Maj + Mazarin -- Igen!
Oh såna fina föräldrar! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Så vackra! Lycka till! =)
Haha sugen jag blir på fler hamstrar och jag har inte fått hem min kille ännu! Farligt det här! ^^,

Oh, ser ut som det kommer bli snygga ungar

Vilken härlig komb. det ser ut att bli=) Otroligt snygga föräldrar=)
STORT lycka till!

Mazarin ligger i hårdträning här hemma med armhävningar och grejer så han ska vara i fin form för Maj.
Vad roligt! :D Lycka till:)
Jag är ju helt såld på Mazarin alltså! Så fin! 
Maj var ju jättefin med ;o Kan ju inte bli annat än sötisar till bebisar juh! ;D
/Matilda

Tyckte Mazarin såg lite orolig ut här hemma förut så jag tog ett snack med honom för att höra vad som stod på.
Visade sig att han trodde att han skulle ha försörjningsplikt BÅDE för Precious kull härhemma nu SAMT Majs kull samtidigt och han var bekymrad över ifall han skulle behöva ta ett extra kvällsjobb eller nåt.
Lugnade honom med att det är mattar och hussar som tar hand om försörjningsplikten så nu har han återgått till att pumpa muskler framför spegeln igen.
#10 Haha, men Mazarin då! Inte ska han behöva oroa sig för sånt. Dessutom har han ju sonen här hemma som ställer upp och hjälper mamma när barnen blir för stökiga!
// Sofia
Längtar till att se bilder på bebbarna :D
Maj är så otroligt söt, och hon passar verkligen i sitt namn av nån anledning x)

#10 haha. du är ju värsta "kvinnan som talar med hamstrar"
Helt otroligt vad hamstrar känner till om samhällslagar hahaha!

#13 Mina hamstrar känner till allt. Jag tror de läser tidningen innan mig på morgonen faktiskt.
Och med tanke på att guldhamstrar är solitära så är det väl inte så aktuellt att prata med varandra. Då är det bara jag och chillorna kvar att välja på.
Parningen kommer att äga rum v.14 om allt går som planerat. Tänkte i förväg nu höra om det finns något intresse för dessa små nystan? 
(bortsett från mitt egna intresse dvs
)
// Sofia
om de av nån väldigt konstig anledning skulle komma en svart hona skulle jag va intresserad
annars är jag mest intresserad av att se bilder och så.. :)

Jag skulle ju varit intresserad om det inte vore för att jag inte ska ha någon mer hamster
Men jag viiiilll ju
Så snygga föräldrar!
Jaja, jag får väl titta på bildtråden (för du kommer väl göra en bildtråd?!
) och låtsas som om alla ungarna är mina

#16 Finns inte en endaste liten svart hampis på heeeela vägen tillbaka i någon stamtavla där.
#10 haha, du är ju inte heller normal nånstans- å så har du mage att påpeka mina inlägg!? 
Lycka till med bäbisarna, det lär ju bli kanon temperament iaf :P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
jag tror dom flesta här på forumet är lite smått sinnessjuka..
man blir som man umgås… eh.. ja, me våra hamstrar dårå. min hamster är iaf så långt ifrån normal man kan komma. :)
Om allt går som planerat paras Maj och Mazarin på fredag 
// Sofia

#21 vad spännande :D
Så söta :*<3

så söta <3 passar bra ihop på nått sätt :P
Ojoj de va två riktigt coola hamstrar du har!
Det kommer nog att bli lite för söta ungar =)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold

#24 Han har väl ändå inte växt sen sist? Hoppas på små fläckiga sötisar i den här kullen.
Saknar gosegrisen Mazarin här hemma. Inte så att jag inte har andra hampisar att gosa med direkt men det finns liksom ingen som slår hans puss-mage.
Oj oj så snyggelisnygg hon är flicketösen.. nom nom *äta lite på, men bara lite, så ingen märker d*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nämen, vad söt Mazarin var när han gav Maj en puss, haha
Hoppas att det tog och att det blir många söta bebbellibebbar! 
/Matilda

Har ni inte sett reklamen?
"När man är stor måste man vara snäll"
#31 Haha den var bra! Det stämmer allt! :)
/Matilda

Jag är kanske intresserad av en liten sötnos! Happy gick ju bort för ett tag sen. En ny liten tjej vill jag ha, inte helvit men annars är jag öppen för de flesta färgkominationer!
Vägde in Maj nu, 213g. Var tvungen att väga Mazarin för skojs skull. 264g! Två stora, underbara föräldrar!
// Sofia
Sött med den där lilla pussen! De två är verkligen söta.

#34 Tjockisen hade ju gått upp….
Fast han är ju inte tjock heller, det är ju det. Han är massiv och kompakt. Undrar om hans mamma vänstrade med ett marsvin?
#34 du får nog göra en släktforskning på honom tror jag. Bra att vara beredd om det nu skulle dyka upp ett marsvin i kullen. (maj kollar ängsligt på mig)
// Sofia

#37 Tekniskt sätt skulle det nog vara mer logiskt om hon vänstrat med en chilla förstås….
Hoppas nu att Mazarin inte förstått att man parar sig enbart för att få bebisar. Då kanske han "höll på sig" så han får komma och hälsa på igen och göra ett nytt försök.
Jag viskade i hans öra innan han åkte att han skulle tänka fläckigt iallafall!!
#38 haha, nejdå.. Tror nog att Mazarin är lite småkär i Maj, så romantisk som han var med kyssar och kli på ryggen och sånt ;)
// Sofia
Ingen brunst på Maj idag 
// Sofia

Attans säger Mazarin här hemma. Han hade gärna velat ha en date till.
Jag däremot hoppas verkligen på bebisar! Jag vill ha en liten mini-Maj.

Oj oj oj.. Kommer bli omåttligt populära bebisar! Jag MÅSTE blunda när de kommer!!

#36 HAHA vänstrade med ett marsvin..!
åh, ett litet Mini marsvin hade inte suttit fel! Spännande spännande.. tiden går sååå sakta när man går i väntans tider 
_
#44 måste faktiskt säga att dessa 8 dagar, som gått sedan parningen, har gått fruktansvärt fort av nån konstig anledning :P Men riktigt spännande ska det bli!
// Sofia

#45 Förhoppningsvis får hon bebisar ungefär samtidigt som min iller-tjej får kull härhemma.
Tur för dig, då hinner jag inte komma och sniffa på dem så ofta.
#46 Ja just det! Börjar hon bli tjock där hemma nu då? Jag såg ju ingenting när hon hängde runt halsen på mig förra veckan 
// Sofia

Skulle kunna kapa din tråd och lägga in en magbild, men nöjer mig med att säga att hon gått upp 400g och idag passerade 1.5kg strecket.
(Ändrat inlägget då jag missuppfatta!)
#49 hihi, det är en iller :P
// Sofia
#50 naw,,, tänkt om det hade Varit en guldis *cute*
_

Slänger in en bild i klotterplanket så folk förstår vad jag pratade om.

#54 Hon tänker väl…en till dig…och en till mig…så vi blir nöjda och glada och hon slipper mata så många.
Äsch, hon har en hel vecka på sig att lägga på sig mer.
#56 Ja, med tanke på att hon såg ut som en boll dagen hon skulle föda förra gången så
Men jag ser nästan hellre att det blir färre och att alla klarar sig denna gång. Så tråkigt när hälften försvinner..
// Sofia

#57 Håller med fullständigt!
men gu va gulligt, proppa i sig mattes byxor bara *lol* en del honor ser man ju nästan ingenting på förrän nån dag innan nedkomsten å då säger det bara POFF så är hon som en ballong ..! Väldigt fascinerande, förstår inte hur det går ihop riktigt 
_
Maj ligger nu på 233g. Hon har gått upp 20 gram hittills :P
// Sofia
Hoppas allt går bra nu! :D

åå så spännande! :D ska bli vädligt spännande att följa kullen! :)
//Anja
Ååh nog borde det vara lite bebisar i den där magen :)
Hoho, börjar hon bli riktigt rund nu? ;D
Det kan man säga :)
// Sofia
Åh hej och hå! Här blir det troligen ett större gäng bebisar alltså! =)
HUr många blev det förra gången?
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Ojoj vilken tjöckis :D:D Sötmamma! (snart iaf) xD 
/Matilda
#69 Förra gången blev det 12 st, fast det var bara 5 som överlevde.. De andra dog av vattenmage :(
// Sofia

Supersöt-gosiga tjejen!!
Hoppas det går bättre den här gången. Mazarin vill hälsa med puss på nosen också säger han!
Tjockis-maj väger nu 348g :P
// Sofia

#73 Men du skojar?! Är det ens en möjlig vikt på en hamster?
Jag väntar med spänning på resultatet. Mazarin har köpt cigarrer, jag har köpt choklad och champagne! Nåja, kanske inte champagne, men jag köpte Fanta iallafall.
Ojj! Det var mycket!! :O Kommer nog jättemånga bebbar då ju :O hahaha :D
/Matilda
usch, nu är det nästan för spännande här :S
_
ÖÖH. Jag menar ju självklart 248g! Hahaha
// Sofia
Spännande spännande. ^^

#77 Tack för det, började faktiskt bli lite rädd där.
Haha, hade jag också blivit! Hon är stor nog som det är :P
// Sofia

Åååååh, när kommer dom egentligen? Jag väntar med spänning på en liten flickbebis ju! Det är ju alldeles tomt utan min fina Happy 
De kommer i morgon? :) spännande!
// Sofia
löördag its a happy day lööörda it will go your way, lööörda vi håller tummarna här, lööörda så det kommer bäbisar där *la lala lala lala*
_

#83 haha, du är ju för härlig Odette xD
_
Väntar med spänning här hemma! Hon är så stor!
// Sofia
Ooh, du får hålla oss uppdaterade! :D
Knäpper en energidryck så jag orkar hålla mig vaken tills ungarna kommer.
// Sofia
#88 Hihi :3
Men nu måste dom väl ha kommit? :D
Jo de har kommit :) Finns en ny tråd här: [Maj's bebisar!
// Sofia
#90 ska jag låsa denna tråden då? :)
/Matilda
Kan du göra :)
// Sofia