Bra "startpaket" för vintervita i Göteborg?
Hej, jag tänkte bara höra om någon har koll på några vettiga sk "startpaket" som finns i butiker i Göteborgsområdet. Jag behöver i princip allting som hamstern behöver så att säga. Sedan tidigare har jag ett stoort Hjul (28 cm), vattenflaska och lite leksaker. Vill dock vara beredd på att mina blivande töser (*håller tummarna*) måste säras. Därför vill jag ha med så mycket osm möjligt i paketet.
Jag har tittat på en "Duna-bur" från Savic och en riktig Duna-bur från Ferplast.
Skall försöka hitta bilder så att jag kan länka men det är ju bara burarna då.
Vad behövs egentligen, vad är viktigast att få med? Har ju läst på som en tok men all fakta flyger runt i huvudet nu så om någon vill skriva ihop en liten checklista vore jag fruktansvärt tacksam. =)
Mvh
Matilda
Om du inte ska köpa ii "kit" så är väl det här det viktigaste:
*Bur (såklart) - Om du behöver en extra så går det säkert att hitta en billig begagnad också
*Spån (Vanligt spån eller toa-lätt, de finns något mer också)
*Mat - Vanlig fröblandning med inte så mycket feta fröer fungerar toppen
*Matskålar, du kan ju ta vanliga små skålar också
*Vattenflaska
*Ev springhjul, det du har nu är för stort, vet inte det exakta måttet för dvärgisar :S (?)
*Andra leksaker, ev. sovhus (du kan ta vanlig kartong också) :)
+ KÄÄÄÄRLEK XD
Hahah, men sen ska de ju ha grönsaker o okryddat kött och sånt som du har hemma, som bomaterial ska du INTE ha hamstervadd som de brukar säga på djuraffärer, de kan kvävas och trassla in sig osv. Ta toapapper istället :D Och så kan du ju lägga in toarullar och sånt ;)
Tror det var allt, lycka till med hamstern
Har själv en vintervit som är heelt underbar
Visa bilder sen! :D

De flesta startpaket innehåller saker man inte kan använda. Hamstervadd, för små Hjul osv. Man får nog kolla ifall det inte är billigare att köpa lösa saker istället.
Hornbach säljer billiga burar. Annars är väl Zoo-kompaniet i Gamlestaden de som är billigast av just djuraffärer tror jag.
Annars kan man hitta en del på blocket emellanåt.
Tack för svar!
Egentligen skulle jag inte alls skaffa hamster "redan" men det verkar som om en släkting tänker förbarma sig och faktiskt köpa en liten snutt med Bur till mig. Jag vågar knappt tro att det är sant men var och tingade en supercharmig tös idag så det är ju lite bråttom med Bur och sådant. I den butiken säljer det en "plastbur" från Savic med flaska och Rolly-hjul (14 cm), spån, Sand, och lite mat (säkert vadd och saltsten och bös också) för 599 när man också köper en hamster. Min tanke är at tjag helt enkelt kan gå in och få det nödvändigaste enkelt och smidigt och sedan när jag byggt klart hemmabygget med två våningar (stora planer) så är det dags att hämta hem en bebistös. Jag vill inte ha en köpebur egentligen, det är mest för att ha tösen i så länge när inte den stora buren är färdig. =)
#2 Hur billiga är burarna på Hornbach? Har köpt flaska och Hjul där och de har absolut bra priser. Vilken typ av burar är det?
Hornbach har ett snyggt akvarium på 100x40x40 som bara kostar runt 450-500 kr. Kalasbra! 
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Jag kan nog inte ge dig så mycket råd vad gäller billiga djuraffärer. Men jag har en hel del begagnad inredning i fint skick om intresse finns. Kan skicka med posten. Har en egen tråd där prylarna står uppskrivna.
Mvh Ellenfyrkant