Jättefin dag. Och jag måste tvätta kläder…suck
Usch vilken morgon. Vaknade halv tio av att en hund skällde och det plingade på dörren, vilket jag ignorerade (eller snarare trodde jag att jag inbillat mig att det ringt på). Insåg tillslut att det måste vara min hund som skällde, och inte grannarnas. Kämpade mig upp ur sängen och ut i vardagsrummet. Hann inte fram till bakdörren utan svimmade brevid soffan.
Mamma hade tydligen stängt ut hunden på baksidan, så hon hade suttit ute och skällt i tre timmar innan jag släppte in henne.
Värd på Choklad iFokus
#2 Svimmade? Av blodtrycksfall då?
#2 Men ojj vad läskigt! :o du mår bra och så nu då hoppas jag! :o
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#2 Lät inte skoj det där, även om jag mest fastnade på meningen: vaknade halv tio
Minns inte när jag senast sovit så länge.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Lär man sig någonsin att ta komplimanger? Alltså jag har svårt för de.
Förra helgen fick jag en massa beröm för min hunds spårning o att hon med träning kommer bli super bra.
Idag fick jag positiv respons från min praktik, jag var så duktig med tanke på att de var första gången. De var riktigt imponerade.
I mina öron låter det inte som beröm utan automatiskt tänker jag "Jaja, det där säger du till alla bara för att man ska tro att man är duktig. Inte var de så bra egentligen, så varför låtsas du då?"
Jag har säkert fel, men inte tusan vet jag hur man vänjer om sig?!
--------------
#3 Ja, antar att det var av blodtrycksfall. På senaste tiden kan jag knappt resa mig upp utan att det svartnar för ögonen och jag snubblar. Men har aldrig svimmat förut :/ Tror det beror på att jag äter alldeles för lite, måste bättra mig.
#4 Japp, mår bra nu. Men lite läskigt var det, kunde slagit huvudet i tegelstenarna vid öppna spisen men klarade mig med lite ont i svanskotan :)
#5 Haha, jag brukar sova till tolv, halv ett. Så halv tio är ingenting ;)
Värd på Choklad iFokus
#7 Suck, slarva med maten o sova bort hela dagen, fy skäms!
--------------
#7 Jobbigt
Har också svimmat ett par gånger på morgonen, fick bula vid ögonbrynet en gång. Det är inte kul alls att ha lågt blodtryck, haft det sedan slutet av sexan, början av sjuan tror jag, och ska börja nian nu…
#6 Jag fungerar precis sådär. Om du kommer på ett sätt att vänja om sig så säg till 
#10 Haha, ja då är man ju inte ensam i alla fall
--------------
#6 Tycker med att det är svårt.. Brukar oftast bli arg när någon nära mig säger nått bra om mig. "Håll tyst och sluta säg så" xD
/Matilda
#6 Jag har samma problem, även om jag får det som person eller för något jag gör / gjort eller vad som. Jag kan inte ta åt mig. Det finns bara inte
Vilken hemsk värld vi lever i egentligen. Är människor verkligen så falska o oärliga att man nu för tiden inte ens kan tro på en så simpel sak som en komplimang? Det är ju ganska sorgligt egentligen.
I stället för att bli glad så börjar man undra om personen verkligen menade det, eller bara sa det för att de låter bra.
--------------
#14 Precis så tänker jag! ._. Men jag försöker bättra mig.. frågar t.ex. "jaha.. okej, tack, varför?" Jag frågar lixom varför.. då märker man oftast om någon snackar skit.. Men det är mycket bättre nu.. De som känner mig väl brukar ta det lite lugnt med komplimanger ^^
/Matilda
#14 & #15 Håller med. "/
Vackert väder idag… ^^
Jag sa det till honom idag.
Det är fult väder här 
#19 det har blivit dåligt väder i Sundsvall nu. men förut var det superbra väder! 28 grader varmt tror ja..
Jag har haft 36 grader här i solen idag! :o Nu ligger tempen på 25, perfekt om jag ska ta ut lille fisarna, men det är så sent nu, kanske blåser det för mycket :/ Får ta det imorgon istället *suck* >.<
/Matilda

Här har det spöregnat hela dagen och faktiskt varit kyligt. Perfekt dag att hålla på med burarna med andra ord.

Jag är hos min gamla dagisfröken :)
// Dodat :)
Här är det stekhet som vanligt
och ja jag klagar, inte kul och jobba då. Mrbean klagar också han sover under hjulet när det blir för varmt och jag kan inte förstå varför just där av alla ställen, knäppis.
// Pabblo
hata värme punkt se.. såå drygt !! :( å ligger här med sprängande huvudvärk och gruvar mig för att det kanske inte blir något bättre tills imorn.. jag kan verkligen inte va hemma alltså, håller på att lära upp en ny person i jobbet å vi är redan kort om folk… Skit alltså >_<
aja, fick min beställning nu iaf! Fyra burar blev restade (antar att de kommer sen då eller?) Men lite nya leksaker blev det allt!! 
Packar upp grejerna för fullt (ute på balkongen), stegar som är böjbara.. tunnlar av olika slag, kryp-in och lite smått och gott 
Töserna från E-kullen :fick test leka :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
vad vågar ni åka på Liseberg?? :D Vet inte om jag vågar åka Balder 
#25 Shopaholic
#26 Har inte varit dit, men lämnar det marken så skulle inte jag åka
Jag är en marklevande varelse, som hamstern, haha.
--------------
Ska vi ta en tur i Griståget tillsammans då? ;)
Jag ligger i sängen^^ Nu har våra gäster åkt hem, så nu vaknar jag(A)
Det är upp till honom nu, nu när han vet. (A)
Alltså när man själv är ung, kan man vah ihop med en som är 3 år yngre då om man är 12 och den är 9 ?
#30 Känns kanske lite konstigt… Men det kan nog funka. Men man växer ju så mycket och förändras, så den äldre kanske tycker att den yngre är barnslig eller något… ;) Hur så? (A)

