;P

// Pabblo

TildaH
0

Det var inte ens en bra bild, men jag blev kär, haha

SötisKyss

--------------

Odette
0

#63 Jag vill ha den!! Darra med läppen.. naaaw lilla Knubbert då :')

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Amun-Ra
0

#74 naw va gullig! Vilket vackert leende på hans leppar! Han smilar som Dubbel-Casanova när han tar till sin oemotståndliga charm. Han var ju helt bedårande söt! <3

UlrikaD
0

#74 Jag vet, jag såg den också. Hade jag haft 200kr över så hade jag nog åkt över bron och hämtat. Inte alls långt ifrån mig.

Gilbert är lika oemotståndlig varje dag. Vet inte vad han gör men han kan linda mig kring sin lilla tass utan problem.

[Cavalli]
0

jag känner då alltid nåt tvång att tala för dom som inte kan göra det själv. som en liten nf korthårshampi som har suttit på djuraffären över ett halvår nu. så säger hon som jobbar där "folk vill ha andra färger". då får jag någon tvångstanke och måste säga till hamstern hur fin den är &  att det inte är hans fel att han är så alldaglig. :,(

får sluta vara så corny.. men nån ska ju va det också

UlrikaD
0

#78 Tyckte det där lät som jag.Skrattande

MaaariaS
0

#74 Tyvärr såg jag nu var det var för hamsterbur??? han satt i, en habitrail safari ….usch…

UlrikaD
0

#80 En av anledningarna till att jag hade velat hämta honom själv.

MaaariaS
0

#81 fick du mitt mail???

UlrikaD
0

#82 Inget från dig sen igår.

Misool var uttråkad för att jag inte lekt med henne idag så nu bet hon mig i hakan. Gjorde faktiskt ont, skitfia!

MaaariaS
0

#83 Nytt mail skickat skriver även PM här då min mail strular ibland ,som nu texFlört

TildaH
0

Ingen som vill sponsra Ulrika med 200.- för en hamsterräddningOskyldig

Själv har jag 14,98.- på kontot, så de räckte inte lång, hahaTungan ute

--------------

Caroline.H
0

Jag börjar tro att Zip lider av en allvarlig neurologisk sjukdom… Obestämd

//Caroline

Caroline.H
0

Även kallat för Störd Hyperaktivitet… Tungan ute

//Caroline

UlrikaD
0

#85 Underbara MariaaaS här på forumet har redan erbjudit att sponsra. Men får inget svar på mail och telsvarare på mobilen. Jag ska försöka ringa lite senare. Kanske är någon som är på jobb eller i skola.

TildaH
0

#88 Naw, vilka härliga hamstermänniskor de finnsSkrattande

--------------

UlrikaD
0

#89 Visst är det!! Kl. 18 ska jag åka och hämta pojken iallafall.

UlrikaD
0

Och nu är killen hemmastadd!Skrattande

MaaariaS
0

#91 Finemang…vad heter killen??Kyss

UlrikaD
0

#92 Han är en kopia utav zoo-hamstern Börje som jag tog över via en blocket-annons för något år sedan. Tyvärr inte i livet längre. Han kommer också från samma zoo-affär.

Så killen för heta Bengt.Skrattande

[Sniff]
0

Vilka underbara människor ni är som hjälpte honom! Skrattande

MaaariaS
0

#93 Ok va bra Bengt blir underbartKyss

UlrikaD
0

Nu har Bengt en egen tråd.Skrattande

MaaariaS
0

Underbart söt var han…låååååångt hårKyss

MaaariaS
0

Dags att Sövva liteFlört

Odette
0

Måste bara lägga upp en söt bild på Kanel, vad har han för huvudform egentligen haha?!

_

Amun-Ra
0

Ikväll klockan 20:10 svensk tid åker äntligen Embrosia och Geisha till Åbo med båten! En uppfödare kommer att avhämta dem vid terminalen och de får tillfället bo hos uppfödaren i Åbo tills jag åker och hämtar hem dem tidigt fredag morgon (vill så att säga torsdagen efter midnatt).Skrattande

TildaH
0

#99 Aha! Det är därifrån Spencers torra öronkanter kommerOskyldig Fast nosarna, njjjeee, inte riktigt, de vete tusan vad pappa satsat på för stil, fniss.

