Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 6140 ggr
Odette
0

Klotterplanket 33

Dags för en ny tråd! Den gamla hittar ni här

Alla är välkomna att skriva av sig, ju fler desto roligare! Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
0

Jag vill börja med en glad nyhet.. jag har bestämt mig för att skaffa råttor igen Skrattande

Nu blir det visserligen inte förrän om ca 6 månader.. men jag längtar ju redan, har gått länge och funderat på råttor (har ju haft råttor praktiskt taget jämt så det är ju aningen tomt utan…) men nu känns det äntligen rätt.

Å jag har världens bästa uppfödare här i stan! Tjockare, snällare, goare och snyggare råttor får man leta.. så nu är jag glad å förväntansfull hihi.

_

Zvintos
0

#1: Vad skoj!
Tycker råttor verkar så häftiga, hade gärna haft några själv.
Men med tanke på min allergi, har jag ingen lust att chansa.

Blev förvånad idag när min "chef" från där jag jobbat maj-augusti ringde idag.
Det har varit en tjänst ledig där och vet inte om den är tillsatt ännu.
I vilket fall så blev jag uppringd och tillfrågad om jag kunde komma dit och prata någon förmiddag.
Så jag ska dit på torsdag.
Få se vad det gäller.
Hoppas ju verkligen att det är den där tjänsten det gäller!

JaneDoe
0

*1 vad kul råttor är ju bara SÅÅÅÅÅÅ underbara

gud vad man saknar dem deras underbara svansar (ja svansarna var faktist min favorit del på råttan *S*)

blir det tjejer eller pojkar?

Annisch
0

#1 Åh va roligt ! :) Kul att ta upp något "gammalt" igen sådär, alltså något intresse man haft förut!. Måste ju få se bilder sen hihi Oskyldig 

Jag tycker oxå råttor verkar himla roligt, men kan inte se mig själv med det. ;)

Odette
0

Ja det känns jätte skoj, det blir pojkar då kag tycker om hanarna mer än honorna.. De är ju i regel lite lugnare å jag gillar soffpotatisar hihi. Men när de är unga så är det ju ganska mycket fart även på hanarna Skrattande

saknar lite grann att ha djur som kan klättra å som faktiskt har nån form av balans *fnissa*

Råttor är ju helt underbara, men det är också en anledning till att man kan behöva en paus ibland.. är så nedrans jobbigt när de går bort.. ! Men det ska jag inte tänka på nu- dom är ju inte ens födda än på ett halvår Oskyldig

Ninni- jag håller tummarna, vore ju kanon om det var ang den där tjänsten Flört

_

Nusse123
0

Haha, nyss ringde det på dörren och jag satt här under filten i soffan, utan byxor. Jag vet  att det är konstigt men det var något ämne i byxorna som kliade jättemycket, så jag tog av dom xD

Så där stod jag utan byxor och det ringde på dörren. Så jag hoppade upp ur soffan och på med byxorna och kutade ut i hallen. HahaOskyldig

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Odette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 jag har nästan aldrig byxor på mig när jag bara är hemma Oskyldig

Förresten, jag måste ju Gratta Aqua-Tini! Hon fyllde 1 år igår Skrattande

_

JaneDoe
0

Jobbigt när de går bort absolut.

Det är ett år sen mina sista råttor gick bort.

Det är svårt o tänka sig, haft råttor i över 14 år födde ju upp i 12 år så man har ju haft ett gäng *S*..

Saknar de små så mycket.

Råttor är ju helt underbara djur. men skulle nog aldrigs jälv kunna välja mellan könen, älskar honornas vilda busiga sida och hanarnas slappa gosiga kroppar.

Just därför var min finska hona så perfekt stor osm en hane (närmare 600 gram) o gosid som en men ändå det där busiga påhittiga honsättet.

spiritedaway
0

#1 va roligt :) det är ju så mysigt med råttor. Jag hade ju tänkt skaffa mig en blå lillplutt. Men han visade sig vara en hon tyvärr :P Så det blev ingen ny bebis.

Zvintos
0

#5: Ja, det hoppas jag verkligen.
Trivdes verkligen riktigt bra när jag jobbade där!
Plus att det innebär att drömmen om hur inte ligger särskilt långt bort. Glad

Odette
0

#8 Jo jag känner det också.. iom att man har haft en del råttor så har det ju varit perioder när man fått ta bort dem ganska nära inpå varann, å det är aldrig kul.. man fäster sig så oerhört vid dem. Men det känns bra att få hem ett par killar igen, inga avelsplaner- bara bus, lek å gos Kyss

#9 naw, jag hoppas det blir en blå och en siamese till mig (har tänkt mig två st, det blir lagom)- en rex och en slät å minst en dumbo hihi. Då kan jag kryssa för alla punkter på "skulle vilja ha på en råtta listan" xD

_

spiritedaway
0

#11 Det är så fint med blått. :) och siames också ^^

Haha ska hålla tummarna för dig att det blir som du vill :P

JaneDoe
0

Hmm siamese o blått mina favoriter

måste lägga upp på mina favoriter i de färgerna

först ut min fina schitzo siamese american berkshire rex

JaneDoe
0

O så snygga snygga Max som bebis.

Blev en stor o fin kille men med för mycket hud *S* det synns på bilden med.

Han är silver blue slät dumbo

spiritedaway
0

va fina :)

Odette
0

#14 nu vill jag defenitivt ha en blå Flört Tack för att du håller tummarna, jag hoppas allt går bra så det blir några pluttar till mig. Fördelen är ju att jag kommer att kunna va där hur mycket jag vill å gosa å mysa med dem redan som små, så det är ju kul de också. Men som sagt… läänge kvar xD

_

[Sniff]
0

Jag har redan börjat fundera på namn(A) Jag tror att det blir Di Leva- tema(A) Rymdblomma, Regnbågsdiamant, Älskar dig, Du vet, Hoppets Röst mf^^ (A) :D Eller kanske snygga färgnamn? Aqua, Cerice… Eller Greys Anatomy; Meredith, Derek, Callie, Lexie osv… ^^ (A)

Är så glad:D

Amun-Ra
0

Jo att avla på hamstrar med hjärtfel är inget att rekomendera. Min kompis sa det var tur att hon inte han få några kullar av honom förrän han dog.

Hit kommer dock inga råttor! Har obehag för deras nakna långa svans. HUA DÅ!

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Odette
0

#18 pyttsan, den är inte naken. den är fjunig och mjuk, å härlig att ta på ^^

_

Odette
0

#18 pyttsan, den är inte naken. den är fjunig och mjuk, å härlig att ta på ^^

_

JaneDoe
0

*18 nej men hur kan man säga så om deras fjuninga mjuka underbara svans, det är ju det bästa på hela råttan *nästan* ÄLSKAR råttsvansar

[iurochskur]
0

Vill ha hus! Tänk om min pappa kunde låna mig 1 mille. Haha.

Hus, barn och en man så är allt komplett. Nej just det…en vovve sen med.

TildaH
0

#21 Mmmmmm, speciellt när de griper fast runt halsen, myspysKyss

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

JaneDoe
0

*21 ja absolut det är sååå härligt, fast mina tyckte dte var mysigare o stoppa svansen i ansitet på mig istället för halsen *asg* fick fin mustach Tungan ute

spiritedaway
0

råttor är myyyys :)

Odette
0

#18 eller när de sitter på axeln och ska försöka hålla balansen vilket ofta resulterar i att de piskar en i ansiktet å vips har man en råttsvans i ögat eller munnen Flört Har faktiskt fått en svans i ögat en gång å det gjorde rätt ont, blev ju som en liten "snärt" hihi.

Jag vill också ha hus, behöver inte vara stort men ska vara mysigt! Å så vill jag ha en liten tomt .. men det lär ju inte hända i första taget :/

_

Amun-Ra
0

# 26! USCH! Jag börjar kallsvettas av den tanken! USCH! Sluta nu Odette innan jag måste ila iväg och ta min ångestmedicin!Skäms

TildaH
0

#26 Aha! Där har vi orsaken att hamstrar inte har någon balans! De har ingen propeller svans att balansera med!

--------------

Amun-Ra
0

#28 hahaha! Skrattande

Hittade en gammal bild på mina kaniner som jag hade som ung! På bilden far och son! Pappa Junior är den viltfärgade kaninen med den gulliga vita plätten på nosen. Den andra kaninen är hans son Rambo. På bilden tevlar de vem som kan springa snabbast ser det ut som.Skrattande

EternalWinter
0

Imorgon är det torsdag, bara jag som tycker att tiden bara flyyger iväg??Förvånad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Sniff]
0

#30 Det går sjukt fort;)

BMEXX
0

Tusan vad ni har hunnit prata medans jag har varit borta;P Wiie äntligen internet!!!

// Pabblo

Odette
0

#32 Välkommen tillbaka! Förstår att du hoppar av glädje, inte roligt att va utan internet ;)

_

BMEXX
0

#33 tackar tackar:) rosie önskar mamsen grattis i efterskott!

Har satt henne på lite gödning nu, insåg idag att hon har blivit lite smalare, kanske beroende på flytt och allt men nu så nu blir det massor med mat!

// Pabblo

BMEXX
0

Snacka om att jag älskar min hamster just nu, i ett rum fyllt med miljoner flyttlåder så har hon bestämt sig för att rymma. Vart? jadu ingen aning, antar att jag måste gå igenom varenda liten låda innan jag hittar henne. GRRRR

// Pabblo

TildaH
0

#35 Skyll på uppfödaren, helt klart hennes felFlört

Ett tips är att när du väl hittat henne sätta en kattbjällra runt halsen! Jag hade sådana planer med Caine, så slipper man fundera var den lilla rackarn ärOskyldig

--------------

BMEXX
0

#36 haha

Fast nu börjar jag bli orolig… hittar henne ingenstans:s tror jag har gått igenom varenda låda nu.

Känns ju skitbra att han som bor i samma lägenhet som jag och sami var skitfull inatt. Tror inte han har gjort nå medvetet då han inte ens visste om henne mne ändåGråter

// Pabblo

BMEXX
0

ÅHH lättnad suck jag hörde krafsande (L)

Vad glad jag blir, men den här gången får hon för tusan komma ut själv orkar inte leta igenom alla lådor igen! Huuu!

// Pabblo

Odette
0

#38 gah, har du fått fram henne än? Vilken fail att försvinna i flyttlådor :S

_

BMEXX
0

#39 ligger och sover någonstanns… tänker vänta tills i kväll då hon har vaknat till med att leta efter henne. Fattar inte hur hon kunde vara knäpptyst och "osynlig" när jag letade efter henne förut. Jag gick verkligen igenom alla lådor.

// Pabblo

BMEXX
0

Rosie är nu tillbaka.. sami höll på att kolla i en hoprullad matta och fram kommer en dammig, förbannad och hungrig pälsboll!

Va glad jag är, var övertygad om att det hade hänt nå och hon var död, orkar inte mista fler djur nu.

// Pabblo

Nusse123
0

Här sitter jag och har skitkul åt att sminka mig konstigt xD Sitter här med knallrött läppstift, vit ögonskugga runt hela ögonen och vita ögonfransar, Hehe Tungan ute Ska fixa lite till snart, jag ääälskar det xD

Haha!

Mvh Maja

PawsOnPaws
0

Har beställt en klätterställning i form av ett piratskepp samt en mysbädd från djurmaxi.se Flört

Hoppas att dom kommer snart :D

[Sniff]
0

Ska köpa akvariumet:D Har mublerat om i mitt rum, så det kommer bli skitsnyggt med ett stort akvarium fullt med hamsterbäbisar:D

Och Hamid får bo där tills jag köper honan:) Kan ju användas som lekhage också:D

SweetCheeks
0

#44 Det låter kanon, hur stort är karet? Glad

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

MaaariaS
0

Var ute med Max nyss och det är kallt nu …brrrr

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

EternalWinter
0

Är också lite inne på att köpa akvarium till en av mina hamstrar, kollar runt på blocket men de står ju inga mått utan bara liter..är det någon som vet hur många "liter" som är okej till en guldis? Obestämd

Zvintos
0

#47: Allt över 25 liter i princip, som är minsta lagliga (räknat på 50cm långt, 25cm brett och 20cm högt).
Och såpass små akvarium är ju egentligen lite litet.
Minst 50-75 liter.

EternalWinter
0

#48 Okej, tack så mycket för svar.Glad

Annisch
0

ååh, nu känns det riktigt surt.. :(

Förra veckan lyckades Lillen träffa Rosalie i hagen. De hade hunnit vara där en bra stund innan någon upptäckte nått. Det var såklart helt oplanerat, och jag bara HOPPADES(och hoppas fortfarande) att hon inte blir dräktig. hon är inte riktigt i form för en kull just nu, det är det som gör mig orolig. Hon är ganska smal, så jag har verkligen försökt få upp henne i vikt de senaste veckorna. 

Och nu visar vågen ett par gram mer än vanligt. så jag håller alla tummar jag har för att det inte är bebis-vikt, utan bara 'fett'. Lillpluttan.. :/

Nusse123
0

#50 ojdå! Ja det är ju lite surt… Vi hoppas på det bästa då!

Mvh Maja

Annisch
0

#51 Ja, mycket surt. :/ Attans för tjuvparningar alltså! Det enda jag kan göra om det är bebisar på g är ju att försöka förbereda mamma hamster så gott det går. :) 

Ska ev. köpa ett akvarium(till henne) imorgon :) Tror det skulle vara perfekt för bebisar oxå, och så får ju jag kika lite Flört

Zvintos
0

Skulle vilja bygga lite hus till hamstrarna, men känns inte direkt lönt.
Räknade precis ut hur många hus jag skulle kunna bygga på en plywood-skiva - 33st!
Och jag behöver bara 6st…

SweetCheeks
0

#53 Du får göra som så många andra och börja sälja. Glad

Tilda

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Zvintos
0

#54: Jag har faktiskt börjat fundera på det. Glad
Tycker ju det är himla kul att snickra.
Ska bara komma fram till ett pris som blir vettigt.
Priset får ju inte ligga för högt, men inte heller för lågt.

Vad skulle du kunna betala för ett vanligt "standardhus" på 15x15x10cm som minst?

SweetCheeks
0

#55 Som jag skrev till Lyan: materialkostnad, "timpenning" samt en ev liten vinstmarginal.

Just nu har vi väldigt ont om pengar så allt känns för dyrt varför jag inte kan svara på det just nu. Såg dock att någon sett ett hus i djuraffär för 39 kr.

Tilda

Zvintos
0

#56: Priset jag tänkt ut täcker både materialkostnat, timpeng och ger en vinstmarginal.
Plus att det även ligger under priset som någon sett i djuraffär.
Så då lär det inte bli några direkta problem, tror jag. ^^

SweetCheeks
0

#57 Så länge du inte går med "för mycket" vinst så är det hobbyverksamhet och det är bara att köra på. Vad räknar du på för timpenning? Lyan har jag för mig skrev att 39 kr inte täckte materialkostnaderna, det är en intressant kontrast.

Tilda

TildaH
0

#57 *Nyfiken*

Har du byggt något hus förut, tänkte hur du bygger. Mina hus är hemma byggda efter denna princip (15*20*12):

--------------

SweetCheeks
0

#59 Tjusigt, är måttet 15 cm på insidan eller mellan reglarna på kortsidorna?

Tilda

Zvintos
0

#58: Har inte kommit fram till någon exakt timpeng ännu, men har i alla fall kommit fram till att om jag tar det priset jag tänkt, så går jag i princip nästan lika mycket plus/hus.

Försöker läsa mig till hur mycket man får tjäna och så innan man måste betala skatt, men skatteverkets sida gör mig alldeles snurrig..

Zvintos
0

#59: Japp, har byggt bolådor till mina kaniner och det är samma princip. Glad

SweetCheeks
0

#61 Om du säljer via webshop deklarerar du från första kronan. Annars kan du gå med vinst upp till 30 000 per år innan verksamheten är momspliktig.

Tilda

Zvintos
0

#63: Tack, då blev det lite klarare. Glad

SweetCheeks
0

Att sälja något via Internet

[…] Men om du säljer varor regelbundet, ska du redovisa inkomsten i deklarationen oavsett om du har tjänat mycket eller lite pengar. Du redovisar inkomsterna som hobbyverksamhet eller som näringsverksamhet, beroende på verksamhetens syfte och hur stor omfattning den har. Läs mer i broschyren Hobbyverksamhet, SKV 344 eller Så fyller du i "Skatte- och avgiftsanmälan, SKV 418.

[…] Om du inte bedriver näringsverksamhet, men säljer för minst 30 000 kr per år, kan din verksamhet ändå betraktas som yrkesmässig. Detta gäller t.ex. om du säljer varor i din hobbyverksamhet. Det kallas att du bedriver verksamhet under näringsliknande former. Då ska du redovisa dina varor under Hobby, men försäljningen är även momspliktig.

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/inkomster/internet/forsaljning.4.7b610ded10741da92fa8000834.html?posid=2&sv.search.query.allwords=hobby (10-09-19)

Hobbyverksamhet: http://www.skatteverket.se/privat/blanketterbroschyrer/broschyrer/info/34.4.39f16f103821c58f680007485.html (10-09-19)

Tilda

TildaH
0

#60 Mellan reglarna, men jag tror väl att måttet är lagligt även om de är själva skivan som är 15, eftersom de står vad de olika sidorna ska vara.

Hade dock inte blekaste aning om vilka mått som gällde vid bygget, utan de blev av en slump eftersom jag bad snickarn bygga ungefär som en glasslåda, fast lite större.

Dock är ju dessa mått är lite överdrivna, Caine ligger allra längst in hoprullad, så ska vi se hur stort utrymme som behövs så är de väl max 10*10, men jag tycker stora hus är bättre, just för luften osv. Men direkt lag på de måtten, njee….

--------------

TildaH
0

Idag har jag varit o fotat vargar.

Eller nästan i alla fallTungan ute

--------------

SweetCheeks
0

#66 Han är väl ganska liten?

Med tanke på att burens storlek mäts på insidan kan jag inte se någon anledning till att inte husens sidor skall mätas på insidan av huset. Det är ju den längd djuret kan nyttja som är intressant. Annars kan man ju bygga ett hus som är 15*15 cm med 5 cm breda brädor. Ett överdrivet exempel men det visar varför det är insidan som räknas. Glad

Tilda

Annisch
0

Nu sitter jag och klockar, väntar på att få skölja ur den här (kliande!) färgen ur håret. *en kvart kvar*

SweetCheeks
0

#69 Ajdå, om du reagerar på färgen bör du nog  inte använda den… Obestämd Vad blir det för färg?

Tilda

Annisch
0

#70 Det har alltid varit så när jag blonderat håret, men inte farligt mycket. Det är bara just när färgen sitter i, inte efteråt, så jag tror inte det är nått allvarligt. Men jag kanske ändå borde kolla upp om jag är allergisk :P

Det blir (ljus)blond. :)

BMEXX
0

Blondering brukar väl klia lite:) gjorde det för mig med

// Pabblo

EternalWinter
0

Blondering kliar nästan jämt Tungan ute

SweetCheeks
0

Just blondering är ju lite speciellt, men det är ju per se inte "färg", jag utgick ifrån att #69 färgade håret, då är det definitivt inte bra om man reagerar på färgen. Vid blekning används en hel del väteperoxid och då är det mer eller mindre oundvikligt att man känner av det.

Tilda

EternalWinter
0

Nu är det valvaka med mor och alla djuren!

[Sniff]
0

#45 250 L:) 110*46*50 tror jag:) Det kommer bli superbra:D

Nu är jag 15 år! :D Mina vänner har gått hem nu, jag fick lite prylar till hampisarna, doftljus, godis (som tog slut… ^^), choklad och ett halsband. Och massa andra trevliga saker:)

Odette
0

#76 grattis! själv fyller jag år i Januari så det är ett tag kvar innan jag kan börja önska mig presenter, hinner ju till å med önska mig julklappar innan dess ^^

_

[Sniff]
0

#77 Tack:) Hehe, ja, nu kan vi vörja skriva önskelistor(A) ^^

Odette
0

#78 haha, ja! Till jul önskar jag mig en pappa som kan hjälpa mig bygga vettiga rasthagar till hamstrarna, å så önskar jag mig en lampa som finns på hans affär (han har en möbelaffär i stan), men den lär jag hinna köpa själv innan jul hihi.

Men annars vet jag faktiskt inte, det är svårt att komma på nåt vettigt- som inte kretsar kring djuren Tungan ute

_

TildaH
0

Men snälla nån, ska ni redan börja plåga mig med julklapps listorTungan ute

Själv minns man inte senaste julklappen.. Måste fundera.. Hmmm… Undra om jag fick ett par skor för två år sedan.. Annars är de väl de sedvanliga choklad askarna.

Firar inte jul eller födelsedagar särskilt mkt.

--------------

[Sniff]
0

Jag måste komma på vad helhetsbilden är. Då inser jag at min oro är obefogad. Så står det i mitt horroskop^^ (A)

Odette
0

#80 Jag minns inte heller några speciella julklappar hmm.. sånt glöms lätt bort. Men jag vet att jag fick ett par super coola gris-sockar av en kompis! Bästa presenten ever hahaha.. sååå fula xD

Å förra gången jag fyllde år så fick jag en micro av morsfarsan Tungan ute

förut älskade jag alla sorters högtider, det innebar en möjlighet att skapa nya roliga och knäppa minnen.. men jag har nog gett upp det där lite grann. Nu är man mer tråkig ;(

_

Odette
0

ahh, nu vet jag vad jag fick förra julen! en radiostyrd badanka av min arbetskollega.. tro det eller ej, men jag, sambon å min syrra lät den följa med på Spa'et så vi kunde provköra den.. något pinsamt iom att det var massa människor där, men lite skoj få man väl ha! Oskyldig

Självklart duschade ankan innan badet. Det måste man alltid göra har mamma sagt ^^

_

[Sniff]
0

#83 Haha:D Vilken söt^^

TildaH
0

#83 Cool ankaCool, har själv haft en äkta plastanka med pip, tyvärr hade han problem med balansen o vickade i badkaret, snyftGråter

--------------

MaaariaS
0

#83 Hahahaha

MaaariaS
0

Väntar på att regnet ska avta så jag kan gå ut med Max.

Tinwe
0

Ouff, då var man singel igen då Förvånad Bröt upp tillsammans med killen inatt Obestämd 1½ år var vi tillsammans :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

MaaariaS
0

#88 Vad tråkigt …inte kul när sånt händer…*kram*

BMEXX
0

#88 vad tråkigt:(

// Pabblo

BMEXX
0

WIEEEEEEEEEEEEEE har fått lägenhet!!

Nu är det bara ett jobb kvar som fattas.

// Pabblo

[Sniff]
0

#88 Vad tråkigt:( Får man fråga varför? (A)

Själv har jag också jobbiga kärleksproblem… Killen vet att jag gillar honom och han har undvikit mig lite (det är bättre nu) och jag vet inte vad han känner för mig. Och det finns en tjej som verkar gilla honom också och vad han tycker om det vet jag inte… :(

Nusse123
0

#88 Vad tråkigt! Undrar precis som sniff varför? OskyldigSkäms

#92 Hmm, jobbigt! Jag vet en kille som gillar mig, det är lite skrämmande tycker jag för vi är inte ens kompisar! Inte ens nära! :O

Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, för när han möter min blick känns det liksom som att hans blick säger: "Kom igen, Maja! Jag vet att du gillar mig, bli ihop med mig!"

Och jag blir typ spyfärdig när jag ser han (okej där överdrev jag myyyycket, men min poäng är att jag inte gillar honom alls!) Aldrig i livet skulle jag vilja bli ihop med honom! Stackare!

Nu till lite roligare för jag frågade precis mamma om jag fick ta en kull på Ellie, och hon verkade inte negativt inställd iaf :D Jag har trots allt haft hamster i 5 år och jag känner nu att jag har läst på tillräckligt och är redo! Skrattande

Mvh Maja

Odette
0

Det är super jobbigt att bryta upp efter ett förhållande, oavsett om man är den som själv gör slut eller omvänt. Det gör lika ont ändå. Tänker på dig Tinwe, du får ventilera här om du vill spy ur dig lite ^^

Måste dela med mig av utsikten vi har här på morgonkvisten, idag när jag klev upp å skulle iväg till jobbet såg himlen ut såhär Förvånad

WTF! så galet vackert alltså.. man blir alldeles kollrig av att kliva upp till en sådan himmel Glad

_

Odette
0

HUR kan en himmel vara så rosa Förvånad

_

Nusse123
0

Åh, gud så fint!

Mvh Maja

[Sniff]
0

Najs^^ Vilken härlig himmel! :D

Sitter och försöker plugga biologi… Prov på torsdag:/ Någon som är bra på proteiner, fetter och kolhydrater?:P (A)

Nusse123
0

Sitter och tittar på happyhair.se, verkar bra ^^

Funderar på att köpa två 30 cm "små hårförlängningar" och två 45 cm "små hårförlängningar" och bara sätta i fram, så att det framifrån ser ut som om jag har långt hår :)

Jag har ca 30 cm långt hår om jag mäter från benan, så om jag då sätter i 30 cm-förlängningen typ en bit ovanför öronen och 45 cm-förlängningen ungefär vid benan borde det se ut som om jag har uppklippt, ganska långt hår… Eller?

Hehe, jaja, nu MÅSTE jag verkligen plugga…Har engelskaprov på fredag och matteprov på måndag, och om det går Att undvika så vill jag helst slippa plugga i helgen >_<

Mvh Maja

Charlie2006
0

Ja nu har man varit ute och gått med katten i 1½ timme  Glad, tyckte vi behövde komma ut då både jag och Elektra har blivit soffpotatisar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

TildaH
0

#98 De där lät virrigt m längderna, haha. Var tvungen att mäta mitt, konstaterar att de längsta är 60cm från bena. Ganska bra med tanke på att de var kortsnaggat (1,5cm) för 5år sedanTungan ute

Men gud så skönt med maskinklippt hår! Man behöver inte ens se på duschen så är håret tvättat o torrt igenSkrattande

--------------

[Sniff]
0

Jag skulle gärna vilja ha mitt hår längre(A) ^^

EternalWinter
0

#98 Skulle rekommendera tajmahal.se där köpte jag mitt löshår, har dock inte kvar de nu.

Är de clips du tänkte eller sånt som man verkligen sätter dit?Glad

Nusse123
0

#100 Hehe, hoppsan Oskyldig Fast det är ju riktigt snabbväxt ditt hår! :O

#102 Ehh, clips tror jag… Verkar så krångligt med ringar och lim och allt man nu ska ha annars xD Aaa, jag har tittat lite på tajmahal också, verkar bra det me :D

Mvh Maja

Tinwe
0

#89 Nee verkligen inte ;/ :(
#90 Jo.. det är inte lätt :/
#92 Kärlek kan vara jobbigt ibland..
Njae, det var ingen speciell anledning, vi bröt upp tillsammans och vi ör inte ovänner eller liknande, faktiskt vänner och kan prata osv. Känns otroligt bra att man slipper allt skitsnack och sådant som tidigare brukade uppkomma efter man hade brytit upp med nån.. :)
#93 Läs ovan ^^
#94 Tack.. det går faktiskt bättre än väntat.. jag mår inte alls så dåligt som jag trodde att jag skulle… :')

/Matilda

MaaariaS
0

Ätit pannkaka….gott…

Nusse123
0

#102 Har kollar runt ännu lite till och märkt att tajmahal inte är något för mig då min hårfärg inte finns därObestämd Men happyhair verkar ju också bra, så… :D

Mvh Maja

Nusse123
0

Nej, nu måste jag gå till bussen! Men blev bara tvungen att surfa in här och säga Hej innan jag går, jag hade ju ändå lite extra tid på mig Skrattande Ikväll har jag ju träning och hinnar kanske inte titta in så… Bara så ni vet: Jag lever! xD

Hehe, nej, nu måste jag skynda mig! :O

Mvh Maja

EternalWinter
0

#106 Happyhair är med bra men om jag minns rätt va de bättre leverans på tajmahal.

Men har hört mycket bra om dom med Flört

PawsOnPaws
0

#94 Omg, nu blev jag helt avis :(  Jag älskar  att bara sitta och titta på himlen när det är solupp/nedgång oc när man ser månen eller stjärnorna. Tyvär bor jag i stan och min utsikt är lite omringad av hus, så.. :c

Odette
0

#109 Visst är det underbart, man blir helt paff… !

_

Roxie
0

Jag blir galen! Sitter och råpluggar fysik inför tentan i morgon.. Inser nu att det är mycket jag inte kan! Gråter

// Sofia

Nusse123
0

#111 Ta det lugnt! Jag har iaf lättare att minnas allt om jag bara är coollugn och inte försöker känna pressen. Plugga imorgonbitti också… :D

Höhö, känner mig som värsta proffset, fast ska jag vara ärlig tror jag att Sofia själv vet mer om prov än jag xD

Mvh Maja

Nicolew
0

Nu ska vi ut i kantarellskogen med vovvarna! Gud så mysigt det är :)

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Tinwe
0

Självklart när man har två studiedagar så blir man sjuk… Obestämd

/Matilda

Amun-Ra
0

Har haft veckans vikt kontroll på mina hamstrar idag. Grabbarna har ökat i vikt vilket är hjätte bra! Men till min stora förvåning så var Zvullo vilken också är den älsta i grabbskaran hela 146 gram Han har gått upp 11 gram under en vecka. Jag brukar normalt ha lite problem med mina gammla hamstrar att hålla vikten eftersom de har haft tendens att gå ner i vikt när de blivit äldre. Tycker det är toppen att Zvullo har gått upp i vikt och är faktist glad över detta. Det tyder ju på att hans kropp tar upp all näring och vitaminer som vilket det normalt avtar en aning när man blir gammal. Så det gläder mig faktist att han gått upp i vikt istället för att ha gått ner i vikt. Knut var 3 gram lättare än Zvullo med sina  143 gram. Lou Bega väger idag 115 gram. Han har gått upp 5 gram under en vecka. Baldur har gått upp ganska mycket han är 112 nu han var 102 gram förra förra veckan. Lilla Dubbel-Casanova har också lagt på sig. Idag är han 106 gram. Förra veckan var han 85. Orsaken till sin låga vikt var att han var på väg att bli besatt av sitt Hjul och sprang mer än vad han åt! Så jag tog bort hjulet och la in en klätterställning istället. Vilket var mycket bättre. Då började han lägga på sig vikt istället.Skrattande

Lou Bega tycks vara en svår jäkel att få att öka vikt på! Viktökningen går väldigt långsamt. Men han blir fetare. Men det går trögt. Däremot har Gos Crazy gått ner 7 gram. Från att ha varit 170 gram förra veckan är hon idag 163 gram!Rynkar på näsan Så idag la jag lite mer solrosfrön i fröblandningen i hennes matkopp. Så förhoppningsvist så blir hon fet och fin igen. Jag vill ha henne fet så hon fyller hela min hand. Jag älskar feta och mulliga hamster honor.

Roxie
0

#115 Är det vuxna guldhamstrar du har? Tyckte det lät så lite Flört

// Sofia

Amun-Ra
0

#116 De som har minst vikt är Dubbel-Casanova han är 2 månader. Baldur är 3 och Lou Bega 4. Jag har haft problem med Lous vikt! Fast han får en massa gott att äta så är han trög på att lägga på sig. Han lägger på sig vikt men det går fasligt trögt. Har lag mer solrosfrön i hans kopp nu så vi får hoppas att han börjar lägga på sig bättre snart. Han var jäkla fet när han var bebis. Fetast och störst i kullen. Men la märke till att han blev svår att få att öka i vikt när han var 8 veckor! Tycks gå trögt för vissa hamstrar att öka vikt! Baldur igen var minst i sin kull. Och han är lätt att öka vikt på. Int så kul när det tycks gå tröt att få vissa hamstrar att gå upp i vikt fast han får allt möjligt gott att snaska på.

Roxie
0

Jaså, trodde de var äldre :) Vikten kommer nog snart ska du se! vissa tar lite längre tid på sig. Ge dem Färskmat typ varje dag så går det nog! Barngröt med lite olivolja i, pannkakor, cocosmjölk och lite annat som är lite fetare :)

// Sofia

Nusse123
0

Hmmm, internet lade av igår. Men nu är jag tillbaks! :D

Mvh Maja

TildaH
0

Jag tror jag egentligen var tänkt till igelkotte eller något sådant. Senaste veckorna har jag inte alls varit intresserad av nått, jag ids knappt svara på mail eller höra av mig till vänner.

Känns som om jag förbereder mig för att gå i ide över vintern. Vilket är himla konstigt då jag inte kan påminna mig att jag någonsin brukar bli seg på hösten, kan de vara åldern?

--------------

BMEXX
0

#120 haha samma här, har en helt ny stad att utforska men neeee… hälla med. Gör de man måste bara.

// Pabblo

Nusse123
0

#120 & #121 Min mamma blir deppig på hösten xD så då åker vi utomlands och allting blir frid och fröjd Oskyldig

Mvh Maja

Nusse123
0

Sover alla, eller vad är det? Jag har ju så tråååkigt! xD

Är det ingen som vill prata med mig? Hehe :P

Jag sitter och kommer på kullteman. Det tycker jag är askul, fast jag inte ska ha någon kull så himla snart Oskyldig Hihi, har en hel lista på datorn. Så vill ni ha hjälp så fråga mig ;P

Jag vet precis vilket tema jag ska ha till min görsta kull: nämligen Första på olika språk! :D

Förslag:

• Primera
• Lehen
• Primeiro
• Unang
• Premya
• Chéad
• Ewwel
• Kwanza

Hihi, sen har jag en lista på saker som är viktiga att komma ihåg inom genetik och uppfödning. Och en annan lista på drömparningar xD

Hehe, ja så går det om man är hamster galen :P

Mvh Maja

[Sniff]
0

#123 Jag funderar också på namn och sånt(A)

Ja vet inte vilka färger jag vill ha, antingen choklad ds och silvergrå (satin) eller choklad skp och sg… Någon som kan ge mig fler förslag eller tips? (A) :D

Namnen ska iaf vara Di Leva tema: Rymdblomma, Regnbågsdiamant, Alla vill ha, Om Dig, Solens Gåta, Själens Krigare, Hjärtats Eviga Blomma mm :) ^^ (A)

EternalWinter
0

Är det någon här inne som är fodervärd till en vovve?Rynkar på näsan

[Sniff]
0

#125 Skulle gärna vara det:) Såg nyss en artikel om det på hunder.ifokus^^ Det verkar bra:D

EternalWinter
0

#126 Gjorde du`? Jag la precis in ett inlägg där om hur de funkar?

Jag vill också bli fodervärd men jag vet inte hur de går till riktigt D:

[Sniff]
0

Hehe, Odette, läste på din hamsida att du ska ta en kull i januari, kommer det en choklad skp kh hona kanske jag är intresserad(A) :D

Odette
0

#128 hahaha, jöö ba.. tänk om jag inte gått in nu å läst det, då hade jag ju inte vetat det ;) Du får skicka ett mail som alla andra å berätta om dig själv så sätter jag upp dig på väntelistan haha, fan va dryg jag låter xD

_

Odette
0

Naw… det kom just förbi en kvinna å hennes dotter, de skulle lämna några burar som jag mailat ang och ville köpa. Hade sagt i nåt mail att om de vill får de ju komma upp å kika på hamstrarna när de ändå är här.. det finns verkligen inget roligare än när folk är sådär "ååh titta här- vilken söööööt!" å man får visa sina små bäbisar Skäms

Mamman sa hela tiden; "du är rolig du", tyckte nog att jag var lite hamstergalen hihi, men på ett knasigt och positivt sätt ;)

Man blir alltid lite upplyft när människor är sådär WOW- kolla Förvånad
Men nackdelen är ju att hampisarna oftast sover när folk får för sig att komma förbi haha. Fast det kanske bara är bra ? Folk kanske får världens fobi om de går in i ett rum där X antal hamstrar ba Halloooooo vi vill uuuuuut! hihihi

_

[Sniff]
0

#129 (A) Jag kände på mig att du skulle se det(A) ^^ Haha, jag skickar ett pm så du blir nöjd:P ;)

EternalWinter
0

Amun-Ra
0

#7 Odette då är vi två! Sover du som du blev född också? Det gör jag! Vet int hur många oanvända pyamaser jag har som mina föräldrar har köpt genom åren som jag alldrig använt.Skäms Fick till sisst tala om att jag inte vill ha någon pyamas mer eftersom jag inte använder dem.

EternalWinter
0

FY FAN vad jag hatar insekter!! Så jävla äckliga har vaknat flera nätter av att de kryper nått på mig oftast tvestjärtar fyfan jag mår illa!! Och dom är ju så jävla svåra att slå ihjäl, hittade precis yttligare en i min säng fyfan de blev råslakt och ändå fick jag döda den jäveln 2 gånger innan han va hel mos..förbannade äckel hur ska jag kunna sova nu! Skrikandes

(Och mitt hus är faktiskt skinande rent men dom ska in här i alla fall!)

Amun-Ra
0

Har kokat rotfrukter åt hamstrarna och lagat mos av det. Det var mycket välkommet ikväll som snack tyckte gullungarna.

Väntar på ett mail från en uppfödare som har hamsterungar här i finland. Såg en mycket läcker svart skp i den kullen som intreserade mig. Pappan är en dov grabb som Odette har avlat fram. En KH Dove är pappan. Mamman var förståss finsk avel. Kan inte förstå varför det skall dröja att få ett mail av uppfödaren. Baldur har blivit pappa till 2 kullar hitills. En kull med en kh svart skp/vit kh hona vid namn Pei som en tjej äger och till Zimonas bebisarSkrattande

JaneDoe
0

Äntligen har mamma bestämt sig för o skaffa den där Birman hon drömt om hela sitt liv.

Så nu fick jag i uppdrag att leta efter en åt henne.

Hoppas ju att hitta det hon helt av allt vill ha en chokladmaskad hane.

Fast hon är inte så kräsen med utseende eller kön men det är bara det hon helst vill ha.

Kan tänka sig blandis med bara den är maskad.

Dock vill hon inte ha skogkatt i.

Nusse123
0

Kom precis in på viktminskning iFokus. Vet inte hur, eller varför… Men det var där jag hamnade!  Hehe, men jag ska då inte gå ner i vikt, det är bra som det är Flört

Mvh Maja

Amun-Ra
0

Va fan är det för märkvärdig uppfödare som inte vill sälja till en uppfödare bara för att de flesta av hennes uppfödning gått till uppfödare redan! Nu söker hon kelhem till dem. Häldre säljer jag till uppfödare så jag vet att linjen går vidare. Strunt samma då hur många uppfödare jag säljer till så länge jag vet att de får ett bra hem. Förstår inte hennes logik i hur hon tänker!Skrikandes Äh vem fan bryr sig! Jag hittar nog andra skpn om jag vill ha en skp så det så!

Tinwe
0

#138 Ojj vad arg du låter.. :o

Det är ju faktiskt uppfödarens egna beslut vem denne vill sälja till.. Tycker inte det är mer än rätt. :/ Jag själv säger nej till vissa eftersom jag är ganska emot omplaceringar.. (att man tar två kullar på en hona sen POFF nu ska den ha nytt hem för den inte kan ha fler kullar).. För mig handlar det inte bara om att föra linjer vidare.. först och främst ska mina djur få bra hem där de får stanna livet ut.. Fast nu vet jag ju inte vad som hänt mellan dig och denna uppfödaren du pratar om Tungan ute Jag säger bara som jag tycker nu :)

/Matilda

JaneDoe
0

Det går fort för min mamma när hon bestämt sig.

Imorgon ska vi o kolla på kattunge dock ingen renrasig men ändå

de är bladning skogkatt/perser och birma 2 pojkar finns kvar en röd och 1 creme vit, det är den creme vita min äldsta dotter (3,5 år) blev mest förtjust i på bilden iaf.

Hon ska ju dela katten med min mamma då hon så gärna vill ha katt men det vill inte min sambo och jag.

Vi följer alla med imorgon o tittar på kattbebisen, då de är leveransklara kanske den lille följer med hem med.

Köpte ju låda leksaker o sånt idag så det är redan klart.

Ska bli spännande att få katt i livet igen även om den inte bor här, är ju uppväxt med katter.

[Sniff]
0

#140 Se bara till att kattungarna är vaccinerade, vet.besiktade och ID-märkta:) Och kom i håg att de är husisar, vad uppfödaren än säger. (smsade idag en som skulle sälja perser/birmablndnignar som endast var avmaskade för 2400 kr!)

Grattis till kisse:D

[Sniff]
0

Någon som har ett bra tips på var man kan göra en gratis hemsida? :)

TildaH
0

#141 Ajdå, våra är inget av detta o har nu levt i över 5 årOskyldig

Nä, på allvar jag fattar vad du menar, men helt ärligt så är jag inte alls så noga när de gäller katter, fy skäms på migOskyldig

--------------

UlrikaD
0

Min nyaste kisse visar att han är ganska avslappnad här i gänget nuförtiden.Skrattande

Zvintos
0

Måste bara visa en bild på min lilla fotoassistent, som ser till att hamstrarna sköter sig. Tungan ute

MaaariaS
0

#145 Dom är så fina båda tvåKyss

[Sniff]
0

#145 Haha, vad gulligt^^ Bra att du får hjälp;)

Roxie
0

#144 Aaw :)

// Sofia

Roxie
0

Pluggade med Franc igår. Han var till stor hjälp! Flört

(jag ser för övrigt djupt koncentrerad ut)

// Sofia

TildaH
0

#149 Det där skulle jag aldrig lyckas med, skulle ha fullt sjå att fånga en rymmande hamstern, heeela tidenOskyldig

--------------

Imasy
0

Haha, satte kaffet i halsen när jag såg att min blogg ligger som bubblare på bloglovin Förvånad

JaneDoe
0

Jaha då var man kattägare *S*. Kunde själv inte avstå när heon visade en av kattungarna som skulle avlivas!!!!!! bara för att den hade ett öga som var mindre än det andra (ena ögonlocket är lite missbildat men han har full syn osv). Han fick följa med han oxå, fast han o hans bror bor hos min mamma så får vi s eom min katt stannar där eller flyttar hit så smånigom.

Mammas katt blev en röd vit och min en helröd, långa fina pälsar mamman mer birmalik päls o min mer perser lik päls hans huvud är runt o lite platt med som perser har fast lång nos då.

Det är ju mycket birma och perser i dem.

TildaH
0

#152 BilderFlört

Här har vi oxå en perser blandis.

--------------

TildaH
0

Lille Gustaf

Hmmm… Måste väl påpeka att jag är oskyldig till namnet, men ligger man hemma i magsjuka så hinner de andra rösta fram ett sååå fantasifullt namn. Nåja, de passar ju honom, röd o latOskyldig

--------------

Odette
0

Vad tycks om dessa öron då?
Ser aaaningen skeptisk ut.. men den är som ganska söt ändå Skrikandes

_

JaneDoe
0

*153 gud så söt

våra ska nog heta simon och pontus

jepp ska fixa lite bilder på de små de är ganska rädda ännu o tryckt under mammas säng en del men nästa gång jag ska dit lär kameran följa med

Amun-Ra
0

#139 Visst får väl alla uppfödare välja vart hamstrarna hamnar när det gäller köpare. Men hon som jag frågade så snällt av så tyckte jag att hon besvarade på inte så trävligt sätt! Tänker inte gå in på detta här hur hon formulerade det hela. Men jag tycker hon skulle ha kunnat säga det på ett bättre sätt bara! Hon behöver nog tänka på att vara trevligare till sina kunder om hon skall hitta hem åt hamstrarna…

Amun-Ra
0

Måste bara säga att Lou Bega har börjat få en förbaskat fin färg nu när han bytt nestan färdigt sitt bebishår till vuxen pälsen. Han är betydligt mörkare än Zvullo i färgen! En riktig läckerbit till blackyellow den lilla Lou BegaSkrattande

Nusse123
0

Nu borde jag sova, så skööönt med sovmorgon! Tungan ute Men istället blir man väckt av att lillebrorsan och mamma skriker på varandra, och nu kan jag inte somna om >_<  Men det gör inget för det är skönt att ha en halvtimmes lugn stund framför datan, och slippa stressa till bussen (vilket jag får göra alla andra dagar Oskyldig) Tungan ute

Men nu ska jag fixa något gott till frukost…kanske omelett?

Och sen ska jag kolla om gainomax blev gott när det var fruset, för när det inte är fruset smakar det äckelpäckel! Som smält vanlijglass typ xD

Mvh Maja

Nusse123
0

Så nu har jag ätit och druckit ostomelett och päronsmoothie :D

Gad hamstrarna Färskmat nu när jag hade tid :D

Potatis, ost, broccoli och spenat, det tycker dom om ^^

Mvh Maja

TildaH
0

HJÄLP!

Fototävling, tema Älskade Bearded Collie

Vad tänker du på när du läser temat? Funderar hur jag ska lägga upp bilden…

Bedömningskriterierna var: känsla, komposition, teknik.

Mamma tycker att jag ska skicka in denna bild, men nä, de vill inte jag. Vad tusan har den bilden med temat att göra?

Men vad för typ av bild har med temat att göraTyst?????

--------------

Amun-Ra
0

Det tycks vara svårt att hitta rex bärande skpn i önskad färg just nu här i finland(dove och svart).Obestämd  Det finns en svart skp/vit men hon är inte rexbärare och hon är en dålig skp/vit är knappt skp färgad alls. Zvullos dotter Daisy Dee som min vän köpte var betydligt bättre skp färgad än den som jag hittade.Obestämd

BMEXX
0

#161 jag tyckte bilden var tjusig iaf:) Vart är den tävlingen? tänkte bara kolla lite:P

// Pabblo

Carjos
0

#161 jag skulle nog tolka det som "beardisar" i vardagen i alla möjliga sammanhang som man är med sin hund.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

TildaH
0

#63 Är en tävling via SBC för medlemmar. Vinsten är bilden på helsida i skockenOskyldig

#164 mmm… Men vad, alltså om jag släpper lös en hopplärka så inte tusan hinner jag fota en snygg bild, då blir de mera ett ändå stort sudd, haha. För de är väl mest de jag förknippar med beardisar, just deras tokighet, men samtidigt vill man ju ställa upp med en snygg bild då bägge domarna nämligen är proffs fotografer.

--------------

Nusse123
0

#165 Naww, så gullig bild! Ta den!

Mvh Maja

EternalWinter
0

#165 Supergullig bild!Flört

Carjos
0

#165 Ja men precis Glad Underbar bild ju!

Fast de kan ju inte förvänta sig att det bara är proffsfotografer som kommer lämna bidrag, men förstår skulle också känna lite så speciellt om den skall kunna gå i tryck också?

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Tinwe
0

Känner verkligen att jag vill dela med mig av denna bilden Skäms Lilla Tilion som nannade lite i min ficka på min skjorta och sen vaknade han Skäms

/Matilda

EternalWinter
0

#169 Åhh! vilken liten bomullstuss!Skäms

Nusse123
0

#169 Naaaw, så ljuvligt, himelskt underbar, sötinöt Kyss

Mvh Maja

Tinwe
0

#170 Skäms Var ju bara tvungen att dela med mig Skäms
#171 Iiih.. ja.. jag är så nöjd med alla i kullen och det kommer verkligen bli svårt att skiljas från dem Skäms

/Matilda

BMEXX
0

#165 ta den!

// Pabblo

[Sniff]
0

#169 Vilken underbar bild<3

Tinwe
0

#174 Tack! <3

/Matilda

UlrikaD
0

Här kommer att bli fullt hus framöver. Får hem några jourhemskatter som ska mellanlanda ett tag. Två stycken flyttar vidare redan några dagar senare, men två stannar lite längre.

Sen kommer två illrar på lördag och till helgen eller nästa vecka väntar jag ner två efterlängtade hampisar från Stockholm.

Fullt ös!

[Sniff]
0

#176 Snacka om att ha mycket att göra^^ :D Vad kul! Bättre att ha mycket att göra, än att ha tråkigt(A)

Nusse123
0

Sitter och tittar på akvarium/terrarium på blocket…Finns ett i stockholm som jag är super intresserad av, koster bara 200 kr! :O

Måttet enligt annonsen (antar att enheten är cm): Höjd 420, bredd 900, djup 420.

Men var skulle jag få plats med det? :/ Hmm, men jaja, nu vet ni: alla som är intresserade av akvarium/terrarium - det finns ett i stockholm :P

Mvh Maja

TildaH
0

Svar gällande #165

Jag har inte den i nog stort formatFlört

--------------

BMEXX
0

Arbetsintervju i dag kl 2. Nervööööööööööööööös! :S

// Pabblo

Amun-Ra
0

Har just kommit på vad Baldurs barnbarn eller son skall heta. Han skall få heta Balder!Skrattande hehe Jag tog ett kort av Lou BEga idag! Men ack så dålig bild det blev med min mobil kamera. Men förhoppningsvis syns det ändå hur fin han har blivit.

BMEXX
0

Fick jobbet!!!!!!!:D::D:D:D:D

#181 Haha vilken cooling;P

// Pabblo

spiritedaway
0

#182 Grattis :)

Zvintos
0

#182: Grattis! =)

Själv väntar jag på besked ifall jag kommit in på utbildningen jag sökt.
Men sista ansökningsdag är 15 Okt, så det lär dröja..
Vill ju veta NU. Tungan ute

BMEXX
0

Tackar:D

#184 håller tummarna;) vad är det för utbildning du har sökt?

// Pabblo

[Sniff]
0

#182 Grattis!:D

Zvintos
0

#185: En YH-utbildning till tandsköterska. =)

Odette
0

#169 Tinwe jag bara älskar den bilden.. han är så söt den där babyn så det finns inte. Jag blir såå sugen på en viting.. blä på dig Flört

#182 STOOOORT grattis!! Fasiken va nice att du fick jobbet, wohooo!! Skrattande

_

Odette
0

#176 Ulrika, är det dom illrarna jag tror att det är? du är söt du Flört

_

TildaH
0

#182 Du måste ha gjort stort intryck eftersom de inte ens skulle höra av sig utan meddelade direkt.

GRATTIS!!

--------------

TildaH
0

Vi jobbar vidare inför fototävlingen. Man får skicka in två bidrag o slutdatum är 1 nov, så jag väntar tills dagen innan, så att jag inte hinner fota någon superbild efter jag skickat in, hihi.

--------------

Odette
0

#176 Ta den bilden! Ingen snack om saken, super fin vovve i dagsaktuell höstmiljö- klockren bild! Mycket härlig känsla, väldigt harmonisk och fint komponerad. ME LIKE!

_

EternalWinter
0

Kom just hem från första dagen på praktiken, har fått praktikplats på en 4H gård, massa hästar, får,getter,grisar, kaniner,höns och en anka!

Det är superkul :D

Förutom att ankjäveln nöp mig i skinkan Obestämd

Odette
0

#193 asg! nedrans anka liksom Flört låter som en väldigt rolig praktikplats iaf! Hur många veckor är det?

_

Tinwe
0

#188 Skäms Jag ber om förlåtelse dåå! Oskyldig Tilion kan inte hjälpa att han är så söt Kyss

/Matilda

UlrikaD
0

Grattis till jobb!

#189 Vilka illrar tror du att det är? Finns ju tyvärr mängder i omlopp just nu. Men det är Mollys syskonbarn, alltså Gwens kusiner. Kan inte låta dem flytta runt.

Odette
0

#196 Det var dom jag tänkte på. så ledsamt att det är sån rulians på illrar, det är ju inget djur man bestämmer sig att köpa över en natt tycker man ju. Å ändå är det så många som säljer dem, hit å dit ska de fara :'(

Tror de får det jätte bra hos dig iaf, du får lägga upp lite bilder sen när de gjort sig hemmastadda. Jag är ju nyfiken på dem Flört

_

UlrikaD
0

#197 Illrar kommer med inbyggda svängdörrar. Nu är det en på forumet som är avlivningshotad pga att den har bitits några gånger. Jag blir så ledsen.

Dessa tjejerna kommer på lördag iallafall och jag hoppas mitt gäng accepterar dem. Tycker själv det ska bli spännande att träffa dem igen. Har inte sett dem sedan de var små valpar och skulle flytta hemifrån.

Odette
0

#198 Dom verkar göra det ja Gråter

Är det inte lite läskigt också att ta hem ett par nya, om man tänker på att de kanske inte blir accepterade av de övriga? Tar väl ganska mycket tid för dem att vänja sig å bekanta sig med varandra.. men det kanske brukar ge med sig de allra flesta gånger? Beror väl lite på hur de är som individer också, å hur de löser konflikter. Men vore ju hemskt om det blev allvarliga bråk :/

_

UlrikaD
0

#199 Det kan gå bra och det kan gå käpprätt åt helsicke. När Nolita kom så blev hon aldrig accepterad. Jag hade ju lägenheten uppdelad i två läger så länge hon fanns. Oftast är det tid och tålamod som gäller, men ibland går det helt enkelt inte.

Dessa har jag fått förtroendet att går det absolut inte med mitt gäng så kommer jag att se till att de får ett livslångt hem någon annanstans.

Men jag är inte riktigt den som ger mig i första taget, dock har jag sagt att jag kommer inte att dela upp och ha i två läger någonsin mer. Förutom under valpsäsong då naturligtvis.

Odette
0

#200 Låter mycket vettigt, det är alldeles för jobbigt i längden att ha det uppdelat på de viset. Å inte roligt heller om de inte kommer överens, man vill ju inte gå på helspänn för att man oroar sig att de ska ta sig ut å träffa på varann.. Jag håller tummarna att det klickar illrarna emellan. Det är det viktigaste. Får önska dig massor med lycka till, det går säkert bra ^^

_

UlrikaD
0

Tack så mycket.

Inte så mycket oro och sånt med att ha det uppdelat. Problemet är ju att det blir mindre yta för alla. Och är det någonting illrar behöver så är det mycket yta att busa runt på.

Här är tjejerna iallafall.

Amun-Ra
0

Gud va Baldurs bebisar kan vara söta! Speciellt hans normalfärgade skp dotter. <3 Kyss Baldur har fått 2 kullar redan En kull med Pei (svart skp/vit kh som ägs av en dam i Åbo) Så har han en kull med Zheverez Zimona (Svart KH)

Med Pei fick han

• 1 Gul ba tös KH (Never Ending Story)
  • 1 Normalfärgad skp tös KH (Perfect Harmony)
  • 1 Normalfärgad ba grabb KH (All I Need)
  • 1 Normalfärgad grabb LH (See Who I Am)
  • 1 Normalfärgad grabb LH (Say My Name)

Med Zimona fick han

• 1 normalfärgad skp tös KH (Ganesha)
  • 1 Normalfärgad skp tös KH (Geisha)
  • 1 Normalfärgad grabb KH (Namnlös)

Kommer eventuellt att kanske ta hans skp dotter, vilket jag kommer att få gratis om jag bestämmer mig för att ta henne. Hon e rett så gullig faktist….

Odette
0

ååååh… va fin bild Skäms

_

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.