Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4860 ggr
Shareon
1

Min dvärghamster biter i gallret

Hej har en dvärghamster ca: 5 månader gammal som har för ett tag sen börjat att bita i gallret jag har 2 olika burar en lite mindre med 3 våningar och galler rör Hjul och några hamster leksaker och en större lekbur med plast väggar och galler tak den har många leksaker. Det börja med att hon började klättra upponer i den lite mindre buren och bita i gallret på taket ganska hög Bur. Så varje gång jag såg henne göra det så tog jag ner henne. Men sen blev det värre för hon började bita i gallret inte upponer åt samma riktning som den roliga buren. Då trodde jag att hon ville över dit och hg la över henne men efter några gånger så började hon bita i taket där också hon klättrade upp på en stege jag hadde där sen tog jag bort den nät jag upptäckte det men nu biter hon på plasten i den buren så länge vet inte vad hon vill jag tar upp henne 1 gång om Dan och hon går gärna upp i handen på en utan att ha något lockbete. Snälla bra svar tack. Förlåt om det blev lite felstavat skrev detta med min iPhone

Odette
0

Dom gnager galler när dom inte har annat att göra helt enkelt. De blir lätt uttråkade och leker inte alltid så aktivt med "leksakerna" i buren, de behöver få komma ut och springa av sig lite på en annan plats än buren. Så försök aktivera henne lite mer utanför buren så blir hon säkert lite lugnare.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Shareon
0

Ok ska testa det vet du om det är bra med sån här stängsel ganska stort att ha de i

Odette
0

Man kan alltid testa, till dvärgar bör det funka med guldhamstrar tar sig lätt över kanterna iaf ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

HamsterWoman
0

Min hamster brukar bita i gallret när hon vill komma upp ! Ska dock byta ut gallerburen snart eftersom hon börjat få en kal fläck på nosen!