Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 2405 ggr
[Blandiz]
0

En liten Linn har flyttat in =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej =)

Ville bara visa upp min nya tillskott, guldhamster och hon fick namnet Linn =) Kom hem idag. Gud så roligt det känns vill bara hålla på med henne, men låter henne vila lite ett par dagar och småpratar med henne utanför buren. Lite bilder också.

[Blandiz]
0

Och en till bild :D

Royalz
0

Jätte söt :)

Vart har du köpt henne? Tycker hon ser dräktig ut.

[Blandiz]
0

Tack =)

Köpte henne från en djuraffär. Har inte tänkt på det, ska genast kika.

Royalz
0

Okej!

Ta gärna en bild uppifrån så man ser ryggen. Men hon ser helt klart dräktig ut på bild #1.

[Blandiz]
0

Jo hon ser väldigt dräktigt ut. Tog 2 bilder på henne.

[Blandiz]
0

Undra tro hur långt hon gått =O och va ska jag göra med bebbarna då?

BMEXX
0

Oj :O Söt dam men tycker också att hon ser dräktig ut.

// Pabblo

Royalz
0

Hon ser helt klart dräktig ut. Spenarna har börjat synas tydligare också.

Om nu bebisarna överlever så tycker jag du ska gå in och klaga för att du har köpt en dräktig hamster och att dom borde ha bättre koll på sina djur.

Sen tycker jag att du ska försöka sälja så många som möjligt privat och bara lämna dom till djuraffär som sista utväg.

Därför bör man inte köpa djur på djuraffär, speciellt inte honor.

Charlie2006
0

Tycker hon ser dräktig, vad tråkigt då man ville ha hem en hamster och inte flera stycken. Du kan ju fråga djuraffären om dom kan ta imott ungarna sen när dom är 4-5 veckor eller så hittar du hem till dom genom annons/er. Jätte söt är hon ellerfall Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Blandiz]
0

#7 Jo hon är riktigt fin tjej. =)

#8 Hon levererades till affären idag med ett par andra tjejer, då dom skulle få in idag dom hade slut innan. Så åkte dit och hittade denna tjej.
Men ja vet ju ingenting om fadern =O

[Blandiz]
0

#9 Tack så mycket. Alltså mig spelar det ingen roll om ja får flera, kan ju som Royalz sa sälja dom privat. Det ända jag tänker på är om Linn klarar bebisar, hon är ju drygt 8 veckor bara.

TildaH
0

Men ring ändå o säg det åt affären, kanske även de andra honorna är dräktigaFörvånad

Verkligen tråkigt, men hoppas att allt går bra. Du har en jätte söt tjej!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

PsychoTroll
0

Söt tjej och fint namn :P Heter Linn haha! Men lite tråkigt att hon är dräktig, typiskt djuraffärer, eller att de inte har lite mera koll på var de köper in hamstrar ifrån. Hoppas allt går vägen att både mamma o barn överlever.

Nusse123
0

Söt tjeja Kyss Lite synd att djur från djuraffär ofta är dräktiga Obestämd Men det kommer bli sötizar till ungar :P

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Odette
0

jag skulle skälla ut djuraffären efter noter av rena princip skäl, okej om hon inte är född hos dem men det är j*vlar i mig dålig affärsanda om de sätter ut henne i butik sådär direkt efter grossisten levererat.. de borde ju ha sett själva att hon var dräktig å satt henne i en egen, stor, fin Bur "bakom kulisserna" där hon kunde föda i lugn och ro. Jäkla dålig koll :/

Men, får ändå säga grattis till din fina tjej.. hon verkar jätte fin. Håller tummarna för henne att hon klarar förlossningen. ge henne extra mat å Lugn och Ro.

Vi håller tummarna för lilla Linn !

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[Blandiz]
0

Uppdateringe om Linn!

Kollade nyss hur det va med tjejen hon har boat och i boet så såg ja en liten rosa sak men hon är fortfarande tjock så mer borde komma. Hoppas hon klara det min lilla tjej.

Hon måste ju varit högdräktig.

[Sniff]
0

#16 Oj, vilken otur! Hoppas allt går bra med lilltösen<3

[Blandiz]
0

#17 Jag uppdaterar ikväll ska åka och jobba nu. Känner mig lite orolig för att lämna henne men jag måste jobba.

TildaH
0

#18 Är faktiskt bättre att lämna henne, även om det känns oroande. För du ska låta henne föda i lugn o ro, inte vara o kika, det kan stressa henne så att hon slutar föda eller skadar ungarna.

Fast din situation är ju lite speciell då hon är så ung, men annars ska man inte alls störa dem.

Jag håller tummarna!

--------------

Royalz
0

Bra att du lämnar henne ifred. Då hon bara bott hos dig i någon dag och sen får ungar så är hon ju lite extra stressad.

Så låt henne vara och kolla bara en gång per dag om det ligger någon död unge.

agnes_S
0

Himla söt ^^ Håller tummarna för att allt går bra med henne och bebisarna.

Odette
0

Skönt att det är igång iaf,

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[Blandiz]
0

Uppdatering. Hon har skött bebisarna fint blev sammanlagt 4 st 1 död och 3 lever fortfarande =) Hon ser ut att må fint och hoppas att allt går bra.

Tinwe
0

Grattis till tjejen, tråkigt att djuraffären inte ens kollade upp sånt, men skönt att det gick bra! Lycka till nu med de små :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

PsychoTroll
0

#23 Vad skönt att hon klara sig fint och att de inte blev så många ungar :)

91Marran
0

bara för att en djuraffär köper från en grossist så är det inte djuraffärens fel att den är dräktig. för var den dräktig innan så är det ju inte deras fel.  bättre att vara hemma under förlossningen om det händer något och man måste till veterinären akut.

Hoppas att det går bra med ungarna.

Mvh
Mig

Dromprinsen
0

idag när dagbladet kom till mig sa fotografen att hon och hennes granne hade köpt varsin hamster för nått år sen och båda hamstrarna var dräktiga :/ så dom fick typ 100 hamstrar springandes överallt xP

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

BMEXX
0

#26 det är däremot affärens ansvar att inte sälja gravida djur, tänk om denna hade kommit hem till en unge med noll kunskap om hamstrar?

// Pabblo

[Blandiz]
0

Uppdatering igen. Nu har det kommit ytterliggare 2 till så nu är det 5 levande. Nu hoppas ja inte att det kommer flera. Lilla snorpan mår bra.

Men ge mig ett tips om näringsrik mat eller gröt =)

Royalz
0

Oj det var verkligen en utdragen förlossning. Men kanske inte så konsgit när hon var så ung.

Var glad att det bara kom så få ;) Vissa kan få ända upp till 16 bebisar. Det har jag varit med om..

Köp Barnmat och sen kan du göra omelett, ta ett ägg och i med lite mjölk och sen in i micron.

Sen är det bra att ge grönsaker varje dag ihop med det andra. T.ex ärtor, majs, broccoli och pasta. Detta blandar jag ihop så det blir som en sallad eller vad man ska kalla det.

91Marran
0

#28 föräldrarna borde ju se till att barnen köper från en uppfödare som har koll om de inte vill att ungarna köper dräktiga hamstrar.

Mvh
Mig

[Tovab]
0

Ge henne massor,massor med toalätt papper som hon kan boa med :)

Sen är det bra att ge henne lite extra fet mat nu när hon har ungar, Barnmat (för under 6 månader elr vad det står) är jätte bra att ge. Mina ungar älskar barnmaten när Gnutta ska få den, så oftast blir det ingenting kvar..

Men Barnmat, gröt, grönsaker, lite xtra mcyket fröer, hundgodis brukar också uppskattas ^_^

Hoppas det hjälper dig nånting :)

TildaH
0

#32 Med tanke på åldern på ungarna så är det nog ingen fara (de är onkring 6v om de överlevde)

--------------

Englatassens
0

Hur har d gått?