I denna låga åldern så är det väldigt stor skilnad på 9:eåringar och 12:åriingar…
#26 Balder ofc! Världens roligaste! :D Och Kanonen, shit panik! :D Kollerado eller vad den heter måste ju åkas, har aldrig haft det så kul genom att bli blöt ! :P
hmm…. nu måste jag gå. Ska packa och sen kommer dom och hämtar mig :D
Hejdå!!
Önska mig lycka till 
#28 Njaaaa.. Lät nästan lite läskigt
--------------
Beställt mig ett Tamron 70-300 nu.
Ser fram emot att få hem det nästa vecka. ^^
Börjar undra vad som är fel med mig. Igår svimmade jag ju på morgonen, helt utan anledning. Och imorse så var jag tydligen uppe och gick i sömnen, gick in till min mamma och systers rum (vi bor i en skitliten lägenhet just nu, så dom delar rum och min bror har sin säng i vardagsrummet) och skrek "en bil ramlade!!!!" och pratade massor. Sen lyckades jag göra illa armen ordentligt också. Minns det inte alls, utan fick höra det av min syster förut.
Värd på Choklad iFokus
#37 hmm dricker du ordentligt? tänkte eftersom det är så varmt. Annars så kanske du ska ta och uppsöka en läkare :S
#34 åk för mig med! så jäkla kul på liseberg!
// Pabblo
#36 Har själv ett sådant, helt okej :]
/Matilda
#39: Ja, det blir ju mest lite naturbilder, bilder på hunden och sen utställningsbilder.
Är tänkt till kaninhoppning också, utifall jag känner för att ta mig till någon tävling och fota. ^^
#40 Sluta nu surra om era dumma systemkameror!
De är orättvis, jag vill oxå ha, men har långt ifrån råd, först kameran, minnet o väskan, sedan objektiv, jag har ingen aning vad de kallas men jag behöver ett för macrobilder o ett för att fota uppställda hundar o ett för att fota hästar på långt håll, tror inte ett passar till allt, eller?
Så det låter dyrt enligt mig… Tyvärr!
(Någon som vill ge ett litet bidrag
)
--------------
#41: Det är dyrt att ha systemkamera, vilket man bör vara medveten om när man skaffar en. =)
Det är ju inte enbart en kamera, utan ett helt system man faktiskt köper.
Just nu är jag inne på 3:e objektivet som jag skaffat och vet att jag skulle behöva ytterligare ett sen, plus en extern blixt, ett större minneskort osv.
Vill inte ens tänka på vad jag lagt ner på fotohobbyn hittills. 
Det är som sagt snudd på omöjligt att hitta ett objektiv som passar till alla ändamål och gör det bra.
Det är därför det finns såpass många olika objektiv att välja emellan.
#40 Ja, då är det ju helt okej ;D
/Matilda
Är det någon här som har en bild på en 8 dagar gammal mörkgrå unge? Bild ovanifrån och från sidan. Kollade på ungarna genom plastik glaset på duna buren när mamma Gos Crazy diade dem. Vissa är väldigt mörkgrå/svartgrå samt grå mage med svarta skindtäckningar. De övriga ser man tydligt är silvergrå umb. För de är ljusare grå under magen och har börjat bli gråare vid kinderna och huvudet. Men de övriga är så otroligt mörkgrå de har dock kindtäckningar de med som sagt. Därför skulle jag vara intresserad av att se en bild på en 8 dagars mörkgrå bebis om någon har sådana bilder…

Idag blev min yngsta dotter 2 år grattis till min lilltjej.
Blev fika bröd o tårta såklart o MASSOR av presenter som vanligt, farmor osms kämmer bort kom med 2 stora påsar fulla med presenter..
Så många presenter så hon inte han med alla *S*.
Den äldre fick även hon några presenter som hon blev väldigt glad över.
En lyckad dag förutom att man själv är förskyld o har superont i halsen.
Fick e en liten glimt av Molns bebisar idag med de verkar vara 12 nu (de var 13 när de föddes, vilket jag fick se då tokstollan födde bakom toan helt utan papper eller nått) verkar desutom vara 3 nyanser på dem o ganska så jämt fördelat mellan bandade o helfärgade.. Nu har hon ju dragit dits å mycket papper så man ser dem verkligen inte men hon bäddade om o gick en o åt o det var då jag fick se en liten glimt av de små. HOn är verligen en superbra mamma,
Syrran tror att hon såg "honom" idag. Hande jag varit snabbare hade jag träffat honom också. Det hade varit bra, för jag vill veta vad han tänker om mig nu(A)
#42 Om du känner att du inte vill ha kvar grejerna så kan jag ta emot dem
--------------
TILLBAX!!!
Åkte massa karuseller men inte det jätteläskiga :P Åkte iallafall Flumride men jag köpte inte "beviset" med fotot för jag gömde mig i backen bakom mina kompisar
blääh vad det kändes i magen !
Åkte virvelvinden, Slänggungan och Juke Box och några mer =)
MEN spökhotellet Gasten var ÄCKLIGT VÄRRE! Hon där som " jobbade " på hotellet visade sin nalle som va en hösäng som vah hängd och så skulle man stå på ett ben o typ så , och en till scary sak var en helvit kille som var sminkad till vit och hade typ krullhår och gick runt i dom olika rummen och stirrade på en :S Och jättemycket äckligt mer!! Orkar inte berätta allt, men det var lite töntigt för jag blundade typ halva vägen.. 
#49 Spökhotellet..gasten…låter som rena himmel riket. Jag älskar läskigheter. Minns när jag var på nöjesfält och in i ett spökhus. Där inne fans ett rum med bord och benkar med alla spöken och gastar. Just där och då önskade jag att jag hade haft med mig en BigMac måltid från MacDonalds att sitta och äta där inne med alla härliga spöken och gastar.

#50 jasså :O
Haha, gasten är läskig! :P Nu var det iof flera år sen jag gick på gasten.. men guud så rädd jag blev, av ren reaktion så puttade jag en.. pinsamt.. Ett "spöke" rörde vid min kompis så hon blev livrädd! Minns bara dem sakerna, resten har jag nog förträngt! :]
/Matilda
#52 haha, ja riktigt läskigt varre :P
#52 hahaha
#53 När jag var liten och var på nöjesfältet och åkte spökhuset med min brorsa då blev jag livrädd.! Men härefter gillar jag som sagt spöken och gastar och alla dess läskigheter. Kul dock att se folk rädda så länge de inte får en hjärt attack.
Hehe, ja, gasten är kul! 
Fast förrförra gången så gick en utklädd man efter oss och skrek "Jag ska äta upp er!"
Seriöst, äta upp er? Haha… Tyckte det förstörde det läskiga, typ som ett troll i någon sagobok. xD
#55 Du skulle borde sagt år gasten att gastar inte kan äta levande människor. Mig skrämmer du inte! Skall du föreställa en Zombie borde bu klä dig som en sådan.Skulle jag ha varit boss skulle han har fått sparken. De som sökt jobbet som gast skulle jag noga kolla igenom deras skrämsel teknik och teater teknik! Den bästa, som kunde se bäst död ut och gå som en zombie ungeför och utföra ett lebbigt gurglande läte som om man hade blod i halsen. Honom/ henne skulle jag anställa till att utföra gast jobbet. Då kan jag lova att folk skulle bli vett skrämda. hahahaha *MUAHAHAHAAAAAAAAAAAA*
Kom just på en sak. Skulle jag var mångmiljonär så skulle jag skapa ett nöjesfält som skulle få heta Ghost Village med temat gastar,spöken,zombies,vampyrer mm. Ett åk skulle heta Count Draculas Castle och en annan Vampyrernas krypta mm. Där skulle några anstälda stå och se till att allt går som den ska med åket, utklädd till vampyrer med äkta hugtänder importerade från scarecrow. Till själva dracula skulle jag försöka hitta en peruk som liknar Vlad Tepes hår och lika så med skägget samt bruna linser om inte den som skall vara dracula har bruna ögon förståss. Men skulle sätta in ett par hugtänder i Vlads mun för skoj skull… hahaha….Det skulle vara ett tema nöjepark det som heter duga för de som lever på spänning och att vilja bli skrämd till vettet.
Jag kom just på en sak dem gjorde på gasten som var läskigt. Det var en hög våningsäng, där en död, likblek man låg. Precis när man gick bredvid sängen och titta på honom, så öppnade han ögonen och visade sina äckliga svarta tänder! Jag blev skiträdd, för han fräste till nästan som en katt när han öppnade ögonen…
hoho, ett skräck-nöjesfält vore nåt!
/Matilda
#58 ja jag säger det samma ett skräck-nöjesfält vore något! Gissa vem som skulle vara där så gott som varje dag under sommaren…
#59.. hmmm… tomten? :D hahaha nej, du såklart! :)
/Matilda
Gasten å spökhus överlag… blir jag rädd eller tycker det är obehagligt så skrattar jag hejdlöst av ren överslagshandling. ganska irriterande för de andra som också ska gå där inne hehe.. men jag kan inte sluta, bara asgarvar åt allt.. ju räddare jag blir desto mer flabbar jag 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#60 Tomten! hahahah nä han får hålla sig uppe i sin tomtevärkstad. Tror du han skulle ha tid för sådana nöjen.
hahahaha. Jo, jag är nog den som skulle vara där utan tväkan.
#61 hahahaha du är mig en rolig brud du Odette! 
Fasar för mina gulle hamstrar speciellt för mina LH Knut och Gos Crazy! De har ju lovat upp mot 40 grader varmt hela nesta vecka.
Får nog hålla ett stort vakande öga på de två då! Jag vet man inte skall väta hhamstrarna men häldre duchar jag dem i svalt vatten än att se dem lida av Värmeslag. Händre svalka dem i en svalkande dusch om jag ser de har början till Värmeslag än att se dem dö av Värmeslag. Knappt som man klarar av att gå i shorts och t-shirt äns. Igår gick jag omkring i bikini vare sig jag var utomgus eller innomhus. Jag är pälslös men det är inte mina hamstrar. Usch skulle inte vilja föräställa mig hur det skulle vara att gå i en långhårig päls just nu och Hetare och värre med värmen har det lovat i nesta vecka. Till och med varnat för den kommande värmen. Det börjar bli värme som i Indien här uppe i norden snart… USCH!
Jag tycker inte att spökhuset var nå läskigt :P Har varit med om värre saker så det var ingenting. Jag råkade t.o.m skratta åt dom flera gånger x)
#63 usch jag som ska jobba så mkt till veckan.
Men jag kommer göra som du om det blir så varmt. Varit gränsfall ett par gånger nu redan då jag har tänkt gjort det när Mrbean har legat raklång och bara pustat.
// Pabblo
# 65 Precis, även korthåriga mår ju inget vidare av värmen. Nästa vecka får man värkligen hålla ett extra öga på dem just pga av hettan.
#63 Jag hade 40 grader här idag.. jag fick ju nästan panik då de små började visa tecken på att de tyckte det var för varmt.. fixade isklampar och lindade in de i handukar, frös tom in Sand och pet-flaskor med vatten i (hemmagjorda isklampar).. sen klarade sig mina pluttar iaf :)
/Matilda
#67 Det var roligt att höra!
Zvullo sitter och beundrar matte när hon shakar booty! Zvullo tycker säkert att matte är sååååå läcker när hon dansar hahahaha!
Har kommit fram till att smala spinkiga damer skall hålla sig bort från grogger. Är man smal tål man inte lika mycket som när man är mullig!
Tog två snapps för att för att varva ner lite och sova gott sen! Men i stället blev jag dans sjuk och började dansa…hahaha så ny sitter gammelman Zvullo och beundrar matte när matte shakar booty!
hahahaha
God morgon!
Misstänker att jag är en av få här inne som nu sovit färdigt o börjat en ny dag
--------------

Oj, 04:24 :O
Jag sov i ett tält innat, lite svalare än vårat bastu till hus :S
Hamstrarna klarade sig bra, fick mycket gurka.
Idag är det 31 grader varmt:D
Idag tror jag min kompis kommer hem, det är jättebra, för jag behöver verkligen prata med någon.
#69 när du steg upp hade jag sovt i typ en timma. Fastnade vid tv:n lite för länge.
Själv gick jag och la mig och sov kl 5:30 i morse ;)
Måste säga att jag skulle önska att uppfödare skulle ibland avla lite 100% kh också och inte mixa så mycket! Det blir så svårt att hitta något avelsmaterial för oss som vill ha våra hamstrar rena och inte mixad.
Trist tycker jag!
Är på ruggit humör! Börjar bli irriterad på min ena väninna som kräver att man har kontakt med henne varje dag…annars blir hon skitsur. Ibland måste man ha kontakt med henne flera gånger om dagen! Herre gud människa jag har ett äget liv också och hinner inte pilla på mobilen stup i kvarten! Hennes klaganden börjar gå på nerverna.
#74 Men säg till henne bara? :o
/Matilda
Fotade lite fåglar idag på hundutställningen (fler bilder i min blogg, se nedan)
--------------

heheheh nu motionerar jag min lilla söta hamster , swindy heter hon ,
#76 Mycket vacker bild på en raritet. Svarta svanar är inte så vanliga. Ganska sälsynt färg faktist. De är mycket speciella och vackra pga sin färg.
Förresten! Vad heter färgen på hamstern på SHF framsida, mums så snygg!!!!
--------------
#79 tror den är choklad d.s kanske? :O
/Matilda

Jag kollar på VM nuu , Vem kollar? vem höjar ni på?

Spain! <3
#80 Ja, faktiskt… Om man läser standarden så står de Teckningen skall ge intrycket av ett färgat djur med vita fläckar. Jag har inte sett en sådan förut, de flesta är mera vita m ngr prickar. Vilket tydligen är fel, men kanske är annorlunda om hamstern även är bandad, verkar vanligt. Söt var den i alla fall
--------------

hehehhe dodat jag med

#79 Zerobug är mycket riktigt choklad d.s.
Hon är mamma till min First Precious Gift här hemma. Och då också mormor till Aurora. Båda två silversobel d.s.
psst… imorn ska jag träffa min kille ( jaa, han är yngre än mig
)
#49 skulle nog aldrig gå in där igen. var där inne för 6år sedan ungefär. min kompis fick en lucka uppsmälld i huvudet och en annan fick en i armen. de sprang typ på oss bakifrån för att vi skule skynda oss. de såg sig aldrig för. de räckte till och med armar genom luckorna som man de puttade en rätt in i.
annras tycker jag sådant är skitkul.
Mvh
Mig
#85 Då kan vi konstatera att de snygga nedärvs
--------------
TRRRRRRRRRRRrÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTTT tredje morgonen i rad som jag varit tvungen att kliva upp 6. Snacka om att det ska bli skönt och sova morgon.
// Pabblo
#3 Vekling
Har stigit upp 05,40 i över 6års tid. När vi hade valparna väcktes jag av dem vid halv 4 för morgon välling
--------------
#86: Då är du 1,2 mil ifrån mina föräldrar då.
På ett ungefär. 
Stackars Zvullo! Igår låg han platt på magen och såg helt höglös ut! Tog honom på direkten för en svalkande dusch. Zvullo piggnade till och var pigg resten av dagen. Idag förrän jag gick ut efter ingredienser till en grekisk sallad så tittade jag till Zvullo igen. Han låg i ett hörn där det var mindre spån platt på magen och såg håglös ut! Det blev raka vägen till badrummet för en svalkande dusch igen! Nu är Zvullo pigg och kry igen.Tror jag skall flytta hamstrarna in till badrummet i morgon vilket är något svalare. Så de inte dör av Värmeslag när jag är borta…
#89… d e jag som fött upp Englatassens Zerobug!!
Jag har fött upp Ds i både cremebaserade färger å svartbaserade…. har kommit fram till att d blir MYCKET snyggare teckning på svartbaserade djur… där blir d oftast en bläs å jämna vita fläckar över kroppen… medans Ds på cremebaserat bara blir "övertecknat"… d e flera uppfödare som kommit fram till samma sak… synd tycker jag för jag hade en liten dröm om en koppar Ds…. men icke…
Har en kull på G nu förresten med en svart Ds hona å en champagne hane… iof kh men då blir d ju ännu snyggare för då ser man teckningen än bättre!!

En annan sak e ju att vitteckningen ej nedärvs så så sätt… (d e ju dominant så fläckiga ungar blir d men inte alls säkert lika bra) som min hona nu e ju i mina ögon perfekt tecknad men d e inte alls säkert att barnen blir d… som bandat me…
Känner mig som en riktig skithög..
Då har jag fixat Bur till Malva, som vi hämtar imorgon.
Nu återstår bara att hitta nytt hem/ev ny fodervärd åt Bosse..
Pust stön flås! Så fruktansvärt varmt det är! Skulle man inte veta bätter skulle man tro att man bodde i Indien eller i Afrika. Har just varit och tagit en ordentlig kall dusch…sååååååååååååååååååååå skönt! Nu är det lättare att leva ett tag då igen innan nästa kall dusch besök.
Håller med… man ska ju ej klaga men just nu gör jag faktiskt d… varför kan d aldrig vara LAGOM liksom……..???????
#94 Tur att man bor långt bort när de bebisarna kommer

--------------
#99… d finns ju ett djurtransport i fokus…. 
En bildtråd blir d nog allt i alla fall!!
#100 Jag kan tyvärr inte se bilder, host host
--------------
#95 Varför? :/
#102 Har nyss gjort slut 
#103 Vad tråkigt:/ :(
#104 ja.. men de gick bara en dag. D kändes inte rätt, så jag gjorde slut.
#105 Vad var det som inte funkade då?
Vad menas när man skriver ^ efter text?
--------------
Min bärbara har pajat :'( får sitta med min gamla skrutdator tills datordelarna till min nya dator kommer. Man har tur som har en datanörd till pojkvän? :P
VARMT hur tusan ska jag orka städa idag?
// Pabblo
Har damsuga,diskat och nu är det golvtvätt som gäller. 2 golv kvar så är det klart så jag kan gå och dusch och göra mig redo för avfärd till Stockholm.
Låter lustigt här inne, tror att Crazys bebisar i misstag biter i spenarna hennes så hon börjar småskrika eller så har hon mardrömmar. Stackars lilla Crazy! hahahah
HJÄLP! HJÄLP HJÄLP MIG NÅGON! JAG ÄR I BEHOV AV AKUT HJÄLP! Kan någon från Stockholm som skall på hamster utställningen hjälpa mig! Jag behöver AKUT HJÄLP! I morgon anländer 5 stycken hamstrar till Stockholm på morgonen klockan 6:30 till Viking Terminalen som måste transporteras vidare till Utställningen och sedan ges vidare till Be-Bopz. SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON det är AKUT!! Meddela mig omgående helst före 5 svensk tid jag behöver akut hjälp med detta.
!
#108 Jaja, inte håller jag väl reda på hur många "krusiduller" de skulle vara, haha. Men ok, de ska föreställa en smile, jag som trott att flera av mina mailvänner blivit tokiga!
--------------
#113 Det är ju en småleende gubbe:P ^^
#114 Jag är ju inte synsk, kan inte begripa var alla hittar dessa smile "koder" Visst var även (A) en smile? Jag kan klicka på gubbarna, men har ingen aning om "koderna"
--------------
#115 (A) är en
, om man chattar använder man väl de mer (A) :) ^^ :] och sånt… … Mina kompisar använder ibland sånna som jag inte har sett förut, efter ett tag har man vant sig vid de och börjar använda de själv… ^^

Hittade den här annonsen på blocket:
"hej! säljer nu mina 8 stycken hamster ungar 5 bruna och 3 gråa både tjejer och killar. ni kan köpa dom som ormmat eller husdjur."
#117 Eh… Vilken seriös uppfödare! :/
#117 Gaah! Jag blir så galen på folk som håller på sådär!!! :(
/Matilda
#116 Jag föredrar grafiska gubbar, är gammalmodig, hihi
--------------
#110 OMG!!! Munnen!! 
#120 frågestund; vad är det här för smileysar?
;P XD :-O :'( =D o.O
Nä förlåt. Skall inte vara besvärlig. Smileysar är lättast att använda när de blir riktiga så att säga, å inte bara en massa tecken.. tycker jag själv. Om det inte är en enkel gubbe vill säga hehe
_

aaaah! Vet inte vad d är med mig! Har varit tjurig då och då sen några dagar tillbax och det är verkligen jättekonstigt!
Vad är det med mig?!?!
Har nyss ställt ut mat till igelkottarna, har efter observationer kommit fram till att det bor tio igelkottar i en sopsäck utanför vår ytterdörr. En mamma, en pappa (?) och åtta ungar som är bara drygt tio cm långa.
Iallafall så ställde jag ut leverpastej och en skål vatten och öppnade påsen för att visa att det fanns mat framme. Då kom båda mamman och pappan utspringande när jag bara satt några decimeter ifrån. Mamman åt dessutom ur min hand. Så häftigt, har aldrig varit så nära ett vilt djur förut.
Värd på Choklad iFokus
#118 ormar behöver ju med mat.
Mvh
Mig
#125 Men man kan ju inte mata ormar med _hamstrar_
#126 är möss och råttor bättre då eller? När djur säljs som ormmat så brukar de mest hamna i avel först tills de inte kan få flera små ormmatbitar och sedan bli ormmat.
Mvh
Mig
#124 Rolig upplevelse :)
#128 Verkligen :)
Och nyss hittade jag igelkottsmamman i hallen. Hon blev jättesur när jag bar ut henne ;)
Värd på Choklad iFokus
Vad gör ni? :)
Jag är deprimerad! Grät mig till söms igår kväll! Fortfarande deprimerad…vännen jag har känslor för har inga tankar att inleda ett nytt förhållande sedan hans förra gick åt pipan…
Livet är helt ruttet. Funderar på om jag är tvungen att även avsluta min vänskap med honom. Känns omöjligt att vara vän med någon som man har fått känslor för…Är håglös…deprimerad och så himla lädsen…orkar int göra någon ting annat än att ligga i sängen och bara gråta typ…
#131 Nej usch vad tråkigt att höra.. men jag hade inte gett upp! Övertala honom att han inte har något att förlora.. :/
Själv så har nyss mina kompisar åkt hem, hade en myskväll här inatt med dem :) Har ju hela huset för mig själv, klart man måste utnyttja det! Var superkul i vilket fall som.. :D Snart ska jag laga mat sen blir det att ta in tvätten… kanske börjar regna snart juh .. 
/Matilda
#131 Usch låter inte kul, men vet han hur du känner? Annars tycker jag du ska säga det! Bättre att få ett nej än att gå runt och vara olyckligt kär.
// Pabblo
#132 Jo jag skall ta och försöka prata med honom när jag ser honom nästa gång! Hoppas bara att det blir snart så jag inte behöver vänta alltför länge.
Han hade köpt eaze åt mig som jag skulle ta när jag börjar få migrän! Det var värkligen snällt av honom att han gjorde detta för mig! Är inte så van med sådant faktist. Senaste förhållandet fick jag köpa medicinen själv även fast jag bad om att kan du inte köpa det på samma gång du är i stan. Men nej! Så jag är faktist inte så van att någon åker och köper åt en migrän medicin när man ber om det! Så det var hjätte snällt. Har just tagit eaze mot mitt migränanfall..
#129 bara bära ut lilla kottebollen från hallen bara… ååååh det hade jag velat se.. kan du inte filma dom lite nån dag.. typ bara .. så man får se? 
_
#129 Ta bilder eller filma eller nåt. Vore roligt att se hela kottefamiljen ^^

#135 Håller med…
Såg nog såååå gulligt ut! :D
#118 Jag ringde på den annonsen väldigt tidigt men fick inget svar. Skickade dessutom iväg två mail. Dagen efter fick jag tag i annonsören, en mycket ung kille vad det verkade och skulle få komma och titta på eftermiddagen. Någon timme senare ringde han upp och sa att hans mammas kompis hade kommit förbi när han inte var hemma så hans mamma hade sålt iväg alla ungar.
Jag har till och med mailat honom och bett honom prata med mammans kompis (förutsatt att hen har ormar eller liknande) och be henom förbarma sig över några ungar som jag i sådana fall kan köpa men har inte fått något svar. =/
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
#135, #136 och #137 Har en massa bilder (dock inte från när han var i hallen), kan göra en kotte-tråd här och visa dom lite senare :)
Värd på Choklad iFokus

Jag har varit lite inaktiv här, för att mitt modem har gått sönder,och jag kommer åka till Öland imorgon, så jag bli nog lite mer aktiv om en vecka igen :)
varför ska allt hända sista dagen innan semestern för?
fick etts amtal 1 timme innan sambon skulle ha slutat, han har slagit i huvudet o skulle åka till akuten.
Det var sambon själv som ringde så han var inte medvetslös iaf tur det.
nyss ringde han igen han var klar på akuten försökte nu få tag på nån som kunde kör ahonom hem annars skulle han gå (vi bor inte så långt ifårn sjukhuset).
Iaf har de sytt 9 stygn i huvudet på honom så han lär nog ha rett rejält ont i huvudet iaf.
#141 nej men gud, vad hade han gjort? Stackars sambo.. sånt där är så jäkla obehagligt, att bara få ett samtal- jag måste in på akuten.. :S
_
De stressade lite under städningen o han slog i maskinen.
Han hade blött rätt rejält så det blir o tvätta hans blodiga kläder
Barnen tycker han ser konstig ut med stort bandage i huvudet.
Jo det är jätte obehagligt man vet ju inte hur allvarligt det är.
Nu var han så pass vaken så han fick åka hem på en gång iaf.
Allt händer samtidigt hans syster fick en dotter i morse vid 4 tiden efter att hon sattes igång i går morse det blev snitt tillslut då den lille flickan inte ville komma ut
#143 helt sjukt vilka kontraster det kan bli ibland.. !
Min syster fick sitt andra barn i samma veva som hennes sambos mamma gick bort.. hon låg i koma ca en vecka efter en tids sjukdom, så de hann just visa babyn innan hon dog. Så syrrans sambo har inte haft det lätt, först mammans bortgång- å sen försöka glädjas åt sitt andra barn som kommit till världen. Det kallar jag kontrast ;(
Skönt att han fick komma hem iaf, å hoppas att han är lite försiktigare nästa gång så han inte hamnar på akuten igen.. nästa gång kanske han inte har lika tur 
_
Jo det är verkligen kontrast, jobbigt sånt där
Jo får hoppas det han kommer alltid hem med en massa brännskador överallt o rivsår här o där, men det här är det värsta
+ den stora muskelbristningen han fick i vaden efter förtagsfotbollen.
Han är en sån där som jämt skadar sig
försöker förklara att sport är farligt med det lyssnar han inte på
#145 Sport är ju kul!

ÅH GUD ÄR ALDELES CHOCKAD!!!!!
Gick på promenad med Hugo och såg Simon och Thomas från Design Simon & Thomas/Sveriges fulaste hem på min gata!!!!!
Jag bara gapade, Design Simon och Thomas är mitt favoritprogram!!!!!
Trodde jag hallucinerade så jag fick gå fram och peta på dem för att inse att de var riktiga :)
Hade ingen penna eller block så jag fick tyvärr ingen autograf men jag känner mig riktigt lyckligt lottad!!!
#147 Men gud :o hahahaha vad gör dem där!? xD
/Matilda
#147 NICE! 
Haha Odette, vem i Rosies släkt var en ekorre? Hon är helt otrolig när det gäller sitt klättrande, hittade henne nyss på mrbeans byrå. Var väl på friarrunda eller nått, synd för henne att han inte var hemma;P
Åh vad jag tycker om henne! hon är en sån underhållande och fin hamster. Och att ha Hjul funkade verkligen, har blivit hur harmonisk som helst?
// Pabblo
#150 ååh, va kul att höra att du tycker om henne så
De är ju så roliga när de klättrar å har sig (så länge de inte slår ihjäl sig vill säga), men att de kan ta sig på vissa ställen är ju helt otroligt alltså. Man blir lite smått fascinerad över deras förmåga att hitta mystiska sovplatser ibland hihi.
_
#148 De gick med vår granne så jag antar att de är kompisar (:
#152 Ahaa okej xD haha xD
/Matilda
Snart dags att bege sig till busstationen och åka in till stan där jag blir upphämtad.
Sen bär det av till Nykvarn!
Lite dumt bara att vi nog lär bli ganska tidiga..
Men det är antingen att jag åker med denna buss och vi blir tidiga, än att jag åker med bussen som är i stan kl 09 och då blir vi sena istället..
Stressfulla dagar, steg upp imorse efter tre för att åka på hundutställning i piteå, 16mil (slutade med ett BIM & CERT i väskan hem) o i morgon ska jag en sväng till luleå, 11mil. Men de är värt resan, hihi. Men man blir himla leds bilen efter en sådan helg.
--------------
Nu efter 14 timmars bilresa är vi framme i Prag och ska äntligen få krypa ner i en skön säng. Dock är det ca 30 grader inne. SKITVARMT!
// Sofia
#156 Haha, o jag som klagade ang 2 tims bilfärd, fniss
--------------
Nu har jag bytt nick :)
Idag fyller jag 22 år :P Det firas med ett besök på Prags ZOO :) Och bio ikväll!
// Sofia
#159: Grattis! ^^
#159 Grattis!!! :D
/Matilda
#158 det är f.d mexxie du är va? ;P
/Matilda

#159 Grattis! Ta massa bilder.
Nu beger jag mig till landet då. Tror jag, har inte riktigt bestämt mig än och ska åka om en kvart. Men antagligen blir det så. Laptopen hänger med, så mig blir ni inte av med oavsett ;)
Värd på Choklad iFokus
#162 ja det är hon (a)
_
Idag har jag skjutsat några hamstrar varav två skulle flytta hit 
Tack Odette. Jag är redan kär i dom! Dom är så söta
Skulle tro att alla andra nya ägare kommer bli minst lika kära i sina småttingar.
köpt spinnare. 
#166 naw, ja men det var ju fint av dig att du ställde upp på transport även till de andra köparna. super snällt :) Tror båda två kommer att trivas über bra hos dig! Och om Lakrits blir rastlös nån kväll- ge han ett Hjul en stund. Det brukar hjälpa ;)
_
Jag har blivit med guldhamster! Det är så coolt! Han var alldeles nyss uppe och vandrade lite på mig. =D Skall försöka ordna några bilder.
Edit: Här är en bild på Bart sittandes på taket till sitt hus. =)
Tilda
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
#166 Ja, här har vi en av de andra köparna, som är sååå nöjd både med hamster, uppfödare o transportör. Puss på alla tre
--------------
Blev inge ZOO i Prag idag.. Vädret var inte jättetrevligt. Får se om vi kör på det i morgon istället :)
// Sofia

Hittar en annons på blocket om en hamster i Göteborg som bortskänkes….
Inget konstigt i det förutom att djuret i annonsen är ett marsvin!!
#172 Haha, surprise!
Tilda
# 169 Söt kille 
# 159 Grattis!
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#172 Bra koll de hade då… De kanske bara tog fel bild? ^^
Jag har sett flera hamstrar på blocket nära mig som "skänkes" bort eller "säljes omgående pga semester" .. jag blir så trött på dem ;(
/Matilda
Så roligt! Nästa vecka ska jag vara hamstervakt till två av mina egenuppfödda hamstrar. Familjen ska på semester i en vecka. Ska bli så kul att se hur stora de blivit! Det är Merlin, silversvart rex och Obelix, silversobel ur Potatiskullen som kommer på besök :)
// Sofia
#168 Det var så lite så.
Jag hoppas dom kommer trivas här, men det tror jag nog. :)
Dom är ju så nyfikna av sig så det kan nog gå rätt fort att lära känna varann. Båda fick springa en liten stund på golvet igår. Dom är ju inte direkt blyga och klättrar rätt fort upp i handen :P Diever började ju klättra uppför armen när jag skulle fixa nåt i hans Bur. haha.
(#178) Odette! Diever/Dexter klättrar på armen medan Spencer räckte ut tungan åt mig, fuskigt
--------------
Är ute på vårt sommarland på en ö utanför Nynäshamn just nu. Kom hit igår och ska egentligen stanna tills fredag eller lördag. Tror dock inte det blir så eftersom jag inte alls mår bra.
Har fått massor blåsor på överläppen, som svider och kliar och kan därför inte vara i solen. Och så har jag fortfarande inflamation i hörselgången och kan inte heller bada. Har dessutom fått ont i halsen. Och om inte det var nog så har jag mens, vilket i och för sig alltid är härligt - men speciellt när man varken har toalett eller dusch.
Så medans hela familjen är nere på vår privata strand och solar och badar ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv. Otroligt kul. Tror nog att jag åker hem imorgon eller ikväll.
Värd på Choklad iFokus
#180 Åk hem, köp en massa choklad, se en romantisk komedi o tyck synd om dig själv. Mkt trevligare
--------------
#180 Usch :/ Det där låter inte kul alls! Jag fick själv som slags munblåsor för en månad sedan, visst det är borta nu, men när man väl har det så stör man sig som fan! Får det av att sola.. Så.. :/ Ett tips är Compeed plåster iaf.. Man kliar iaf inte när man har dem på sig :]
Själv så har jag nyss fotat Makina och Chintu (det var bara dem som var uppe så :D) Fick några bilder på Makina som jag blev ganska nöjd med :o :D Jag gillar mörka bilder.. :]
/Matilda
Nu har jag landat hemma, kom hem i fredags.. Och guud vad jag saknat hamstrarna, känns som en evighet sedan jag pussade på dom ju! Så skönt att vara hemma ;)
Gud vad glad man blir på morgonen när det första ens älskling skickar till en på msn är en söt liten hamsterlåt från youtube: http://www.youtube.com/watch?v=hse1btS7jR0&feature=channel

/Matilda
#182 Jag har herpes (usch vad hemskt det låter, hatar att säga det eftersom alla tror att jag har en könssjukdom fast det även är medärvt virus som ger munsår vilket jag har) vid munnen så jag brukar få blåsor ungefär två gånger om året, i början och slutet av vintern. Nu tror jag dock det beror på solen, vilket är jättetråkigt. Åker ju till Spanien om mindre än två veckor, hoppas verkligen det är borta då!
Nu ska jag åka hem, mamma ska skjutsa mig till stationen sen ska jag åka buss i en och en halv timme, usch vad tråkigt. Men det kommer bli skönt att komma hem :)
Värd på Choklad iFokus
#185 Ja, jag har för mig det var 70% av hela svenska folket som bär på viruset.. jag förstår vad du menar, har själv haft 2 utbrott, fast det var med 2 års mellanrum.. :o Fast denna gången var det värre, det spred sig och härjade! :( Båda tillfällerna jag fick munsåren var pga solen. :/ Det man kan göra är väl att köpa UV-skyddat lypsyl? :)
/Matilda
#185 Har oxå haft det vid något tillfälle, oftast i samband m sjukdom, men man törs inte säga det åt någon, när de hör ordet så ser man nästan hur folk lutar sig bort. Fnys.
--------------
#187 Ja.. de skulle bara veta hur många som bär på 'viruset' här i sverige :P
/Matilda

Har precis kommit hem från veterinären efter att ha kastrerat min illertjej Molly. Jäklar vad groggy hon är. I fredags kastrerades hennes halvsyster Nolita.
Nu har båda systrarna en "sportig" sommarlook med rakade magar.
#188 Jag har inga blåsor heheh! Nå nu skall jag inte prata strunt! Jag brukar få förkylningsblåsa vid mungipan samt uppe i gomen när jag har ett förkylningsvirus som härjar i kroppen. En gång per 2-3 så blir jag flunsig! Visst kan jag ha förkylningsviruset i kroppen varje år men det bryter inte ut. Är som sagt bara förkyld en gång per 2-3 år. Tycks väl vara en ganska härdad kvinna när det gäller förkylningar!
#189 lilla groggydoodl då :')
_
Synd att denna bild inte togs innan tävlingen "misslyckad"
--------------
Usch vad varmt det är idag! Inte alls mysigt..
#195 Bedårande gullig sobel kille…
Började leka med bilder lite och kontruerade ett nytt logo. Skall registrera mig i Finska hamster föreningen trotts allt fast jag är ganska irriterad på dem angående vissa saker! När jag registrerar mig så blir det också en ny start för min del eftersom det är första gången jag registrerar in mig där. Så då kommer jag även att byta uppfödarnamn Till Amun-Ra. Nytt kapittel nytt namn så att säga. Förästen tycker jag att Amun-Ra låter coolare och eftersom jag är en gammal egyptier freak så tyckte jag att namnet passade… Här är bilden på loggan som jag kommer att använda när jag fått mitt nya uppfödar namn registrerat…Fixade den igår med att leka med bilder lite. Mäkta STOLT över den må jag säga…hehehe
Tyckte det här var lite kul bara ^^
Skriv upp de 4 första medlemmarna som du tänker på nu:
1. Tinwe
2. NinniH
3. Southdakota
4. Nusse123
haaha :D
#198 Haha, så du sitter och tänker på mig!? :o
/Matilda
Usch, blir så förbannad! Kollar på de tjeckiska nyheterna..
Några idioter som tröttnat på pälsfärgen hos sina hundar och bestämde sig för att bleka pälsen, med ammoniak.
Vad finns det för folk i dagens läge egentligen?! 
// Sofia
#200 Usch vad hemskt!
Själv kom jag precis hem från djuraffären. Vi hade lite tråkigt så vi åkte runt och kollade på lite saker. Så fick jag med mig två majskolvar, en hjärtformad matskål till min favvis Kardemumma, 1,9kg hamsterblandning och gnagarstänger. Vad har ni för er då? :)
Här är min stora skönhet Kardemumma på 220g haha,
Muskler väger mer än fett säger hon ;)
#200 Men voj herre gud! Ja, jag säger det samma vad finns det för folk i dagens läge igentligen! Ett hav av idioter tycks det som!
Skulle jag ha varit i närheten av detta idiotiska folk så skulle de ha fått höra ett som annat och ringt polisen!
Det är vä samma folk som dessa så kallade djur rättsaktivister som sprayar färg på rävarna så de fryser ihjäl på vintern när deras pälst är förstörd på grund av att pälsen blivit förstör efter att de sprayas. Tyvärr finns det sådana djurättsaktivister som gör så. Alltså sådant är rent sagt idioter….
I finland har dessa aktivister börjat hacka på bönderna nu! Ut på natten för att smygfilma i ladugårdarna. Får se när de börjar bryta sig in hos oss hamsteruppföadre för att smyfilma våra hamstrar när vi ligger och sover…skulle inte förvåna mig ett jäkla dugg…

Dags att byta tråd?
Skriv upp de 4 första medlemmarna som du tänker på nu:
1. Sigriiid
2. Rockie
3. Mexxie
4. shniggeel, lär mig aldrig att stava xD