Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4810 ggr
Mimmz
1

Dricker hon?

Min hamster får vatten i en skål, men jag har inte sett henne dricka en enda gång sedan hon kom hit, som var i lördags… Hon kan ju ha gjort det medan jag sover…

Men hur ska jag göra..? Jag är inte alls säker på att hon dricker, och vad gör jag om hon faktiskt inte gör det…?

agnes_S
0

Hamstrar dricker väldigt lite, så om man inte ser dem dricka kan det vara svårt att avgör aom de har druckit. Här hemma syns det knappt på vattenflaskan om de har druckit även om jag har sett dem dricka. Är man orolig så kan man ge lite gurka för extra vätska, men det är antagligen ingen fara :)

Mimmz
0

#1 Tack! Nu blev jag lite lugnare, det har försvunnit vatten under natten och så, men man vet ju aldrig om hon druckigt för lite eller så…

Men hon har väll antagligen druckigt tillräckligt ändå då ^^
Och gurka får hon i princip varje dag Flört

Olyxashamstrar
0

#0 Jag har nog bara sett 3 utav mina 7 hamstrar dricka, men dom mår jätte bra. Och precis som agnes_s sa lägg in en gurkbit om du är osäker :) Men om du ser att hon har kissat i/om du har en toalätt så har du ju beviset ;)

Mimmz
0

#3 Jag har ingen toalett till henne, min far som la ut pengar för mig tyckte det var onödigt (Trots att han inte kan ett dugg om hamstrar…) Men men, ska införskaffa det så snart jag kan.
Även nya skålar och ett större hjul… han tyckte det som följde med buren räckte… men det är för litet om nån vecka liksom… :/

Men dom behöver inte ha Hjul va..? Ska skaffa Hjul så snart jag kan ändå, men det är inget krav va..? Dom mår bra ändå..?

Olyxashamstrar
0

Okej, jag har en toalätt och guldhamsterhjul till salu billigt. Bor du i stockholm?

Mimmz
0

#5 Ne jag bor i uddevalla ^^ En timma från gbg ungefär… Skulle ju iof funka med posten och så.. men det är ju om man litar på att allting kommer fram som det ska…

Mimmz
0

#5 vore föresten hur bra som helst om vi kunde lösa det på nått sätt, behöver ju både och liksom… hur mycket skulle du sälja för då? Kan skicka pengar via internet överförning, och du skulle kunna skicka via posten ^^

UlrikaD
0

Ge henne en vattenflaska istället för skål. Vatten dunstarn lättare och får lättare smuts i sig om det är i en skål. Hamstern kan även bli blöt vilket inte alltid är så trevligt.

Har du flaska kan du lätt märka ut på flaskan var vattennivån är någonstans. Sen kan du kolla igen efter ett dygn och se hur mycket det sjunkit. Lite dunstar det ju även i flaska men det är lättare att se.

Mimmz
0

#8 Jo jag har en vattenflaska, men hon kanske är för liten för att dricka ur den..? Eller? Det är en ganska stor som man fick med duna buren… vet inte om kulan är för tung än så länge..? Hon är guldhamster dock, så hon borde ju kunna? Eller?

Men jag tog bort den lilla "våningen" man fick med, för hon gömde sig bakom vattenflaskan och jag var rödd att hon skulle fastna eller nått bakom, så den är slängd nu, och efter det har hon blivit mer social och frammåt…

Men då borde jag kanske borra ett hål i buren så vattenflaskna kan sättas fast..?

UlrikaD
0

Hur många ml är det i vattenflaskan? Bebisar brukar lära sig dricka ur flaskan så snart de får en flaska de kan nå upp till, så för liten är hon inte. Om det inte är så att flaskan är en stor och tung kaninflaska förstås.

Mimmz
0

#10 det är 100 ml i flaskan.
Okej, då borde det inte vara några problem, men tror du jag kan borra ett litet hål bara då? För själva röret.. :P

UlrikaD
0

Då är det ju en liten flaska. Om det är en duna Bur så finns det ju hål redan.

Mimmz
0

#12 Nej det finns inga hål på denna då hålet satt i den lilla extra våningen man fick med men som jag har slängt då den mest var ivägen..

UlrikaD
0

Finns ju vattenflaskor man kan hänga inuti buren, från taket om man inte vill borra hål i buren då.

Mimmz
0

Okej, fast kan jag inte bara borra ett litet hål i buren då? Så kan jag sätta fast den på utsidan ändå.. Bara att det blir ett hål för lilla röret bara..? Funkar det..?

UlrikaD
0

Ingen aning, har aldrig borrat i någon duna. De dunor jag har, har alla hål precis ovanför bottendelen, alltså mellan den färgade delen och plastdelen.

Mimmz
0

Jo jag vet, den buren jag hade innan hade det (När jag var MYCKET yngre, jag var runt 7 år tror jag). Den hade ju det, men inte denna.. men det väll bara att göra ett litet hål då?

Mimmz
0

Jo jag vet, den buren jag hade innan hade det (När jag var MYCKET yngre, jag var runt 7 år tror jag). Den hade ju det, men inte denna.. men det väll bara att göra ett litet hål då?

TildaH
0

Akta så att plasten inte spricker, lätt hänt om man borrar

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Mimmz
0

#19 Smart tänkt, det får jag vara noga med!