Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 8684 ggr
Odette
0

Klotterplanket 35

Ny diskussionstråd för allt som inte har med forumet i sig att göra. Klottra på Glad
(den gamla hittar ni här)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Caroline.H
0

Hoppas att jag hinner skriva första inlägget! :D

//Caroline

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spencer the cool hampsteeerr

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Amun-Ra
0

Har blivit lite choklad sugen…Oskyldig Nej,nej inte godis utan en choklad guldhamster.Oskyldig

#2 vad söt han är!

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Nusse123
0

Skriver in mig då :D

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

BMEXX
0

jag är skitduktig på att göra pannkakor! ist för 3 stora fina så blev det 30 små FINA pannkakor. Råttan tyckte iaf om dem;P

// Pabblo

Zvintos
0

Var och hämtade hö igår och fick så snällt med mig en förpackning STL-strö.
Hon ville inte ha det, men visste att jag hade det till mina hamstrar. ^^

Caroline.H
0

Känner mig som en idiot, men kan nån förklara vad STL-strö är för något? ^^

//Caroline

Zvintos
0

#7: STL-strö är strimlad kartong.
Jag använder det till alla mina, oavsett långhår eller korthår och jag tycker det funkar riktigt bra. =)

Caroline.H
0

#8 Aha, tack, då behöver jag inte känna mig dum längre ^^

Göllig hamster förresten :)

//Caroline

Zvintos
0

#9: Ja, hon är en riktig goding (och förhoppningsvis dräktig). Glad

[Sniff]
0

Trallalla… Sitter i klassrummet och har lektion^^ Smög in här, ska forska lite egentligen(A)

Caroline.H
0

#11 Det har jag gjort många gånger ^^ USA:s klimat är inte roligt alla gånger…

//Caroline

[Sniff]
0

#12 Haha, precis(A)

Någon som har ett bra tips på uppvärmningsgrejjer? (A)

Amun-Ra
0

Är det någon som vet någonting om Zchezz vart han har hamnat,om han lever och så vidare?

Caroline.H
0

#13 När du säger uppvärmningsgrejer, hur menar du då? ^^

//Caroline

Amun-Ra
0

Alla uppfödare på iFokus! Jag ber er kolla in min annons vid Hamster köpes i djurannonser.ifokus.se ni kanske kan hjälpa mig! Hoppas Hoppas!

Annonsen är upplagd idag…

[Sniff]
0

#15 Sånt man gör när man ska värma upp^^ (A) Vi ska hålla i en uppvärmning på idrotten… Vi ska gå i en ring och göra lite övningar. Sen ska vi springa i en ring och göra lite övningar. Sen ska vi tänja lite… Eller vad man säger^^ (A)

Caroline.H
0

Har en jätteskön stretchningsövning. Men den är svår att förklara. Man liksom sätter sig på golvet och lägger benen så att dom pekar rätt fram. Sen tar man det ena benet (man ska göra med båda benen.) och sätter foten på andra sidan om det andra benet. Förstår du? Sen drar man upp knäet på benet ända till axeln. Tänk dig alltså att t ex din högefot nästan ska nudda din vänstra höft, och att högerknäet ska nudda vänsteraxeln. Krama ditt ben! Låter lite konstgt med det är skönt! Man stretchar lixom…rumpan… och undersidan av låret. Om man vill ha mer stretching så kan man dra in sitt andra ben så att det nuddar rumpan. Jättesvårt att förklara som sagt, men hoppas att du förstår. ^^

//Caroline

UlrikaD
0

Min kamera håller på att lägga av, kris och panik!!

Fick en söt bild på chillamamma Baileys och hennes två småttingar iallafall.

[Sniff]
0

#18 Haha, tack;) :) ^^

MaaariaS
0

#19 Helt underbara är dom allihopaKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

TildaH
0

Någon som vet vem detta är? Han känns bekant, men ändå inteObestämd En kompis håller på att få psykiska problem när han inte kommer på namnet, hahaOskyldig

--------------

TildaH
0

Det är alltså den övre jag syftar påFlört

Andra sidan

--------------

Englatassens
0

mapisulamis el ngt sådant va???SkämsTungan ute

Englatassens
0

MARSIPULAMIS heter den!!!Glad

http://www.staffars.se/index.php?main_page=product_book_info&cPath=3_42&products_id=18515

(Lite extra kuriosa e ju att Maggan som har Mapilamis hamsteruppfödning tänkte på just denna när hon hittade på sitt uppfödarnamn…Tungan ute)

Caroline.H
0

*fattar inte vad ni pratar om* Flört Sitter i soffan och är sjukt sugen på scones, men det kan jag ju inte gärna baka nu, så det är bästa för familjen att det blir go mat! *kurr*

Jippie, sluta efter lunch imorrn, kompledigt Skrattande

//Caroline

PawsOnPaws
0

Idag blire kalas! Eller, tja, mamma ska steka pannkakor, något väldigt omtyckt av både mäniskorna och djuren här :'D

TildaH
0

#25 Tuuuusen tackSkrattande

--------------

Englatassens
0

Var så lite så….GladBidde din vän glad nu?Glad

TildaH
0

#29 Haha, han blev nog mest förvirrad, hade aldrig hört talas om honomOskyldig

--------------

Caroline.H
0

Suck, halloweenpartyt som jag skulle på imorrn är inställt…. Skrikandes

//Caroline

Amun-Ra
0

Är det faktist ingen här som har något förslag på en kh rex eller rexbärare som man kan låna? Detta är ingen annons. Annonsen finns på djurannonser i fokus.Bara en liten fråga?Obestämd

Annisch
0

Fick ta farväl av en liten dvärgtös idag.. Så himla ledsamt, känns verkligen surt. Hon var hur pigg och kry som helst igår, och så idag.. :'/

Vila i frid Twixa <3

Odette
0

#32 Verkar inte som det.. du får fortsätta hålla ögonen öppna Tungan ute

#33 neej, va trist! Hur gammal blev hon? Jag vill aldrig nånsin att Lava & Midelle dör.. de är så himla goa. Personligare töser får man verkligen leta efter :'/
Vila i frid lilla Twixa..

_

Carjos
0

#32 Nej det är nog lite svårt eftersom det inte är många som föder upp kh och då även rex.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

TildaH
0

Jag har beställt ett regntäcke till min häst från en webbutik i sverige.

**Bästa Kund !

Din order nr. XXXXXXX har skickats från vårt centrallager i Holland. Spåringskoden för sändningen är XXXXXXXXX och logistikföretaget Bring. Du kan följa läget på sändningen med koden vi givit på internet på sidan http://online.pannordic.com/pn_logistics/tracking/public_search.jsp. Transport från Holland till Sverige tar normalt ungefär en vecka.**

Gissa om jag blev paff när jag läste det, hade ingen aning att täcket befann sig utomlands, nåja, blir spännande när de kommer i alla fallSkrattande

Utöver de så shoppade jag åt hamstrarna igår. 8hg Foder för 17,60.- Bra pris, bra Foder, nöjd matte, nöjda hamstrarSkrattande
Köpte även en ny ställning till ena Nobbyhjulen, ställningen som medföljer går f*n inte att använda, så nu har jag ännu ett slaktat järnhjul för att komma åt ställningen, heheOskyldig

--------------

malin99
0

Heeej alla Människor , Kan ni svara på lite frågor som jag ska ha till en so-redovisning och jag undrar vad ni tycker? kan ni svara på dom?

1.Vad har du för religion?

2.Är du religiös?

3.Är religion något som är sant , falskt eller bara en myt?

4.vad är religion för dig?

5.Tror du att Gud finns?

6.Vad tycker du att meningen med livet är, är den meningsfull?

7.Hur skulle du reagera om någon i din familj konverterade till en annan religion?

8.Är det okej att gå ut med religiösa kläder(slöja , kläder som muslimer och nunnor bär med mera) i samhället, Hur skulle du reagera?

9.Varför tycker du att just din religion är den rätta?

10.Vad tror du händer efter denna liv?

Jag är tacksam för svar ! :)

BMEXX
0

1, Ingen  men är forrtfarande skriven i kyrkan

2, nej:)

3, Myt!

4, Den har inte gett mig så mkt men den har ändå hjälpt massor med andra människor och den ger gemenskap.

5, Nej

6, Kärlek vänskap och att få hålla på med sådan man tycker om

7, Skulle väl ställa en del motfråger men ändå respektera hans/hennes  val

8, Okej om de själva valt det, men inte när det har blivit påtvingad

9, -

10, Reinkarnation

Var kanske inte så mkt till hjälp men ändå:)

// Pabblo

TildaH
0

#37 Haha, tänkte svara men de blev bara knäppt, är ateist o struntar fullständigt i andras religionerFlört

--------------

TildaH
0

Visst är det vetegroddar alt. vetegroddsolja som är bäst mot torra öron? Tycker Spencer har lite narigt inne i öronenObestämd

--------------

malin99
0

Tack BMEXX Jag uppskattar ditt svar:)

Mnt-foto försök även om du är ateist svara gärna:)

TildaH
0

#41 Jaja, skyll dig självTungan ute

**1.Vad har du för religion? Ateist
**

**2.Är du religiös? NEJ
**

**3.Är religion något som är sant , falskt eller bara en myt? Sant för troende, onödigt enligt mig.
**

**4.vad är religion för dig? Hmm… Vet inte….
**

**5.Tror du att Gud finns? Nje, tvivelaktigt
**

**6.Vad tycker du att meningen med livet är, är den meningsfull? Nä inte särskilt
**

**7.Hur skulle du reagera om någon i din familj konverterade till en annan religion? Ingen har ngn religion, men bäst de vill.
**

**8.Är det okej att gå ut med religiösa kläder(slöja , kläder som muslimer och nunnor bär med mera) i samhället, Hur skulle du reagera? Jadå
**

**9.Varför tycker du att just din religion är den rätta? Har ju ingen
**

**10.Vad tror du händer efter denna liv? Ingen aning.
**

--------------

[Sniff]
0

1.Vad har du för religion? Tror på lite av varje

2.Är du religiös? Nja… Jag tror att Guf finns, att massa andra gudar finns och att det inte bara är gudarna som styr. Går inte i kyrkan.

3.Är religion något som är sant , falskt eller bara en myt? Det är ett sätt att tro, alla tror på sitt sätt.

4.vad är religion för dig? Att tro. Kanske lite trygghet.

5.Tror du att Gud finns? Ja… Det gör jag. Han har hjälpt mig några gånger. Men jag tror inte att det bara är han som bestämmer över oss, det hänger på slumpen och ödet också. Det finns en mening med allt.

6.Vad tycker du att meningen med livet är, är den meningsfull? Meningen med livet är att man ska lära sig leva och göra det man kan för att hjälpa andra att leva.

7.Hur skulle du reagera om någon i din familj konverterade till en annan religion? Skulle absolut inte ha något emot det. Har vänner som har andre religioner, tex muslimer.

8.Är det okej att gå ut med religiösa kläder(slöja , kläder som muslimer och nunnor bär med mera) i samhället, Hur skulle du reagera? Jag tycker att det är häftigt. Det kan se lite konstigt ut, men det är deras val. Man ska ju få klä sig som man vill.

9.Varför tycker du att just din religion är den rätta? Jag vet inte… Det känns rätt.

10.Vad tror du händer efter denna liv? Jag tror att vi färdas genom rymden, sen är det ett vitt ljus utanför rymden och där är paradiset. Vi får träffa de vi saknar och återförenas. Vi återföds, men en del av vår själ är kvar i vårt paradis för att finnas där för varandra.

malin99
0

Mnt-Foto och Sniff Tack så mycket ! Jag uppskatar svaret!:)

[Emma--]
0

1.Vad har du för religion? Fortfarande med i svenska kyrkan, så på sätt och vis gör det väl mig till kristen? Tungan ute

2.Är du religiös? Nej. Ateist.

3.Är religion något som är sant , falskt eller bara en myt? Det finns ju, så antar att det är sant även om jag inte är troende.
Den kommer alltid finnas även om det "bara" skulle vara en tro.

4.vad är religion för dig? För mig är det något folk kanske behöver helt enkelt. Jag tror människan har ett slags behov av att tro på något. Det kan ge trygghet för många. Men tyvärr i många länder innebär det även krig. Extrema människor som gör hemska handlingar när dom tror att dom följer sin religion. Att dom gör rätt enligt sin gud osv.. Säkert långt ifrån alla, men dom finns. Men det skulle inte försvinna även om inte religion skulle finnas. Det kommer alltid finnas andra anledningar.

5.Tror du att Gud finns? Nej.

6.Vad tycker du att meningen med livet är, är den meningsfull? Djup fråga som jag inte har något svar på än. Tungan ute Men det är väl något i stil med att man ska göra det man trivs med. Leva livet som man vill, eller kämpa efter sånt man tror på och sånt man vill. Ta hand om sin familj och sina vänner. Och är det vad som är meningen med ens liv, så är det väl meningsfullt? flumm…

7.Hur skulle du reagera om någon i din familj konverterade till en annan religion?
Min familj är inte troende men jag skulle respektera deras val så länge dom respekterar mig och andra.

8.Är det okej att gå ut med religiösa kläder(slöja , kläder som muslimer och nunnor bär med mera) i samhället, Hur skulle du reagera? Det är klart det är okej, det är en symbol för deras tro. Däremot tycker jag såklart att det finns begränsningar som med all klädsel. På vissa jobb måste man vara klädd på ett särskilt sätt osv.
Och så länge det är ett val folk har gjort själv så tycker jag att man ska få ha sina symboler för sin tro.

