Klotterplanket 36
Varsågoda! Här får alla diskutera allt mellan himmel och jord 
(Den förra tråden hittar ni här !)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Först! :d
Tvåa! ^^
//Caroline
Till frågan i förra tråden:
Jaa, vet du hur underbart söta de var? :O Jag fick hålla koll på valparna medhans de fixade iordning grejjerna och de var helt galna^^ <3 Kattungarna var mycket lugnare, de var jättegosiga:) Och birma är min favoritras:D (A) <3
Du glömde lägga in länken till den gamla tråden! :O Da da daaaaa! *vänder på huvudet och ger dig en episk blick*
//Caroline
Hehe femma eller ska man säga 4 efter som Mollis25 har skrivit 2 gånger
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#4 Åhnej:O Orkade inte;) ^^ (A)
#5 Jadu, och mer kommer det att bli! 
#6 Vilken tur att du inte behöver bry dig om det, det är ju Odette som ska göra, hihi! (A)
//Caroline
#7 ^^ Jaja^^
Trallallla… Imorn är sista dagen hos veterinären:/ Det är förresten Umanveterinären i Vännes jag är hos:) Någon som varit där? (A) ^^
Måste få skryta lite! Nu igen har en av Tazzars Dubbel-Knuts döttrar gjort det. Dubbel-Honey, Dubbel-Casanovas syster och Gos Crazys dotter har blivit nominerad till best in show (BIS) samt nominerad som domarnas favorit!
Gissa om man är stolt över sin Dubbel-Knut som har lämnat sådana fina avkommor. Lika stolt är jag över Gos Crazy!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
5 December får jag hem min efterlängtade flicka Embrosia! Jag vet ett charmtroll som kommer att tappa ögonen av beundran när han ser henne… hehehe
Hade hoppats att ingen skulle orka bry sig om det men okej då, rätt ska va rätt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nu har det blivit blodigt slagsmål mellan mina två vintervita… 
//Caroline
#12 Jag läste det, gu va tråkigt!! Jag hoppas de återhämtar sig bra.. de e inge kul alls sånt där 
_
#13 Jadu, det är inte ett dugg kul…
Men jag förstår inte varför jag är så negativ och hela tiden upprepar för mig själv att en av dom kommer att dö….
Imorgon blir det att åka till julmarknad ;)
//Caroline
Min kanin Daisy har dött idag! Hon blev sju år och 5 månader gammal…
#15 Beklagar, vad tråkigt:/
#15 Beklagar. :/ Gud vad tråkigt.
//Caroline
# 16 och #17 Jo det är ledsamnt! Hon var en söt puppis! Men det var väntat hon var ju rätt så gammal. Men nog saknar man sin lilla gose kanin alltid….
#18 Det känns som att det fortfarande många som dör nu på hösten och vintern… :/ Usch vad jag hatar dom frusna årstiderna… :S Och nu har jag en till anledning till det… :L
//Caroline
Jättegullig! 
//Caroline
jisses.. kolla in länken, så sött!
http://www.youtube.com/watch?v=FK_CKtYCRIc&feature=player_embedded
_[

](http://www.youtube.com/watch?v=FK_CKtYCRIc&feature=player_embedded )_
_
#20 Hon va super fin! Väldigt vacker :'/
_
#22 Hahaha, den påminner mig om när Svante drog Sniff på en pall… Ska se om jag kan hitta den filmen^^ (A)
#22 HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Jag som redan är lite typ flummig på fredagkvällarna, det där hjälpte inte! Hahahaha! Gud va kul, snacka om snåskjuts! Hahaha! (A)
//Caroline
Ett tips alla ni djurägare där ute
om ni nån gång kommer in i ert"djurrum" och ni tycker att det luktar mer än vanligt och vänder upp och ner på rummet och inte hittar nått…tänk då inte att det är nog min nos det är fel på…för det är det inte… lovar….det är alltid djuren som gjort nått dom inte får…igen…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#26 Hihi, och vad har dom gjort dårå? Hihi, nej vänta, svara inte, jag tror att jag redan vet! Haha! 
//Caroline
#27 bra
Hahahaha, gud vad söt! katten bara sitter där som en liten kung. Älskar kommentaren de fått också "Tryin' to catch? me ridin' turtle!". Låter ju som att han säger så i texten på låten :P
// Sofia
Sitter och tänker på min miniatyr hund Zvullo! Min lilla älskade hamster som tog mitt hjärta med storm! Han var mer en liten miniatyrhund än en hamster. Följde mig vart jag än gick inne i min lya när han var lös eller i hamsterbollen. Var han lös kom han alltid och sökte upp mig och skulle och sitta i min hand eller famn. Han till och med kom på befallning. En herre som älskade livet så han slogs för att få leva…men den fördömda cancern kunde han tyvärr inte klå…hur mycket än han försökte med sin vilja att leva ett långt liv! Älskade lilla vän, vad jag beundrade dig och vad jag saknar dig. Dit varma hamster leende kommer jag alldrig att glömma…
Igår tog jag en sista farväl till daisy! Tog upp hennes döda kropp och talade till henne medan jag smekte hennes päls som jag så många gånger gjort när hon levde. Farväl kära daisy jag kommer för altid att bevara minnet av dig i mitt hjärta. Du var en tuff och livsglad gammal dam! Saknar dig med lilla älskade Daisy!
#30 usch, jobbigt :(
_
22 dagar kvar till skolan börjar! :D
Är skapligt trött på att göra ingenting.. sa upp mig på de där jobbet som telefonförsäljare.. usch och twiii!
// Pabblo
Ni kanske tycker detta låter märkligt men…kollade igår på kanin annonser. Hittade en kanin hane vid namn Samuel. Min hingst behöver en ny stall kompis eftersom han är ensam i hingststallet. Daisy var min arabhingst stallkompis och hade buren breve hans box. Eftersom hästar hälst inte skall vara ensam i ett stall då de är flockdjur så köpte jag Daisy som stallkompis åt honom. Nu när hon dött av ålder står han i sitt stall ensam. Stackars lilla gubben. Så jag började kolla efter en ny stallkompis åt honom. På dagarna har han ju stona (hans dotter och mamman till deras gemensamma dotter) i hagen breve att titta på. Men på kvällen är han ju ensam i stallet nu och det tycker jag att han inte skall behöva vara. Så jag har nu tingat en ny kanin med namnet Samuel. Han är en rex hahaha…ja,ja…jag mitt lilla rex freak
Hans färg är dalmantiner. Nu kan hingsten och kaninen Samuel diskutera grabbsnack. Åker efter honom på samma veva som jag åker till Helsingfors efter Embrosia,bur och min väninnas 2 Albino hamstrar.
Ifall ni undrar hur många djur jag har så har jag 3 arabiska fullblod, en katt, 6 hamstrar för tillfället och en kanin. Samuel som jag skall efter snart…
Hälsat på svärföräldrarna i helgen och lillkillen (som inte är så liten längre) tyckte det var superkul att springa i skogen bakom deras hus (skogen tillhör tomten).
Vad söt han är! :)
//Caroline
Sitter här som en fågelholk med en uppsats som ska in imorrn =(
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Är inte så duktig på sånt där, men jag har tråkigt så jag kan väl iaf försöka svara? (A)
Dom är väl inte så nära besläktade, men båda ingår väl i gnagarsläktet, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Har aldrig intresserat mig för råttor så. 
Jag ska till Globen Horse Show på lördag, någon mer? 
//Caroline
#37 Nej, det är fusk, du ändrade ditt inlägg medan jag skrev ett svar! *mutter mutter* 
Hittade du ett svar på din fråga? 
//Caroline
#40 Jag kan inte annat än hålla med! Vilken stilig kanin du hittat! 
//Caroline
#41 Tackar! Jag föll för hans häftiga färg! Precis som jag gjorde för Daisys färg när jag köpte henne! Så e han ju rex också! hehehe… Jag o mina rexar!

#38 Haha, förlåt men hela inlägget såg helt knäppt ut på min dator, tack så mycket för svaret!
Jag håller nämeligen på att skriva om hur djur komunicerar och jag ville ta olikheter mellan 2 djur som är nära besläktade D:
Sista dagen jag är 12 i hela mitt liv (;
#44 Gör nånting bra av det! Åk någonstans där man får gå in gratis till och med att man är 12, hihi :) Grattis i förskott fresten! :D Antar att du fyller år imorrn?
//Caroline
#45 Äh, vardå? (;
Tack tack, ja imorgon är dagen (:
#46 Taxinge julmarknad? Nej vänta, bajs, den slutade ju igår ;)
//Caroline
#47 Japp och det är bara nära om jag är hos pappa (;
#48 Oke, synd då, hihi :)
//Caroline
#44 får väl säga välkommen till tonåren då.. :)
// Pabblo
#50 Det är inte tillåtet ännu, jag är faktiskt bara tolv år och 364 dagar!
Nån som vet vart man kan hitta hyllplan som är typ 26 cm? Eller är risken stor att jag måste vara kreativ? haha.
Eller 45 cm?
Dags att gå ut md Max o sen sova.. har handlat julklappar idag …så jag är lite trött.
Idag var jag till vet. med våran gamla Virus, tyvärr var hans tid kommen, fick en mindre hjärnblödning i morse, så vi valde att avsluta medan han fortfarande hade ett värdigt liv.
Han skulle ha blivit 11 nu på fredag.
Sov gott gubben
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Grattis mig!
Nu är jag äntligen teenager (:
#54 Beklagar sorgen, sånt är aldrig lätt!
Vila i Frid <3
#54 Vad tråkigt:( Vila i Frid<3
#55 Grattis! :D ;)
http://www.simonscat.com/thebox.html
Älskar dessa filmer!!
// Sofia
#58 Haha, så himla söt!

hallå kan man rasta 2 guldhamstrar i samma rum samtidigt?! jag hörde talas om en uppfödare som gjorde det…
//Anja
#60: Det beror väl lite på om rummet är uppdelat i hagar eller inte.
Men ett enda stort icke uppdelat rum - nej.
#58 det är ju min taiga ju! :O
// Pabblo
--------------
#63 Mmm.. jag såg det :(
// Sofia

#60 Jag vet att jag skrivit nånstans att jag rastar flera hamstrar samtidigt. Men jag har två stora hagar och rastar dem i varsin sådan isåfall. Emellanåt har jag samtidigt ute en tredje med mig på golvet. Men aldrig så de är i närheten av varandra.

#63 Men vad fan! Det är nästa hållplats från mig. Jag mailade, vågar inte ringa så här sent. De måste ju därifrån på nåt sätt!
#63 Skojar du med mig?! SEX stycken?! I samma Bur?! Gaaaah, vad arg jag blir! Undrar om den personen ens vet vad som är fram och bak på en häst?! En häst säger jag!! 
//Caroline
#63 :O:O:O:O:O
Undra just om det är samma kön eller om det är en eller ett par brudar där som ska ha bebisar
// Pabblo
#63: Hade jag bott i närheten hade jag tagit de stackars pluttarna på en gång.

#69 Har både mailat och skickat sms, men inget svar. Jag tar hem dem och delar på dem direkt ifall jag får tag i henne.

#63 o fy s*tan! misskötta som såg ut också det där me spånet mm!
//Anja

Pratar med en vuxen kvinna som knappt kan prata svenska. Hon säger kom nu, jag säger att jag kan vara där om en halvtimma. Nej, du måste vara här om 5 minuter annars ger jag dem till någon annan. Har du någon annan som ska titta på dem? Ja, ikväll. Varför kan jag inte komma om en halvtimma, jag kan inte flyga. Nä, kommer du inte om fem minuter så är det försent.
Och sen säger hon att hon ska behålla två stycken. I samma Bur då antar jag, hona och hane kanske?
Och sen säger hon, kom klocka 4 och lägger på luren. Jag är smått förvirrad måste jag erkänna.
Det tar längre tid än fem minuter att ta mig ner till spårvagnen. J-vla människa!
Jisses, de är de ända jag kan säga
--------------

Är så frustrerad på dumma människor så jag får andnöd. Ska ringa igen halv fyra innan jag ger mig iväg i onödan. Men är de kvar så vill jag ju verkligen inte lämna kvar någon där.
I värsta fall går det ju säkert att anmäla i alla fall.
#76: Precis vad jag tänkte säga.
Men hur gamla är de då?
Hoppas verkligen du får ta dem Ulrika!
Men herre guuuuud! Vadå kom innan kl fyra! Nu brinner det snart i huvet på mig, kära nån- hon ska väl va glad om någon ringer å erbjuder sig att ta dem? 
#54 Vila i frid voffe, han fick en bra ålder iaf! :')
_

Jävla skit och folk som inte fattar. Ringer igen till henne för att kolla så att hon är hemma. Jodå, det var hon. Frågar om alla hamstrarna är kvar, jodå det var dem. Ger mig ut i en j-vla snöstorm och kommer hem till henne. Då har hon gett bort nästan allihopa under dagen. Hon förstår ju inte vad jag säger. Det satt två stycken kvar i den buren som fanns i annonsen. Båda två försökte springa i ett dvärghamsterhjul. Gick inte så bra kan jag säga.
I en pytte-pytte liten transportbur (mindre än utställningsboxarna) sitter en hamster. Frågar varför han sitter där. Jo, han är en hane så han kan ju inte sitta med tjejerna. Men en Bur till honom kanske? Nämen det hade hon ingen. Men någon skulle hämta honom. När då? Hämta, hämta. Jag nådde verkligen inte fram.
De andra hade hon gett bort under dagen. Något barn som varit och hämtat nån osv. Jag sa att jag hade ju sagt att jag kunde komma i f.m, och hon bara stirrar blankt på mig.
Tog iallafall den enda hampisen som var kvar då, för helt plötsligt skulle hon behålla en också. Jag tror även de har föräldrarna till dessa kvar. Frågade och hon sa ja, frågade ifall jag fick se dem och hon sa nä, frågade varför, blankt stirrande på mig.
Det var så fruktansvärt frustrerande så jag ville ställa mig i hallen och skrika.
Tjejen är iallafall 3 mån gammal, svart bandad KH och i och med att det bara blev en hampis så är det inte aktuellt med omplacering utan hon stannar här. Gör en bildtråd om henne senare ikväll. Men här är ett smakprov.
Nu ska jag ta ut min frustration på dammsugaren istället.
#80 men va i.. (lång rad med svordomar) 
// Pabblo
fick några påsar älgfärs i födelsedagspresent av farmor. ovärdeligt! :-)
#80 Jisses, detta har jag missat helt. Får väl verkligen hoppas att det inte är några ungar som fått dem och lekt sönder dem utomhus eller nåt. Man vet aldrig.. Tur att du hann rädda en i alla fall!
Men fy fan säger jag bara!!!
// Sofia
Jag önskar henne allt gott i världen,
tänk att dom ska få stå ut med sånt här.
Att livet knappt känns värt på färden,
när dess ägare inte vet bättre än sådär.
Tur att de inte tänker som oss,
då hade de blivit helt förstörda..
de är starka oavsett å lär sig kämpa och slåss-
kanske hittar de NÅN som lyssnar när de vill bli hörda.
_All respekt och kärlek- till Ulrika och alla andra, som bara följer hjärtat så djuren vidare på jorden kan vandra. Oavsett hur illa det är, så kan det föra med sig något gott- vi får inte glömma att älska även det som är smått!
_
Det är svårt att inte tänka på de andra.. som bara slumpades bort.. vart hamnade de? Hur har dom det nu? Jag orkar inte tänka på det, är bara glad att se att iaf EN av dem fick ett hem där hon är älskad.. å där hon kan få leva å va som den hon är- en Hamster å inget annat 
_
# 80 Ja ack och ve vad rötägg det finns till folk! "Suck" Hon var ju riktigt vacker den lilla damen.
Såg annonsen om hamstrarna igen och såg att annonsen var skriven på perfekt Svenska

#84 Du får mig att börja gråta ju.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att de andra kom till bra hem. Men när hon skulle ge mig hamstern så ska hon ge mig den i händerna. Så det känns ju som om hon gett barnen hamstrarna i händerna och så ut i snön.
Jag hoppas verkligen att jag har fel.
Lill-tjejen har ett hem här för resten av livet iallafall. Nu hoppas jag bara att de blev delade från sina bröder i tid så hon inte är dräktig. Frågade om det säkert tio gånger men fick aldrig fram något svar. Det märker jag väl antar jag.
Sitter o kollar lite på stallet.se, jag avskyr denna sida o kollar endast för att försöka se så att inget av mina djur har stulits.
Jag kan inte begripa hur någon kan ta en bild o säga att det är ens eget djur på bilden, jag vet att många är yngre, men nog ska man ändå förstå att det är fel att stjäla/ljuga!
Usch, och att de dessutom inte ens har en aning vad de stulit för ras, då är det illa.
På varmblodig travare finns det bilder på shettisar, appalosa, quarter, friser, russ, ja listan kan göras hur lång som helst! Och på Bearded Collie, jag fick söka länge innan jag ens hittade en riktigt beardis, de flesta är border eller aussie.
Fnys!
--------------
#88: Du är inte ensam om att avsky den sidan.
Är själv med om att hitta mina bilder där var och varannan dag.
Så jag fick nog och har skapat en hemsida med massa bilder som de faktiskt FÅR låna ifrån.
Hittills är det bilder från mig och 2 personer till, men det är lite drygt över 350 olika bilder (enbart kaniner hittills).
Den som vill får för övrigt jättegärna bidra med bilder, som kommer märkas på ett särskilt sätt för att det ska gå att se att de kommer från just den sidan.
Tyvärr tror jag inte att det går att få stopp på bildstölderna helt, så länge stallet.se är uppbyggt som det är.
Men man kan nog i alla fall lyckas minska stölderna en del.
Gud stackars flicka! ;((( Det var en jäkla tur att du räddade henne Ulrika. Själv så känner jag en tjej som har 2 guldhamster hanar i en jätteliten Bur tillsammans.Dom är över 5 månader…försöker övertala henne att det inte går men hon förstår bara inte…(hon har också damp).
Nu har jag städat och pyntat klart…hemska tråkigt är det…kan det vara för att jag inte gillar julen???
#89 Dina bilder har jag sett jätteofta där. Är också medlem för att "snoka runt" och hitta bildtjuvar. Brukar be dem att ta bort dem, däremot är det inte alla som lyssnar eftersom det inte är jag som är ägaren till bilderna utan du.
#88 Ja usch ja, var den bästa sajten någonsin tyckte jag förut, men nu är det bara massa plekkatekka(?)över det hela. Bildtjuvar hit och lurendrejeri hit… ja herregud… Helt gratis står det… ändå måste man nu mera nästan betala för allt… Vad kommer härnäst "Det senaste på stallet.se, fem kronor kommer att dras från din mobil är du loggar in" eller något annat lika dumt…
Stallet.se är inte precis min favorit längre… 
//Caroline
Höll på o spy när jag kom in i djurummet ,nu är det dags att skrota toalätt ,för det går bara inte…blä…
Är lite trött så jag ska gå ut med Max och hoppas på att jag inte fryser ihjäl…
Va bra det går för mig.. hade ingen mat på till rosie så jag tänkte koka lite makaroner så får hon iaf någonting. Helt plötsligt så undrar jag varför det luktar bränt.. jo då hade jag glömt de där jävla makaronerna. SUCK!
// Pabblo

Kolla in det här gänget!
#97: Det där brukar jag kolla på ibland på tv. ^^

#98 På tv?

Jag har ju många gånger sagt att man måste ha det säkert hemma om man både har smådjur och iller.
Det här är anledningen!
#97 oj oj oj det var en biffig och muskulös karl det den där Jordan.
Världen skulle vara bra om det fanns flera karlar som han och de i gänget! Tummen upp för dem! Jag vet ett par gammla syskon som de bra kunde besöka här! De har över 30 katter som går i piss och lort samt några kattlik här och där som ruttnar kan man även hitta där har jag hört av en som jag känner. Ingen vågar göra något i den lilla byhålan eftersom alla är rädda för de gammla syskonen som bor där i gården intill där de håller katterna. Det är för hemskt och gör mig rent av förbannad! Jag borde luska ut var de bor av damen som berättade om de gammla syskonen som äger kattorna och ringa djurskyddföreningen.
Sitter här och asflabbar! Tittar nämligen på Naked and Funny! Sjukt roligt program i tv!
#99: Japp, det går en serie om dessa på tv.
Brukar gå på National Geographic om jag inte kommer ihåg helt galet. 
Där får man se dessa killar live när de är på uppdrag.
Bara 8 dagar kvar tills jag får Embrosia hem! Kan knapt vänta på att äntligen få henne hem och sedan gosa med henne när hon väl har stadgat sig här hemma.
Hoppas inte pappa Dubbel-Knut får ögonen upp för henne han med…för då blir nog mamma Gos Crazy sur…
hahahaha!

Herregud, vad ni hinner på en vecka :O Nu har jag iaf kommit hem efter att varit i Egypten en vecka :) Lite brunare är man ju (a)
#100 Men guuuud! Hur i hela fridens dagar får han igenom själva skallen? Jag fattar ingenting haha, sååå söt 
#105 Har du varit i Egypten.. de va det värsta
Låter som ett coolt land att ha varit i hehe..
_

#106 jajamensan, här har man vart i Egypten
Så himla coolt är det väl inte, men det är ju skönt att åka iväg till ett 30 grader varmare ställe :P Hehe, och så är man ju rätt smickrad av att alla springer runt och skriker "My love! You´re so beautiful!" för att man är blond xD
#107 hahaha! my love *asg*
_
Jösses vad många inlägg ni skrivit på ett dygn, jag har ju bara varit borta sen igår kväll runt kl 19.00 :O Så nu är man hemkommen från globen horse show, en färgglad borste och ett par chaps rikare ;)
//Caroline
#107 Jo du, det där låter bekant det! hahaha! Vi blondiner är ju typ guldlockar för pepparkaksgubbar. Känner igen det där allt för väl! hahaha
Man skall suga åt sig allt smicker för sådant får man inte så ofta hemma i norden. Inte i lika stor skala i allafall.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jisses! Snacka om talang, det är då inget fel på hans musiköra å taktkänsla iaf.. sååå bra!! 
_
#111 Wow… jag sitter här och bara gapar… 
//Caroline

#108 Hehe xD
#110 Haha, precis! :P
#111 Wow, coolt :O
Ja visst är han skicklig! har sett den tre gånger redan hihi 
_
Idag har jag varit på bromma zoomarknad :D Köpte nylonrör och ett nobbyhjul.
#116 Men å vilken bedårande söt hund och vilken blick! En sådan blick som får alla att smälta! Gullig sysa som vi säger här på andra sidan kvarken.
#116 Vilken vinterbild!! Han är ju bara så fin.. helt sagolik!
_
Oj jisses han var ju super bra!!
Mamma och syrran vill att jag skickar länken till dom hahahaha
//Nova
#114 Kan faktist inte säga annat! Håller fullständigt med..
Har varit i stallet och kött om hästarna. Kom just in och tänkte jag skulle berätta lite om min älskade hingst lite..men en liten varning det kan bli lång…
Toro är en rödbrun arabhingst född 6 Juni 2000. Han är son till den berömde Bajano som var en av 90-talets bästa hopparaber samt vinstrikaste arabgaloppör 82. Han tävlade även mot halblod i hoppning. Han tog 24 segrar hem,enligt vad jag har läst här på netet.
Hur som hälst jag fick hem min hingst när han var 6 månader gammal. En mycket snäll men lite busig grabb,precis som alla småbarn. Toro fick gå i samma hage med två andra hingstföl Lilleman (svenskt halvblod) och Bill (travare). Men som alla snälla och lugna varelser så föll Toro offer för svår mobbning av de andra 2 hingstfölen. Bill var värsta mobbaren av dem. Så Toro föredrog att vara ensam. En dag när Bill mobbade Toro som vanligt bet honom i baken som han alltid gjorde så fick Toro nog! Plötsligt small det till och Bill fick sig rejält på käfren från Toros bakhovar! Ni skulle ha sett bråkstaken. Flydde med en rädd blick in i utestallet som de delade och vågade inte visa sig på en lååång stund! Jag skrattade och sa åt Toro "Bra gjort grabben inte behöver man stå ut med vad som hälst. Säg ifrån bara om det behövs." Ljudet av smellen som Bill fick av Toros bakhovar var så hög att jag blev rädd att Toro hade av misstag skadat honom. Men Bill var nog ok,men han blev nog mest chokad av få sådan kokt stryk av Toro. Den lilla mesen Toro enligt Bill.
En annan dag när unghingstarna mobbade honom när de var på grönbete fick Toro nog. Hagen var 1 meter hog som de var i. Toro var 11 månader då den dagen. Han fick nog av mobbningen satte fart mot staketet och flög över staketet som en champion medans de andra unghingstarna bara stod där förvånade…Toro hoppade över staketet och sprang in i stallet i en tom box där han fick vara för sig själv.
Toro och de andra 2 unghingstarna ett ungsto i samma ålder med dem hon var 11 månader som de andra. Toro och denna Islänska sto var bästa vänner. När de andra unghingstarna såg detta blev Toro ännu mera mobbad än innan. Men hallå, säg en flicka som inte gillar en snäll och lugn kille…haha
När jag en dag ryktade Toro så kom en dam förbi. Tittade på honom även i hans ögon…speciellt ögonen. Då säger hon…Du skall vara rädd om den här grabben för han kommer att göra allt för dig och lite till…Sedan gick hon…Jag blev helt paff….
Nu på senare år har jag börjat undra om hon kanske var en hästviskare? Det har hänt en del saker vilket jag har börjat fundera om hon inte kunde vara det sisst och slutligen.
För några år sedan när jag la mat åt hästarna så bet Torina (Toros och Alcalas dotter) mig i bröstet. Det gjorde jäkligt ont och blev en fin stor blåna efter den incidenten. Jag röt och gav en liten smätta på halsen så hon skulle förstå att sådana fasoner är oakseptabelt. Sedan gick jag omgående till hingststallet där Toro stod och klagade över hans dotters oakseptabla uppförande! Toro frustade som om han suckade och höll med! Sa åt honom att han skall se till att lära sin dotter hur man uppför sig mot mig för sådana uppföranden är oakseptabelt.
På sommaren samma år så var jag ute och skulle ge dem vatten. Stona i hagen breve hade fått sitt vatten så jag gick breve hagen på väg till Toro med vatten när Torina började grinande föfölja mig på andra sidan staketet. Toro såg ju detta och hela hingsten förändrades till ett åskmoln typ. Toro hade öronen bakåtstrukna så öronen nuddade nacken. Näsborrarna var stora och han flåsade. Stampade argsint på ena framhoven. Han brölade och stampade med hoven. Gud du för barme. Jag har aldrig sett Toro så förbannad som han var då! Hans dotter Torina brydde sig inte ett dugg om sin pappas varning. När hon var nära staketet nog sträkte Toro ut nacken och bet sin dotter i baken ordentligt. Torina sprang skriande till mamma och Toro följde henne stint med blicken. Mamma Alcala brydde sig inte om sin dotters klagan. För även hon ansåg att Torina gjort fel. När Torina väl var hos sin mamma på andra sidan av hagen kom Toros öron framåt igen och kom mot mig alltid glad och kelen som han är! Jag gick in i hagen och slängde armarna runt hans hals och gav honom en stor kram. Berömde honom för det han gjorde och sa att det där bore ha lärt din dotter att sådan uppförande INTE acepteras av varken dig eller mig! Han e så underbar min hingst. Jag kan gott säga att skulle jag vara hotad av någon eller något! Då skulle Toro utan tvecka beskydda mig! Jag älskar den hingsten så OERHÖRT mycket! Han är så himla klok och fantastisk underbar på alla vis!
Ville bara berätta lite om min fantastiske arabhingst Toro och dela med mig lite av hans fachinerande livshistoria. Här är en bild på Toro och mig!
#124 Vilken ståtlig rackare!
Himla fin ^^
_
#125 Tackar! Ja han e fin både utanpå och innuti. 

#127 Hon kan ju börja med att annonsera ut dem. Hatar folk som hotar med avlivning pga att de tröttnat.
#127 har ingen vidare kontakt med henne, är min väns vän så har ingen aning om hon ens har provat att lägga ut dem någonstans men kan inte hitta nå på blocket iaf.
Hatar det med!
// Pabblo
Aw, mitt bidrag vann Månadens Bild på shf's forum.. det är en riktigt sööt bildm men jag blev ändå väldigt paff. Blev så glad att den vann, första gången ja vunnit nåt sånt 
_
#130 Grattis Odette!
#131 Tack tack!! 
_
Tyckte de var lite roligt 
Dett låter absurt i mina öron. Fick ett mail av en dam som jag köpt en tunika av på tradera som påstod att hennes bank skall ha 60 kronor för att jag skickar in pengar till hennes bankkonto från utlandet! Låter ju helt galet. Jag vet att min bank tar en liten summa för att slutföra transanktionen så pengarna överförs till bankkontot i utlandet! Men alldrig har jag hört att de skall ha pengar från personen som får pengar till bankkontot från utlandet. Har aldrig hört något liknande inte heller av någon annan. Så ni som tagit emot pengar från utlandet, har ni betalat 60 kronor för det att ni fått pengar in på ert bankkonto från utlandet: Jag vet dock att jag alldrig betalat något för att jag fått in pengar från utlandet! Däremot vill ju banken ha en liten slant när man gör en utlandsbetalning. Det vet jag för jag har gjort en massa utlandbetalningar under årens lopp. Så nu får ni berätta för mig hur det ligger till igentligen?
Nu finns det en ny månads tävling på shf's forum, för er som är pyssel sugna 
Men Våga inte klaga på de fina hamstrarna jag ritat, då blir jag kinkig !

http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php?topic=7535.msg61105
_
Blev bemött av 3 små råttor när jag klev in genom dörren som snabbt klättrade upp för mitt byxben. Fint att veta att dom röjt runt i mitt hus hela dagen/kvällen.
Kommer nog hitta en hel del söndertuggade kläder och annat skoj.
Det är så kul att ha råttor

#139 Har fem katter hemma för tillfället.

#141 Här hemma har det inte behövt någon tillvänjning alls, vare sig åt ena eller andra hållet. Är ju bara några månader sedan jag fick hem två vuxna illrar, de hade aldrig träffat en katt förut. Inga problem alls.
Och sen kom ju Molle, en vuxen katt som aldrig träffat andra djur förutom en annan katt, han älskar illrarna. Och för två månader sen kom en jourhemskatt och hon vägrar ju flytta om hon inte får ta med sig minst en iller till det nya hemmet.
Den här bilden är ju söt annars, katt, iller och igelkott på samma bild.

#143 Tycker jag absolut!
Kan väl säga att jag har haft ganska många illrar här genom årens lopp, både mina egna, semesterhem, akuthem osv. Och jag har bara haft en iller som inte gillat katter, han har jagat dem. Men då har ju katten bara hoppat upp på ett bord och så är det inte mer med det.
Men alla andra illrar har faktiskt gillat katterna. Och tvärtom med då för den delen.
Fast här hemma brukar de flesta samsas.
Mannen hade just läst klart boken - "Mannen i huset".
Han stormade ut i köket, gick fram till sin fru och sa:
- Från och med nu är det jag som är mannen i huset och bestämmer. Jag vill att du lagar till en festmiddag till mig i kväll och när jag har ätit den förväntar jag mig en fantastisk efterätt. Sen så ska du tappa upp ett bad åt mig så jag kan koppla av. Och när jag är klar med badet - gissa vem som klä mig och kamma mitt hår?
Hans fru svarade snabbt:
- Min gissning är begravnings-entreprenören!
Hiiiihiii
--------------
#145 Hahaha…neeej, jag fattade inte… 
//Caroline
#145 Haha! 
Min mor älskade den historien!

Sitter och tittar på min nya illertjej som kom från Norge idag. Hon är så vacker så jag får ont i magen.
Att bara tänka sig att de inte ville ha henne för hon var "besvärlig" och "bitig". Hon är helt ljuvlig och jag är kär.
Får bidra med en liten äldre bild för jag vill inte jaga henne med kameran just nu. Hon har ju ett helt gäng illrar och katter att presentera sig för, fullt upp!
Nämen gud vad sööt hon är?
//Nova
#148 Va kul att höra Ulrika, att det gått så pass bra hittills iaf! Hoppas det bara var "användarfel", då får de allt känna sig snopna 
_

Wiiie! Marsipangrisarna har kommit, marsipangrisarna har kommit, marsipan grisarna har koooooommmiiiiiiiiit *nynnar*
Fy f*n vad jag är glad!
Hittade just en annons på blocket om att ågon skänker bort hamstrar,för att personen ska flytta.Så här står det:
Skänker bort hamstrar
hejsan det är så att jag ska flytta och måste få bort mina hamstrar innnan Dec månad så jag skänker bort dom, ring bara spelar ingen roll vad om ni tänkte för orm mat för det är gankska akut
ring eller maila spelar ingen roll tiden.
0709698045 eller 0700478291
vi kan köra och lämna dom till er om det är så.
Det första jag reagerade på var ring bara spelar ingen roll vad om ni tänkte för orm mat för det är anska akut.
//Nova
#152 Marsiiiiipaaaaan!!!!!! 
#153 Usch, jag undrar var dessa hamstrar har hamnat eftersom att det är december nu… 
//Caroline
Visst kör posten även under helgen, jo, de gör de ju! Så då kommer mitt paket troligast på måndag, jiiiippie
--------------

#154 Jaaaa :D
Gud så jag är lat, bara för att jag är hemma själv så vet jag inte hur jag ska idas laga nån mat.
Äh, får väl gå o rota runt i kylen, magen knorrar ju, haha.
--------------
#157 Haha, du är verkligen lat…
Och du ska veta att jag är verkligen rätt person att säga det…
//Caroline
Nä, de blev faktiskt lite mat, slog till på ris & grillad skinka, mumma. Men de är verkligen tråkigt att bara laga mat till en person o man gör alltid för mkt då man är van att laga för 3!
--------------
#159 Jadu, så sant så sant… 
//Caroline
Alla saker som skulle göras är klara, bara Max som behöver gå ut,sen är det sovdags tror jag
#162 Vad jag vet så är "AudioSwap" så att man byter ut musiken i ett videoklipp mot en annan låt. Vad hon menade med det h*n menade med det h*n sa vet jag inte men… 
//Caroline

#8, Bor du i Vännäs? :) Jag går också hos umanveterinären, tycker Patricia är super. Kommer troligen avliva min kanin där innan jul.. :(
Igår var jag hos Angelica (nallegardenskaniner) och fick träffa hennes hamsterplutt. Tror ni inte man blev helt kär? Fy sjutton för allergiska föräldrar säger jag bara! Själv tål jag hamstrar hur bra som helst, till min stora lycka. 
Min kära mor fyllde år igår och det firar vi idag med mycket fika. Roligt att få träffa släkten också!
#165 Allergiska föräldrar kan ju inte vara bra för nån.. vem uppfann djurallergi egentligen? 
_
#166, Verkligen inte! :o Säkert någon knasig gubbe, som satt där i sitt laboratorium och tänkte "Nu ska jag skapa någonting för att plåga människan!".
…men jag antar att jag får vara hyfsat glad ändå, min allergi har i alla fall blivit bättre med åren 
#165 I Umeå:) Så jag åkte buss in dit under praoveckan:/ (A) Det var jättekul att vara där:D De är så trevliga också:) Nej, vad tråkigt:(
#169, Åh, okej! :) Trevligt. Det tycker jag verkligen att de är.
Usch ja, fruktansvärt tråkigt är det :(
#170 Bor du i vännäs? :)
Lillkillen, som börjar bli stor nu, har fått sig ett nytt halsband idag.
Skönt med ett brett och bra halsband.
Igår fick jag hem Samuel och OJ vad min hingst blev glad över att få en ny stallkompis! Han blev så exalterad och glad att han knapt kunde bärga sig. Hans ögon lyste av glädje. När jag satt Samuel i sin kaninhörna väggen mitt emot hingstbokne och kommer ut så strecker hingsten ut sin nacke genom boxdörren och han ger mig en puss (han använder övreläppen) på min kind! Jag blev smått rörd måste jag säga. Nog visste jag att han skulle bli glad av att få en ny stallkompis men inte förväntade jag mig en puss. Så inte så underligt att man blir små rörd då.
Min väninnas albinon fick åka hem i splitt nya petboxar. Katriina blev hjätte nöjd över att få hem sina fina albino hamstrar.
Verkar som chincillorna jag nämnde innan kommer att avlivas på onsdag :(
// Pabblo
#172 Va fint det var,kan du inte ta en närbild på det så jag ser bättre???hahaha börjar bli gammal hehe
#174 Jag behöver nog inte berätta vad jag tycker om människor som gör så där, alla här vet nog redan?! 
//Caroline
#175: Här är en närbild på halsbandet. ^^
Dock inte på Grim.
Helt underbart fint…
#178: Ja, både jag och sambon gillar det starkt. ^^
Fanns ett annat halsband i läder som var grymt fint, men lite för dyrt för vår smak.
#179 Ja jag förstår att ni gillar det,passar så bra på eran lillkille…Ja läderhalsband är dyrt…
#181: Man tackar. =)
#171, Nästan, i Vännäsby! :) Men det är ungefär samma sak.
Har fotograferat alla hamstrarna nu.
Valpen blev också med på bild.
Här ber jag honom "prata" för att få en godisbit. 
#183 Vad kul! :D Det finns inte så många här som bor så nära mig… ^^
#184 haha- men snygg!! 
_
Har börjat planera kullar för 2011 samt lekt lite med stamtavlor. Först ut på Date 2011 blir ju Dubbel-Casanova och Enbrosia. Nästa ut på date är Lou Bega. Då har jag tänkt att spara en Lou Bega dotter och sedan para henne med Baldur när hon är 5-6 månader. Då skall jag spara en son av Baldur som skall få den äran att få namnet Balder…hehehe. Den kommande Balders stamtavla ser otroligt intresant ut. Han har mycket starka och bra rexgener i den stamtavlan den dagen Balder föds. Men han kommer nog inte att ploppa ut förrän i slutet av nästa år. Så det är ett bra tag tills det. Men som sagt en mycket spännande stamtavla kommer framtida Balder att ha. Med starka rexgener…HÄRLIGT!
Hoppas på en svartgul eller gul Baldur son då och naturligtvis rex….när den dagen kommer…
#188 Är det en dvärg eller guld?
En dvärg… fast jag håller med.. väldigt lik en guld
#188 Han har färgen agouti och tror teckningen är broken. Ser ellerfall inte ut som han är i vinterpäls.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Hur känns det att varar speedad av energidryck? För jag älskar verkligen att vara speedad, men har aldrig prövat att blir det av energidryck!
Nån mer som gillar att vara speedad? :O:O :D
//Caroline
Tack tack. det hade jag trott 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite skön julstämning! Julsånger från denna lila tös är en stor njutning för örat! Lyssna och NJUT!
Fytusan.. pojkvannens hundvalp rymde forut ut genom ytter dorren.. ut flog jag i min rosa lila pyjamas utan skor, hunden ma vara liten men fyfaan sa snabb han ar. Men nar jag insag att han sprang mot vagen blev jag helt plostligt superwoman och sprang i ultra fart. Efter 5mins springande fick jag fatt i honom, varldens rugbytackling pa surtantens tomt. Blasar pa fotterna och ett astma anfall pa det. Finfin borjan pa dagen
#196 tummen upp, fast nästa gång får du väl komma i håg skorna;)
// Pabblo
#197 Haha ja, det hade ju varit en fordel men jag var absolut livradd att han skulle forsvinna, for han kommer inte tillbaka nar man ropar for 5 ore ;)
#198 nä jag skulle troligen gjort samma sak om jag inte haft ett par skor som det bara var att sticka in fötterna i till hands. Sicken tur du fick tag på busungen!
// Pabblo
#199 Ja verkligen vagar inte ens tanka pa vad som kunde ha hant..det ar vid sanna har tillfallen jag ar lycklig over att jag har en gammal hund som lyssnar pa mig 
Skulle någon vilja klicka på min nya blogg: www.jenniesfoton.blogspot.com och sedan tala om för mig vad ni ser?
Så här står det för mig:
Den här bloggen är endast öppen för inbjudna läsare.
http://jenniesfoton.blogspot.com
Andvändarnamn(Epost):
Lösenord:
//Nova
Men så bra, då lyckades jag göra den låst alltså ;)
Och även denna tråd bli nu låst, hahaha
--------------