välkommen hem Mango <333
idag var jag och hämtade min lilla hamster från en uppfödare. Det sa klick direkt när jag tittade på honom :D
När han kom ner i sin Bur undersökte han hela buren och sedan åt han lite och sedan la han sig i sitt sovhus och somna 
Bilder kommer senare då jag inte har installerat kameran i min dator än
Får man se några bilder ? vad är det för ras ?
Grattis till nytillskottet. =)
Oj förlåt, GRAttiS 
Det är en guldis. han är silvergrå ds tror jag eller så var han silversobel ds.
#2 tack :D
bilder kommer senare

Grattis! Fick du stamtavlan med så står det ju färgen där.
Vem köpte du honom av? Ser fram emot bilder.
tack :D
Ja jag fick en stamtavla , det står att han är silversvart ds och det är struket och under står det att han är en creme mosaic ds så jag är lite förvirrad :P
jag köpte honom av en tjej som heter Cissi hennes hemsida heter zimitas……
han är jätte söt och gillar sitt Hjul. när jag kollade på honom gick han fram och tryckte nosen mot lådan och när jag höll i en godisbit gick han fram direkt och tog den 
jag vet att man ska vänta tills nästa dag men vi kan bara inte låta bli varandra
jag fick ett par bilder av uppfödaren så jag kan visa dem
kan man släppa ut hamstern nästa dag?

Då vet jag vem han är, hans syskon har en bildtråd på SHF:s forum. Han är verkligen helt bedårande söt.
#9 Ja om hamstern är pigg och vill ut ser jag ingen anledning till att inte ta ut den så den får se sig omkring. Att man ibland rekommenderar att ta det lugnt i början är ju för att en del kan bli otrygga vid flytten, speciellt om de inte är så mycket hanterade. Då kan de behöva lugn och ro för att "bo in sig".
Men annars, why not. Han har säkert massa överskottsenergi att göra sig av med :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
han kommer ifrån en uppfödare och han är väldigt hanterad så jag kan nog ha honom ute i morgon.
Jag har köpt fröstänger, kan jag ge honom det i morgon?
Jag har även köpt typ hamstergodis som man blandar med mat om man vill, kan man ge typ torkad frukt när jag släpper ut honom i morgon?
Vad för hamstergodis? 
torkad frukt och nötter
#3 tack

Nej, det är inte farligt. Några utav mina tycker också det är mysigt att bädda i sandskålen.
Jasså hon beslutade att sälja han trots allt, vet att jag läste att han skulle stanna.
Nåja, himla tur för dig, för han var då jätte söt, blev kär i han redan på SHF forumets tråd, hihi.
O ja, färgen är lite av ett mysterium även för de mera kunniga, haha.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Grattis till ny till skottet?
Han var verkligen sööt:)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#17 ok bra men nu har han liksom puttat bort filten under spånet så det blev en tunnel och där ligger han och sover nu 
#18 jag hittade också honom på shf hemsida och jag blev genast kär i honom med
sedan blev jag också kär i hans bror apollo hehe
men jag är så himla glad att jag gick in på shf hemsida och hittade honom.
tack säger både jag och mango (förra namn Arrak)
japp tänkte ha honom inom avel men kom sedan på att han är satin och hennes hona också är det så jag fick köpa honom i alla fall :D
#19 tack säger jag och den sovande mango :)
han är verkligen något extra och även fast jag bara känt honom en dag ångrar jag mig inte ens en sekund
Grattis vilken söting 
Ja han ser ut att vara en sobel ds tycker jag eller möjligen en black yellow ds t.om, det var väl denna kull som de även kan vara gult inblandat så då kan det bli lite skumt av det hela 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
kanske jag är inte alls bra på färger så jag har ingen aning
Jag tycker inte han ser ut att vara sobel ds. Har en sobel ds här hemma och hon har en mer creme-aktig ton i sin färg.
// Sofia
För er som inte varit på shf forum kan jag slänga in infon att han har en nästan svart fläck på andra sidan.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Hej cissi :D
jag har inte sätt mangos pappa förut men han är jätte söt. Jag trodde att båda föräldrar var svarta men mangos pappa är visst vit :)
Hej cissi :D
jag har inte sätt mangos pappa förut men han är jätte söt. Jag trodde att båda föräldrar var svarta men mangos pappa är visst vit :)
nej hans pappa är silversvart Dominant spot
jaha oki :)
hej. eftersom jag inte har tillgång till något fruktträd har jag köpt sådanna pinnar (vanliga pinnar*) ifrån djuraffären.
då är frågan, ska jag skölja av de eller ska jag bara sätta ner den i buren?
tack i förhand :)
ingen som kan svara? :S
Skölj av dem, koka dem tror jag man ska göra, så att alla eventuella småkryp och grejs forsvinner. Även om de är från en djuraffär kan man ju vara försiktig
men blir inte trät geggigt eller mjukt av att man kökar dem?
kan man inte bara sköla dem med kokande vatten?
alltså att man kokar vattnet i vattenkokare och sedan sköljer pinnarna med vattnet?
ingen som kan svara? :S
Stoppa dem i frysen har jag hört att man kan göra också^^ Men finns säkert fler trådar om det, sök
Åh gud vad urgullig han är! Grattis till dig! :) Själv ska jag snart köpa min första hamster, en dvärg antagligen sibirisk :D
jaha vad kul:), hoppas du blir nöjd med hampisen. :D
mango är min första hamster :D
#37 har du något tips på en sådan tråd?