9.Varför tycker du att just din religion är den rätta? -

10.Vad tror du händer efter denna liv? Jag vet inte. Men jag har väl någon slags tro om att det inte bara kan ta slut. Men vad som händer vet jag inte. Jag tror ju lite på det övernaturliga, men längre än så ska jag inte gå in på det. Det kan bli lång, och konstigt Tungan ute

Och det räcker väl med mitt långa, trötta och flummiga svar haha.

Roxie
0

Varför vill du att man ska svara på dessa frågor? :P Är det nåt skolarbete? Lite nyfiken bara!

// Sofia

TildaH
0

#46 Står att de är till en So-redovisning.

--------------

malin99
0

Tack emma ,

Roxie svara gärna på frågorna , jag ska intervjua det svenska samhället och hamsterifokus är det bästa stället att intervjua på eftersom ni är så aktiva , utifrån dessa frågor ska jag komma till en slutsats som jag senare ska redovisa:)

Roxie
0

#47 Ah det såg jag inte Oskyldig

// Sofia

Nusse123
0

Gissa vem som fylde fjortis i fredags! ;P

Mvh Maja

Caroline.H
0

#50 Oj… hmmm… det här var svårt det här… jag gissar på… ehhhh…du?

//Caroline

Nusse123
0

#51 Hihi, rätt ;) Ser nu att jag inte kan stava; "fylde" xD

Mvh Maja

[Sniff]
0

#52 Tss, Tss, Tss… Fjorton år och kan inte ens stava! Tsssss….

;) Grattis:D

Caroline.H
0

#52 Hihi, grattis! :)

//Caroline

Nusse123
0

#53 Höhö, oooups! Jag borde kanske träna på svenskan Oskyldig Tack iaf!

#54 Tack :D

Mvh Maja

malin99
0

Grattis Nusse ,!!    . Kan du svara på frågorna där ovan?

Nusse123
0

#56 Hehe, tack :D Vilka frågor?

Mvh Maja

Nusse123
0

Aha, dom här frågorna!

Kristen :)

2.Är du religiös?

Njae, jag tror inte på Gud skapade jorden och bla, bla, bla… Men jag ska komfimera mig och allt sånt ju :) Men nej.

Alltså vad menar du med det? Religion finns ju, folk tror ju på sånt. Men jag tror ju, som sagt var, att det inte är sant med Gud.

Något som behövs, för många iaf. Jag är ju inte troende, men det finns andra som är det och de kanske behöver det…För att må bra eller något. Och sen tror jag att det skulle finnas flera elaka i världen om religion. Så det behövs.

5.Tror du att Gud finns?

Nix.

Meningen med livet… Jag vet inte. Jag menar meningen i mitt liv är väl typ att skaffa familj. Man, barn, vänner och såklart djur. Eller något sånt. Det är det jag vill iaf!

Jag skulle väl vara förvånad, men alla får ju tro olika. Så något annat än förvånad skulle jag inte bli.

8.Är det okej att gå ut med religiösa kläder(slöja , kläder som muslimer och nunnor bär med mera) i samhället, Hur skulle du reagera?

Ja, det hör till religion. Men ser ju kvinnor med slöja nästan varje dag. Det är inget konstigt med det tycker jag.

Jag vet inte. Alla i släkten och familjen är kristna så…

Jag hoppas på ett liv efter döden. Men tror inte det :/

Mvh Maja

malin99
0

Tack nusse jag uppskattar ditt svar:)

Amun-Ra
0

Här kommer mitt…hehe

Kristen (Protestant)

2.Är du religiös?

Jo, fast jag tror på fakta också.

Det som står i bibeln är till viss mån sant. Alla detaljer kan vara svår att tolka och vissa detaljer stämmer INTE med värkligheten. Men det mesta är sant! Som att allt liv skulle ha skapats på 7 dagar och sju netter är ren bullskit. Däremot Tror jag att Big Bang vara skapad av Gud. Vilket ur big bang Gud sedan skapade universumet och livet i den inklusive allt som lever i den. Eftersom Gud är evig så kan gud ta det utan att stressa lugnt och skapa allt i godan tid. Vare sig det är fråga om miljarder och miljoner år! Däremot tror jag inte ett dugg på att Gud skapade mannen först! För så saint är men inte! Lätt att skriva att mannen skapades först när det var manliga lärjungar som skrev! På många ställen på den tiden så hade kvinnan inte talesrätt över huvudtagen. De var inte lika mycket värdiga som männen. Ett ställe där män och kvinnor hade lika rätt i samhället var gamla egypten. De var på den tiden den ända cultur vars kvinnor och män hade lika att säga,tycka mm. Gämställdhet på 100%. Kvinnor kan lika bra ha skapats först och men den som lurades av ormen. Inte av EVA! Där anser jag att de har skrivat fel. Typiskt med tanke på men och den tidens kvinnans rättigheter i den tidens samhälle.

Den behövs får många! Tycker att religion är bra! Om religion inte skulle existera skulle världen vara i en otrolig hämsk kaos.

5.Tror du att Gud finns?

Ja jag tror att han finns. Men jag är inte hjärntvättad av bibelns gammla historier. Som jag sa mesta är sant och man måste kunna tolka den rätt. Men vissa av dem är inte sant alls…där kommer faktan in..

Meningen med livet. Man skall leva den så man kan känna sig lycklig och inte ångersfylld och skamsen! Konstant hat kommer man inget vart med. Det tär ens psyke bara ner och ger problem. Gör något i livet som får dig lycklig Gör något bra så kommer du få något bra tillbaka förr eller senare! Sprid värme,glädje och kärlek runt dig så de smittar till sig till andra. Då är man glad och lycklig och gör andra glada och lyckliga. Hjälp andra i kris om det behövs det får en att må bra och känna sig behöverlig och tillräklig vilket gör dig lycklig och glad samt andra över dig. Det tycker jag är meningen med livet. Samt familj är viktigt

Det beror på vilken religion.. annars bryr jag mig inte i vad de konverterar till.

8.Är det okej att gå ut med religiösa kläder(slöja , kläder som muslimer och nunnor bär med mera) i samhället, Hur skulle du reagera?

Det hör till religionen. Slöja är helt ok så länge den inte tecker näsa och mun för då blir jag nervös. Det tycker jag att börjar gå för långt. Den synen får mig att tänka på kriminella med huva så man bara ser ögonen och läpparna och inte ansiktet.

Jag vet inte. Är väl av lite olika anlädningar.

Ett liv finns efter döden,även fast döden är skrämande att tänka på när man trivs bra i det liv man lever i nu.

malin99
0

Tack Amun-Ra , Jag uppskattar också ditt svar :D

Caroline.H
0

Nån mer än jag som tittar på Amazing Race? :)

//Caroline

Imasy
0

Ingen godkänd. Kalla mig hedning då om det måste på en etikett på den ;)

2.Är du religiös?

Nej.

Jag anser att det är sanning för den som tror. Religionen i sig måste väl vara sann när det finns så många troende i världen. Dock tvivlar jag på att allt innehåll i bibeln och det som de troende tror på till exempel är sant. Så svaret är väl kanske både sant och falskt.

Oj, svårt att svara på. En massa saker.

5.Tror du att Gud finns?

Nej, då får han/hon bevisa det för mig ;)

Jag tror alla har sin egen uppfattning om vad som är livets mening, och det finns nog lika många rätta svar på denna fråga som det finns individer. Däremot så tror jag att man som enskild person till stor del kan skapa sig sin egen lycka, sin egen mening med livet. Vad som är rätt för den enskilde.

Kul för den/dem. Skulle inte bry mig så länge det inte handlade om en mer sekt-liknande grupp.

Jag reagerar inte på det nu, och kommer troligen inte göra det i framtiden heller. Alla får klä sig som de vill.

Den behöver nödvändigtvis inte vara den allsmäktige rätta tron, men den passar mina värderingar och åsikter bland annat, så därför är den rätt för mig som enskild person.

Då blir jag en ande/spöke som busar runt med folk (och eventuellt ger igen för gammal ost hos dem jag inte gillade på jordelivet Tungan ute)

Novis10
0

Jag fyller år idagCool

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Amun-Ra
0

#64 GrattiS!Skrattande

Novis10
0

Tack

//Nova

Novis10
0

Tack

//Nova

[Sniff]
0

#64 Grattis! :D

Caroline.H
0

#64 Ja må du leva, ja må du leva, ja må du leva uti hundrade år, ja visst ska du leva, ja visst ska du leva, ja visst ska du leva ut i hundrade åååååår!!! Ett fyrfaldigt leve för "Novis10!, hon lever! Hipphipp, hurra! Hipphipp, hurra! Hipphipp, HURRA!!!!

*kastar konfetti på dig*

Jag ville göra det lite roligare än det traditionella "Grattis"! Flört

Hihi, jag glömde - GRATTIS! Skrattande

//Caroline

TildaH
0

Jag har samvetskval, hmmm…

Vi matar småfåglar vid vårat hus. Jag har nu i 2 dagar sett en talgoxe som inte är frisk. Den verkar äta som vanligt, men det är uppsvälld, vet inte om de är fjäderdräkten som är uppburrad eller om hela kroppen är svullen. På ena kinden har den en stor böld som verkar vätska, fjädrarna är då alldeles missfärgade o spretiga utanpå bölden.

Min fundering är då, ska jag låta den vara o bara låta naturen ha sin gång, den kan ju överleva för den har matlust men den kanske ändå lider?? Eller är det bättre att avsluta lidandet, snabbt o smärtfritt för Att undvika att den ev. plågas till döds + ev. smittspridning till andra fåglar+djur.

--------------

malin99
0

Tack Imasy :)

[Sniff]
0

Jag sitter på ett hotell^^ :D (A)

Imasy
0

Jag säljer mig nu för lite röster i denna tävling. Röstar ni i länken får jag din röst :P

Rösta gärna på för glatta livet, för tävlingen avslutas om en timme ;)

[Sniff]
0

#73 Klart jag röstar:)

Odette
0

Torsdag- den 18 November kl 20.30 i Kunskapskanalen är det Dags! Jag & Adolfen ska va me i TV Flört

Gud va nervös jag bliiiir hihihi.. har väntat så länge nu så jag nästan gett upp *lol*

Citerar programinfon; "Studio Natur. Del 7 av 10. Kvällens tema är intelligens. Vilket djur är smartast? Varför borde daggmasken få fredspris? Är gråsparven Sture tam eller smart? Och så testas orienteringsförmågan hos en råtta och en hamster. Programledare: Linda Olofsson. Även i K 19/11 och K 23/11. ".

För er som inte har kanalen eller missar det- man kan se det på Webben efter programmet sänds. Så ingen kan skylla på att man missade det mouhahaha…

Nu vet vi datum iaf Tungan ute

_

Caroline.H
0

#75 WOW! Är du allvarlig eller driver du bara med oss, så att du kan skratta åt oss när vi tappar hakan?! Förvånad Det ska jag titta på!

Jag har varit med i tv två gånger, en gång när vi laborerade i skolan, jag blev intervjuad och lät och såg ut som en dum kossa(inget illa menat mot alla dumma kossor). Och en annan gång, också med skolan, när det var nobelfest och vi skulle sitta och se "fina" och "prydliga" ut. Och jag såg även då ut som en dum kossa - flera gånger om. Och det där var bara med i nyheterna, tråååkigt! ;)

//Caroline

[Sniff]
0

#75 Oooh:O Vad kul! :D

UlrikaD
0

#75 Snälla, påminn igen när det börjar närma sig. Jag har minne som en sil.

Idag flyttade en av mina jourkissar till ett eget hem. Konstigt vad tomt det blev när det "bara" är 5 katter kvar. Syrran Mimmie letar fortfarande egen lya.

Lycka till Azure!!

Odette
0

#76 haha nejdå, det är helt sant. ska bli kul att se hur dum jag kommer se ut.. fast "dumma" kossor är ju söta så hihi.

#78 Jadå, jag petar till lite i sidan när det är på G. Dont worry Tungan ute
Sötis kisse! Hoppas systern också hittar ett hem snart :)

_

Amun-Ra
0

Är det någon här som skall till Gran Gala (Hamsterutställningen) i Hälsingfors?Glad

Caroline.H
0

#79 Haha, oj vad snäll du, jag som är så söt! Obestämd Då blir ju jag automatiskt mer en dum kossa, men du har rätt, jag gillar kossor, jag vill krama en och rida på en! Oskyldig

//Caroline

MaaariaS
0

#78 vilken sötisKyss

Odette
0

#81 Vet inte om jag skulle våga rida på en, dom kan ju va ganska oberäkneliga.. men söta är dom, känns ju verkligen som att man ska bli helt insugen när dom slickar på en hihi.. ba schluuuurp… Borta! Oskyldig

_

Roxie
0

#83 vi hade faktiskt två tjejer på gymnasiet som hade som sitt projektarbete att rida in två kossor. Det gick! Kan tilläggas att jag gick på naturbruksgymnasiet i Rättvik ;)

// Sofia

Caroline.H
0

#84 Haha, vad roligt! :D Jag vil rida på en kossa, men inget går upp mot en riktig häst såklart! :) Galopp galopp! :)

//Caroline

Roxie
0
[Sniff]
0

#86 Vilken fantastisk fågel! :D

Caroline.H
0

Wow, ofattbart att dom kan skapa så många ljud! Vilken fantastiskt duktig fågel! :O

//Caroline

Odette
0

Måste bara lägga upp en bild på en av syrrans musungar… Jisses så fina dom är *gah* tyvärr hinner jag nog inte se dem live innan de blitt stora men bilder är ju alltid nåt Glad

_

[Sniff]
0

#89 Vilken fining:D Möss är så söta(A) Och roliga^^ Haha, kolla på öronen:O :D (A)

Caroline.H
0

Nämen gud vad göllig man får va då! ;) Kolla på öronen, den där bode ju heta Musse Pigg, eller möjligen Mimmi Pigg Oskyldig

//Caroline

Odette
0

Hihi.. ja å alldeles koool svart Förvånad Hon har black tan också (med brun mage), inte helt fel de heller Oskyldig

_

BMEXX
0

Rosie fick bebisar inatt! De var i alla olika färger men tyvärr så råka mamma spola ner dom i avloppet, och ja.. det var bara en dröm ;P

// Pabblo

Caroline.H
0

#93 Haha, jag fick hjärtklappning där ett tag alltså! Skrattande Flört

//Caroline

Nusse123
0

#93 Herrgud, vad du skräms! Blev helt skakis där ett tag xD Shit, vad rädd jag blev. Gör inte om det! Flört

Mvh Maja

BMEXX
0

Haha.. ja den var skapligt skum.. sedan ett tecken på att man har tittat på för mkt hamsterbebisbilder:P

// Pabblo

Imasy
0

Haha, kände för en stund "men vad är fel på människan?!" ;D

Odette
0

#93 men guuuud…. min första tanke var "vad har jag missat!? Varför har hon inte sagt att hon tänkt para henne eller har jag himla dåligt minne gaaah" å sen hann jag inte tänka mer för då läste jag att det bar ava en dröm hihi. Spola ner dom i avloppet- jisses ! du får se till å prata med mor din- att OM det nångång skulle komma hamsterbäbisar så får hon INTE göra så Förvånad

Jag hade hemskt mycket mardrömmar för ett bra tag sen, kanske i början på året.. var och varannan natt drömde jag om hur vi hade glömt balkongdörren öppen och hur någon hamster gått ut å trillat ner.. från fjärde våningen. Skit hemskt. Å en annan gång drömde jag att en av mina systrar hade gått in i hamsterrummet å tagit en pinkis - som hon sedan kastade ner för balkongen.

Fyyy va jag mådde dåligt när jag vaknade, var helt förstörd alltså.. hatar såna där drömmar som känns så verkliga att man vaknar å det rinner tårar bara av ren panik, sorg och ångest Gråter Stackars lilla pinkisen (å ja- jag ringde min syster å försäkrade mig om att hon aldrig skulle kunna göra nåt sånt..)

Uschiamej! Dumma drömmar Tungan ute

_

[Sniff]
0

#98 Hehe, jag drömmer konstiga drömmar… (A) Inatt tex bodde jag i en by som slogs mot några jättar och jag fick fly på Hagrids rygg… ^^

Caroline.H
0

Redan uppe i hundra inlägg? :O

//Caroline

[Sniff]
0

#100 Tydligen;) ^^

[iurochskur]
0

Sitter hundvakt över helgen åt en liten tik på snart 9 veckor. Hon heter Shanti och är en blandis mellan lhasa apso/phalene och pomeranian. Jag är såååååå kär i henne. Men hon bits på fötterna, ska döda min ludde (pläd från ikea). Haha…

Somna lite i tröjan.

Klotterplanket 35

Uppdrag döda "ludde".

Caroline.H
0

#101 Jaså, det visste jag inte? :O Vadan detta?

//Caroline

[Sniff]
0

#103 Det är väldigt förvånande! :O Jag tror att det beror på att vi har så intressanta liv.  *Host* ;) (A)

Caroline.H
0

#104 Ja.. vi kan ju… *harklar sig*…berätta om… hur många gånger vi går på toa… på en dag… *host*… ja… ^^

//Caroline

[Sniff]
0

#105 Ja, det skulle vara *host* väldigt intressant *host*… Eller så kan vi… prata om… eh… våra matvanor… eller vad vi använder för tandkräm… Det är ju väldigt intressant *host*

^^

[Sniff]
0

Okej, vad tycker ni om den här? :/

http://www.youtube.com/watch?v=1ZdWWaHqbsw

Caroline.H
0

#107 Hmmm… :/ Inga fler kommentarer… :S

//Caroline

[Sniff]
0

#108 Den filmen har fler fel än en såndärhåligost har hål… :/ ^^(a)

Odette
0

hittade en gammal bild i datorn… tror jag hade kul den kvällen. så ja- Det var bättre förr!

_

Caroline.H
0

#109 Tittade inte på hela, men det lilla jag hörde var helt fel, och läste också kommerntarerna :/

//Caroline

Imasy
0

Haha, har du varit ute och druckit "vuxensaft" eller? ;D

[Sniff]
0

#111 Hon hade två vuxna hanar tillsammans och tog upp nästan nyfödda bäbisar… :/ Och det var massa annat som verkligen inte stämde:/

#110 Haha, du verkar ha roat dig duktigt;) ^^

Odette
0

#112 ja, nåt i den stilen.. hade lite väl (?) lätt för att få blåmärken där ett tag så det var alltid lika spännande att kroppsvisitera sig dagen efter Flört

Men på tal om Halloweeeen…… alltså….. jag vill ju gärna se mig själv som vuxen. Men dra mig baklänges, för ca 2-4 år sen hade jag faktiskt en fin morots utstyrsel på mig. Se å njut!
_
(observera morotsspetsen mellan benen haha, jag blev rätt poppis den kvällen alltså..)_

_

[Sniff]
0

#114 Hahaha^^ Jää, morot! :D Hehehehe(A)

Imasy
0

Najs ;D

Men var det inte svårt att gå med morotsspetsen dinglandes mellan benen ? ;D

UlrikaD
0

Jag satte ihop två chillor som suttit ensamma någon månad och varit smådeppiga på varsitt håll. Efter någon timma smög jag på dem och då såg det ut så här.

MaaariaS
0

#117 va gosigt att få en kompisKyss

BMEXX
0

#97 hahaFlört

#98  Haha tror nog inte mamma skulle kunna göra nå sånt men man kanske ska hålla koll på henne ändå i framtiden (samma med din syster) Flört

#117 gaah va sött!

// Pabblo

Amun-Ra
0

Sitter här och storgråter! DeprimeraGråterGråterd och arg på folk som pratar skit för att slippa frakta över 2 hamstrar till Helsingfors Gran Gala, MINA hamstrar!GråterGråterGråter Att frakta över min väninnas hamstrar tycks inte vara några problem. Men när det kommer till mina 2 honor! Nej dem fraktar vi inte! Jag hat hört och sett folk som har transporterat 6-10 hamstrar från Stockholm till Helsingfors och Åbo! Så att det skulle vara olagligt att ta över mer än fem hamstrar tror jag inte ett SKIT på! Det är något de har hittat på för att slippa ta över mina hamstrar! Antagligen pga avsky! Avsky vilket jag inte kan fatta vaifrån de har fått avsky på mig ifrån. Jag som alltid har strällt upp och hjälpt till! Fraktat över mm! Vad får jag tillbaka! Bara skit och bortförklaringar! Det är tacken det när man hjälper andra med transport mm…Tja,får jag inte över mina honor på samma gång som min väninnas åker jag inte till Helsingfors efter dem! Det vet min väninna av för det sa jag åt henne för länge sedan!Gråter

BMEXX
0

Hmm låter konstigt när det bara är sverige-finland, men har ingen koll alls på hur det är med reglerna. Men som du säger så brukar väl folk ta in en hel del hamstrar. Och då även från tyskland m.fl.

Jäkligt jobbigt med folk som sviker i sista ögonblicket. Hade det varit för två veckor sedan så hade de säkert lätt få åka över med ett par bekanta till mig, men too late :( Hoppas de fixar sig iaf.

// Pabblo

Amun-Ra
0

#121 Jo det är ganska frustrerande med motgångar hela tiden. Ja,det hoppas jag med, att det löser sig med transporten! Har försökt muta några vänner med gratis kryssning så kanske någon nappar.Cool

[iurochskur]
0

Här är med en bild på lilla Shanti.

Amun-Ra
0

Usch vad jag mår skit idag! Har varit nära att svimma 3 gånger så jag har fått slänga mig på golvet illa kvigt så jag inte skulle slå mig ifall jag svimmade. USCH ja, jag mår allt kass idag.Rynkar på näsan

#123 Vad söt liten valp!

[iurochskur]
0

#124 Synd att du mår dåligt!

Ja, jag är riktigt avis på min syster som äger valpen.

Odette
0

#120 Nu vet jag inte vad det handlar om egentligen och hur det ligger till, men känns ändå inte okej att skriva ut att folk inte vill ställa upp pga. avsky? Det är lite väl drastiskt tycker jag. Ta det med de inblandade ist för att skriva det här.. klart det är jobbigt att få transporter att gå ihop men så är det ju för alla.
Bara en tanke då många här inte har något med det att göra.

_

Imasy
0

Det där med fem hamstrar/ gång låter inte helt overkligt. Jag har också hört denna siffra, och vill du ta med fler/ resa måste du ha ett tillstånd från SJV.

Är dock osäker på om denna siffra gäller till alla länder eller om det bara är till vissa.

Roxie
0

Vi ska ha halloweenparty hos oss ikväll. Har precis klätt ut oss. Jag är en sån creepy flicka som i the Ring eller Grudge. Jag blir rädd för mig själv när jag kollar mig i spegeln!  Obestämd

// Sofia

Imasy
0

Bild! ;D

Roxie
0

Bli inte rädda :P

// Sofia

Nusse123
0

Åhh, så glad jag är! En medlem här på iFokus (mocchino) är en gamal "kompis" till mig. Hon har nu gått med att låna ut en hane (en VV augoti mandarin hane) till parning. Till mig!

Jag har köpt en hamsterhona av henne förut och hon har helt underbart temperament. Jag är bara sååå glaaaad nu!

På tisdag gäller det, då hämtar jag hanen och sätter ihop dom :D

Iiiiiiiiiih!

Mvh Maja

Amun-Ra
0

#130 Perfect replika av tjejen i The RING! 10 poäng av 10 möjliga i utklädnad! *Tummen upp* Vänta så får ni se mig! Hehehe

Har fått min flash hemsida klar idag! Om någon vill kika på den så krävs det att du har nyaste versionen av flash player htt://amun-ra.rules.it

Amun-Ra
0

Skall tillägga att fotot har några år på nacken…hehehe

[iurochskur]
0

Hipp hipp hurra för mig och MammaL idag, vi blir 31 år unga.

Amun-Ra
0

#134 Grattis på födelsedagen!

[iurochskur]
0

#135 Tack så mkt!

Nusse123
0

#134 Grattis till er båda! :D

Mvh Maja

[iurochskur]
0

#137 Tackar så mycket!

[Sniff]
0

#134 Grattis! :D

[iurochskur]
0

#139 Tack!

Amun-Ra
0

Är det någon Stockholmare här som skulle vara intresserad av en gratis Kryssning med Vikingline över till Åbo? Man kan välja mellan att åka 13 November på Kvällen eller Tidig Söndag morgon 14 November. Resan gäller för två, hytt ingår! Cryssningen är gratis för den som vill åka på  kryssning men gäller bara någon av dessa dagar. PMA Mig hälst idag eller Senast i morgon så jag kan boka biljetten åt dig/er.

Amun-Ra
0

Har inhandlat lite saker åt hamstrarna från ebay. Där fanns en habitrail ovo den i plast som man kan öppna via lyans tak. Den skall sättas fast där rör normalt sätts fast. Så måste jag ju ha rörlock ochskå. Köpte 3 stycken som var i samma paket. allt sammans för 100 spen inklusive frakt! Varorna köpte jag från england. Har även köpt en hamsterbur som har rör utanför buren. Rören är fast i buren. Något i stil med denna bur. Tänkte jag skulle prova lite annan sorts Bur ifall det skulle vara lite mer underhållande för Baldur eller Lou! Beror ju på vem jag lägger i buren förståss. Glad

BMEXX
0

Snacka om att jag tycker så mkt bättre om Hif framför en vis annan iFokus sida! Att det kan vara så jävla svårt att vara trevlig!Skrikandes Mutter, mutter!

// Pabblo

Nusse123
0

#143 ojdå, vad har hänt? :O

Mvh Maja

BMEXX
0

Mja bad om råd angående en kattunge och fick en massa tjafs i tråden ist. Bla fick jag veta att jag inte bryr mig om min katt (???)

Föresten har blivt med kattunge:D Insåg att iller skulle bli lite väl dyrt

// Pabblo

Caroline.H
0

#145 Hmmm…. Obestämd Har nog alla varit med om nån gång, lika otrevligt så fort man får höra om det. Förlåt för min nyfikenhet, men vilken sajt var det på?

//Caroline

BMEXX
0

#146 det är ju angånde en kattunge så gissa självFlört

// Pabblo

Nusse123
0

#145 hmm, det är ju lite surt när man får massa skit för en oskyldig fråga… Grattis, iaf ;) Kattungar är ju så söta, synd att man är allergisk Obestämd

Mvh Maja

Amun-Ra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag har jag vägt hamstrarna. Lou Bega har äntligen börjat lägga på sig. Han är idag 121 gram från att ha varit 117 gram. Baldur är 124 gram från att ha varit 120 gram. Dubbel-Casanova har dragit förbi de andra unga grabbarna med storm. Från att ha varit ynka 100 gram som två månader så är han idag 135 gram.Glad Dubbe-Knut har äveb han gått upp i vikt. Från 145 gram så väger han idag 151 gram. Crazy är sina 180 gram. Härligt mullig och go att hålla i.

