HEJ!!
Hej, jag ska snart skaffa mig en liten hamster <3 Och jag skulle bara vilja veta om ni har några tipps eller så. /Tack för ni tar er tid.

Okej, vilken dort ska du ha? Om du väljer dvärghamster så finns det 4 arter, roborovski, vintervit, kinesisk och campell. Och om du väljer dvärghamster så måste du minst ha 2, men inte på kinesisk.
// Dodat :)
jag tänkte guldhamster
Min kompis säger att man kan ge dem kattmat på burk, funkar det?
#3 Det ska gå bra, dock inte som ersättning för fröblandning har jag för mig :P
så de måste ha fröblandning eller? XD (förlåt men jag är nybörjare med hamstrar) Men kan en guldhamster leva själv? eller måste man ha 2?
Jag skulle rekommendera det som "basmat", och sedan grönsaker, kattmat som du sa, och även okryddat kött vid sidan om då de inte bara är växtätare. Guldhamstrar ska leva själv, annars blir det fight ;) De är solitära djur till skillnad från dvärghamstern.
Det är bara att fråga på, det är inte lätt för någon i början, och här på forumet lär du få svar på dina frågor! 
Tack så jättemkt båda 2! =) så, Fröblandning, grönsaker,kattmat och okryddat rått kött, kan man alltså ge. Men man måste inte ge allt va? (förutom fröblandingen som jag förstog det?) Jag hörde att det var ågons hamster som hade långa tänder/lång klor, vad gör man då? är det vanligt hos hamstrar att ha det? Och (ursäkta för så många frågor) men är det bäst att ha hona eller hane? P.S. Ska bara ha EN isåfall! /Tack så mkt… =)

#8 när dem får långa tänder så kan man ge dem hundkex eller någon pinne att gnaga på ^__^
Och det spelar inte så står roll om man vill ha en hona eller hane. Båda är lika sociala och keliga ändå :)
#9 Man ska ha så mycket spån så det täcker botten iaf, det är vad jag gör.
Och jag vet inte om man ska ha låda som Bur. Men vad är det för slags låda? Fast jag skulle rekommendera en dunabur istället. Dunaburar är BÄST! xD ( Min åsikt )

Jag glömde skriva att det inte alls är svårt att lära hamstar gå på toa :) inte för mig iaf