Mini-Maj X Storm
Inatt var det kärlek i luften härhemma. Någon höll tummarna hårt för att Mini-Maj skulle brunsta och hoppsan, då gjorde hon det!
Tror jag ska be om hjälp med tumhållning hädanefter, det verkar fungera.
Mini-Maj är rost d.s LH och efter två av mina allra största favorithamstrar, Maj och Mazarin. Och syster till en annan gose-favorit, Gilbert.
Storm är silvergrå satin LH och efter Tazzars Achala och Dianthus Figaro och är en nallebjörn utan dess like.
Hoppas dessa två ska komplettera varandra.
Nu hoppas jag tumhållaren fortsätter att hålla så det blir några bebisar också.
Oj, har hon redan blivit så stor!
Det kommer bli underbara bäbisar
Skojsigt värre. ^^
jag ser bara fler och fler guldisar som paras…?
Är det lättast att para dvärg eller guld ?? 
#4 det är troligen fler som föder upp guld än dvärg. Och om det är nån skillnad i svårighet för parning kan jag inte svara på, då jag endast föder upp guld.
// Sofia

#1 Redan? Hon blir 8 månader nu på juldagen så det var nu eller aldrig. Tiden går fort för de här små.
Ville låta henne växa sig så stor som möjligt i och med att hon var så liten från början. Men nu är hon lika stor som någon av mina andra honor så jag kände att vi gör ett försök.
#4 Svårt att föda upp guldhamstrar om man inte parar dem.
Vet inte heller vilket som är lättast/svårast för mina dvärgar härhemma är enbart till sällskap men inte avel.
Men tycker inte det är så himla lätt att para guldar heller.
#6: Amen till att det inte alltid är så himla lätt att para guldar.
Du har ju haft oturen med att ha honor som gått tomma.
Här hemma är problemet att vissa av mina honor totalt slutat brunsta..
#6 Jamen hon föddes ju nyss… typ
Åh så spännande! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Håller tummarna!!
Hoppas ju också på bebbar här hemma?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Nu har jag bytt i buren till Mini-Maj ifall hon bestämmer sig för att föda bebisar på onsdag. Bebis-bulor har hon iallafall fastän inte jättestora.
Men oj, vilka åsikter den här damen här. Jämt…och om allt.
Nu var inte buren bra. Sandlådan stod fel, och maten stod fel, och ren Sand var tydligen också fel. Och pappret, tuggade jag inte pappret åt henne först? Var det meningen att hon skulle bädda själv, vad var det för dumheter?
Så nu går hon omkring och bökar och stökar och muttrar. Och blänger på mig emellanåt. Som förstörde hela hennes mysiga, ombonade Bur.
Dumma matte!
Hahaha, det där känner man ingen. Mamma Maj är exakt likadan! Hon brukar protestera genom att bajsa i sovhörnet och sova i sandskålen.
Hoppas verkligen det blir små bebisar! :D
// Sofia

Man skulle nästan kunna tro att det ligger på tjej-sidan i släkten, för pojkarna har ju inte så mycket åsikter. Men Koruna är ju inte alls sådan. Hon är ju världens mest coola hampis.
Får väl se vad som händer om Mini-Maj får bebbar. Då hoppar hon kanske upp och hugger mig i strupen om jag vill kika.
Hahaha, jag får väl ta över henne också
Nejdå, Grabbarna har väl lyckats få Mazarins gener och flickorna Maj's :P Franc är ju också världens mest coola hamster :P
// Sofia

Nähä du, även om hon muttrar på mig så pussas hon samtidigt. Det är väl "tough love" som gäller för henne antar jag.
#11 Låter som Molly det där….är du säker på att dom inte träffats???

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#16 Vet faktiskt inte om hon snott mina stövlar medan jag sovit och varit på äventyr. När det gäller lill-skruttan så är absolut ingenting omöjligt.
#17 Hahahaha snuttan..

Ser framför mig hur en ensam stövel skuttar iväg över snödrivorna på väg mot närmsta busshållplats!
#19 Hahahaha
# 4 det värkar som att det är lättare med guld, Jag och min kusin har försökt jätte länge med våra dvärgissar men dom vill inte :( och sen så ser man typ bara guld bebisar! :) så himla gulliga, Om jag är ärlig så är guld bebisar sötare än dvärgissar! :D jag önskar att min dvärgiss förvandlade sig till en guld bara att hon blev större för hon är så liten, när man gosar med henne känns det som att jag kommer äta upp henne när man pussar på henne! x)
/ Miranda
#22 detta får du nog göra en egen tråd om då det inte alls handlar om det trådskaparen skriver om.
// Sofia
"Hur vet man att hamstern inte gillade maten…?"
Någon som kan gissa?
Svar: Den ligger i toaletten… 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Haha :)
// Sofia

MASSA BEBISAR!!!
10 stycken små marsipangrisar ligger i boet som Mini-Maj så stolt visade för mig.
Skulle smyga ner lite grönsaker utan att störa, men då tittade hon förnärmat på mig. Men, va ska du inte ens titta vilka mirakel jag har åstadkommit.
Så tog hon ett steg åt sidan med broccolin i handen. Jag kikade, sa åh och ah. Hon suckade förnöjt och log lite generat och gick och lade sig hos sina bebisar igen.
Jaaa! Vad roligt! :D Hoppas det blir några fina fläckisar! Då lär jag ju inte kunna motstå :P
// Sofia
Åhh
när kommer tråden? 
#28 När bebisarna är 2 veckor och har öppnat ögonen kan vi nog börja förvänta oss bilder ;)
// Sofia
Jag är såå nyfiken 

#27 Har redan berättat för Mazarin att han är morfar. Han var inte direkt imponerad. Det där har jag gjort förr sa han. Berättade för Gilbert att syrran fått bebisar. Han skakade på huvudet och sa att han faktiskt försökte så gott han kunde….
Du får berätta för Maj att hon blivit blommor. Mini-Maj önskar sig pasta med köttfärssås i födelsedagspresent iallafall så det ska jag fixa till.
#28 Som Roxie sa, bilder kommer när de öppnat ögonen, tills dess är de bara miiiiiina. Eller nåja, Mini-Majs kanske.
Ska redan nu börja mantrat: Man kan inte behålla tio, man kan inte behålla tio, man kan inte behålla tio…….
Haha :) Maj hälsar att hon är stolt!
Även Franc är en stolt morbror :)
Resten av släkten hälsar och gratulerar!
// Sofia
Jag vill oooooxå ha en fläckis, eller kanske två
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Grattis till pluttarna. 
Grattis! 

Tack, tack, tack! Så roligt med lite bebisar i huset igen.
Äntligen! STORT Grattis! 
Håller tummarna att alla överlever, är ju så bra storlek på nåt vis. Jämnt antal också hihi. Så söta dom ska va där under lilla mamsen ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Grattis till bebbarna:)
Håller också tummarna på att alla överlever;)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Tack till allihopa.
Den här tjejen har alltid varit matglad. Käkat allt hon kommit över, om det så var en smaskig bit broccoli eller en träbit spelar inte så stor roll. Allt kan ätas!
Men nu, jisses! Hon sliter nästan matskålen ur händerna när man ska byta och då har hon ändå de senaste dagarna fått tilläggsmat både morgon och kväll.
Det kostar på att mata så många småmunnar tydligen. Spaghetti och köttfärssås sa bara sluuuuurp och så var det borta!
Undrar om man ska bjuda på helstekt hummer till hennes champagne på nyår.
Grattis till småbebisarna

Tack så mycket Maria!
De viftar febrilt i sitt lilla bo och vill ut och upptäcka stora världen.
Så sött….längtar efter egna småkorvar eller ja inte mina, utan galen-Alvas då
Åh, bebbar! Vad kul! Skriver upp mig på bild-intresselistan ;)
Den här tråden har jag helt missat!
Blir det bebbar igen, vad roligt! Jag skulle gärna ha små mini-Zippar och Zappar springande här hemma…
Fina föräldrar också, Silvergrå Satin LH, mums… Tycker att silvergrå är en otroligt fin färg… 
//Caroline

