Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 4323 ggr
Kristall
0

Hur många hamstrar har du haft sammanlagt?

Som rubriken lyder. Räkna även med de hamstrar du har nu. Skriv gärna lite info om dem :)

Sökte, men hittade ingen liknande tråd, säg till om det redan finns en.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Själv har jag haft två vintervita dvärghamstrar; en pearl-hona vid namn Snobben (som eg. var min brors men jag skötte henne) och en agouti-hona vid namn Eliza.

Har tyvärr inga hamstrar nu, får inte skaffa så länge jag har möss. (Morsan och hennes principer -.- ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zvintos
0

Har haft 3 stycken tidigare.
Med mina jag har nu blir det alltså 8 stycken.

:: Nalle-Maja, creme bandad korthår köpt i djuraffär.
Blev lite drygt 2½ år innan njurarna lade av och hon fick somna in.

:: Tira, agouti vintervit dvärghamster som fick flytta tillbaka till förra ägaren.

:: Imasy´s Petra Petunia, rost umb långhår.
Fick somna in vid 1 års ålder.

Det är mina jag haft och detta är de jag har nu;

:: Paradisgårdens Vivaldi, offwhite brunörad korthår satinhane.
5 månader gammal och ett riktigt charmtroll!

:: Carambola, silvergrå korthårig hona.
3 månader gammal och ett busfrö.

:: Peabo, offwhite långhårig hane.
1 år och 7 månader gammal och är alltså gammelgubben här hemma.

:: Snövit, creme dominant spot långhårig hane.
4 månader gammal och söt som få!

:: Mapilamis Hispania, silversobel långhårig hona.
2 månader gammal och världens linslus.

PsychoTroll
0

Jag har skött om 2 hamstrar innan, en guldhamster, nf kh som var min kusins, den blev dock tagen av katten, vet inte hur då jag inte var där, men mycket möjligt att min yngsta kusin hade glömt luckan öppen :( 
Efter de köpte de en till guldhamster, en svart kh som var blind, så han var lite speciell, men ack så gosig. Han dog vid 2års ålder. Båda köpta på djuraffär.

Nu har jag en egen guldhamster Opossums Flogging Molly, kallas Diva och är caramel lh, hon är en riktigt fin i kanten hamster. Stökar aldrig till i buren, vill aldrig sova i huset utan hon ska fixa sitt eget ställe att sova på. Tvättar sig gärna extra mycket efter att man klappat henne :P Men hon älskar människor, lyssnar redan till min röst och vill mer en gärna komma ut :)

MammaL
0

Jag har 7 st vintervita just nu.

1 Sapphire, Vera

1 Agouti, Ester

5 Sapphire Veras bebisar

Snart kommer 2 till.

Kalashnivik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 8 Guldhamstrar

Babushka, svat d.s lh satin - Gosigast och störst av alla! När hon är lös så kommer hon springande till mig när jag kommer in i rummet! Vill egentligen inte ha favoriter men hon är nästan favorit ;) Även fast att jag älskar alla lika mycket!

Boris, Balck/Yellow lh - Också väldigt gosig men PIGG! Springer som en galning när han är lös, slirar ibland när han ska vända :P Men när det är dax att gå in så stannar han alltid (nästan ;) upp och väntar snällt på att man ska ta upp honom.

House-of-caos Pralin, Black/yellow kh - Son till Boris. Mycket trevlig men pigg precis som sin far ;) Men han är ju bara ett ''barn'' än så länge.

Kalashnivik, choklad d.s kh - Äldst av alla hamstrarna här, 1 år och 2 månader. Hon vill alltid komma upp och kela! Man märker att hon har blivit äldre eftersom hon har börjat sova 1 timme extra på kvällen (eller så är det bara att hon är uppe en timme senare än dom andra :P

Chinook, s.ö creme lh - Vet inte  vad jag ska säga? Hon är bara sååå himla ''gó''! En riktig linslus! Hon blir fanemej bra på alla bilder jag tar. dom andra vill aldrig sitta still på kort.

Pickaboo, Choklad skp/vit kh - Mycket vacker och kelsjuk! Skall paras med Pralin när hon har tiden inne :)

Miss Mozart, Sg umb kh - Jag kan ju inte säga att hon är en trevlig hamster… Har försökt och åter försökt med henne varje dag i 5 månader, men hon är omöjlig att få tam… Hon får panik efter ca 3 sekunder i min hand, och ja, nu har jag nästan gett upp.

Knäckebröd, Gul kh - Han är egentligen inte min, är ''jourhem'' åt honom och han har inte varit här så länge. Men han har gått upp hela 35 g och fått tillbaka all päls på nosen (avskavd efter gallerbitande) Hoppas jag hittar ett toppenhem åt honom, om inte så behåller jag honom för han är väldigt snäll och social!

Hamstarn jag haft:

Golddiddigolh-hamster, Gul eller creme kh - Hade honom/henne i ca 6 månader innan h*n dog. Fich den när den var 1 år och 8 månader. Ganska vild och bet mig x antal ggr XD men jag älskade Goldi ändå! Dettar var år 2000

Oj nu blev det långt XD Sammanlagt har jag haft 9 hamstrar :)

Charlie2006
0

Jag äger för tillfället 5 stycken..

Sam. En guldpojk med färgen dubbel odd eye choklad, gammelpojken som är äldst i gänget med sina 1 år och någon månad.

Royalz Ghostbuster. En offwhite bö pojk.

Royalz Iron Maiden. Bebis som han kallas till vardags är minstingen och har färgen Normalfärgad.

Pumbaa. En r.ö vit pojk.

Samt Angel Gårds Bear of Sekhmet. Min roborovski tjej som jag fött upp själv, lite yngre än året och har färgen Agouti.

Hamstrar jag haft:

Oj lått mig se, 3 guldhamstrar när jag var ca 5 år (jag hade ej ansvaret för dom då), sen har det blivit ca 35 dvärgar (ej medräknat ungar som fötts här).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

pigelina
0

jag har haft 2 hamstrar:)

en roborovski kille vid namn Zingo, blev lite över 1 år bara

och så min nuvarande guldhamster Deeds Alien, som jag kallar Allien, offwhite sö lh, hon är 7 månader

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

TildaH
0

Har haft 3 Guldhamstrar + 1 Vintervit
Fast 3 första hade jag när jag var riktigt ung, så jag minns dem knappt.

Vintervita
Fick jag av min allergiska kusin när den var över 1år, den var jätte elak o besatt av sitt Hjul, jag gick aldrig nära den förutom när den skulle ha mat…

1a Guldhamstern
Molly, Nf Lh. Lurade min kompis att ta mina gerbils, i utbyte fick jag en sovande hamster som sällan vaknade, haha. Dock gjorde hon köns byte när jag fick henne, hon hette Sniff men kulorna saknades, hmm…

**2a Guldhamstern
**Medusa, Creme kh. Underbar tjej som jag köpte från zoo. Men tvingades sälja efter ngr månader då mamma blev leds att sköta henne, jag lekte med henne men Bur rengöring osv. skötte jag inte alls..

**3e Guldhamstern
**Caine, Nf Kh. Det är min älskade kille som jag har nu. Denna gången var det ett mkt mera lyckat köp, jag är över 10år äldre o lusläste all info jag kunde hitta om hamstrar innan köpet för att kunna ta hand om honom på allra bästa vis.
Han har energi utöver det vanliga, totalt osocial o ganska "ful". Men extremt snäll o lätthanterlig.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[TeamGuldhamster]
0

Det här är dem hamstrarna jag har haft:

Lillagubben Offwhite svartögd Guldhamster

Margareta Dvärghamster(Vintervit)

Doris Dvärghamster (Agouti)

Harry Dvärghamster (??)

Jag undrar villken färg min hamster Harry hade jag kan sätta in en bild så kanske någon kan svara på min fråga=)

Det här är hamstern jag har:

Miloe uttalas (Milo)Creméfärgad Satin Långhårig Guldhamster 13Veckor

Här kommer en vbild på harry svara gärna om ni vet vad han är för färg=)

BMEXX
0

Skrollan kh skp bandad,

Michelle kh konstig nf,

Skipper lh svart,

Bodil kh bandad kom inte ihåg färg,

Mrbean lh silversvart (lever),

Rosie kh choklad bandad(lever)

.. alla Guldhamstrar.

// Pabblo

Roxie
0

Maj, rost ds lh.

Ice, sö vit satin lh.

Franc, rost umb lh.

Nippet, silversvart skp lh.

Pyxis, silversobel ds lh.

Perlo, offwhite rex satin lh.

Asterix, silversobel lh.

Amandine, albino lh.

Saxon, albino lh.

Vivaldi, silvergrå satin lh.

Mimosa silvergrå homozygot lh.

Alla guldhamstrar jag har nu + bebisar :)

// Sofia

ifokus-92
0

Har 5 hamstrar nu och har inte haft fler innan.

_3 dvärghamstrar:
_

Uno! som är 1 år och 1 månad ungefär, han är i en vintervit ras. Han är den goaste hamstern utav dvärgarna.

Bobo! han är runt 1 år. Han är av rasen Roborovski.

Buster! han och Bobo är halv bröder.  och han är också  utav rasen roborovski. Antlingen är han 1 år redan, eller så ska han fylla 1.

_2 guldhamstrar _

Zaffran! En sobel-hane, som är 3 månader om några dagar.

Nellie! En normal färgad-hona. Hon är 2 månader gammal.

//Camilla

Royalz
0

Swea
Gul korthår hane

Lisa-Marie
Normalfärgad umb korthår hona

Rachel
Svart korthår hona

Royalz Ballerina - har nu
Svart skp/vit korthår hona

Geishas Here I Come
Black/yellow korthår hane

Kristallen's Taurus - har nu
Offwhite bö långhår hane

Serena
Creme långhår hona
**
Mapilamis Berenike** - har nu
Offwhite långhår hona

Mapilamis Domino
Creme långhår hane

Royalz Go Go Girl
Creme långhår hona

Royalz Hope And Glory - har nu
Normalfärgad skp/vit korthår hona

Ancylus Serapis - har nu
Normalfärgad korthår hane

Oliver - har nu
Agouti Dominant spot korthår hane

Royalz Isn't She Lovley - har nu
Creme långhår hona

Royalz Java Script - har nu
Svart korthår hona

Royalz Just In Time - har nu
Gul korthår hane

Dessa är dom jag har haft och har nu.

Mexxie
0

9 :D

[Sniff]
0

#9 Vilken färg är Margareta då? :)

Jag har haft:

Grynet, min första hamster. Köpt på Djurmagazinet. Normalfärgad kh. Kunde inte mycket om hamstrar då, så jag tyckte inte att det var så kul… Avlivade henne när hon hade fått en tumör. <3

Hani, min bäbis.^^ Köpt av en familj här i Umeå. Var minst i kullen och är fortfarande ganska liten<3  Färgen är lite oklar, men jag håller på och kollar upp det…(A)

Simon, min andra bäbis. ^^ Köpt av MissDiss här på hif och kommer därför från Stockholm. Bö silvergrå satin kh. Liten busunge:) <3  

(Hamid, syrrans hamster. Bror till Hani. Köpde honom av familjen när han var tre månader,då Ellen också ville ha en egen hamster:) Nf umb kh. Ganska lugn kille<3 )

[Djurlinnea]
0

Jag har haft 1 hamster tidigare som hette Ella :D

Sigriiid
0

Guldis

Sigrid - silvergrå brunörad. Underbar tjej som är 1 år och 4 månader.

Kines

Smilla - Agouti. Vi har endast haft henne i en månad. Mkt blyg tjej sedan hon bott ett år i djuraffären. Är 1 år och 2 månader.

Robbar

Anki - Agoti. Supersöt tjej som borde hetat Nilla Nyfiken ^^  6 månader och dräktig :)

Pytte - Husky. Galet energisk tjej, ganska lätthanterlig, älskar hamsterbollen, e vaken typ jämt och e världen sötaste lilla typ. 5 månader o dräktig :)

Alla lever nu.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Dodat
0

Jag har haft sammalagt 4 hamstrar :)

// Dodat :)

MammaL
0

Minus 4 bebisar imorgon och plus en mandarintjej- Greta. Alltså 4 st.

[Cavalli]
0

* Pontus var min allra första då jag var ca 7 år. Nf korthår. Snäll & blyg pojke.

Sen har det rullat på..

* Lotta. Stor maffig dam som jag övertog efter att en liten pojke struntat i att sköta henne.

* Popcorn. Min första långhår. Han & jag var som ett gift par.

* Knuti. En hane som suttit länge på djuraffären så tillslut tog jag hem honom. Efter bara 1 månad så självdog han i buren, och jag har fortfarande ingen aning om varför.

* Kim. En trevlig dam som jag kommer ihåg väl eftersom hon en gång rymde och var borta i flera dagar. Då jag trodde att loppet var kört och katten tagit henne så hittade jag henne i badrumsskåpet. Där hade hon byggt bo av bindor och löshår och annat smått&gott hon hittat.

* Bobbafett & Bobbafett 2. Mina två första dvärghamstrar.

* Bubba von Thunderhorse. Långhårig älskling som bor hemma hos mig just nu.

* Doris. sg bnd som också är här just nu =)

Det pinsamma är att jag säkert har glömt några/någon. Har nästan alltid haft hamstrar. Men 9 stycken får jag det till just nu.

agnes_S
0

Har haft sammanlagt fyra dvärgar. De två första för cirka tio år sedan, ocnu två bröder igen :)

MammaL
0

Nu har jag:

Vintervita

Guldgruvans fairy mamma till:

Vintersagas Kali, radha, Bramha, Vishnu och krishna

Roslagens Apelsin

Bubba (Från vilda linjer)

Roborowski

Guldgruvans Arktis

Kuopio

Mejja

Snart också Guldruvans Zatya

SweetCheeks
0

Börjar med de hamstrar som är här för att stanna;

Babuschka (vintervit/hybrid, sapphire) är min första hamster någonsin och hon köptes från djuraffär i somras. Hon är en liten gobulle men ändå bestämd, min lilla gosboll! Jag föll för henne som en fura, hon nöp tag i min ärm när jag tittade i en annan Bur och ville helt klart ha min uppmärksamhet. När jag sedan skulle hålla henne för första gången klev hon upp i min hand. Kyss

Siv och Rut (vintervita/hybrider, agouti) kom hit då jag sett en annons om dvärgbebisar som såldes iväg för 2 kr st. Sammanlagt kom det hit sex bebisar men Siv och Rut kommer att få stanna här då de charmat mig totalt. De är verkligen som små bollar, i synnerhet just nu, de går på diet mina "lite väl behagligt runda" töser.

Bart (guldhamster, cinnamon KH) är också en omplacering. Han fick komma hit med sin Bur och en del tillbehör. Både buren och huset var väldigt små så han fick snabbt flytta till en större Bur och fick även nytt hus. När han kom hit var han väldigt skygg, kastade sig på rygg när man sträckte ned handen. Nu har han varit uppe med oss en hel del och jag kan lyfta upp honom ur buren med två händer utan att han sitter på något som jag lyfter upp så att säga. Han är jättefin lilla pojken men med betoning på liten. Han börjar dock så sakteliga komma upp i vikt.

Snart tillkommer ytterligare en eller två guldisar, jag återkommer med information om dem och de fem dvärghamstrar som är här för att omplaceras. Glad

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Odette
0

Min allra första guldhamster köpte jag av en kompis som fått ungar efter sin hona. Hon var så himla speciell, blev bara 10 mån men gud vad jag älskade henne! Hon hette Snobben och var en Nf ds/bandad.. super snygg å jätte snäll :)

Sen har jag haft;
Molliday- creme aktig sak, bandad kh hona (minns inte riktigt färg men fin var hon iaf)

Kjell-Yngve- silvergrå bandad lh, min absoluta älskling genom tiderna.. fanns ingen som hon :'(

Novas Izabell/"Meteorid-Hallon"- Silversvart skp lh. Speciell hona- extrem på alla sätt å vis, hon sov tame f*n aldrig å var helt manisk..

Novas Pyzen "Blake"- Dove lh, lever än men bor hos en kompis som behövde bli av med sin hamster fobi ;)

Apollo- dove lh satin, Lever och mår bra men bor hos en annan tjej idag.

Min Lilla Fjäril- choklad kh. Min ögonsten, kom ursprungligen från zoo men fick ta henne av Paradisgårdens som omplaceringshamster.. oerhört älskad och saknad.

Exentrion's Malakai- bö albino lh. Första egenuppfödda hamstern som lämnat oss. J*kla tumörer :( det var min sambos hamster.. han lekte med na jämt! ^^

Guldgruvans Pawnee- min allra första vintervita, en tös jag aldrig kommer över. Var så oerhört kärlekskrank och ville vara hos en jämt. Älskad och saknad så det gör ont :'(

Så det är 9 st som jag haft.. Nu går vi över till de som finns hos mig idag ! Glad

Guldisar;

Exentrion's Adolfen Von Schnöö- silverpearl lh. Från min allra första kull, blev så kär i honom så det finns inte. Fortfarande en av mina absoluta hjärtegull ^^

Kanel- silverchoklad lh, kommer från UlrikaD här på forumet och är en stor å fin pöjk med härlig päls! Grymt snäll å beskedlig ;)

Aqua-Tini- choklad sköldpadd/vit rex satin kh- Världens gulligaste lilla nallebjörn. Otroligt snäll och gör inte en fluga förnär, även när hon lyckats ta sig in till andra hamstrar i rasthagen (har hänt nån gång förut) så har hon bara lallat runt å låtsats som ingenting ^^

Exentrion's Baileys Reverse- choklad bandad rex kh, min lilla bäbis! så liten å krullig, mjuk i kroppen å lugnet själv. Snigeln nr 1- stor favorit här hemma :')

Exentrion's Calion- Dove satin lh, charmknutte! Liten i storleken men ack så social, snäll och framåt. En av de goaste pojkar som finns. Han har gjort så stora framsteg med tiden så han kommer alltid att vara lite speciell för mig.

Royalz Hearts on Fire "Snork"- cinnamon skp/vit kh. Super social och alltid sugen på att få komma ut en sväng. Brunstar nästan jämt känns det som, så hon är en liten söt men halvgalen hormon boll ;) spänd i kroppen men gud så underbart personlig.

Paradisgårdens Vilje - choklad satin lh, jisses så vacker! Hon är stor å fin i kroppen, silkeslen päls å mjuk å avslappnad. Mycket snäll flicka, hon är helt lagom i temperamentet. Inte för seg- å absolut inte speedad ;)

Exentrion's Celamie Swosch- Dove skp/vit satin kh, grymt härlig personlighet.. Speedad emellanåt men ändå väldigt fin å kommer till en så fort man visar sig. Mycket social, framåt, älskvärd och gullig :')

Exentrion's Deezrion Davaj- Svart lh, kan man hitta någon mer avslappnad å fin hane? Han är hur fin som helst, en hamster som man alltid ser fram emot att få ta ut å pussa på :') Är så glad att jag bestämde mig för att behålla honom, han är liksom sina bröder mycket snäll å social, älskar att komma ut å har inget emot att bli lite mosad mot mattes mun Oskyldig

Exentrion's Duoleihn Myo- Svart skp lh, mycket gullig å fin tjej. Snäll och framåt utan att vara "jobbig" på något sätt.. hon är ganska snabb i vändorna men protesterar inte mer än de andra när matte å husse ska kela å klappa :P

Exentrion's Entexiir- Choklad satin lh, varför behåller man den knäppaste ungen själv hahaha.. Han är super snäll men ganska kinkig. En kille som behöver lite lugnare hantering och mer tålamod än övriga. Men det tar sig sakta men säkert, han blir mer och mer trygg i sig själv :)

Operatårta- Rost lh, kommer från JaneDoe här på hif och är stor å fin i kroppen å mycket snäll å älskvärd. Mycket lugnare än jag hade föreställt mig hihi, men hon är en rackare på att ta sig dit hon vill = bör hållas under uppsikt Flört

Kiwha- Choklad satin lh, busfrö! vet inte vad jag mer ska säga hihi, hon är en sån där som bara ska finnas här. Så go å fin !

Jonagold- choklad lh, finaste lilla killen. Så lugn å ändå så framåt och mysig.. han är inte bara fin å snäll. Han är även en riktig liten snyggplutt som man inte direkt drar sig för att plocka ut å peta på Tungan ute

+ Fem vintervita; Lava, Midelle, Onomitchi, Imabari och Yrmelur.

Allt som allt blir det 19 nuvarande hamstrar + 9 som jag haft förut = 28 st (omg va mycket det lät..)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

MaaariaS
0

Brutus= NF korthår

Zvintos Gawain= Silvergrå bö satin korthår

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Nusse123
0

Hade en cambells/hybrid från djuraffär. Nusse hette han och var super söt Kyss Glad och go. Han dog av ålder, 2,5 år gammal.

Nu har jag tre vintervita:

Ellie, Millie och Zamir, söta och snälla alla tre. Zamir är dock lite skygg och Millie är lite sprattlig. Ellie däremot är lugn och sansad ;)

Så 4 samanlagt då xD

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

MaaariaS
0

Oj såg inte att det stod sammanlagtFlört

Dom i inlägg 25 har vi nu.

annars så har vi haft 4 stycken(förutom dom vi har nu) + en hamsterkull på 10 överlevande bebisar

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ifokus-92
0

uppdaterar (#12)

har nu: 5 dvärghamstrar och 2 guldhamstar..

har kommit till 2 nya dvärghamstrar Flört.

//Camilla