Måste väl slänga in en bild på sonen oxåKyss

--------------

TildaH
0

Faaaast, de finns förstås lite likheter även i huvudformen när man studerarn noggrannareOskyldig

--------------

AnnaCDSG
0

Ulrika, hur blev det med kissemissen? Glad

UlrikaD
0

#103 Blev ingen kisse. Matte trodde att det skulle bli för mycket för henne att få så många kompisar på en gång nu när hon varit ensam. Så hon flyttade till en annan som bara hade en katt i stället.

Tråkigt för mig för kissen var bedråande ljuvlig. Men nog faktiskt helt rätt beslut, hon såg lite nervös ut när hon var här, fastän alla var jättesnälla mot henne.

MaaariaS
0

#104 Ulrika du har PM om du inte har fått nått mailGlad

UlrikaD
0

#105 Har fått mail och svarat.Skrattande

Caroline.H
0

Blööö… Jag red för typ 5 timmar sen och nu vill jag rida igen… Oskyldig

//Caroline

MaaariaS
0

#106 MmmmGlad

MaaariaS
0

Dags att gå ut med Max och sen gå och sova zzzzz

Caroline.H
0

Nu ska jag snart sova lite, skööööönt! ;) Vad ska ni göra imorgon, folkz? Själv så hade jag tänkt sova hela dagen(Oskyldig)men så kom jag på att det är stallarbete tidgit imorgon… Flört

//Caroline

AnnaCDSG
0

#104 Vad tråkigt.. Men om det hade blivit för mycket för henne med din djurfamilj så är det ju bra att hon fick komma till någon med bara en kattkompis. Glad

UlrikaD
0

#111 Precis. Matte känner sin katt bäst helt enkelt.

UlrikaD
0

Hur illrar kan sova.Skrattande

MaaariaS
0

Det vart en sömnlös natt istället,men får skylla mej självRynkar på näsan

AnnaCDSG
0

#113 Hahaha, illrar är ju galnare än katter när det gäller sovstilar!

Jag som tyckte att det såg obekvämt ut när min katt hade tappat huvudet (se bild), men nu ser det ju nästan bekvämt ut när man sett bilden på din iller. Förvånad

dragonstar
0

#113 AWSOM!!!

Amun-Ra
0

Nu är flickorna Embrosia och Geisha hos Martina i Åbo! Jag hämtar hem dem på fredagen. Då skall jag försöka ta en massa bilder på gullögorna. :)

Amun-Ra
0

Usch vad jag saknar ÅBO! Där hade jag lugnt och skönt. Inget stress,ingen oro och ingen panikångest! Men här i österbotten finns inget annat än oro,stress vilket resulterar i panikångest och depression! USCH vad jag mår dåligt. Vad tycker ni? Skall jag flytta tillbaka till åbo?

MaaariaS
0

#118 Om du mådde bättre där ,absolut.Glad

Linda3046
0

Är med hamster igen! Skrattande En liten creme SÖ LH kille, super söt!

MaaariaS
0

#120 Grattis till nya hamsternGlad

[Cavalli]
0

vägde just Emidova, av anledningen att jag tyckte att hon såg speare ut. Men tji fick jag, 210 gram visade vågen. Maffigt!

Caroline.H
0

Hoppas dvärghampisarna har gått upp lite… Oskyldig

//Caroline

MaaariaS
0

Är ledsenGråter

Bör nog snart gå och sova Gråter

Caroline.H
0

#124 Jag hatar när någon är ledsen, det gör mig ledsen…

Varför är du ledsen? Gråter

//Caroline

Amun-Ra
0

Har fotat Bega Bu idag (Lou Bega). Det blev några gulliga bilder tills kameran sa gonatt! Bör nog ladda upp batterierna på nytt!Glad Jag måste säga att Bega Bu har blivit vackrare i färgen än vad jag trodde att han skulle bli! Han är mycket mörkare i färgen än vad Zvullo var! Super nöjd med hans färg!

UlrikaD
0

Känner mig lite splittrad.

Har suttit i hamsterhagen och lekt klätterträd åt 10 bebisar och en trött mamma. Samtidigt som jag haft två chinchillor som gosat också.

Och när jag kliver ut genom dörren står tre illrar och hoppar upp och ner och undrar var jag varit och när jag sätter mig ner så kommer katterna och ska kela.

Ibland blir det rörigt när alla är vakna samtidigt. Men man behöver inte sakna gos och kel iallafall.Skrattande

MaaariaS
0

#127 Låter helt underbart!!! enligt mej iallafallKyss

TildaH
0

Jag har länge funderat på att hitta en hona åt Spencer o testa ta en kull, men jag vet inte om jag vågar.

Idag hittade jag en hona som jag verkligen skulle vilja köpa, problemet är bara de att hon inte går att använda på Spencer, helt omöjligt, men jag är ändå sugen.

Är det vansinne? Att köpa en hona som jag inte kan använda med min hane, för att jag gillar den och då begrava planerna att någonsin få en kull efter Spencer o i stället vänta o se om kanske honan går att ta en kull på.

Hur ska jag göra!!??!?!?!?

Att både köpa denna hona o en passande hona, de är inget alternativ, då svimmar min mamma, hahaTungan ute

--------------

Odette
0

#101 Sonen har då mycket mycket bättre päls än far sin, helt klart Oskyldig

#113 Inte för att jag vill framstå som gammal och stel, jag är trots allt "bara" 26 än, men snacka om att man skulle dra på sig en släng av nackspärr efter en natt i den ställningen Flört

#129 Skit i all logik och gå efter hjärtat. Det är aldrig för sent att ta en kull- du har många år kvar att leva och säkerligen dyker det upp fler som Spencer. Follow your heart woman!! Skrikandes

_

TildaH
0

#130 WHAT!!! Påstår du att det kommer dyka upp en sån här proppFörvånad

Njeee, tvivlarOskyldig

--------------

Odette
0

#131 Nä men leta en vettig hona till honom då å sluta tjaaaata Skrikandes Flört

_

TildaH
0

#132 Ska faktiskt påpeka att det är ytterst svårt att hitta en hona som är nog bra åt min älskling, "mamma" har stora kravOskyldig

Haha

--------------

Odette
0

#133 Då finns det bara en sak att göra- lägg han i en kopiator å tryck ut så många kopior du vill ha av honom (typ som små klippdockor hihi). Ta sedan kopiorna och dela upp dem- klipp av pungkulorna på de du vill ha som honor, och resten låter du vara hanar. VIPS så har du en massa små Spencers i både hon-och han varianter.. eller, ville du ha bebis-erfarenhet också? Hmm, då kanske du får göra små kopior av honom först- och sen efter några veckor så scannar du bara in dem och skriver ut dem i ett större format. Hängde du me?? Oskyldig

_

TildaH
0

#134 Ska testa ikväll, hur många ska jag skicka till digOskyldig De går nog att skicka t.o.m. i ett icke vadderat kuvert!

Ja, detta är ju smart! Jag kan sälja hamstrar till skåne utan att behöva oroa mig för transportGuld i mun

--------------

AnnaCDSG
0

#135 Jag vill ha en Spencer-lookalike i brevlådan! En pojke ska det vara. Försök att inte göra honom för kantig bara för då skär jag mig på honom när jag plockar upp honom ur kuvertet. Tyst

TildaH
0

Jag funderar om man kanske skulle använda lite tjockare kartong o sätta ett stöd baktill, som på fotoramar, så är det lättare att ställa upp i burenSkrattande

--------------

AnnaCDSG
0

Haha, vilken bra idé. Kanske några Hjul under, som går på räls runt i buren så att inte hampisen bara sitter på samma ställe och har tråkigt hela tiden.

Odette
0

#138 hahaha… ser det framför mig Flört

_

Caroline.H
0

Klotterplanket har stått still i två dagar… helt otroligt!

//Caroline

[Sniff]
0

#140 Det är för att det är så konstiga dagar nu… jag är klantig och ofokuseradFörvånad Oskyldig

UlrikaD
0

Hittade en sida med otroligt söta sovställen till smådjur.

http://pimpmypiggy.homestead.com/crashpads.html

Caroline.H
0

#142 Naaaaw, vad sött Kyss

//Caroline

MaaariaS
0

Åh samma mönster som sara har…underbart….Kyss

Charlie2006
0

Ibland undrar jag varför jag håller på med hamstrar Tungan ute, men sen när man har en gosig hårboll som sitter och mysser i knäet på en eller sitter på ens axel och tittar söt på en, så går det ju inte att vara utan dom Kyss.

Har hållit på sen i morse (jag vet, jag är långsam Oskyldig) med att göra rent alla burar, virkonat rummet, burarna och gjort rent hamster/mus sakerna, damsugat och tvättat golvet. Så nu känns det som ryggen ska gå av. Men när man ser att djuren blir nöjda så, då får det göra lite ont.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

MaaariaS
0

Alla pälsade småbarn har fått varit ute och fått mat…ska gå o slänga sopporna och ta med Max ut samtidigt…smartOskyldigTyst

Linda3046
0

http://www.youtube.com/watch?v=kKCBW2P6CUk

Wow, det var ingen stor yta till två guldar med en kull ungar.. :/

Amun-Ra
0

#147 FY! Jag skulle INTE vilja se helvetet när det blir bråk mellan dessa mammor! Jo jo de ser ju så skenheliga ut tillsammans. Men vill inte äns tänka mig blodbadet när en av dessa syskon får nog av den andre! bFY USCH JA! Hemsk tanke. Buren var nog bra liten också…Obestämd

[Sniff]
0

#147 Ojojoj… Förvånad

UlrikaD
0

Det är en hona och en hane och deras bebisar.

Amun-Ra
0

#150 VA!? Det var märkligt för jag tyckte mig inte se någon pung på den ena av dem. Båda såg ut som honor! Men Jisses! Ja jag skulle dock inte chansa med att ha en hane och hona i samma Bur! De får vara hur rara åt varandra som hälst! Men när någon av dem tar till gaffeln och lägger sina horn på huvudet så blir det ett otäckt blodbad. Tycker nog personen skulle kunna vara lite försiktigare än så och inte chansa. Men kanske hon inte är så påläst. När allt kommer omkring kan föräldrarna även vara syskon! USCH OCH FY!

Amun-Ra
0

Baldur har ju av en liten olykshändelse blivit farfar. Var och tittade på hans barnbarn på ett finskt forum. Det var meningen att tjejen skulle para baldurs son Lelli med Kurnu när hon var gammal nog. Men både Lelli och Kurnu tog sig ut buren och bestämde träff helt av sig själva. Så kan det gå ibland. Baldur har blivit farfar till en liten hög med helt bedårande bebisar! Specielt förtjust blev jag i hans normalfärgade skp barnbarn. Kolla in henne vet jag! Helt otroligt vacker skp tecknad!Tungan ute

MaaariaS
0

Den var fin denKyss

Linda3046
0

#150/151 Tror inte det kan vara pappan för om båda föräldrarna är svarta borde det väl inte kunna bli NF? Kanske är två mammor med två kullar… Tyst

UlrikaD
0

#154 Stod i texten att det var en hane och en hona, så jag gick efter det.

Linda3046
0

#155 Okej, då måste jag fråga.. vad är det för språk? xD Gissar på Grekiska eller Ryska men har ingen aning. Tungan ute

UlrikaD
0

Grekiska stod det att det var.

BarbieBrownHair
0

147# Nej fy!! :O

Blir så hemsk sur på min mamma att jag endast får ha 2 burar i mitt rum annars ''luktar det för mycket''. Min pappa har typ 40 antika möbler i ett rum och det luktar gammalt men jag klagar inte? Tungan ute

[Cavalli]
0

folk är smågalna.. la ut några auktioner på tradera med gamla t-shirts och sånt. fick ihop 520 spänn! nu blev man ju sugen på att lägga ut hela garderoben på auktion :P

Novis10
0

Farligt?

Iförrgår så gav jag mamma hamster en bit lax.Hon tog det till boet och alla 10 ungarna började att äta på det.Det jag undrar är om det är farligt.Jag vet ju inte om hamster ungar som är 10 dagar kan äta det.Nu har det ju redan hänt men det kan vara bra att veta i framtiden.

//Nova

UlrikaD
0

Beror ju på vad det var för lax. Kokt, stekt, gravad, rökt.

Kokt lax bör vara ok men allt annat är ju tillsatt massa salt och kryddor i.

Amun-Ra
0

#160 Som ullrika säger. Så länge laxen är kokad osaltad och kall så går de bra att ge en laxbit. Men det får inte vara gravad,rökt,eller kallrökt  som man köper i affären. Dessa innehåller alltför mycket salt och kryddor som kan skada hamstrars njurar. Rå osaltad och okryddad lax skall man inte ge. Stekt lax är en aning fet. Kokad osatlat och okryddad lax är inte farligt att ge och då skall det vara kall. Men se då till att avlägsna eventuella ben från laxbiten först innan di ger hamstrarna en kokad (kall, osaltat och okryddat) laxbit.

MaaariaS
0

Djuren har varit ute och fått mat och vatten.LillAvva sprang lite i hjulet,vägde henne idag hon väger 178 gram.Längtar till i morron för sakerna jag beställt har kommit…hoppas allt är med bara, för annars grrr Flört

Amun-Ra
0

#163 Det var ju en bra vikt! Lite till och hon är som min Gos Crazy som är 200 gram Flört

MaaariaS
0

Ja om ett par veckor fyller hon 5 månader ,så hon hinner nog gå upp mkt mer hoppas jag….Flört

Amun-Ra
0

#165 Ja absolut, det tror jag säkert att hon gör! Hon är nog säkert lika mullig/kraftig och söt som Gos Crazy när hon är 6 månader.

Amun-Ra
0

Tycker det har börjat lukta brunst här! Misstänker att Embrosia är redo för en date med Dubbel-Casanova snart!Flört

Men först skall Samuel ha mat och vatten samt lite gos och kel.

MaaariaS
0

#166 Det får vi hoppas….Avva är lite för tunn just nu,hon har gått ner sen hon fått börja springa lite i hjulet ,då hon är otroligt mycket energiGlad

Amun-Ra
0

#168 Ja, de brukar göra det om de börjar springa mer än att ha tid att äta. hahaha Hjulet blir typ som en besatthet.

MaaariaS
0

#169 Hon får bara springa 10 min (hjulet finns inte i buren)pga av att hon inte fixar att ha ett Hjul på heltid + att jag tycker det finns mer naturliga saker för dom att göra än att springa i hjulGlad

Amun-Ra
0

Har börjat misstänka att jag har en bög till hamster!Gråter

Embrosia brunstar och Dubbel-Casanova är inte det minsta intresserad av henne. Det ända han har gjort är att ha slickat henne en ända gång. Sedan tappade han intresse så man börjar fundera om man har en bög hamster…GråterGråter

Är väl tvungen att göra något jag normalt alldrig skulle göra i vanliga fall nu då…Rynkar på näsan

Novis10
0

Och vad är det då??:(

//Nova

Amun-Ra
0

#172 Att avla med en hane som är över 1½ år gammal. Det brukar jag normalt inte göra. Men gjorde det denna gång.

UlrikaD
0

#171 Vissa hanar är inte intresserade av vissa honor helt enkelt. Prova med en annan hona och det kan gå hur bra som helst.

Warney
0

Novis 10 tips bara ta reda på om du får ge det innan du ger det.

Läs på innan handling. Som med att du hade för ung hane och med laxen.

Novis10 du är den mest hamsterkunniga 10 åring (eller är det 11) som jag vet om, du kan mer än många många andra, det var bara ett litet tips, ok.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Novis10
0

Ja jag läste på innan om dom kunde äta lax.Och då läste jag att dom kunde äta både rå och kokt osaltad lax.Men när jag såg att ungarna började äta på det så blev jag fundersam, därför frågade jag er så att det inte händer igen ifall det var farligt:)

//Nova

MaaariaS
0

Nu har djuren fått mat och gos och lite spring, så nu funderar jag på en kopp te eller nåttGlad

Caroline.H
0

Maj gasch… *GÄSP*

Så…onödigt…inlägg… Tungan ute Men jag har tråkigt xD

//Caroline

Novis10
0

Idag blir min lill pojke shibo 1 år!

Grattis bebisen, lägger in en bild på födelsedagsbarnet?

//Nova

Amun-Ra
0

#179 Man skall undvika ge rå fisk åt en hamster eftersom rå fisk kan innehålla mask i värsta fall. En människa skall inte heller äta rå fisk om den inte är gravad. Kokad osaltad,okryddat fisk och som är kall kan man ge åt en hamster. Men avlägsna alla ben från fiskbiten du tänker ge hamstern så inte benet hamnar i halsen.

Amun-Ra
0

#174 Hmm, jo det kan vara så. Casanova är väl bara en kräsen liten stropp…haha. Jag har bara tre honor just nu. Var av två är LH. Embrosia dög inte men däremot för Dubbel-Knut. Dubbel-Knut far med vilken hona som hälst de är bara för mig att välja. Alla brudar duger för Dubbel-Knut! Den andra LH honan jag har är Dubbel-Casanovas mamma och med henne lägger jag honom inte med. För det första är hon ett år snart och för det andra gör jag alldrig mor och barn parningar…BLÄÄÄ! Äckligt! Geisha är för ung och som du vet parar jag alldrig LH med KH. Jag gjorde detta förr när jag var nybörjare innom aveln. Men jag har ju 11 månader att fundera ut vad jag gör! Om han får förbli unkarl eller ej. Funderar på att spara en son efter Knut och embrosia och senare köpa Gos Crazys brorsdotter. Då får jag ju in Gos Crazy genen igen sedan. Har dock inte totalt bestämt mig men funderar på det. :) Min kompis Katriina äger Ancylus Gos To Hell, Gos Crazys kullbror. :) Han har fått fin fina priser här i finland. Skrattande

Odette
0

Ett litet allmänt inlägg; jag kommer inte att vara online så mycket nu ett tag framöver. Flyttar å har inte alltid tillgång till internet. Men hoppas ni inte saknar mig allt för mycket nu bara Tungan ute

Se till att vara snälla & goa mot varandra nu, så jag inte får smiska er de första ja gör när jag loggar in nästa gång *höhö*

Hej hopp gummiknopp, over and out, for now åtminstone Flört

_

Caroline.H
0

#182 Woho, nu lever vi rövare gott folk! *springer och hämtar partyhattarna* Tungan ute

//Caroline

Amun-Ra
0

Har börjat titta efter ev kh förstärkning ifall Geisha inte når ideal vikten (150 gram) enligt mig för en hona. Hon är om en vecka 4 månader och fortfarande 98 gram. Hon får oredntliga portioner mar av oliga slag varje dag. Men ingen viktökning vilket för mig är skrämande! TRor Geisha kommer att förbli en kelhamster istället för en avelshona.

Hittade en intressant kull på gång hos paradisgårdens. Har mailat henne så nu får vi se när hennes mail dimper i brevlådan.

Amun-Ra
0

Sitter och äter en taldrik med härlig rökt laxsallad med räkor! MUMS så himelskt gott! Tungan ute Lile lyx sallad till hälgen!? JA TACK!

MaaariaS
0

Jag är jättetrött ,ska man verkligen behöva gå o sova nu??Obestämd

[Sniff]
0

Är sjukt trött men gladSkrattande

Caroline.H
0

#186, 187

D

Haha, drick coca cola, som jag ;) Känner mig sjukt speedad just nu!!

//Caroline

UlrikaD
0

Får hit en ny stödis-kisse på söndag. Men varför måste folk vara vakna så tidigt. Kl.10!!Förvånad

[Sniff]
0

#188 Mitt nyårslöfte var att inte dricka läsk, så det går inteTungan ute

UlrikaD
0

#190 Skulle jag aldrig klara, kan inte överleva utan min dagliga dos av Fanta.

MaaariaS
0

#189 För att dom inte är som vanligt folk och är uppe på nätterna!?!!OskyldigFlörtTungan ute

Söt kisseKyss

[Sniff]
0

#191 Förvånad Tungan ute 

Jättesöt kattSkrattande

UlrikaD
0

Men kl.10??Obestämd

Då har jag ju knappt hunnit somna. Ja, ja, kissen ska vara tam så det är väl bara att bereda plats mellan illrarna och katterna och släppa in honom under täcket och somna om.Skrattande

TildaH
0

#194 Voj voj, tur att vi inte delar bostad, haha, sover jag till 05.40, då har jag försovit migFlört

--------------

Caroline.H
0

#188 Meh…. Oskyldig

#194 Skicka upp en av katterna med en peruk på huvudet, så får dom spela dig Oskyldig Lägg lite av kissens favoritmat på dörrhandtaget och hoppas på det bästa…

//Caroline

EternalWinter
0

Usch! Hade värsta mardrömmen inatt!
Jag drömde att min hamster satt för nära en ballong och så smällde ballongen och allt som fanns kvar av min lilla Lester var en skinslamsa!Gråter

UlrikaD
0

Denna annonsen kändes ju olustig, vem som helst kan hämta.

Någon i närheten som vill hjälpa till?

http://www.blocket.se/uppsala/Gratis_Hamstrar_31974625.htm?ca=15&w=3

[Cavalli]
0

har fått in skadedjur med djurmaten >_< Mottfjärilar. Dom är precis överallt, har fått slänga allt i skafferiet & dom spinner väv och äcklar sig. Kryper runt maggots.

Sen såg jag att dom hade såna på djuraffären, så larverna har nog följt med lösviktsgodiset. Skit.

Rond 2 med dessa fjärilar..

UlrikaD
0

Fick såna fjärilar med sista säcken chinchilla-pellets. Hur kul var den? Visserligen har jag många djur, men fjärilar i taket var jag väl inte riktigt ute efter.Obestämd

Novis10
0

kanske dags för ett nytt klotter?

//Nova

Amun-Ra
0

Embrosia var uppe ett litet tag för en stund sedan. Oj så hon grävde och bökade i ca 15 minuter. Nu sover hon igen. Jag börjar smått misstänka att hon är på smellen.FlörtSkrattande

Novis10
0

Hoppas verkligen att hon bakar små marsipan grisar där inne :D

//Nova

Novis10
0

Hoppas verkligen att hon bakar små marsipan grisar där inne :D

//Nova

Amun-Ra
0

Där är den…strecker fram min darrande hand…Stön…Jag måste ha den…jag behöver den…behöver…måste ha den….ge mig min ankh…symbolen för evigt liv! Ge hit den den tillhör mig…Amun-Ra…Skicka hit min ankh omgående…

Hittade min ankh, den hade tydligen hamnat i USA! Nu får de lov att skicka min ankh tillbaka och det med bums…Flört

MaaariaS
0

Kl är bara 19 och jag vill sova nu!!!!Rynkar på näsan

UlrikaD
0

#206 Förstår dig precis. Har precis vaknat ur dagens migränanfall och jag vill bara gå och lägga mig igen.

MaaariaS
0

#207 Tyvärr så har inte tvättmaskinen tvättat klart än ,men efter det är upphängt så ska jag gå och sovaGlad

Hoppas migränen går över*kram*

MaaariaS
0

Jippie tvätten klar!!! god natt zzzzzzzzzzzzGlad

[Cavalli]
0

sömnlös med en halväten olivburk i handen sitter jag och drömmer om den dagen jag lyckas finna en fin dominant spot. teckningen av teckningarna.

Då ska hon bli miiiin! *djungelvrål*

UlrikaD
0

#210 Jag är ganska förtjust i mina d.s bebisar så jag håller med dig!

Nya jour-kissen som kom igår ligger och myser bredvid mig i soffan.Skrattande

MaaariaS
0

#211 Sötplutt..Kyss

Är smått trött efter den dagen jag haft idag,men har sån huvudvärk att det inte lönar sej att gå och sova än..tyvärr…

Kanske ska ta en kopp te??!!!?GOTT!!!!!!!

MaaariaS
0

Har plockat lite här hemma ,så nu är jag rätt så nöjd med hur det ser ut här ,igen..Glad

Amun-Ra
0

Har fått en milt fall av magsjukan. Kräks ej, mår lite illa och magen är rent av rutten. Man får hålla sig till en flaska Vishy idag. Ingen mat kommer i min mage idag. Nu skall jag fara med mat och vatten åt Samuel och sedan sängdags…

MaaariaS
0

Känner mej otroligt smartObestämdjag damsög förut idag ,innan jag skulle ge mina djur hö.Inte direkt jättesmart ,för det blev ju att ta fram soppen och fixa en gång tillFlört

Novis10
0

Nu så borde det bli ett nytt klotterplankett, eller vad tycker ni?

//Nova

Caroline.H
0

#216 Jag håller med, det här börjar bli låååååååångt ;) Jag kan ju starta ett nytt så kan Medarbetare låsa den här, eller…? Eller så får Medarbetare starta nytt NU :D

//Caroline

TildaH
0

Tro det eller ej, men vi lever liv utanför datorerna, åtminstone vissa dagarOskyldig

--------------

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer