Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 5563 ggr
Imasy
0

KLOTTERPLANKET 26

Superstars
0

Någon som vet mobilnummret till Lotta som har Geishas. PM mig den. Behöver få kontakt med henne omgående.

Minitassen
0

Jippi, Jag är den första som skriver in sig! Cool

Minitassen
0

#1, Ey! Vi la in samma kommentar vid samma tidpunkt ;)

Superstars
0

#3 hehe idag var jag först för en gångs skull! Flört

Minitassen
0

#4 haha, jag trodde jag var den första, men  inästa tråd blir det jag som lägger in först! (A)

Tinwe
0

Pfft, inte tävla sådär :( hahaha ;D

Idag ska jag slappa! Söndags-slapp! oh så skönt! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Tovab]
0

Har nyss särat på mamman- tjejerna och killarna :)

BMEXX
0

Och jag städar:( är tvungen att gå med piskan efter karln så han gör nå han med. Latmask!

// Pabblo

[Sniff]
0

Det känns som om jag är väldigt oaktiv nu… Förra veckan var det för att jag sydde massa kläder, nu är det för att… Jag är ute i skogen^^ (A)

[iurochskur]
0

Några tips på en gratis hemsida som är enkel för en nybörjare? Min sida på webgain har börjat flippa ur när man ska redigera den.

Superstars
0

#8 hahahaha Det är bra det! Piska på bara så han kommer på benen och gör något vettigt än att ligga på soffan och fjärta dagen lång!Skrattande

Superstars
0

Då var det att försöka hitta hem till 2 bandade KH gossar och två stycken KH honor då eftersom några som tingat tagit tillbaka reservationen.Rynkar på näsan Det är bara kolla in annonsen om någon söker KH guldisar.

Minitassen
0

#10 Jag tipsar om weebly! Jättebra sida och jätte enkel att förstå, helt gratis! jag har själv min hemsda där :) Weebly.

Superstars
0

Sitter leker med datorn! Snart skall ni få se en bra musikvideo… hahahah

[iurochskur]
0
[Tovab]
0
Superstars
0

Nu har jag pillat och på för att få ihop en musikvideo dedicated to my hamster Lou Bega hehehe. Behövs flera kort dock för att hela musikvideon skall bli klar. Men här är ett smakprov på musikvideon…

Atristen till denna sång The Trumpeth är självaste LOU BEGA!!! Ejoy!

Måste säga mekta stolt över musikvideon jag håller på att framställa… hehehe

Lou Bega Music Video

BMEXX
0

#17 haha käändis;P

// Pabblo

TildaH
0

Blåbärsris…

Detta skulle alltså hamstrar gilla, glad i hågen gick jag o plockade (var tvungen att gå säkert 10m!! från huset, stackars mig!) Spolar av, torkar o lägger i buren.

PANIK!! Det går omkring en massa bladlöss på undersidan, slarviga jag såg de inte! Fort ut med riset innan Caine attackeras! Sedan noggrann spolning under kranen, varenda litet äcklig kryp dödades!

Usch, ryser fortfarande, jag avskyr bladlöss o de j*vlarna är överallt i år!!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns här någon kattägare som kan ge råd.. (Annars får jag fråga på kattforumet)

Vi har två stallkatter, bröder som aldrig varit ifrån varandra, förutom sommartid. Då tyvärr den ena fått för sig att han inte är kastrerad, så fort det blir vår så sticker han, förra året kom han hem efter 2v. Men i år verkar det sämre, har har nu varit borta i över 2månader, så vi börjar tyvärr misstänka att det hänt honom något (det finns en större väg + räv).

Eftersom bröderna alltid varit tillsammans så är kvarvarande kisse jätte ledsen! Han går o ropar på gården, det är så synd om honom. Så därför skulle jag gärna vilja köpa en kattunge till honom, utifall att brorsan inte kommer tillbaka, för han trivs inte ensam. Men det är ett problem.

Hur vet jag om han accepterar en ny katt? Medan hans bror var hemma så har han alltid avskytt andra katter, har det kommit en katt på gården så reser han ragg o jagar den. Så jag är rädd att han ska skada en kattunge, men samtidigt så vill jag inte att han ska vara ensam.

Vad tror ni? Skulle det gå att introducera en bebis? Eller är det dumt att chansa?

Slänger in en bild på killarna, Gustaf är den oranga som blivit övergiven av sin dumma bror Figaro.

--------------

Odette
0

#20 ingen aning, en honkatt bäbis kanske? Om ni steriliserar henne sen förstås.. men kanske bättre å fråga på kattforumet hihi

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

TildaH
0

#21 Jag gjorde det, men blev nästan rädd för alla där inne.Skäms Jisses vad de bråkar o diskuterarFörvånad Inte gällande min fråga utan allmänt, mkt gällande huskattsavel tydligen.

Ännu en gång känner jag mig nöjd här på Hif, jag tycker stämningen här är mkt bättre än på många andra ifokusGlad

Gällande bebiskatten, tja, vi får väl se, måste snacka mera med resten av stallgänget, men det är så synd om lilla GustafRynkar på näsan

--------------

Tazzar
0

#20 Jag tycker att du ska skaffa en till katt för att DU vill ha en till, vill du det? Din ena hane vill nog bara ha tillbaka sin bror, då det är just borsan han saknar.

Men vill DU ha en till katt, så brukar det oftast gå att vänja dem vid varandra. :) Men han kommer nog fortfarande att sakna sin bror fastän han skulle få annat att tänka på, tror jag. Det enda är väl hur hans bror skulle reagera om han skulle komma hem igen, och det finns en till katt där.

Odette
0

#23 jag tänkte på det jag också.. att det är just honom han saknar, ungefär som att om man är jätte sugen på en Snickers, men istället äter en mars. Då finns ju fortfarande suget efter en Snickers kvar… Dvs även om han får en ny kompis så kommer det aldrig bli detsamma, förhoppningen är väl i såna fall att han kan lära sig tycka om den andra kissen också. Även om ingen kan ersätta hans bror… Men då får man nog vara beredd på att det kanske inte alls fungerar med en annan katt.
Å vad händer om brorsan kommer tillbaka Obestämd

_

TildaH
0

#22 Med risk att låta "grym", vet inte hur jag ska förklara riktigt…

Nej jag vill inte ha ngn katt. Jag har ingen katt o tänker knappast köpa ngn heller. Detta är stallkatter, anställda för att hålla undan råttor. Självfallet får de myspys o kel, mjuk säng o fri tillgång på Foder. Men det är inte sällskapskatter, de kan ibland vara inne i boningshuset (inte mitt, jag bor inte där) men vill sedan gå hem till stallet igen.

Så ur den synvinkeln räcker en katt, han hinner hålla undan alla råttor på egen hand.

Och om ni bägge har rätt, att det är just Figge han saknar, tja, då är det helt klart onödigt att köpa en ny. Avhjälper inte felet helt enkelt.

Men synd för stackars Gustaf som saknar knäppjökenRynkar på näsan

--------------

BMEXX
0

#25 du får väl övertala honom att bli kompis med caine;)

Och shiet vad de härjar och ha sig på katter:S när håller mig här på hamster ist!

// Pabblo

TildaH
0

#26 Jooo.. Jag vet vem av dem som skulle uppskatta det mestTungan ute

Nå, jag kanske överreagerar, han jagar för fullt o äter som vanligt, men är himla gnällig, fast de kan ju gå över.

--------------

[iurochskur]
0

Monterade ihop en malm säng på egen hand igår, skulle jag ju inte gjort eftersom min rygg som är dålig annars pajade totalt. Kan inte gå utan smärta.

Superstars
0

#20 Jag tror nog en kattunge skall gå bra att introdusera. Kattungar är ju inte prescis rivaler för stora katter. Men han kan ju fräsa och morra till början. Det gör nog alla katter mer eller mindre när kattungar kommer in i deras liv  som de inte känner. Med tiden vänjer han sig med den nya familje medlemmen och kommer att aceptera den nya kattungen. Men…gå alldrig och skaffa en vuxen katt som kompis till honom,när han har avsky för vuxna katt rivaler…Då kommer du att få problem. Kattungar går bra för de är inte stora nog för honom att klassas som en rival. Så jag tror nog att det kommer att gå bra om du skaffar en kattunge som kompis. Kommer ta några dagar innan han vant sig men han kommer med tiden att aceptera honom som en i familjen efter en tid, och till och med bli som en mentor och pappa till kattungen skall du se…Glad

Zvintos
0

Vill få hem mina godingar nu! ^^
Men ena får jag ju vänta minst 2 veckor till på. Tungan ute

Odette
0

#30 två veckor…. det är ju ingenting, jag väntar fortfarande på att det ska bli slutet av JULI då jag har semester då Obestämd

_

TildaH
0

#Alla ang. kattunge

Jag måste skratta, det var samma sak förra året! När Figge varit borta ett bra tag så började vi tala om en ny katt, då ringde en att han sett honom.

Igår hände samma sak! Så nu är han hem hämtad, jag har själv inte sett honom ännu men det lät väl inte helt bra. Mager, smutsig o jätte arg åt sin stackars bror som är lycklig att han kommit hem. Bara fräste åt honom tydligen, dumma Figge! Men jag ska dit nu på morgonen så ska vi se hur de verkar. Misstänker att han inte kände sig redo att åka hem o därför är lite grinig, men de borde ju gå till sig när han varit hemma ett tag (såvida han inte sticker igen förstås…)

Nä, jag kan inte fatta hur en kastrerad katt kan bete sig precis som en okastrerad, markerpissa o ropa efter honor. Han borde inte ha kvar hormonerna, eller? Mkt konstigt o tyvärr lär vi ha samma problem varje år, men vad göra? Suck.

--------------

Zvintos
0

#31: Hehe.
Var glad att du har semester.
Jag jobbar hela sommaren. Tungan ute

Ikväll ska jag och sambon åka och kolla på valp! Skrattande

PsychoTroll
0

#32 När kastrerdes katterna? För jag vet att på hundar är de ju så att man måste kastrera innan hunden fyller 1år för annars hinner hunden lära sig de dåliga beteendena, kan funka efteråt med men oftast inte. Sen finns de ju de katter som inte blir av med allt även fast man kastrerar. Som typ våran hankatt, han spöade skiten ur alla katter som kom in på hans revir, revir kissade överallt utom inomhus tack o lov, han försvann ibland några veckor till och från osv. Han vart kastrerad som liten, så ung som möjligt. Så de är olika för olika individer.

Men de kan ju vara så att han blivit inlåst någonstans med, i någon lada, eller vadsom. Kanske därför han är mager osv. Annars brukar ju katter vara ganska bra på att hitta föda. Kanske har han hamnat i bråk med någon annan argsinn katt och därför blivit lite sur på sin broder.

TildaH
0

#34 Jag minns inte exakt, men någonstans mellan 4-6mån, i alla fall så fort som vet. tillät det.

Nä, han har inte varit instängd, utan han har tydligen varit där hela tiden, men ingen har brytt sig om att ringa o berätta det.

Hon som hämtade hem honom är lite känslig när de gäller djur, alltså blir lätt orolig. Jag har undersökt honom på morgon: han är precis som vanligt i temperamentet, hullet är perfekt sommar hull, han hade endast två fel, dels så är han jätte smutsig men det är han varje år, han gillar att gnida sig mot bilar osv så han har bilsmuts hela ryggen, inget ovanligt men omöjligt att tvätta bort. Dessutom har han grisrosa öron, troligtvis för mkt sol, så jag har smort in dem med helosan. Utöver det så mår han prima.

Knäppa katt!

--------------

PsychoTroll
0

#35 ah men dåså, skönt att han är hemma igen :)

JaneDoe
0

#34 att hundar måste kastreras innan 1 år kan ju inte stämma.. Vet många som kastrerades bra mycket senare o de slutade helt med sina tidigare betenden

tex min papillon kastrerade som 4 åring slutade kissa inne slutade tom lyfta på benet o satt ner som en tik.

Samma med min staffe Pelle kastrerades dock vid 15 månader så inte så sent.

Vår kompis amstaff kastrerades vid 3 år då en tik flyttade in han slutade med allt tom hanagressiviteten.

En bekants hane kastrerades vid 12 års ålder då en tik flyttade in han slutade med allt han med

o vet många fler som blivit kastrerade i äldre dar utan problem.

nagående katten har ni kollat s veterinären verkligen lyckades helt med kastreringen? Känner folk som trott de fått sina hanar kastrerade o oj helt plötsligt har de en kull med bebisar då veternären misslyckats. Testiklarna var borta o allt sånt men spermierna kan ligga i sädesledarna med (faktist ligger de oftast där) o en del veterinärer lyckas inte ta av/knyta ihop helt o hållet o på en del har det tom läkt så de ändå kan göra bebisar…

TildaH
0

#37 Jag var själv med och visst nog kan hon ha missat men nja… Hon var så noga o tog jätte mkt o kollade riktigt noga, så spontant skulle jag säga att allt är ok.

--------------

Odette
0

#32 skönt att kisse-fräs kom tillbaka! Nästa år behöver ni inte vara lika oroliga, sätt ut "borttappad katt"- lappar innan någon av dem hunnit försvinna så får ni kanske tillbaka dem fortare nästa år hahaha. Liksom "förvarna" omgivningen att snart kommer nån av dom att vara på vift igen Flört

#33 mouhahahahaha..!! Ja men då är jag inte liiiika avis längre, jag får gott vänta på att tiden ska gå ;( Jag har ju iaf semester haha.. din stackare *retas med*
Vad är det för valp ni ska kolla på?? Förvånad

_

TildaH
0

#39 men tänk om de lämnar tillbaka en katt innan vi tappat bort ngn, då har vi plötsligt en extraFörvånad

--------------

PsychoTroll
0

#37 Ja de klart de kan funka, men inte alla det funkar på. Såklart du inte måste kastrera innan 1års ålder, skulle skrivit att man kan. Vet många hanhundar som kastrerats efteråt och då inte fått bort hanaggresiviteten osv. Men det är ju som sagt olika, men jag vet att innan 1års ålder är en rekomendation då det oftast har bästa effekt då. Men självklart kan de funka efteråt också, men har man börja få lite småproblem innan 1års åldern skulle jag rekomendera att kastrera innan, eller någon månad efter gör ju inget, men för att hunden inte ska printa in de dåliga beteenden :)

PsychoTroll
0

Vad lyssnar ni här inne på forumet på för musik? Jag lyssnar på mkt blandat, innan var de mycket Eddie Meduza, Psychobilly, Rockabilly men nu har jag fått smak på den sköna stilen Grime. Så jäkla go, lite techno/hiphop sådär från England.

Typ Dizzee Rascal är ju klockren och så har vi den bra svenska artisten Max Peezay. Klicka på namnen så får ni höra mina favvolåtar :)

Superstars
0

#42 Just nu hör jag på Lou Bega….hehehe namnet på artisten som min hamster fick den äran att bära. Men jag lyssnar mycket på Trance,electro, techno, house,rave,glamrock,goth rock,hard rock, rap, hip hop soul mm. Så got som allt så länge det är på engelska eller på latin och inte någon äklig finsk humpa.

Zvintos
0

Det gick väldigt bra hos uppfödaren.
Allt kändes helt rätt, så vi hämtar hem denna goding på lördag! Skrattande

Nu ska vi bara komma på ett passande namn.
Några förslag? ^^

Helst gamla svenska namn (typ Gösta och liknande) eller fornnordiska namn.

Minitassen
0

#44. Benny, Uno? :P Gurra/Gustaf . Carl-Olof. Bengt. Lasse. Emerick. Elias. Ja det var lite namn:P Jag hejar på Carl-Olof och Uno :P

Zvintos
0

#45: Tack för förslagen. =)
Vi hittade en lång lista med fornnordiska namn och fastnade för Grim.
Så det har vi bestämt att han kommer heta! ^^

[iurochskur]
0

#44 Men vilken goding!! Grim passar så bra.

Zvintos
0

#47: Jag kan lova att det tog emot att åka därifrån. Tungan ute

PsychoTroll
0

#44 är de en amstaff elle staffe?
Här kommer iaf lite namn:

Harry
Helmer 
Stig
Allan           
Billy            
Sixten        
Börje
Frans
Eskil
Sigge
Edgar
Fingal
Bror
Sture
Olle
Melker
Thedor
Hjalmar
Svante
Sven-Bertil
Algot
Sune
Birk

PsychoTroll
0

#46 Nu såg ja visst att ni hade bestämt er för Grim :P De är ett fint namn, Grim och Fjalar från Bröderna Lejonhjärta :)

[iurochskur]
0

#48 Förstår. Hämtar själv hem en goding på lördag…men inte valp….

Zvintos
0

#49: Det är en staffe. ^^

PsychoTroll
0

#52 Va mysigt, har ju själv en amstaff, lite större men de är ju ganska lika :) Vilken kennel kommer han ifrån?
Är de eran första staffe eller har ni sen innan? *nyfiken* Alltid så nyfiken när folk ska skaffa staffe elle amstaff :)

Zvintos
0

#53: Vi har inte haft staffe tidigare, däremot har sambon några i sin bekantskapskrets. =)

Han kommer ifrån Meder´s GoldDog.

PsychoTroll
0

#54 Ah men dåså, då har ni nog kännt på hur mysig rasen är :)
Oki, är de inte reggade i Staffe klubben? Hitta dem inte där, men de kanske är nya som uppfödare och inte hunnits blivit inlagda där.

Zvintos
0

#55: Nej, de är inte reggade där än. =)

TildaH
0

#44 SötungeKyss

Har kollat lite på rasen då det är en korthårig hund, men jag skulle aldrig våga med tanke på alla hudsjukdomar o allergier som förekommer i rasen, tråkigt på en så "frän" hund.

--------------

PsychoTroll
0

#56 Ah okej :) Du får uppdatera oss med bilder sen på sötnöten när ni fått hem honom :D

Zvintos
0

#57: Ja, tyvärr finns det ju lite sådana problem hos rasen.

#58: Oja, bilder lär komma till tusen. Oskyldig

[iurochskur]
0

Pissdag med pissväder. Sorry, men jag är så missnöjd med det mesta idag. Tur man har alla söta bebisar och hamstrar att glädjas över.

Sigriiid
0

Jag står seriöst inte ut snart! Flyttar iväg en stund, en vecka eller två.

Jag bor i en etta alltså så sover, sitter jag vid datorn, ser på tv och allt som man inte gör i köket gör jag i "rummet. I rummet finns även alla hamsterkar.

Just nu finns det 11 robbebebisar här. Den ena kullen, 6 st, skriker hela ¤&#¤/% tiden! Jag blir helt galen! Vaknade hur många gånger som helst i natt av detta gnällande/pipande. Har suttit hemma hela dagen idag och de små kräken bråkar om bästa platsen hos mamma o då mamma hamster inte står ut med dem längre så vrålar de efter henne.

Jag blir galen! Sticker nog till IKEA om en stund o försöker gömma mig i deras sängavdelning för en lugn natts sömn Tungan ute Haha… hade varit skönt… hrm.. tåls nog o funderas på!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

UlrikaD
0

#61 Prova och sova 2m från en valphage med illerbebisar säger jag. Byter mot robbar vilken dag som helst.Flört

Fast kanske inte nu när de är så stora så de inte skriker längre förstås.

[iurochskur]
0

#61 vet precis vad du går igenom…dom piper hemskt högt mot mina vintervita bebisar. Jag hör dom ända in till vardagsrummet.

Sigriiid
0

#62 Vilken söt liten bebis!! Mäh… illrar e väl så pass stora att man får på dem varsinn munkorg?Flört

#63 Och du har två, jag har elva! Tänk vad det låter då alla skriker samtidigt! Vilket de iofs inte gör så ofta… men de e de sex ungarna i Ankis kull som låter nått så in i norden, o de skriker typ hela tiden…

Får inte tag på min rackarns pojkvän så det blir nog inget IKEA idag… får leta rätt på ett par öronproppar…

Hur så små djur kan låta så enormt högt begriper jag mig inte på!

// Emmily

[iurochskur]
0

#64 Jag blev faktiskt förvånad över hur högt dom låter.

Sigriiid
0

Ja, det är inte klokt! De låter bra mycket högra än guldisbebisar som e så många gånger större!

Guldisbebbarna låter mer som gnällande dörrar medan de här låter som galet upprörda småfårglar lr ngt :P

// Emmily

UlrikaD
0

Hittade precis en annons på blocket om två guldhamstrar som bor i samma Bur och har bott tillsammans hela livet.

PsychoTroll
0

#67 Såg den annonsen med nyss. Men klart de kan gå, men man får hoppas de inte flyttar till någon som inte är så kunnig, om de skulle råka börja bråka eller så.

Dromprinsen
0

SOMMARLOV!!<3

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Tinwe
0

Smäller in en bild på Baloo! Sommarlov får jag imorgon! :)

/Matilda

[Sniff]
0

Sommarlov i morgon! :D

Och jag kommer inte träffa killen jag är kär i nu, troligtvis, på några månader… Om jag vågar i morgon ska jag säga att jag gillar honom. Är jättenervös! :/ (A) Ska jag eller ska jag inte göra det?!

Sigriiid
0

Jag fick också sommarlov idag! :) Så nu e jag ledig i tre veckor, sedan jobb o flytt.

#71 Det tycker jag att du ska! Så får ni kanske en jättebra sommar ihop! :) Han kanske tycker likadant för dig som du tycker för honom :) Man ska våga lite! Jag tror på dig! Kram kram

// Emmily

Imasy
0

Själv kommer jag vara ledig i ett år…. ;)

Fast kan man verkligen säga att man är ledig ledig när man är hemma med små barn? Nääe, man är inte det va? :p

PsychoTroll
0

Stackars mina kusiner som ska ha skolavslutning idag, regnet öser verkligen ner. Likaså mina bästa vänner i Jkpg som tar studenten. Men en student i regn går de med, för då är de ingen som är vacker när allt smink rinner och håret blir förstört :P Jag hade med regn förra året på studenten, men ja hade de as kul ändå :D

[Tovab]
0

jag har bytt hårfärg! Skrattande (igen..Oskyldig) lite ego kanske, men lilla Ecuador är med på bilden :)

[Tovab]
0

själv är man lite deppig, tur man ha hamstrarnaKyss så känner man sig lite älskad iaf <3

Lilla Kribati på bilden <3

[Sniff]
0

#72 Jag ska försöka ialla fall… Vi får se hur det går;)

#75 Oooh! :D Snyggt;)

Tinwe
0

#75 jättesnyggt hår ju!! :D

/Matilda

[Tovab]
0

#77 tack så mkt :D

#78 tack :D inte alla som tyckte om det, men jag älskar det :D funderar även på att ha lite turkost på överhåret..(A)

TildaH
0

#75 Jag skrev nog aldrig i andra tråden att håret var riktigt cooltCool, fick bara en liiiten chock när jag scrollade neråt i tråden, hihiSkrattande

--------------

[Sniff]
0

Det sket sig:/ Jag var såå nära att säga det, men jag vågade inte! De skulle åt ett annat håll, jag sa vänta, sen babblade jag på om jag skulle säga det eller inte. Sen gick de. Det var pinsamt… Och nu kommer jag inte se honom på hela sommaren. Jag vill säga det! Jag är så besviken på mig själv nu!

Zvintos
0

Lillvovven följde med oss en dag tidigare än tänkt.
Just nu ligger han bredvid mig i soffan och försöker sova. Kyss

Här är en bild jag tog idag, när han stod och spanade in något program på TV.

[Sniff]
0

#82 Grattis! :D

Zvintos
0

#83: Tack! Skrattande
Känns så mysigt, även om vi vet att det kommer bli en hel del jobb. Tungan ute

Sigriiid
0

Åh vad kul med en vovvsing! Jättesöt liten kille!

// Emmily

Annisch
0

Äntligen SOMMARLOV :D

#82 Grattis till vovven, himla söt! :)

Zvintos
0

#85: Nog är det roligt alltid! ^^
Han har skött sig riktigt bra idag, bara en liten olycka.

#86: Tackar. =)

TildaH
0

#82 Naw, skinnet är alldeles för stortKyss

--------------

Zvintos
0

#88: Hehe, bara några storlekar kanske. Oskyldig

TildaH
0

Nu ska jag surfa runt på staff sidor, inte alls p.g. av en viss valp, hade ändå planerat det, host hostOskyldig

--------------

Zvintos
0

#90: Hehe, staffar är svåra att motstå. Flört
Tro mig. Oskyldig

Sambons syskon är redan döförälskade i honom och de har inte träffat honom ännu. Tungan ute

Superstars
0

#76 Jag skulle inte klara av att vara utan mina hamstrar. Då skulle jag hamna på akuten…hahahaha

Dubbel-Knute blev pappa igen igår! Ägaren till honan är mycket lycklig över att Adalea fåt bebbar med Knut! Skall vara roligt att se bilder på dem sedan.Skrattande

Dodat
0

Jag ar i Turkiet nu, imorgon far jag traffa mina hamstrar igen :)

#20 Exakt sa hande med min katt, han var kastrerad, och varje sommar var han ivag. han var borta i 2 manader en gang. Men en av gangertna kom han inte tillbaka :(

// Dodat :)

Mexxie
0

NinniH, grattis till valpen!

Jag tittade på valpar igår och bestämde mig för en hane som vi hämtar den 21:a!
Det blir ytterst svårt att vänta, man vill liksom ha den på stört men det gäller att ha is i magen ;)

[iurochskur]
0

Grattis alla som ska ha valp! Underbar tid väntar er med en massa Bur och goa stunder.

Mexxie
0

#95 Tack så mycket!

"Underbar tid väntar er med en massa bur"????

Förresten, vilka fler än NinniH o jag ska skaffa en valp?

[iurochskur]
0

#96 Bus skulle det vara…haha.

Mexxie
0

#97 hahahah jag försökte där att gissa vad du skrivit fel..

"Underbar tid väntar er med en massa mur…näe….

"Underbar tid väntar er med en massa mus" …mja…

"Underbar tid väntar er med en massa bar" …eheheh…

[iurochskur]
0

#98 Yes, bus skulle det vara.

Zvintos
0

Mexxie: Tackar. ^^
Han är en handfull just nu, men ändå inte alltför "svår".
Han är bara överallt och ingenstanns på en och samma gång. Tungan ute
Just nu ligger han dock i mitt knä och sover. Kyss

Förstår att det känns som en evighet innan ni hämtar tillparveln.
Vad blir det för ras?

Mexxie
0

#100 En blandis denna gång, yorkshireterrier och papillon så denna blir väl ett par centimeter mindre än er kan jag tänka migCool

Japp, en evighet var ordet. 8 dagar är faktiskt en ganska lång tid när man bara väntar och väntar.

Har ni haft hund förut? Jag hade en liten strävhårig tax inann,men den dog den 18e Maj.

Ser verkligen fram emot att uppfostra den som jag vill ha den, den kommer bli min egen så jag får göra vad jag vill med denFlört

Zvintos
0

#101: Hehe ja, då lär din bli mindre än våran. Tungan ute

Japp, vi har haft rottweiler tidigare, plus att sambon är uppvuxen med hundar.

Mexxie
0

#102 Jaha… ja rottweilers är ju sköna hundar!
Kräver en stabil hand, men när de har det så kan de bli riktigt gosiga och snälla. Skulle gärna ha en själv, om det inte var så att den kräver så mycket Förvånad

Köper man rottis/amstaff what ever så får man ju mer hund för pengarna, men det är ju himla praktiskt nu vid midsommar när man kan ta sin valp och stoppa den i en picknickkorg när den inte orkar gå merCool

BMEXX
0

Jag vill också ha hund :'(

// Pabblo

Zvintos
0

#103: Nog är det härliga hundar allt. ^^
Mer hund för pengarna rent storleksmässigt - oja.
Men som sagt så är det ju smidigare med liten hund, speciellt om man bor på 3:e våningen medans den är valp.
Då är det inte särskilt kul att gå med en tung valp. Tungan ute

Annisch
0

Nååw prata inte sådär.. blir ju hur sugen som helst på en till liten vovve.. :')

Mexxie
0

#105 Ja, jag bor bara på andra våningen turligt nogCool

UlrikaD
0

Återigen annons på Blocket om två guldhamstrar som bor i samma Bur och säljes tillsammans.

"De brukar inte bråka"

[Sniff]
0

#108 Brukar?! Så de bråkar ibland? :/

Mexxie
0

#108 hahaha de brukar inte? måste betyda att de gjort de någon gång.

läskigt, vad folk är okunniga. hur kan man bara skaffa ett djur utan att inte ens veta att det ska bo ensamt?

BMEXX
0

#110 för att de litar på att det djuraffärerna säger är sant.

// Pabblo

Zvintos
0

Lillfisen ute i gräset

Mimmz
0

Jag köpte ju min hamster idag, och personalen i djuraffären kunde inte direkt någonting där heller…

Min pappa frågade ju massor, som jag redan visste svaret på.
Som ifall hjulet man får med var bra och stor nog.
Hon sa att det skulle funka ett bra tag.
Men alla vet ju att till Guldhamstrar ska man ju byta Hjul direkt i princip.

… Hon sa alltså att man kunde strunta i det och bara köra på det hjulet man får med, som är för litet egetligen.

UlrikaD
0

#113 Första regeln som djurägare: Lita aldrig på djuraffärer.

En guldhamster bör ha ett Hjul på minst 20cm i diameter. Är det en bebis bör den dock inte ha Hjul alls på ett tag.

Mimmz
0

#114 Jag vet, därför köpte jag ett större ändå, eftersom jag vet bättre än så, dessutom läser man ju på innan man skaffar hamster.
Och jag har haft hamster förut.

Tungan ute

Annisch
0

Köpt en 'ny' Bur idag.. ;)

Är fortfarande himla sur för att vi inte har nån kamera(den har av någon anl. lagt av), ingenting att fota bäbisarna med! :( Mobilkameror är ju inte så bra direkt.. Men till jul hoppas jag kunna köpa en enklare systemkamera, eller en riktigt bra digital.

Tacksam för tips på bra kameror! :)

BMEXX
0

ska leka med eld idag.. önska mig lycka tilll :S

// Pabblo

Dodat
0

Jag har Casio EX-H10.

Superbra till att fota hamstrar med. Kostade 3000 när jag köpte, nu 2000. Går på TV-reklam just nu, så du har kanske sett den :)

Zvintos
0

#116: Det beror väl kanske lite på vad du är ute efter för sorts kamera.
Både kompaktkamera och systemkamera har ju sina fördelar och nackdelar.
Vill du ha en kamera du lätt kan ta med dig överallt och där det blir en "engångskostnad", så är det en kompaktkamera du ska ha.
Nackdelen med dessa anser jag vara att de inte tar bilden direkt man trycker på knappen, utan har en liten fördröjning.
En systemkamera har fördelen att den tar bilden på en gång.
Nackdelen är ju att den inte är lika lätt att ta med sig överallt, då den är lite större.
Samt att det ofta inte bara är själva kameran och ett objektiv som kostar.
Utan sen kanske man kommer på att man behöver ha ett till objektiv för ett annat ändamål osv.
Dock anser jag det vara både fördel och nackdel.
En systemkamera blir ju helt klart dyrare.

Själv har jag en Nikon D40, dvs en systemkamera.
Jag har 2 objektiv, ett stativ, väska och blixtdiffusorer.
Jag har minst 1 till objektiv som jag planerar att köpa sen, vilket kostar ca 4000kr.

TildaH
0

Suck, datorn tycker inte om migRynkar på näsan Eller rättare sagt modemet verkar det som.

Är lite allmänt knepigt, har snart 1v haft problem att öppna sidor, eller de öppnar sig men det är fördröjning, man kan inte klicka vidare direkt som tidigare., tex på Hif, jag kan inte klicka på första olästa direkt, utan måste sitta o vänta kanske 5sek, sedan går det. Samma sak med scrollen, händer inget först men sedan hoppar han iväg långt i stället!

Ringde till telia, började med att göra "egen vården" o då tror jag att jag hittade boven! Har inte kopplat ihop de tidigare men nu var de så uppenbart, när vi stänger datorn för natten händer inget, men när jag slår av modemet manuellt, då jäklar får den frispel, vägrar ansluta till internet minst 2timmar, sedan fungerar allt som vanligt igen..? Hmm…??

Så jag pratade med en tjej på telia som garanterade att modemet var boven, själv är jag väl inte helt säker att de är den enda inblandade, men eftersom det ändå är knepigt så nappade jag på deras erbjudande om ett smart modem som de hette. Enda modemet på marknaden som hade åsk garanti, går det sönder så får jag direkt ett nytt från telia. De kan även koppla upp sig online mot mitt modem, o då enklare hjälpa till vid ev. fel. Så det fick bli ett sådant. Kvarstår problemet med segt internet så vet jag inte var jag ska börja leta, suck suck.

--------------

Mexxie
0

#112 Neeej, vilken goding!Kyss

Jag vill osså ha Förvånad

Nusse123
0

Nu har jag ääääntligen fått mitt internet tillbaks :D Har varit utan i säkert 2 veckor nu och jag har saknat er så!!! Kyss

Fast sen har jag ju insett att det finns ett liv utanför datorn också, vilket är bra xD

Puss på er <3

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Nusse123
0

Sitter här och gråter! Var precis inne på hatadjur.se, något jag läste om här inne på forumet! Stackars djuren!Gråter

Någon hade slagit en hund med baseball-trä så att blodet stänkte och någon annan hade kokat en kanin!!! Sjuka i huvudet är dom, rent ut sagt!

Skrev ett långt inlägg i gästboken om hur dom var sjuka i huvet m.m Oskyldig Om ni vill läsa det, så är mitt "namn": ***!

Förresten glömde jag att säga att jag har köpt en ny dvärghamster…Ellie heter hon :D

Hon är sjukt liten! Skulle ju inte köpa från djuraffär, men det blev så ändå, för jag blev helt kär :P

Mvh Maja

Superstars
0

Den sidan bör polis annmälas….eller anmälas till de som äger servern till siten…

Ni svenskar får polisanmäla sidan…alla ni svenskar hä skall polisanmäla sidan. Bättre desto fler som anmäler sidan till polisen. Det är lika kriminellt som att någon skulle ha en rasist sida med bilder när de skuter judar,färgade mm… Sådana sidor skall polisanmälas…

Nusse123
0

#124 Aaa, och om det inte funkar kan man ju iaf anmäla dom som plågat djur, t.ex kokat en kanin… Det är ju djurplågeri!

Mvh Maja

TildaH
0

Nu har jag shoppat ordentligt, haha.

Var på återvinningen på jakt efter ett nytt skrivbord till datorn + vanligt bord till hamsterburarna. Tyvärr hade de inget.

Men däremot hade de riktigt bra hamstermatskålar, eller egentligen var det vanliga keramikskålar men måtten var perfekta. Den ena är 11,5cm, den andra 10cm, bägge två med lagom hög kant. kollade snabbt på webshop, skulle jag beställa äkta skålar skulle de kosta omkring 80.- + frakt. Dessa kostade 10.-, hihi, nu är jag sååå nöjd. (snåljåp som jag är)

--------------

Superstars
0

#125  Att koka en kanin levande är ju helt sinnesjukt! Den som gjorde det skulle bli fångad. Bunden fast och stoppad fastbunden i ett badkar som man har eld under badkaret så denne får smaka på sin ägen soppa hur det känns att bli kokad lävande. FÖRBANNADE DÅRAR! Vad tusan är det med folk igäntligen. Vissa behöver psykvård!

Nusse123
0

#127 Jag vet! Varför tror folk att det inte gör ont på djuren? Eller vet dom det men gör det ändå? Sinnessjuka som sagt var!

Mvh Maja

Minitassen
0

Min MSN funkar inte ! Gråter

Minitassen
0

denna gjorde jag på träslöjden :)

[Tovab]
0

Jag har hittat min drömponny! Bara måste ha den *slår på övertalnings charmen*

Imasy
0

Frågan är ju om de faktiskt har plågat djur eller bara skriver om det för att provocera?

Skriver jag i denna tråd att jag brukar slå min häst varenda dag, betyder det ju faktiskt inte att jag gör det i verkligheten, utan bara var ute efter att provocera.

Tyvärr finns det dem som är sjuka nog att tycka sådant är roligt att skämta om också :/

Tinwe
0

#132 Ja usch för sånna människor… tror dem kallas "troll" på internet? :/

/Matilda

TildaH
0

#131 Äsch är det ingen travare är det inget att haFlört

--------------

Tinwe
0

Kallblod ska're va!…erhm.. vad fick jag luft ifrån? Oskyldig

/Matilda

TildaH
0

#135 hmm…. Nja… Nja…. Hellre varmblod, men ok, är det en travare så godkänner jag deOskyldig

(kallblods bak på bilden)

--------------

Superstars
0

Har börjat fundera om man skulle sattsa på en LH kull snart! Skulle nämligen vilja ha en son efter honom innan Knut gubben blir för gammal… Knut fyller ju ett år snart. 26 Juni fyller han ett år!Glad

Annisch
0

#118 googlade lite på den, och den verkar ju vara bra. Jag kommer ju fota en-hel-del på hamstrarna, så det är ju ett stort plus! :) Enkel att ta med sig oxå.

#119 Ja alltså ang vad jag är ute efter.. Jag vill ju kunna ta med mig en smidig kamera när man åker någonstans osv, och då passar ju inte systemkamera så bra.. Men det jag främst är ute efter är ju en systemkamera, vill kunna ta fina bilder på djuren (ute&inne) och lixom.. allt i princip. De verkar ju ha så många bra funktioner och intställningar man kan använda.. Som när man fotar hamstrarna, de rör ju sig.. ;)

Jag har ingen som helst koll på dehär med objektiv och sånt.. Får kolla upp det, lära mig hehe.. Men 4000! Huh..

Det bästa vore ju om jag kunde ha en bra och enkel digitalkamera, att ha till vardags lixom. Och sedan en systemkamera.. Men gud, vill inte ens titta på priserna, de är ju asdyra! Behöver ingen värsting sådan, en "vanlig" om man kan säga så. Men jag har iaf börjat spara ^^ xD

Den kameran som du har, har jag tittat på tidigare. Tycker den verkar superbra, vad jag läst ska det vara en bra "nybörjarkamera" också? Är den enkel att förstå och sådär? Men dina hamsterbilder är ju bara såå fina, så jag ska int ens fråga om det blir bra bilder med den..

tack så mkt för svaren! :)

Zvintos
0

#138: Ja, jag tycker den är enkel att förstå.
Dock går den inte att få tag på ny längre, eftersom den utgått.
Däremot finns Nikon D3000 som har ett väldigt smart hjälpsystem, som talar om för en vilka intställningar man bör ha för att få bäst bild just då.

I princip alla systemkameror tar bra bilder.
Det hänger oftast på personen bakom kameran, att denne vet hur kameran fungerar. =)

Tinwe
0

Oh, jag skulle inte tacka nej till en D300 (inte D3000) :D Men dem är så dyra…. xD

/Matilda

Zvintos
0

#140: Ja, nog är dem dyra alltid.
Helt sjukt! Tungan ute

Tinwe
0

#141 Oh ja! Jag har själv en Nikon D40x, med kitobjektivet, ett Tamron 70-300 mm och en blixt, men tyvärr så har mitt intresse svalnat så mycket att jag bara fotar hamstrarna typ.. ;/

/Matilda

Zvintos
0

#142: Jag fotar inte mycket mer än djuren här hemma jag heller.
Förutom när jag har tid och kan ta mig ut.
Men för mig så ökar bara intresset och jag har redan kollat på ett macro som jag tänkt köpa sen när jag tagit mitt körkort. Tungan ute

Tinwe
0

#143 Härligt! Om man endå hade pengar… ;D

/Matilda

Superstars
0

Tänkte visa en ganska söt bild på min lilla igelkott Dubbel-Knut och han vackra date. Fotot togs 22 Maj när Adalea som honan hette parades. Adalea kom till oss för att bli parad! Hon ägs av en annan dam som föder upp guldhamstrar. Adalea kom bara hit för en Date med Knut.Glad

Dodat
0

Om du inte vill ha en systemkamera, så är digitalkameran jag skrev om nästan det bästa alternativet :)

Blir lite irriterad för att jag inte klarar av att fota fiskar med den, men det kanske funkar med någon speciell inställning :)

Men du ska nog inte fota fiskar…

Minitassen
0

Är det bara jag som tycker att Kärlek inte finns? Gråter

Ebba-A
0

#147 Klart den finns :) Du är ju såpass ung, så du har flera år på dig att hitta kärleken. Det är ingen brådska1

Värd på Choklad iFokus

Superstars
0

#147! Var inte lädsen  flicka lilla! Kärleken finns! Det är svårt att hitta den sanna kärleken. Men den finns och den kommer även till dig! Du har bra tid på dig att hitta den! Du är ju så ung så du behöver inte känna dig pressad. Annat är det för oss gammla kärringar vars biologiska klocka har börjat ticka på allvar.

TildaH
0

#149 Äh, din klocka kan få låna ngr år av mig, jag vill ändå inte ha dem, haha.
Får rysningar bara av att se småungar, bebisar är godkända, men när de börjar gå omkring på egen hand, njäää..

--------------

Mexxie
0

Oh nej…. 

Vi skulle egentligen hämta vår valp Hugo på måndag, men uppfödaren hade varit hos vetrinären och den hade sagt att de skulle sära på valpar och mamman för att valparna hade bitit henne i spenarna så hon fått en infektion.

Nu ska vi hämta honom idag istället!!!

Jag är inte förberedd, men tur att man har en mamma som fixar allt :) Cool

Zvintos
0

#151: Hehe, spännande. Tungan ute

Mexxie
0

#152 Japp, ska bli urskoj!
Jag har drömt mardrömmar om att uppfödaren ska ringa och berätta att han är överkörd typ haha men nu är alla mardrömmar borta :)
Blir nog så när man längtat och längat efter en valp i 3 år.

TildaH
0

Ska fara o lägga ett blodspår åt ena tjejen. Funderar hur jag ska lägga..

Kanske 50m-vinkel-60m-vinkel-40m-vinkel-30m-slut

Ja, något sådant blir deGlad Bara jag inte hinner tappar bort mig eller gå i cirklar, haha.

--------------

Superstars
0

#150 och ungarsom är så härliga…

Har inte fått söm på snart 24 timmar! Måste väl ta en sömntablett då fast jag hellst skulle avstå! Man blir så groggy och slak i benen av dem fast man sovit gott och sedan vaknar, så känns benen som kokt spagetti…Obestämd

Sigriiid
0

Mamma ringde nyss! Jag, mamma o mormor ska eventuellt dra iväg på en sista minuten resa! Troligen redan på fredag! Så himla roligt! Håller tummarna!

Pojkvännen blir då hemma-pappa en vecka o har uppdraget o socialisera 11 robbebebisar minst 2x15 minuter per kull/dag. Haha! Blir kul o se hur han reagerar på det!

Jag håller verkligen tummarna för att vi åker! Har haft lov sedan i torsdags o jag sitter bara hemma o ugglar, alla jobbar lr har andra aktiviteter. Så det vore bra kul om vi kom iväg Glad E lite eld o lågor nu! Måste bara hitta mitt pas… har flyttat två gånger på et halvår… ingen aning om vart det finns… panik!

// Emmily

Mimmz
0

Hej! Jag kände att var onödigt att göra en ny tråd, jag har en fråga bara…
Är det okej att ge sin hamster cornflakes, bara 1, och speciel K..?
Eller är det farligt..?

Special K, är det okej att ge?

Ebba-A
0

Gud vad telefonförsäljare är trevliga nu för tiden då ;) Det ringde nån och ville prata med min pappa, och när jag sa att han inte var hemma så sa han som ringde "men då får jag tacka ändå, puss och hej!".

Värd på Choklad iFokus

Mimmz
0

#158 Hahaha, sa han "Puss och hej!" ??? xD Lite sött ändå :P

Bulba
0

#158 haha xD vad gulligt!

Jag ser ut som ett mongo för jag har fått ett myggbett i pannan Skrikandes

Mexxie
0

Nu ska jag och min mamma sticka iväg och hämta vår valp! Ska bli intressant att se vad det blir av denna goding! Hejdå, jag kanske inte kommer logga in på så länge nu.

Mimmz
0

#161 Grattis till valpen! :)

[Sniff]
0

#161 Hur gick det?! :D

Mexxie
0

#162 Tack!

#163 Det har gått suveränt. Hämtade honom som väntat, fast han bara var 7½ vecka.

Mitt lilla krutpaket Hugo! Han har verkligen mycket spring i benen, men har väldigt lätt för att somna bara sådär, haha. Här är en bild på honom under hemresan.

Annisch
0

#161 Åååh va mysigt, du får berätta sen!! :)

Mimmz
0

Åh vad söt han är!! :)

Zvintos
0

#164: Pluttsnutt. Kyss

[iurochskur]
0

Ingen mer än jag som reagerar på att flera uppfödare släpper sina hundar när dom är under 8 veckor??

Grattis i alla fall till era valpar, dom är ursöta.

Annisch
0

nämen ååh en sån sööting mexxie.. :') grattis!

[Tovab]
0

Mja, den ponnyn som jag vill ha är väl egentligen allt annat än en travare :P Ett 3årigt arabiskt fullblods sto är hon :D

Inget fel på travare asså, utan bara den som jag har blivit kär i är ett arabiskt fullblod ^_^

Mexxie
0

#168 Jo jag vet det men det finns en mycket bra förklaring till detta.

De var på vet besiktning igår, och samtidigt var deras mamma där för de hade bitit henne så hårt i spenarna så att det gått hål och det hade blivit en infektion, så vetten hade bett uppfödaren att flytta isär mamma och valpar.

Därför kunde de lika gärna flytta idag.

Jag säger bara det här en gång. Jag har redan sagt den 20049438843 gånger till mina vänner  och jag är trött på att säga det.

Olyxashamstrar
0

#171 Lika gärna? Det handlar om små bebisar för sjutton! Det är mot lagen att sälja valpar som är yngre än 8 veckor. Dom behöver fortfarandra tryggheten från mamman. Även fast jag skulle bli erbjuden att få hem min valp tidigare skulle jag inte äns ta valpen pga oseriös uppfödare.

Mexxie
0

#172 Tja, om det hjälper så mycket att ha de utan mamma så.

Det var vetrinären som sa det, jag såg själv inflammationen.

Du kan diskutera och säga ifrån hur mycket du vill, jag tänker varken lyssna eller lämna tillbaka hunden.

Minitassen
0

Tänker inte lägga mig i ;) Men en sak vill jag säga Skäms : Gjort är Gjort

Olyxashamstrar
0

#173 Men snälla, lämna tillbaka hunden? Det är klart man aldrig gör. Men jag säger bara som det är. Och att det är fel att säga att man "lika gärna kan.."

Mexxie
0

#175 Och det är fel att lägga näsan i blöt ska jag bara säga.

Du tänkte bara tala om det för mig för att vadå, bråka? Visa mig hur dum jag är?

Nä, sånt här bli jag faktiskt riktigt sur över. Tråkigt när andra som inte har något med saken att göra kommer och lägger sig i när det är bättre att man sköter sitt.

Olyxashamstrar
0

#176 Bråka? Snälla lilla du.. Jag menade inte att du skulle ta illa vid, men rätt ska vara rätt eller hur? :)

Sigriiid
0

Hallå tjejer! Ta det lite lugnt nu, inget bråk! Det där får ni ta i PM annars.

JAg ska till Mallorca på lördag med mamma o mormor :) Blir borta en vecka vilket kommer bli så skönt!! Aningen segt att jag missar en hel veckas uppväxt av robbebebisarna… tur att man har en bra pojkvän som sköter dem! :)

// Emmily

Olyxashamstrar
0

#178 Åh! Gud va skönt att komma bort från sveriges dåliga sommar väder. Vart har solen tagit vägen, och inte minst värmen? Skulle också åkt utomlands om det inte vore för våran piraja till hundvalp vi köpte för en månad sen hehe. Hoppas du blir brun och fin nu då!

BMEXX
0

Man kan inte lämna de små odågerna en endaste minut. När jag kom in i sovrummet för att titta till Mrbean så satt han på översta hyllplanet i bokhyllan och undrade hur tusan han skulle komma ner igen.

// Pabblo

[iurochskur]
0

#73 Nej, man är inte ledig med två små barn. Det är full rulle hela tiden när man är mamma ledig. Eloge till dig, vet hur det är även om man njuter av det nya barnet. Blir irriterad på såna folk som säger: Du är ju bara hemma och sköter hem och barn…det är inte tufft alls att göra såna sysslor. Jo, jag tycker det upptar all min lediga tid eftersom när man väl städat klart och utfodrat djur och fixat med rabatter så ska man hämta barn och laga mat m.m.

Kram!

[iurochskur]
0

#130 Men Emmie vad du är gullig! Får tacka så mycket för att du tänkte på mig på träslöjden. Jättefin skylt.

Kram!

Mexxie
0

#177 Vad ville du med ditt inlägg då? Berätta för mig, utan bråk så blir jag glad.

[iurochskur]
0

#183 Det var inte riktat till dig som köpare när jag skrev att det var för tidigt att lämna ut valpen innan 8 veckor. Det är uppfödarens ansvar, inte köparens. Inget att ens fortsätta diskutera tycker jag då du inte handlat fel.

Jag tycker ju att uppfödaren gott kunnat ha valpen hos kullsyskonen tills den var 8 veckor så den fick det den behövde några dagar till. Jag ville absolut inte starta upp något mellan någon här på HIF, så jag ber om ursäkt.

Tycker som Sigriiid att ni kan ta det i PM.

Kram!

Mexxie
0

#184 Jag vet att du menade så, och jag svarade på det utan tjaffs. Men när Olyxashamstrar lägger sig i och plötsligt vill tillrättavisa mig och att allt var mitt fel så blir man ju lite småsur. Det handlar om 3 dagar.

[iurochskur]
0

#185 Att tillrättavisa uppfödaren hade varit rätt, och 3 dagar gör mycket även om man inte tror det. Nu har valpen tur som hamnade hos dig.

Mexxie
0

#186 Jag kanske skulle ha gjort det, men nu är det som det är.

[iurochskur]
0

#187 Japp, och du ska nu njuta av livet som nybliven valp/hundägare. Glad

TildaH
0

Eftersom alla nu är sams så tänker jag inte lägga mig i dessa valpdiskutioner, även om det kliar i fingrarna, haha.

Själv var jag på shopping i förrgår, skulle köpa stl-strö, men det fanns inte så det blev Majzans smådjurströ i stället. Utseendet är som toa-lätt, är tillverkat helt av cellulosa o står på påsen att det är garanterat luktfritt. Me likeGlad

--------------

Tinwe
0

#178 Åhh, Mallorca! Var två år sen jag var där nu, och gud vad jag saknar det! Så himla vackers och skönt det är där! :D Hoppas ni får en underbar "vistelse" eller hur man kallar det! Skrattande

/Matilda

Mexxie
0

Är det inte dags för en nummer 27 nu? Denna har blivit så seeeeeeeeeeeeeeeeeeg….

[iurochskur]
0

200 inlägg först tror jag det var sagt?

Minitassen
0

åååh, jag saknar magnolia :)<3

Mexxie
0

okej 6 kvar då :)

Minitassen
0

jepp nu bara 5

[Sniff]
0

Gissa hur många som är kvar nu då?^^

[iurochskur]
0

#196 Med mitt nu så blir det 3st!

Mimmz
0

Idag ska min lilla Millou till Veterinären och kolla efter skabb och kolla resten av henne också, så hon inte är sjuk.
Hon verkar inte helt frisk, men snälla håll tummarna för min lilla tjej! Hoppas att det inte är nått allvarligt.

(Hon har börjat äta och dricka dåligt nu, tänderna är inte för långa, det har jag kollat själv… undrar varför…) Gråter

southdakota
0

#198 Lycka till hos veterinären, håller tummarna!

[iurochskur]
0

200! Nu kan det göras en ny tycker jag.

Mimmz
0

#199 Tack så mycket! Hoppas att det går bra jag också ^^
Dock rätt orolig med tanke på att hon knappt ätit eller druckigt på ett tag nu. Dessutom är hon hängig och sådär… så vi får se..

Åh, lilltjejen <3

Mexxie
0

1!!!!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer