Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1727 ggr
Caroline.H
0

Matskålar?

Jag har planerat att köpa färskmatskålar till mina två Vintervita dvärgisar, eftersom att jag är trött på att få mat i spånet och på alla möjliga olika ställen. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Eftersom att dom är två så måste jag ju ha två skålar. Men jag förstår inte riktigt hur det ska funka. Hur gör ni när ni har skålar till era två hamstrar som bor i samma Bur? Förlåt om inlägget blev lite rörigt :)

//Caroline

Ellenfyrkant
0

Jag förstår inte riktigt problemet. Anledningen till att man har två skålar är att båda ska kunna äta utan att känna konkurrans och riskera att börja bråka. Så skaffa två skålar, lägg i färkmat och ställ på två olika lätttilljängliga ställen.

Mvh Ellenfyrkant

Charlie2006
0

Jag har bara en störe skål till mina så att alla får plats.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Ellenfyrkant
0

#2 Det kan ju funka om ens dvärgar har gått tillsammans ett bra tag och aldrig visat tendens till att bråka men risken minskar ju betydligt att de skulle konkurrera om maten med varsin skål, speciellt om de är lite nya på varandra.

Mvh Ellenfyrkant

Charlie2006
0

#3 Asså dom har inte gått ihop alls länge alla 3 samt olika åldrar, men jag har även flera matskålar, då mina helst vill äta i samma så har jag valt att ha en ganska stor och en mindre, sen har jag även en med Färskmat som är större.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida