Lilla Majsan <3
I morgon ringer jag veterinären. Min älskade Maj har gått ner i vikt nu under ca 1-2 månaders tid. Hon är pigg och äter som hon ska, men ändå fortsätter hon att rasa i vikt. Normalt sett väger hon ca 210g.. Nu är hon nere på 150g. Kan inte vänta längre nu.
Har provat allt. Extra mycket Färskmat, extra vitaminer. Extra mycket uppmärksamhet (ifall hon är deprimerad), provat byta Bur, bottenströ.
Hon har även börjat slarva med hygienen, och är jämt gul en stor del runt urinöppningen.
Önska oss lycka till!
// Sofia
Lycka till ! :D
Vår Doris tappade också i vikt, men visade inga andra symptom för övrigt. Jag var med henne till veterinären där hon fick antibiotika i 10 dagar , efter det och naturligtvis en herrans massa god och nyttig mat så ökade hon i vikt.
Lycka till !
//Annika

***! Håller tassarna här hemma imorgon såklart.
Inlägget redigerat av Medarbetare då inga svordomar är tillåtna.
#2 Ja, kan ju hända att hon har nån infektion i kroppen. Så jag hoppas jag får tid redan i morgon, så jag kan börja medicinera så fort som möjligt. Hon är ju pigg i övrigt, lite disorienterad när man råkar väcka henne, men annars helt okej. Bara väldigt mager :(
#3 Tack! Ja, vi får hålla tassarna och hoppas jag får tid så fort som möjligt!
// Sofia
Nej så tråkigt!! Hoppas det inte är något jättedåligt nu… Håller tummarna för henne!
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Uvva håller tummarna här med!
// Pabblo
Håller tummarna för tösen, låter oroväckande att hon tappat så mycket i vikt.
9.30 nu på morgonen fick jag tid hos veterinären. Önska oss lycka till nu! Vill verkligen inte att hon ska lämna mig redan :(
// Sofia

Lycka till! Vi håller tassar, och chips (?) här hemma! Hoppas det går bra!
// Dodat :)
Hemkommen från vetten. Var där över en timme, vi dividerade länge om vad det kan vara.
Hon äter som hon ska och dricker som hon ska, så veterinären trodde att det kunde vara något med tarmen (bakterier eller ohyra).
Så jag fick Axilur, avmaskningsmix och Flagyl, en slags antibiotika.
Skulle detta inte funka alls, så sa han att det antagligen är en utvecklande tumör som gömmer sig nånstans och tar all Energi och näring. Eller att det var levern eller njurarna som gett upp.
Skulle det vara något av det så finns det inte så mycket att göra :(
Vi får hålla tummarna att medicinen hjälper!
// Sofia
#10 Usch… hoppas verkligen att det bara är bakterier då.. :( Stackars liten… :( Jag håller fortfarande tummarna för henne då! Att medicinen hjälper henne och att hon mår bättre ochökar i vikt snart.. :/<3
/Matilda
#11 Tack! :) Kan ju iaf säga att hon INTE var glad på mig efter hon fått medicinen.
Envis tjurtant är hon kan jag lova! 
// Sofia
#12 hihi, joo.. inte förstår hon att det är något som ska hjälpa henne .. xD Pussa tösen från mig! 
/Matilda
Gick lite bättre med medicineringen denna gång. Hon gav upp lite fortare.
Hoppas det tar sig också!
// Sofia
Håller verkligen tummarna för denna tjej, vackrare får man leta efter :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Phew, tur att det gick bättre! Nu hoppas man bara på att det blir bättre med… :)
/Matilda
Jaaa! Maj har börjat öka i vikt nu! Sakta, men förhoppningsvis säkert! :')
Hihi, hon gillar inte medicinen iaf. Har man henne i knät så går hon och torkar av munnen på mig efteråt 
// Sofia
Oh vad skönt! :D Grattis lilla Maj! :'D
/Matilda
Maj har nu ökat i vikt ännu mer, och ligger på 168g till skillnad från sina 150g hon låg på i måndags :') Jag håller tummarna!
// Sofia
Åh så skönt att det går framåt! :')
/Matilda
Hon har nu gått upp till 174g 
// Sofia

Lilla, lilla sötisgumman!!
Alla här hemma önskar fortsatt bättring.
Så skönt att se att hon mår bättre, första gången på nån vecka som hon har öronen uppe :)
// Sofia
Hoppas att det fortsätter så, hon får ju inte bli risig ÄN. Unga damen jue 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hon väger nu 187g 
// Sofia
Vill bara meddela att Maj som var sjuk och hade gått ner till 150g, har nu ökat i vikt och ligger nu på 205g 
// Sofia
Vad roligt att höra :)

Älskade lilla Maj, så himla glad jag blev nu! Hon är fortfarande speciell för mig.
Tycker detta är ett sånt bra exempel på att hamstrar faktiskt kan bli friska. Man läser allt för ofta om sjuka hamstrar som ägaren inte tar till veterinärern för "det finns ju aldrig nåt att göra ändå".
Här är beviset. Det kan gå att göra någonting. Som alla djur förtjänar!
Ja det känns superskönt!
Nej precis, man ska verkligen inte ta förgivet att djuret inte klarar sig. Ibland kan det vara värt att ge det ett försök även om chansen är liten.
Jag är superglad att jag fått tillbaka älskade Maj! :'D
// Sofia
åh jag bara ryser när jag läser detta 
Det måste ju vara hemskt att se sina små djur vara sjuka, men bra att hon blev frisk!
Oh, gud så härligt! :') Maj is back on track! :D
/Matilda
Åh va skönt att hon ökat så mycket i vikt, då kan man andas ut liite iaf :')
_
Ja det är verkligen jätteskönt! Är så glad!
// Sofia
Skönt att tjejen mår bättre
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

åh vad bra att allt löste sig.
Hon väger nu 215g och är lika pigg och aktiv som vilken hamster som helst. Älskade Majsan! Så glad att hon är med ett till. Förhoppnings vis ett långt tag till!
// Sofia
Bifogar ett vykort från en som propsat på det..
_

#39 Naaaaw!!!
#39 Aaw :') Mamma Maj tackar jättemycket och hälsar att du ska pussa pojken hennes massor! Pussa lite extra från mig också 
// Sofia
Ja han propsade verkligen på att jag skulle skicka det.. men jag känner ju ungefär samma sak. Maj ska leva. Så är det bara!! 
_