#44 Är du intresserad så skriv gärna ett PM till mig och berätta lite om dig själv.
#45 Bebbar igen? Tycker det var alldeles för länge sen det var bebbar här hemma.
#47 Va mysigt Ulrika grattis
#47 Grattis! vad roligt med en fläckis 
ooh.. spännande…! 
_
#46 Hihi, är inte intresserad på det sättet tyvärr. Någon hamster hos mig blir det nog inte på ett tag :P

#51 Försökte bara fresta litegrann.
Men bilder kommer om ca 2 veckor iallafall.
#45 Jag menade nog överhuvudtaget att det är många som får hamsterbebbar just nu här på hif, inte just bara hos dig. Var lite otydlig kanske! 
//Caroline

#53 Då är jag med igen!
Jösses vad jag är sugen på lite bebbebilder nu!
Grr, kan inte bebbarna bli lite äldre nu, nu på en gång?!

//Caroline
Grattis
. Roligt med små fläckisar
, kommer vara svårt att inte få ett ha bejär när bilderna kommer
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Hehe en liten Mini-mini Maj…mums..

Såg precis en liten fläckis till!
Va du är busig…titta på andras griskorvar sådär…

(andras= läs Mini Majs)

Själv står jag i dörröppningen med almanackan i ena handen och tidtagaruret i det andra och räknar dagar, timmar, minuter och sekunder tills jag kan kika ordentligt.
Medans jag hör Mini-Maj smaska groddar inne i buren och mumla för sig själv: mina, mina och bara miiiiina!!
#61 klara…. färdiga… tryck på tidtagaruret!! Väntan är som värst när man måste vänta på att väntan ska va över, då har man redan väntat för länge 
_

Grattis till egna små fläckisar!! =)

Tack så mycket. Fem dagar gamla och fortfarande 10 stycken.
Vid en snabbkik så är det 4 stycken d.s, två stycken som ser svarta d.s ut och två stycken som ser rost d.s ut. Sen ev. tre rost, två som är mörkare och en som är grisskär.
Vi får väl se vad det blir av det hela.
Va roligt att alla lever fortfarande och att det verkar bli roliga färger.Kul att ha nått och se fram emot

Nu väntar man ivrigt på att de ska få lite mer päls och börja knata omkring.
Men inte fresta med rost sådär *tittar bort*
_

#69 Rooooooost!!
#70 Hahahaha
underbart
Grattis till kullen!
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

Idag var det en liten silvergrå tös ute på äventyr. Kom inte så långt utan snubblade på en bit torkad banan och stöp på näsan. Mamma hämtade hem till boet igen.
I vanliga fall har jag jättemånga pojkar i mina kullar, men här ser jag väldigt många töser. Mini-Majs tjej-gener slår igenom hårt!
hahaha lätt att snubbla som liten …
naaaej, inte snubbla på liten torkad banaaaan *gaah* Gud så sött, jamlade på lilla nosen å fick bli hämtad av mamsingen 
_
Åhh rost bebbar på g :D Det ÄLSKAR vi ! längar efter bilder:D

Hmmm, en av rostarna har bytt färg till någonting annat. Och ser ut som om det bara är två pojkar i gänget.
Ser ut att bli en sån där kull, måste nog behålla en i varje färg…minst.
Haha :)
// Sofia

Jag tror jag skrattar ihjäl mig.
Mini-Maj har somnat med rumpan och bakdelen i boet där det hänger bebisar fast vid henne.
Men huvudet ligger i matskålen mitt bland groddar och ärtor. Och hon stensover!!
Haha Gud vilken underbar syn! Verkar vara en riktigt go tjej!
Haha, ja.. hon är väl helt slut :)
Hahaha! Det måste ju nästan vara tillåtet att fota en sån grej ;P
// Sofia
Näe? Men lilla snuttan då, hahaha det hade jag velat se ! ^^
_

Det ligger satiner i högen! Bl.a den svarta d.s pojken lyser så blank och fin.
#86: Oooh, satiner! 

#87 Jamen visst, jackpot!

oo blir sugen på en till hampis när jag hör om den här kullen! :3 tänkte ju fortsätta lite med aveln så om det finns nån fin hona kanske jag slår till. läääääääääängtar efter bilder!!!!!!! :D
//Anja

#89 Det är bara att hojta till ifall du är intresserad. Är ett gäng som är tingade redan och sen kommer ju värsta biten. Jag ska klara mig från att inte behålla halva kullen själv.
Ser fram emot bilder på dessa under :D
Charlotta-B

Det kommer nog snart för idag är alla ute och knatar omkring överallt. Det vimlar av bebisar tycker jag. Och Mini-Maj tycker detsamma och försöker febrilt fösa ihop dem igen.
Hon sa till mig att hon ville köpa en vallhund till dem. Men jag fick förrklara att det inte var lagligt att ha hund i en hamsterbur.
Du sa hon att jag ljög bara för att jag inte ville köpa någon åt henne. Så nu sitter jag vid datorn och ska printa ut L80 till henne så får hon läsa själv minsann!
Hehe! :P härligt!
Charlotta-B

Den här kullen blir roligare och roligare måste jag säga.
Trodde först att jag inte hade en enda satin, nu har jag måååånga.
Och sen idag såg jag att créme-tösen är en rex! Det var jag inte beredd på. Och alla är ute och knatar nu och är så knubbiga och bedårande!
Åh! 
// Sofia
#94: 
#94 Vad underbart…längtar efter bilder

#90 haha okej xD ja jag får se om det är någon jag faler för :))
//Anja

Ahhh va rooligt! OOOH länktar tills bilder kommer X) Är så nyfiken. Vill se bilder snart
Posta dom till Lycksele när dom har öppnat ögonen så dom ser vart dom åker 
_

Nu är det några stycken som plirar storögt på världen. De visste redan att ärtor var gott men att de var så stora och GRÖNA!!
Och det smaskas och det tuggas och det springs och det busas och det suckas.
Suckas? Ja, det är mamma som tycker att nu börjar det bli väl mycket turbo under tassarna på hennes barn.
hohoho.. glöna äjtor .. världen är så stor så stor 
_
Får nog ta vagnen upp till dig snart för en bebis-kidnappning tror jag.
// Sofia

Någon måste skicka mig ett par glasögon annars kommer aldrig de här bebisarna att bli könsbestämda.
Spelar ju ingen roll om man ser som en hök på långt håll, man kan ju liksom inte lägga bebben på rygg och säga: plats, medans man backar tre steg bakåt.
Ni får reda på färgerna och preliminära kön iallafall, suck på mig.
Bilder och namn kommer snart för nu är det bara någon kvar som inte öppnat ögonen. Så iallafall:
Svart d.s satin-hane
Silvergrå d.s-tveksam
Rost d.s satin-hona
Rost d.s-hona
Choklad satin-hane
Rost satin-hona
Silvergrå-hona
Silvergrå-hona
B.ö silvergrå-tveksam
Créme rex-tveksam
Får väl ta mig en extra titt på de tveksamma imorgon, just nu blev de lite trötta på mig tror jag.
Ok, jag bryr mig ju inte om kön, så jag bokar Creme rexen o bö silvergrå.
Men jag skulle ju vilja ha en ds oxå, hmmm…. Jaja, lägg till en ds på min lista oxå.
När skickar du dom
?
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#106 Jag ser bra på kort håll, men inte på långt, så om du skickar hit ungarna ska jag titta åt dej

#107 Du låter lite som mig där, en sån, en sån och kaaanske den också.
#108 Jamen strålande, vilket sammarbete!
#109 Om du sen får tillbaka ungarna är ju inte heeeelt säkert ,men jag ska göra mitt bästa

#110 Då postar jag bara de jag är tveksam på då, så blir jag inte av med så många.
#111 Bra tänkt där
…skicka så måååånga du vill
Mera hampisar till Mia
sååå roligt…
Åhhh! Fläckisar.. 
// Pabblo
Pruttisarna! Är såååå sugen på att få se dem 
_

#114 Om inte den också tänker få någon identitetskris så…

omg! Alltså, om du skulle vakna imorgon och det fattas lite hamstrar så var det inte jag =)

Ska se om jag kan få några fina bilder lite senare.
Hade behövt dubbelhäftande tejp och en systemkamera till att börja med.
Nej, nej, nej, nej, nej…. Hur kan man vara så där söööööt!?