Hittade en gullig fim med den Europeiska fälthamstern i huvudrollen. Sååååå sööta!

[Sniff]
0

#145 Tråkigt:/ Nu var det ju inte riktigt ditt fel och inte så mycket att göra åt… Synd att alla blir agra på dig:(

Stort GRATTIS! :D

TildaH
0

Har upptäckt en intressant grej!

På råttor är satin tydligen ett hårlag, medan på hamster är det ett tillägg till deras hårlag/färg, intressant.

--------------

Novis10
0

Titta in min nya hemsida http://hampisar.weebly.com

//Nova

Denna kommentar har tagits bort.
[iurochskur]
0

#151 Det är ett hårlag på hamster, kolla på hamsterföreningens hemsa så klickar du in dig på guldhamster samt hårlag.

TildaH
0

#154 Är ju där jag läser att de inte är ett hårlag! Fast jag kanske tolkar fel??

Satin kan kombineras med alla gärger och hårlag.

Rakt av kopierat, så de är inte mitt stavfel, hihiOskyldig

--------------

UlrikaD
0

#155 Det betyder ju att alla färger och hårlag kan vara satin. Alltså KH, LH, rex osv.

TildaH
0

#156 Ja, så tolkar jag det gällande hamster. Men när jag läste på råttor så var det detta jag läste:

-Är han bara satin eller är han rexad också? (om det nu går)

-Han är inte rexad. Satiner är satin. Varken släthåriga eller rexade, utan satin. Dem kan inte vara både och utan det är olika pälstyper som kan likna varandra :)

Fast chansen är att jag fortfarande fattat fel någonstans, haha.

Nåja, sak sammaTungan ute

--------------

[YlvaP]
0

Undrar om jag gör rätt angående två kameror.

[Sniff]
0

Usch vad irriterande! Skulle ringa till min preoplats, samtalet bröt och nu går det inte att ring upp… :/ (A)

MaaariaS
0

Vad lugnt det varit på hif några dagar…så jag skriver lite oviktigt vetandeGlad att Alva är snabb och gawain är jäääte lugnTungan uteFlört

Odette
0

Ja det är rätt lugnt här nu.. men kanske lika bra, jag har inte så mycket tid att sitta här så då missar ja kanske inte så mycke Flört

Däremot får ni gärna påminna mig sen om att jag ska uppdatera Yrmelurens tråd sen- vi har gjort framsteg i inte-hugga-matte-i-buren-träningen ja börjat lite smått med Skrattande

_

MaaariaS
0

Jag har uppdaterat med bilder på Gawain, om du missat det?Tungan uteOskyldig

(och så klart på Alva med)

Caroline.H
0

Pust…. nu sitter man i skolan, ska väl snart gå in och ha fysik ;) :/

//Caroline

[Licroana]
0

själv får man gå hem från skolan efter halva dagen, några fördelar ska man väl ha av att bryta benet Flört

TildaH
0

Vad jag är duktig idagOskyldig

På förmiddagen har jag mockat stallet, skottat snö o dammsugit. Nu efter lunch har jag badat en hund o ska strax föna henne oc h i kväll måste jag försöka köra med ena hästen, fast jag misstänker att de packar snö i hovarnaSkrikandes

--------------

Odette
0

Oj, här bryter folk benen å skottar snö å badar hästar. Eller vare en hund som badats och en häst som skottats.. puh. Lät jobbigt vilket som.

Själv har jag jobbat. Som vanligt, å utöver det händer de inte så mycket. Funderar på om ja ska skolka från kvällsjobbet men de borde ja inte :(

_

Nusse123
0

Fy f*n vad jag hatar tumörer! Cancer och sånt skit! Blir äcklad när jag ser det, det är hemskt! Är så arg på mig själv att jag inte sett det tidigare, att jag inte gjort något! Men snart är det slut, fast jag inte vill! Fy F*N!

Förlåt älskling, hopps du inte liderGråter

Mvh Maja

Caroline.H
0

#164 Jag går nog hellre i skolan till 2(vi slutar asatidigt pga korta raster)än att få tas med ett brutet ben ;)

//Caroline

[Licroana]
0

#168 det gör du helt rätt i, kan inte göra nått annat förutom att ligga i soffan och sitta vid datan + att det gör ont :(

Caroline.H
0

#169 Burr…. jag ryser av blotta tanken… :( Din stackare! :/ Det tar ju så långt tid innan det läker också…. :L Vad hände?

//Caroline

[Licroana]
0

#169 yepp, och jag kunde inte bryta de på ett "vanligt" sätt heller, nädå det är snett och måste ha tunga stålställnigar med spikar i benet -.-

Jag går i voltige som är en hästsport, och då gör man typ konster o akrobatik på hästen.. Och för det måste man ha speciella hästar som inte bryr sig om att man hänger bak på rumpan o så, men så skulle vi träna in en ny häst..

Och ja den sparka bakit när jag stod på knä och lyfte en annan så jag flög av, problemet var att mina fötter satt fast.. :( så de knaka ganska rejält ..

Caroline.H
0

#171 Okej…. :/ (Jag vet vad voltige är, rider själv XD) Jag nöjer mig med att sitta säkert i sadeln med ordentliga stigbyglar, hihi. Jag kan tänka mig hur man själv hör hur det ba: "knak" lixom… :/

//Caroline

[Licroana]
0

#172 Hehe okej, jag tycker faktiskt det är läskigare o rida än voltige Oskyldig

TildaH
0

Har någon sett denna typ av Bur att köpa någonstans?

Jag hade en sådan för 9år sedan men smart som man är så såldes denSkrikandes

--------------

Caroline.H
0

#173 Okej, tur att alla tycker olika… Glad

//Caroline

[iurochskur]
0

Idag ska vi vara hundvakt åt lilla Shanti igen…wiiiieee! Jag älskar verkligen den lilla vovven.

Odette
0

#171 men åååh.. jag säger bara Aj aj Obestämd Jag slet av ledbandet i foten en gång i en ridolycka.. fast det var mer de att hästarna skenade å inte gick få stopp på. Rusade järnet å över stora vägen å allt.. Men själva skeningen gick ju bra- var ju bara att sitta å följa med. Men klantig och skakis som man var när hästen väl hade stannat så for jag åt fanders när jag skulle hoppa av.. Tog ungefär 5 min så hade jag en fot som var större än mitt eget huvud typ. det gjorde ont som tusan…… !!
Känner fortfarande av det ibland om jag åker skridskor tex, å det är flera flera år sen det hände. Men kunde ju varit betydligt värre Tungan ute

Hoppas du återhämtar dig snart, det är nådigt drygt bara att hoppa på kryckor. Å tar ju sån tid innan det läkt ordentligt.

Kan bara säga som så; får du övningar sen när du ska börja gå igen. GÖR dom. Jag slarvade med mina å det är ju därför det aldrig riktigt läkte. Bara ett tips från coachen Oskyldig

_

[Licroana]
0

#177 Japp har redan märkt att man iinte ska skippa dom, dom sa att jag 10 ggr om dagen ska flexa upp foten så hälsenan inte blir för kort, och jag har typ gjort de 1 gångTyst

Så när jag skulle testa sen så gick de inte så bra, varför har jag inte gjortdom?!?!Skrikandes

Odette
0

#178 Lätt att vara efterklok tyvärr. Man tar det inte på allvar, tänker väl att man blir bra ändå å att det inte spelar så stor roll :/

_

UlrikaD
0

Kan detta verkligen vara bekvämt?Tungan ute

MaaariaS
0

Naw… det ser så ut iafKyssTungan ute

Caroline.H
0

#180 Naaaaw, det ser ju inte ut att vara en så mysig ställning, men det är det nog :D

//Caroline

Odette
0

#180 Ser lite ut som jag förra helgen, då jag enligt min sambo hade somnat i soffan halvt sittandes med huvudet på datorn som kudde Skäms

_

Caroline.H
0

#183 Haha du gjorde just min dag alltså! Haha! Skrattande

Kom just hem från stallet, dom hade vuxen lektioner så här på kvällskvisten. Och på sista lektionen(såg det inte)så flög en tjej av, min teori är att hon flög in i väggen för hon låg precis bredvid väggen. Snart var det 4 sjukvårdare och 2 ambulanser där. Nackkrage och ryggbräda och dropp och hela fadderullan. Usch vad läskigt det var. :/ Tur att jag inte skulle rida, det där var nog ingen bra bild att ha i huvudet. :S Sen såg jag ett spöke i ett fönster ovanför stallet också, en gammal man och en typ en annan man bredvid. :O

//Caroline

UlrikaD
0

Tittade på de första 6 avsnitten av Spartacus på tv. Sen kunde jag inte hålla mig längre så två nätter på raken har jag kollat på de resterande 7 avsnitten. Så j-vla bra!

EternalWinter
0

Usch det är jobbigt att gå 3an på gymnasiet =(

#185 Det är så sjukt bra!Förvånad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

UlrikaD
0

#186 Jamen visst!! Och ingen fortsättning är ens påbörjad. Brukar inte bli så till mig över tv-program faktiskt, men det här…galet bra!

Sista avsnittet var något av det bästa jag sett nånsin på tv.

EternalWinter
0

#187 Absolut lika här! vill bara se mer och merFoten i munnen

TildaH
0

Usch då.

Hamnade på danskarnas annonssida gulogratis, men kan konstatera att danskarna är då inge bättre än svenskar när de gäller hamster hållning.

Dvärgar som säljs ensamma, vuxna guldar som bor tillsammans, kineser som bor tillsammans men inte kommer sams osv osv.

Hittade dessutom flera guldar med riktigt konstigt utseende, har aldrig sett hamstrar förr med så tunna nosar, såg mera ut som råttor med päls.

Fanns även lite dvärgar med roliga färger, antar att de var hybrider då de var fläckiga.

--------------

BMEXX
0

#189 men råtter har ju också päls ;)

Skämt å sido.. så jäkla tråkigt att folk inte kan ta till sig lagar och rekommendationer. Och ha lite huvud själv och se att bråkar dom så ska de inte vara tillsammans!

Var på djuraffär igår och såg tre guldisar som fick samsas om ett Hjul som max var 15 cm. Lär ju knappast dröja länge tills någon blir klämd och skadar sigSkrikandes

// Pabblo

[Sniff]
0

Jag praoar hos en veterinär den här veckan:D Idag har det varit tre kastreringar (två katter och en hund) och jag har träffat lite olika hundar och katter:) Det är jättekul och alla djur är så mysiga! :D <3 (A)

TildaH
0
[Sniff]
0

#192 Liiite svårt att förstå vad som står, men det är konstiga hamstrar de har… :O ^^ (A)

TildaH
0

#193 I sista annonsen står de bland annat:

Hej! det verkar vara några söta hamterer .. Jag vill bara ställa några frågor - de går alla tillsammans eller i separata burar? - Är de vana vid att bli hanterade? - Vad är några platser som de två gula honor har rundade på näsan? Frågar när svaren är mycket viktiga för mig är intresserad eller inte.

SVAR

honor går ihop och man kan ta upp dem för hand och de är inte gravid de har haft små sår på tårna men de har inte mer

Så det är alltså tre honor som bor tillsammans.Alltså detta är nu med google translate, så vissa ord är fel.
Om man ser på bilderna så ser man tydliga sår på nosarna.

--------------

Carjos
0

#190 Det ser ut att vara en Kines (den du undrar vad det är Glad)

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

[Emma--]
0

oj 3 honor ihop. Blir ju kul dagen då det inte funkar längre..

TildaH
0

Med tanke på hur de ser ut kring huvudena så tvivlar jag att de fungerar ens nuObestämd

--------------

EternalWinter
0

Nu har jag haft NP I Svenska B i 5 timmar och nu ska jag till tandläkarn och bli hög på lustgas *tummen upp* på den här dagen Foten i munnen

Caroline.H
0

Dags för engelska i skolan, men för att klara lektionen, så var jag tvungen att smita in här en stund. Somone wish me luck? Åhnej, jag har redan börjat innan lektionen… Foten i munnen

//Caroline

[Sniff]
0

Mitt praoställe har stängt idag, borde jag ha gått till skolan? (A)

numnumnum
0

Hej, jag är riktigt sur vad tycker ni ska inte 32,5 av 35 vara MVG.

Stör mig, det vara bara fakta frågor och ett fel jag fick var att jag skrev handtvätt istället för endast handtvätt på ett tvätt märke drygt va.

Caroline.H
0

#200 Neeeeej, skolan behöver väl inte få veta nåt? (A)

Jag sitter här och typ droglyssnar på en låt, kan ni gissa vilken? Låtens titel består av 5 ord, och det är två personer som sjunger. Nån som kan gissa? (A) Skrattande

//Caroline

[Sniff]
0

#202 Min dag förstördes av ångest(A) Men det är bra nu^^ (A)

Idag har vi på kliniken haft besök av fem spetsvalpar och fem birmabäbisar:) Och lite andra hundar (orkar inte räkna upp alla… men fina är de allihopa) :D <3 (A)

Caroline.H
0

#203 Varom söööööta? (A) Tror jag vet vad du kommer att svara…?

//Caroline

Odette
0

Hihi, nu har ni surrat er upp till ett par inlägg här ser jag. Dags för en ny klottertråd! Skrattande

_

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer