Stor bur till Guldhamster
Har letat efter en stor hamster Bur men jag har inte hittat någon bra. Jag har kollat på blocket och åkit till 2 arken zoo butiker men hittade ingen stor Bur. Och jag behöver verkligen en ny Bur till min hamster, så skulle vara tacksam om jag fick svar eller tips om var jag kan hitta burar ^__^
Jag bor i staffanstorp så det ska ju vara i närheten :)
Var ligger staffanstorp? i vilket landskap menar jag.

Skåne :)

Tack för tipset men jag vill gärna att buren ska vara hög :)

#6 Om du tycker den vanliga dunan är för liten så finns det ju maxi-dunor. De finns upp till 1m långa. Perfekta för en pigg och glad hamster att röja runt i.
#8 Så stora!? :O Haha shit, så gulliht me en hamster i en sån 

#8 tack så mycket för tipset! Ska nog köpa en sån 
Mätt hjulet först så är du säker:)
// Pabblo

Okej, tack! :)

Var kan man hitta maxi dunor? 

#16 ja, sån har jag kollat på i djuraffärer men är inte det för dvärghamstar? 
#16 Nu var det väl Bur till en guldhamster hon letade efter ? Tycker inte den buren är tillräcklig för just en guldhamster.
#20 Får får du så klart, men varför ? Köp en vettig Bur istället för att slänga ut en massa pengar på en Bur som bara du tycker ser kul ut, varför skaffa en Bur som inte är lämpad för en guld?
Jag förstår inte logiken i när folk köper burar med våningsplan, det ser väl bra mycket bättre ut att ha mer yta för djuret att röra sig på, eller ?
Jag menar inte att ta ut detta på dig Cherryice, men detta är ett återkommande ämne och ingen verkar bry sig om djuret utan tänker mer på sig själva verkar det som, JAG tycker det ser kul ut osv….

#20 Man kan ju ha höga burar om buren har våningar.. dock utan risk för att hamstern trillar ner…
Men bästa buren för en guldhamster är en med stor markyta och lågt till tag (Dock inte för lågt heller… men det är nog ingen risk…
#21 Jag håller helt med!

# 21 men klart jag vill köpa en ny Bur till min hamster för att buren är liksom söndrig….. och klart att jag ska köpa en vettig Bur till min hamster. Och jag ska INTE köpa en Bur som inte är lämplig till en guld. Och jag vet att alla vill bara hjälpa att ge mig tips och sånt, men det verkar som vissa tar ut det på mig 
Men tack ändå ALLA som har hjälp mig att ge mig tips! 

#23 Jag tror knappast att det är personligt mot dig, det är nog mer till alla som inte bryr sig tillräckligt om vad HAMSTERN vill, och tänker mer på vad som ser snyggt ut för sig själv.
Men det är som sagt inte till dig personligt skulle jag tro 
Men det är ju svårt att veta vad som är bäst för hamstern om man inte får tänka själv?

Jag vet ärlig talat inte vad jag ska göra, så det är kanske bäst att inte köpa en ny bur….

#26 Om du går efter att hamstrar är marklevande varelser som gillar mycket yta att springa omkring på så är ju en stor maxi-duna det bästa.
Eller ju större desto bättre helt enkelt, fast ren bottenyta och inte höjd.

# 27 Jag vill gärna köpa en maxi-duna men vet inte var jag kan köpa en bra …

#28 Jag har aldrig haft ett akvarie, bara duna bur…. Men är dem bra?
Ett akvarie funkar jättebra, även samlalådan, men jag gillar ändå dunabur allra mest 

Akvarium har jag hört ska vara bäst, oftast större än burar och man ser igenom väldigt bra… satsa på det om du har möjlighet ^^

#33 okej, jag ska tänka på det ^__^
Det är inte säkert att alla zoobutiker har alla varianter av burar hemma, fråga zoopersonalen om det går att beställa hem?

#35 okej, det ska jag absolut göra