Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4526 ggr
riiffen
0

Kloklippning

Hur håller ni era hamstrar när ni klipper deras klor?:) jag försökte klippa Dangos idag men det gick inte så bra, hon ville inte vara stilla.;) skulle vara jättebra med lite hjälp! och hur ofta klipper ni?

medarbetare på allergier.ifokus .

Odette
0

Jag behöver inte klippa klorna på mina guldar, däremot klipper jag på några av dvärgarna då deras klor växer sig lite väl långa annars..
Vet inte, men jag tycker det är lättare att klippa på en dvärghamster- de "knoddar ju ihop sig" så då kan man bara "justera" dem lite i handen- å så får man försöka vara lite snabb när de sitter stilla en stund.
Hur pass långa klor har din hamster, är du säker på att du måste klippa dem? Annars brukar de vara ganska duktiga på att nöta ner dem själva bara de har lite olika inredning i Bur och lekhage osv Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

riiffen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svaret!;)
Såhär ser dom ut om du kan se på min dåliga bild, är inte 100 på att dom behövs klippas men överdriven och orolig som man är…Oskyldig hennes stenar dissade hon men hon har toarullar, Hjul, hus i trä och lite annat grejs.:P hon knoddar tyvärr inte ihop sig på några villkor, full fart 24/7;)

medarbetare på allergier.ifokus .

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä, de där klorna skulle jag inte klippa.

Har samma längd själv, jaja, inte jag men hamstrarna, hahaOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Novis10
0

Mina hamstrar har också den längden och om man klipper dom då så gör man bara mera skada än nytta.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

HamsterMarie
0

Mina hamstrar älskar att fila naglarna!  De somnar nästan!

Zvintos
0

Jag klipper bara någon gång ibland om en klo växt sig lite för lång.
Men jag har lerkrukor i burarna, samt stenar i rasthagen, så att de ska slipa klorna själva.