Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 5412 ggr
Ebba-A
0

KLOTTERPLANKET 21

Ännu en prattråd, den gamla kan läsas här. :)

Värd på Choklad iFokus

Tinwe
0

Härligt! Skriver in mig diiiirekt :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Sniff]
0

Gääsp… (A) Någon som är inne…? (A)

Minitassen
0

hej,p

[Sniff]
0

Hej^^ :P

Royalz
0

Nu har jag precis badad min hund :)

Borde städa alla petboxarna, men det orkar jag inte :p

[NinniVivvi]
0

Jag har så himla tråkigt! Ingen av mina kompisar loggar in på MSN!Rynkar på näsan

Superstars
0

Jag har varit fasligt trött idag! Knappt så man orkade på en morgonjoggning! Benen kändes som ett ton.Dessutom var det motvind vilket gjorde saken ännu värre! Fortfarande slut och trött…Håller på att byta spån åt hamstrarna nu som bäst…

BMEXX
0

Har också tråkigt och är jätte seg :(

Få titta lite på fjollserie och hälsa "råttorna" godmorgon sedan.

// Pabblo

Minitassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hah :)

Nusse123
0

Skriver in mig diiirekt! :D

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Tinwe
0

Hihi, hittade en söt bild på Junior i datorn :D Min pojkväns familjs gamla kisse på typ 7-8 år ^^

/Matilda

[Sniff]
0

#11 Så fin! :D

[NinniVivvi]
0

#11 Så fin! :3

Ebba-A
0

Älskar mina sk (eller snarare fd, eftersom vi inte träffats eller pratat i skolan eller nått på över tre veckor) vänner just nu. Eller inte. Dom bad mig att inte komma till skolan imorgon, bara för att vi har nått gruppföredrag och jag inte var där förra veckan. Därför tror dom att dom kommer få sämre betyg om jag är med, eftersom dom tror att jag kommer misslyckas.

Funderar på att gå dit bara för att visa dom att jag inte tänker ta skit från några små fjortisj*vlar. Gah. blir så irriterad, idioter.

Värd på Choklad iFokus

BMEXX
0

#14 va?? :O men gå dit för ***. De ska inte säga när du ska vara där och inte. Gör det bara för att jävlas;)

// Pabblo

Nusse123
0

#14 Men så kan dom inte göra! :O

Jag håller med #15, gå dit vettja ;)

Mvh Maja

Tinwe
0

#14 Gå dit! Finns inget värre än "kompisar" som inte tror på en… >.<

#12 & #13 Tack :D

/Matilda

Cindy S
0

Hur gör man stora bilder direkt i inlägget?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zvintos
0

#18: Ett enkelt sätt är att skaffa sig iFokus plus.
Då finns en ruta nedanför inlägget som man kryssar i och sen är det klart. =)

Sen finns det ju lite andra sätt att göra det på, men som är lite "krångligare".

Cindy S
0

Då lägger jag nog bara upp. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Nusse123
0

Jag har märkt att vi här på sajten är mest nattaktiva xD För varje morgon jag vaknar upp har jättemånga varit uppe under natten ^^

Haha, ja, jag är supertrött, och supertrött = dååålig humor och luddiga inlägg xD

Natti natti, här ska det sovas :P

Mvh Maja

Tinwe
0

#21 Natti :P
Jag är uppe ganska länge ikväll iallafall, har "sovmorgon" till kvart över tolv imorgon. :)

/Matilda

Kalashnivik
0

#21 Här ska minsann inte sovas ;) Nu ska jag städa alla hamsterburar och dammsuga i hamsterrummet! Sen ska jag titta på Desperate Housewives… Detta kommer ta hela natten :D

Tinwe
0

#23 Aww :D Jag har precis kommit hem till min kille :) Var nyss hemma och hade mina sötnosar ute + gav mat och vatten till dem :D Saknar dem redan

/Matilda

Superstars
0

#24 hahaha! Ta killen din med dig hem vet jag! Annars  kanske blir sotis  om du åker hem för att kela med hamstrarna hela veckan.FlörtSkrattande

Superstars
0

#24 som min vän i Stockholm brukar skoja och säga när vi video chattar och jag gosar och pussar en hamster…som ex Zvullo! Då brukar han säga…. Nu blir jag svartsjuk….det borde vara jag som du kelar och pussas med och ingen hamster… Gissa om jag fick mig ett gott skratt då! Skrattande

Dromprinsen
0

Lite ont i halsen… :( skippade dom 2 första lektionerna och tog ut bejla (hamster) så hon fick motionera ist, men ska dit efter lunch *jobbiga skola!* men jag är faktiskt lite glad (och förvånad) för jag vick MVG på min svenska dikt och VG på en novell som jag skrev på typ 2 minuter xD

efter skolan tänkte jag gå ner till körskolan och plugga till moppekörkortet :)

Bilden är på min älskade lilla hund Greta som jag precis ska ut och gå med :)

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Tinwe
0

Jag sitter i skolan nu, segt som tusan. Har Engelska Nationella idag, muntligt. Segt som tusan.. :P

/Matilda

[MissDiss]
0

Jag har ont i huvudet, har gjort engelska nationella (hörförståelse) som gick åt skogen troligtvis och nu är jag UTTRÅKAD!! :(

Tinwe
0

#29 Jobbigt :( Jag ska snart börja mitt prov.. lektionen börjar kvar över tolv… usch.. ;(

/Matilda

[MissDiss]
0

#30 Drygt "/

Tinwe
0

#31 Oh ja.. sen ska jag även ha Engelska Nationella Skriftliga.. Fast det är inte förens den 29e :D

/Matilda

[MissDiss]
0

#32 Det har jag redan gjort, jag har matten kvar. Men de lär jag inte göra ..

Dromprinsen
0

stackarns er! :O

nu är jag i skolan och har hur tråkigt som helst! mina kompisar har inte samma lektion som mej :(( haha :P jag ska skriva nån Jä*la uppsats om hur en människa blir till ^^ och orden som man måste ha med tänker jag inte nämna HAHAOskyldig

//Anja

BMEXX
0

#34 haha jag kan ta den uppsatsen så kan du få skriva min uppsats om en hur en dement gubbe med stroke ska få sina tänder skötta;P

// Pabblo

Dromprinsen
0

#35 haha WTF? xD

//Anja

BMEXX
0

#36 säger desamma vete tusan vad jag ska skriva :S Sista jag ska göra i kursen tandvård iaf.

// Pabblo

Tinwe
0

#33 Okej, var det svårt? Alltså.. just det skriftliga känns jättejobbigt, man ska skriva om CV och sånt >.< Orkar inte gör det ! :(

/Matilda

Zvintos
0

Fick bekräftelse på att kaninburen äntligen kommit. ^^
Nu ska jag bara vänta på att klockan blir 17 så jag kan hämta ut den. =)

[Sniff]
0

Är hemma från skolan idag:/ Är förkyld:/

Tinwe
0

#40 aww.. :( krya på dig!

/Matilda

Tinwe
0

Usch, nyss kommit på att jag hellre vill ha hund än körkort.
Alla tycker jag sa ta körkort. Men jag bor i stan. Tar hellre bussen och "räddar" lite av miljön. haha.. Mitt enda motiv.. lol.
Alla tycker redan att jag är knäpp, varför inte bli mer knäpp då? ._.

/Matilda

[MissDiss]
0

Kul, blöder näsblod,  varför skulle jag springa in i skåpet? Eller frågan är väl varför det skulle vara öppet?

Tinwe
0

#43 Usch vad ont! :O:O jag har haft nåsblod en gång i hela mitt liv, och det minns jag inte ens mycket av.. haha… O.o

Btw, nu har lilla Mai vart i farten i photoshop igen… höhö. Lite namn o så jag funderar på till min uppfödning.. hihi.. :D Mina favoriter är; Cherry's, Replay's, Firefly's och Dragonfly's.. Om det nu inte redan finns uppfödningar som heter som demma. Obestämd haha det vore lite illa Tungan ute

/Matilda

Minitassen
0

#44 alla är upptagna!

TildaH
0

Jag har enkelt att välja namn på min uppfödning: **Svallisen's
**Det är vårat kennelnamn på hundar så självfallet ska jag ha samma på hamster, om jag skulle ska rega namn förstås, har ju dåligt med avelsmaterial just nu, hihi.

Jag har förresten ångest, insåg idag vilket datum det är! 19/4… Min lilla unge (häst) fyllde 4år den 13/4 och jag glömde helt bort henneSkäms Idag fyller ena hunden år, visst hon fick en franska bit i morse men inte var det för att jag kom ihåg hennes dagSkäms Nåja, andra hästen fyller år den 20:e så han ska jag väl banne mig komma ihågOskyldig Jisses vilket super minne jag har, nå jag får väl skylla på Caine, letade efter honom den 13:e, så då hade jag inte så mkt annat i huvudet.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Dodat
0

Tyckte att cherry lät bäst, det låter som gulliga hamstrar som föds upp där :)

// Dodat :)

Nusse123
0

Nej, nej Mai! Silverkoogens ska det va, personligt och bra :P

Mvh Maja

[MissDiss]
0

Jag har också börjat grubbla på namnen, vill ha ett bättre än det jag har nu :(

Royalz
0

Fast jag personligen tycker det ser konstigt ut med två "o" Ser bättre ut med bara ett "o", alltså Silverskogens :)

Men det är ju vad jag tycker.

Nusse123
0

#50 aha, aa, kanske det :)  Men det är ju för hon heter Skoog i efternamn som det blir oo ^^

Hehe, har precis haft Zamir uppe, han sprang runt på skrivbordet och in bakom datorn…Det hade varit okej om det inte vore för att han bet på sladdarna xD

Mvh Maja

Tinwe
0

#44 näe? O.o

#47 Okej :D
#50 Ja, men det är ju just för att jag heter Skoog i efternamn. :)

Men mina favoriter är nu Cherry's, Replay's, Firefly's och Dragonfly's :)

/Matilda

Minitassen
0

Skoja bara Tinwe ! xD

Dromprinsen
0

jag heter Drömprinsens hamsteruppfödning.. eller jag ska typ starta en som heter det :)) men vad tycker ni om det namnet? :)

(min älskade hamster dom dog i en olycka i januari hette Drömprinsen så det är till minne av honom jag vill heta så)

jag tyckte att replay var ett jätte fint namn till din uppfödning Mai! :DD

//Anja

Minitassen
0

#54 Drömprinsens hamsteruppfödning är superfint! Skrattande

GAHHH!! måste sticka nu till fotbollsträningen får ej komma sent!!!

Dromprinsen
0

#55 vad kul att du tycker det !Skrattande

//Anja

Zvintos
0

Jag gillar mer personliga uppfödarnamn, såsom ex Drömprinsens.
Min heter Zvintos, efter min allra första dvärgvädur som hette just Zvinto.
Det var han som fick mig att börja föda upp dvärgvädurar.
Så det blev naturligt att jag använde samma till hamsteruppfödningen.

Nusse123
0

Jag hotade hamstrarna att om dom inte åt upp den gamla färskmaten skulle dom inte få ny…Men nu fick dom ny iaf, eftesom jag precis har kokat pasta (och kunde inte låta dom bli utan ju xD) :P

Hehe ^^

Snart ska jag på träning, Jippie! Känner mig riktigt taggad faktiskt xP

Mvh Maja

[Sniff]
0

När jag startar uppfödning ska den heta Ziggsons. Tha Ziggsons hamsteruppfödning låter inte så tokigt, tycker jag^^

Zvintos
0

Yey, idag kom kaninburen.
Väldigt nöjd med både leverans och pris! ^^
Beställde i torsdags och fick brev om att paketet kommit idag.
Nu är buren uthämtad och i ordningställd.
Så nu har jag bara kvar att köpa matta på IKEA, eller snarare sagt 3 små mattor, samt en toalåda och matskål.
Vattenflaska och hö tar mina föräldrar med sig när de kommer hit för att fira mig i efterskott.

Ska bli så skönt att få hem min "lilla" Froste. =)

BMEXX
0

Hihihihi ja jag är elak men man kan inte låta bli att skratta frenetiskt när en människa man hatar var alldeles gul i ansiktet (fel sminkat) när hon gifte sig nu i helgen. Skadeglad!

// Pabblo

[Sniff]
0

#61 Haha, din onda människa som skrattar åt andra! Hana, nej, bara skojade:P ^^ XD Det måste ha sett roligt ut^^

Royalz
0

#60 Vad betalde du för den inkl frakt? :)

Zvintos
0

#63: För Bur + sitthylla + frakt gick det på 926kr.
Vilket jag tycker är ett riktigt bra pris! Glad

Tinwe
0

Jag vet att många tycker man ska ha personligt hitan och ditan. Men om man känner starkt för ett namn så tycker jag inte det ska vara något snack om saken egentligen.. Nu går jag emot mig själv lite här kanske.. Men iaf! Jag gör ju namnet till mitt.. Hoppas något förstår vad jag menar.. :P Jag valde inte att heta Matilda, det namnet gavs till mig, och jag gjorde det mitt… eller så.. :P haha Men jag känner mest för Cherry's eller Dragonfly's för tillfället, får se vart det slutar. :)

/Matilda

Tinwe
0

#54 Tycker det låter som ett toppen-namn! ;)

/Matilda

Ebba-A
0

#65 Det är kul att du har tagit två av mina fd bdb-namn, haha. Hette Cherries förut och Dragnflies för ännu längre sen. Har alltid älskat trollsländor och körsbär :)

Har ägnat kvällen åt att bearbeta en massa bilder jag tagit. Kan lägga upp några :)

Och även om jag inte vattenstämplat dom så är det givetvis copyright på alla bilder.

Värd på Choklad iFokus

Odette
0

oh jiisus.. folk har inga liv haha.. ser jag ju här.. nu lämnade jag iofs et spår här själv men kommer glömma bort att jag nånsin sett detta klotterplank så vad gör det, jag lider inte av det när jag glömt de ju..

over n out

i go in to the hamsterrum nu, i have noodls thär who need me more than klotterplanket *så de så*

tjingeling!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Roxie
0

Usch usch usch säger jag bara.. Har så ont i magen så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
I morgon ska jag nämligen säga upp mig på jobbet, där jag varit i 2 år. Ska börja plugga till hösten, så jag har bestämt mig för att jobba juni ut för att sen få lite semester innan jag börjar plugga i augusti..

Hur säger man nåt sånthär på ett positivt sätt? Obestämd

// Sofia

Tinwe
0

#65 Nämen! ;o hahahaha, jag tycker samma som du.. Jag tycker körsbärs smak på mycket är så gott :D (MAOAM <3) hahaha, sen trollsländor.. så vackra, och påminner mycket om min barndom (då jag fiskade mycket) :) Väldigt fina bilder måste jag säga! :D

/Matilda

Nusse123
0

Haha, kom precis på en ganska otrolig (och rolig) sak:

Varje kväll sitter jag framför datorn, varje kväll exakt 21.50 kommer Millie ut ur boet, biter på gallret i ca 3-4 min, innan hon går in i boet igen xD Vilken punktlig hamster jag har :P

Mvh Maja

Ebba-A
0

#70 Då måste du se mina örhängen jag köpte i lördags. Det var sex par, bla ett par med sländor och ett par med körsbär. Haffade dom direkt ;) Sen var dom sjukt billiga också, alla sex paren kostade 30 spänn tillsammans! Och tack :)

Värd på Choklad iFokus

Tinwe
0

#72 Amen! Vad fuskigt fina örhängen! Förvånad Jag funderar faktiskt på att skaffa körsbärspiercing till min tunga :D Det hade vart såååå fint :D hahaha :D

/Matilda

Nusse123
0

Nu är jag vaken…Ska gå till bussen om tio min SkrikandesTungan ute

Du, Ebba, gick du till skolan igår då? :O

Mvh Maja

Superstars
0

Har gjort ett byte med en finsk uppfödare.. Jag böt Zorro (föredetta Hydro) mot en unghona. Denna gång en svart dominat spot kh. Ej mycket spottad men hon var bara för söt för att motstå! Hade tänkt köpa henne. Men då frågade uppfödaren om jag hade någon bandad hane för hon sökte en sådan! Föreslog Zorro åt henne. Tog inte lång tid för henne att tänka klart. Så frågar hon! Skulle du gå med på ett byte! Jag sa,gärna för mig…I kullen fanns även bandade så jag hoppas få både bandade och spots från den damen med tiden samt eventuellt skp. Dessutom så har jag Amazona så hennes halvbror kan jag bra byta mot unghonan.Glad Dessutom skall jag spara en från Zorros kull…hoppas bara att det blir en gul bandad hane i kullen.

Dromprinsen
0

#73 åå har du tungpiercing! lyllo! hade varit ass fint med ett körsbärssmycke!

//Anja

Dromprinsen
0

Jag är sjuk idag :(( jätte förkyld! och jag som vill pussa på min lilla Bejla :(((

//Anja

TildaH
0

Kommer precis från badet med hunden Elsa, så nu ska hon fönas. I morgon ska Ronja bada, sedan på tors är Elsas tur igen, sedan fredag Ronja igen. Mkt att göra inför utställningen som är på lördag.

*Tips* Skaffa inte pälshundar om ni inte är intresserade av hårvård.

--------------

Tinwe
0

#76 hihi, ja det har jag, den fylelr snart 1 år.. *haha* Tungan ute
BEVIS! hahahaha, ursäkta, men aa, jag har en iaf! xD

/Matilda

Dromprinsen
0

#79 shiit va fint!!!!(du är så himla fin också!) gu vad avunsjuk jag blir! när man precis har gjort den, är det svårt att "sköta" den då? :)

//Anja

Dromprinsen
0

#78 oj vad mycket pälsvård! :O ^^ förstår det eftersom dom har så mycket päls :) men dom är jätte fina!

//Anja

Tinwe
0

#80 Pfft Skäms xD Nej, alltså, jag lät den läka i ca 5-6 veckor (skölja med munskölj 2 ggr/dag), sen bytte jag till en kortare stav. Sen var det inget mer med det.. haha. xD Dock känner jag fortfarande av på mornarna att min tunga är svullen, det försvinner lixom inte.. Men ont gör det inte så det är lugnt :P Det är ju när man gör själva hålet + den första veckan som gör ont :)

/Matilda

Royalz
0

För mig kändes det inte alls när jag piercade tungan^^ Men det är väll olika från person till person.

Dromprinsen
0

#82 okej :))

#82 & #83 asså hur övertalade ni era mammor? :O

//Anja

Royalz
0

Jag behövde inte övertala min pappa :) Jag sa bara att på fredag åker jag med Elin och piercar tungan :p Jag hade precis fyllt 16 då. Har alltså haft den i 2år och 1 månad nästan exakt :)

Tungpiercing syns ju inte lika mycket som en i läppen.

BMEXX
0

#78 Åh en bearded collie <3  flislund min/mina föräldrars hund är en sån, och JA massa pälsvård, tog mig en vecka att borsta ur alla tovor när hon var här på besök.

#79 min är också ungefär ett år snart tror jag;P Svullnaden var jobbig och att man inte kunde äta nå första dagarna förutom flytande.

// Pabblo

Dromprinsen
0

#85 okej :O :D min mamma ba "nä det förstör tänderna" mm. blir så arg på henne!Skrikandes hehe :P jag vill verkligen ha en! :(

//Anja

TildaH
0

#86 Ajabaja, aldrig låta pälsen tova, kamning varje vecka innan tovor hinner bildasFlört
Får jag vara nyfiken o fråga från vilken kennel? Du kan ju PMa, är ju lite mera privat s.a.sOskyldig

--------------

TildaH
0

Jag får ju rysningar av era piercingar, huaTyst Gillar inte extra hål i/på kroppenOskyldig

--------------

Dromprinsen
0

jag ska ta navelpiercing i höst, det har mamma lovat mig :D men jag vill ha tungpiercing också! :(

#89 haha jag tycket det är sjukt fint! :)

//Anja

Minitassen
0

Vill inte skrämma er nu:P Men detta är sant, att när en kille skulle pierca tungan så delades den. Har hänt massa andra också, så jag avstår från det till 1000000000000000% =)

Zvintos
0

#91: Det tror jag vad jag vill om. =)
Piercaren som jag gick till förut är utbildad sjuksköterska och har aldrig någonsin nämnt någon sådan risk med piercing i tungan.
Det är inte möjligt heller att tungan helt plötsligt skulle dela på sig, om man inte sätter den så ytterst på tungan som det bara går.
Och då är det bara den yttersta lilla spetsen som i sådana fall delar lite på sig.

UlrikaD
0

Har själv haft tungpiercing utan problem. Men kompisen lyckades faktiskt skada sina tänder väldigt medans hon sov.

Räkningen gick på över 30000kr hos tandläkaren.

Zvintos
0

#93: Ja, det är ju det som kan hända.
Samma med piercing i läppen om den sitter för långt ner.

Har själv haft piercing i läppen och den sattes så pass högt att den aldrig kom åt tänderna, som tur var.

Royalz
0

Tror jag har kollat min mejl 100ggr idag :p Vill ha svar från en person nu :)

Zvintos
0

#95: Hehe, du också?
Väntar också på svar. Tungan ute

Dromprinsen
0

det finns ju ett tungpiercingsmycke som är "vänligt" mot tänderna :D

vem väntar ni svar från? *nyfiken*Oskyldig

//Anja

Minitassen
0

Jag väntar också på svar på min mejl.. Skrattande

[TeamGuldhamster]
0

SjukGråter Har jätteont i halsen,feber och huvudvärkRynkar på näsan

Zvintos
0

#97: Jag väntar svar från en uppfödare.
Håller på att be lite om råd gällande en sak. =)

Superstars
0

#44 I finland finns det en Hamster uppfödning som heter Firely´s. Cherrys skulle jag välja om jag var du! För det tycker jag är ett bra uppfödarnamn.Skrattande

Nusse123
0

Nu när vi är inne på piercingar kan jag ju också berätta att navelpiercing är en sååå tilltalande tanke (Har funderat på tungan också, men vill hellre ha i naveln xD) men det skulle vara grymt jobbigt att fråga mamma om det:

Alltid har jag snackat dåligt om piercingar, typ: "Varför göra det? men får bara infektioner m.m…" och jag vet att min mamma håller med :/

Därför vågar jag inte ens fråga om jag får, hon skulle bli chockad, kanske lite arg! Men jag vill jue Skrikandes

Vill också ha ett till hål i ena örat, det har jag frågat om och hon sa tvärt nej - inge mer med det…

Får väll vänta tills jag blir gammal nog att pierca mig utan mammas och pappas tillåtelse :P

Mvh Maja

Minitassen
0

#102 Hur gammal ska man va? :P

kommer andra avenyn idag??

Nusse123
0

#103 16?? Eller 18?? Vet inte xD

Det är bara så otroligt piiinsamt att fråga nu… :P

Kan ju också tillägga att det var måånga år sedan jag snackade skit om piercingar :P

Mvh Maja

Minitassen
0

Maja logga in på msn !:D

Ebba-A
0

#103 18.

Jag hade piercing i näsan förut, tappade den dock innan den läkt. Om några veckor ska jag förhoppningsvis pierca läppen :D

Och jag har förresten lyckats få mitt 7 år gamla hål i örat bli infekterat nu, fint.

Värd på Choklad iFokus

Zvintos
0

#103: Det är 18 som gäller enligt lag, då man räknas som myndig.

Ang piercings så har jag faktiskt haft 3 stycken, men fått ta ur samtliga då ingen av dem läkte ordentligt…
Tatueringarna läker däremot väldigt fort. Tungan ute

Nusse123
0

#105 Ska bli! :P

Mvh Maja

Minitassen
0

Känner att jag gjort en jävlig dålig " affär " idag :(

Jag köpte ett camping set idag för 60 spänn och sen har vi en likadan hemma.. Skäms

PsychoTroll
0

Oh piercingar, de älskar jag :P Har dock bara kvar medusa, labret, tungan, nästan o bröstvårtan, men har haft i ögonbrynet med, smile osv. Så länge man inte leker med sina piercingar som man har i läpparna o tungan brukar man inte få så mkt problem med tänderna, om man inte gnisslar tänder på natten, de vet jag kan ge problem. Eller redan har känslig/dålig emalj elle hur de nu stavas.
Visst råkar man bita ganska hårt i tungpiercingen ibland, men har ännu iaf inte haft sönder någon tand på 3år.

Oftast för att pierca sig måste man vara 18år, om man går själv, är man 15-16år får man pierca sig med målsmans tillstånd, målsman ska vara där. Men visst finns de vissa piercing studios som ser igenom detta med. Göra själv rekomenderar jag inte, gjorde dock näsan o ögonbrynet o bröstet själv o blev perfa, men de kan gå jäkligt snett med :(

Nusse123
0

#110 Bröstvårtan? :O

Haha, trodde inte ens det gick! xD Gjorde inte det ont!

Mvh Maja

Zvintos
0

#111: Kan karlar pierca bröstvårtan så nog funkar det på tjejer också.
Det finns värre ställen än så som folk piercar. Tungan ute

[MissDiss]
0

Jag har näsan (vingen), tungan och naveln, sen har jag två örhängen på "ovansidan" av örat i brosket och sen 3 till i det örat och 2 i andra. Vill ha fler! ;D

Jag var 14 med målsman för att få pierca mig.

Nusse123
0

#112 hehe aa… vet en kille som piercade sig…ehm…"där nere", om jag säger så :P

Mvh Maja

PsychoTroll
0

#111 Klart de går, ganska vanlig piercing och jag tyckte inte den gjorde ont, tål nog smärta ganska bra då jag inte tyckt någon piercing jag har/haft gjort ont. Dock har jag hållt på att svimma varje gång jag piercat mig, har väldigt lågt blodtryck så när jag piercar mig reagerar min kropp något enormt, men de går iofs över på några minuter :P Tkr om att pierca mig, någn skön känsla sådär, kanske därför jag haft så många piercingar :P Men nu har jag gått över till tatueringar istället, o de gör lite ondare haha.

#112 Haha ja de finns ju de :P

Ebba-A
0

#113 Visst piercade du dig på Downtown i Södertälje? Har för mig att jag läste det inne på bodyart.

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

#116 Yes :P

Ebba-A
0

#117 Är dom bra? :)

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

#118 Jag är jätte nöjd med mina därifrån, Carola som jobbar där, älskar jag. Helt underbar är hon. Får en att tänka på annat super bra och hon är super duktig. :)

Ebba-A
0

#119 Låter ju skitbra, ska antagligen pierca läppen där. Ska bara bearbeta klart min far först.

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

#120 Det gör du rätt i! :)

Dromprinsen
0

jag har 5 hål i öronen ochså :) vill ha i naveln (som jag ska få :P), tungan, läppen näsvingen, flre i öronen och bröstvårtan :))

//Anja

Tinwe
0

Oj oj oj vad ni har snackat! :P
Själv så ska jag fixa lite bilder i photoshop nu, tog lite på Mango, som jag lovat. :)
Ang. piercingar så vill jag ha i ögonbrynet, men tror inte jag skulle passa med det.. :P

Sen ligger förslagen på antingen Cherry's eller Dragonfly's nu då :D hahaha Oskyldig Mycket som händer samtidigt här nu! :P

/Matilda

Nusse123
0

#123 Cherrys isf, tycker jag :P

Mvh Maja

Tinwe
0

#124 Verkar som om många tycker det, och ärligt så känns det namnet bäst. Men jag ska avvakta lite till ;)

/Matilda

Sigriiid
0

Ojoj! Piercingar… jag har inte ens vågat ta så att jag har i öronen! Har tagit hål i ett öra två gånger, en gång som 7-åring o en gång som 13-åring. Samma öra båda gångerna, vågade inte ta det andra efter att ha tagit det första. Lite feg i kanten sådär.

Har funderat ett tag på att skaffa hål i öronen men mjae… verkar inte bli av riktigt =D

Jag håller påa tt bli galen! Har flyttat nu för en vecka sedan (flyttade för 7 veckor sedan innan dess också) och jag hittar ingenting!! Sladden till kameran är som bortslåst! Har ändå två stycken! Tycker att jag har letat överallt!

Vill visa bilder på vår lilla kines och en del roliga bilder på gulden Sigrid :P Ska leta vidare!

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Sigriiid
0

#125 Jag gillar också Cherrys bäst av de två. Lägger in en röst på det ^^

// Emmily

Tinwe
0

#126 Leta leta leta!! :D:D Vill se massor med bilder *det är ju så kul, hihi* ;D
#127 Okej! Hihi, det lutar mest mot det, och om det redan finns så.. ja.. vad händer då Obestämd

Usch vad segt det är med virussökningar! Har hittils hittat 3 trojan virus på min dator.. *bajs* Rynkar på näsan

/Matilda

Dromprinsen
0

Är det nån som kan berätta lite om kinesisk dvärghamster? (visst är det så dom heter? :P ) eller finns det typ en artikel om dom? :)

//Anja

Royalz
0

#129 Jag har en Kinesisk hamster. Han är faktist väldigt snäll även fast jag inte lagt ner någon tid alls på honom för att få honom tam. Han sover när jag är vaken och så är han vaken på natten. Så det blir inte att jag grejjar så mycket med honom eftersom jag inte vill väcka honom.

Min sitter stilla i handen, men springer runt om jag släpper honom i sängen eller liknande.

Vet inte om jag har haft väldigt tur eller om dom flesta kineser är lugna i sättet :)

Tinwe
0

Wihuu! Nu har jag beskurit mina bilder och satt mitt namn på dem Skrattande Ska lägga upp dem nu :D

/Matilda

Sigriiid
0

Vår kines e också ganska lugn o lätt att hantera trots att hon har suttit ett år i en djuraffär. Hon blir lite nervös då vi hanterar henne men det blir nog bättre med tiden. Klart lugnare än robbarna är hon iaf! :D Haha, men det är inte svårt iofs. Men hon verkar jättemysig och trevlig att hålla på med. Men vi har bara haft henne sedan i fredags så jag har ingen direkt koll än^^

// Emmily

Dromprinsen
0

#130 okej :) är som ensamlevande?

#132 okej :D du måste hitta kamerasladden så du kan visa bilder på henneSkrattande

//Anja

Superstars
0

Det räcker med hål i öronsnibbarna tack, ingen piersing här inte åt mig tack! Men en ny tatuerin skulle inte sitta illa. En taggtråd på armen skulle sitta fint. Har redan en tattuering på bröstet. Men skulle vilja ha en på armen med.

Tinwe
0

Jag vill med ha en tatuering :D Mitt stjärntecken på skulderbladet typ :)

/Matilda

Tinwe
0

Ohh, sitter i skolan och segar :( Ska snart titta på någon film och så :)

/Matilda

TildaH
0

Jag har drabbats av HA-begär, men inte av det nyttiga slaget, jag vill ha 2 grejer…

En ny Bur till Caine förstås, men har inte riktigt velat pressa snickaren då han inte haft tid, ibland funderade jag på att i stället bara köpa en större Bur, men det blir dyrt o ändå inte i närheten av samma strl som de jag tänkte bygga…. Men ska nog köpa nätet nästa vecka, så är den delen klar i alla fall.

De andra jag vill ha är inte lika enkelt, jag vill ha en hund! Haha, som om jag inte har nog många. Men nä faktiskt, jag vill ha ännu en, ingen av de vi har fyller riktigt kraven som jag har:
Lättlärd
Följsam
Lätt pälsvård
Orädd
Liten/Medelstor

Om ni har lust så kan ni väl ge förslag på en ras, så ska jag  berätta vad jag vet om den (jag har läst om måååånga raser när jag letat efter en passande) Kanske vi kommer på en rolig hund åt migOskyldig

--------------

Tinwe
0

#137 Men åh! Hund… du vill precis som jag vill.. fast jag vill ha en Sheltie :D

Men, du kanske skulle satsa på en terrier? :)

/Matilda

Royalz
0

Vaknade precis och kollade ut och det SNÖAR :o Fyf*n!!

Tinwe
0

#139 Ja ._. Man blir så SUR! >.< Det ska ju bli sommar nu ju…. :(

/Matilda

TildaH
0

#138 Terriers är oftast så envisa med egen vilja Tungan ute Och sheltie är nervknippen (Jag vet, inte alla men många). Det är ju de jag menar, jag vet ingen hund som fyller alla mina krav, eller vissa passar väl ganska bra men då har de fallit på annat.

Gissa om jag blir glad när ni säger att de snöar, äntligen lite rättvisa! Här uppe har vi strålande solSkrattande

--------------

Dromprinsen
0

#137 om du vill ha en liten, följsam, underbar, supertrevlig, jättttelättlärd, orädd mm. mm. mm. hund så ska du defenitivt ha en borderterrier! :) helt UNDERBARA hundar! lugna inne, sen när dom får komma ut kan jag säga att det är fart i småbenen ^^ väldigt lättlärda! min hund kan allt mellan himmel och jord tänkte jag säga :P nemen hon kan över 30 konster, jag kör agilety med henne också och det går hur bra som helst! hon älskar det  och när jag började med det tog inte lång tid för henne och fatta vad hon skulle göra om jag säger så!

Men det är en ras som kräver mycket motion! ;)

#139 :O :O :O :O

//Anja

Tinwe
0

#141 Ah okej :P Jo, jag vet det om shelties, men jag tror jag har vad som krävs för en sådan hund (:

Du kanske ska kolla runt lite mer bland sällskapshundar? Dvärgpudel kanske?

/Matilda

Royalz
0

Shelties är ju väldigt lätta och förarveka hundar :) Har själv haft en sån.

Man måste dock välja kennel NOGA. För många Shelties är veka i psyket.

Tinwe
0

#144 Okej! :D
Ja.. jag har märkt det… Tips? :)

/Matilda

TildaH
0

Borderterrier har jag kollat en del på, men blev lite tveksam då de flesta kennlar avlar så hårt på jaktinstinkterna, vill ju inte att Caine eller ngn katt blir uppäten.

Pudel, jätte gärna, men mamma total vägrar, de är enda rasen hon inte alls kan tänka sig.

--------------

BMEXX
0

Flatcoated retriever? sån vill jag ha när jag skaffar hund. Fast en beardis lockar ju med, men ack denna päls.

// Pabblo

Sigriiid
0

Jag e också inne påa tt skaffa hund och jag har nästan precis samma krav på vovven som du har =) Jar har iaf kommit fram till att det blir en blandras för min del. Hundarutanhem o, sos-animals och liknande organisationer har massa vovvar som behöver hjälp.

Jag har hittat en som jag är heeeelt förälskad i men jag har ingen möjlighet att ha hund just nu men hade jag kunnat så… :P

// Emmily

Tinwe
0

#146 Hmm.. en Mudi kanske? *hahaha* Eller.. chineese crested?.. eh.. vad finns det mer.. xD Inte chihuahua antar jag?

/Matilda

PsychoTroll
0

#137 Du kan få min amstaff :P Envis som satan, försöker gärna sätta nya människor på plats, men mig lyckas han inte med bara farsan xD Ne men jag vet en hundras som är väldigt lättlärd, följsam, orädd, relativ lätt pälsvård osv och de är Welsh Corgi Cardigan, världens sötaste hund :D De ska bli min nästa hund, en tik som ska hete Vera. Men de dröjer ett antal år dock.

Dromprinsen
0

#146 ja precis det finns många som avlar mkt på jakt… men inte alla ;) min kompis har en borderterrier från bombax och han bryr sig inte om smådjur/katter :)) men min border är det mycket jakt i :/ hon är världens underbaraste hund förutom att hon har så mycket jaktinstinkt i sig.. men det blir bättre och bättre med den biten :)

//Anja

TildaH
0

Hehe, nä detta är inget lätt ämne. Det finns så många raser att välja på, och mkt att tänka på: Temperament, utseende och viktigast av allt hälsan! Vissa raser har tyvärr mkt sjukdomar nu för tiden.

Fast jag måste tyvärr hålla med #147 Beardisar är ju fina hundar. Men dom är så knäppa! Jag tror aldrig jag sett en beardis med alla fötterna på jorden, visst dom är orädd men herre gud vad jobbiga att ha med sig, de vill hälsa på ALLA oavsett om personen vill hälsa eller inte. Lydnaden är varierande, de kan lyssna perfekt, men ser en beardis ngt spännande, t ex annan hund, är risken stor att den skuttar dit i stället. Och pälsen kräver sin tid, även om den vuxna pälsen egentligen är ganska lättsam.

Detta är verkligen en äkta beardis, hoppandes o redo att gå till attack (kolla tändernaFlört)

--------------

Tinwe
0

Nu har jag äntligen blivit klar med mitt skrivbordsunderlägg på datorn, hihi :D Ganska nöjd faktiskt :D

/Matilda

Dromprinsen
0

haha vilken otroligt fin bild! :D

//Anja

Tinwe
0

Tack! :D Tog ett tag att redigera den dock.. haha, man måste ju ha en ganska stor bild, om det ska bli bra eller så :P

/Matilda

Ebba-A
0

Min data är död. Woho, bilder och dokument sen 2007 som kanske inte går att rädda. Och datan som jag köpte för 7500 från mitt sparkonto i höstas. Den bara dog helt plötsligt, och när jag väl fick igång den så var nästan alla program borta och usb-portarna funkade inte så jag hann inte göra en backup på bilderna heller.

Dessutom blev jag nekad plats i skolan jag så gärna ville gå i, nån annan fick den. Kul.

Tröstar mig själv med dyr pastasallad och billig choklad i soffan med pappas laptop och mtv. Dessutom spelar dom bra videos idag, först GaGas Telephone och nu Train - Hey, Soul sister. Blir på lite bättre humör.

Värd på Choklad iFokus

Tinwe
0

#156 Nej usch vad dumt! Men då har du väl garanti och iaf får en ny dator… Men alltså sånt där är störande! ._. Det enda jag har varit med om var när en affär sålde FEL minnesort till min kamera.. så när jag hade vart borta på en festival och fotat och kom hem så försvann bilderna på minneskortet bara sådär! ._. Man blir så besviken och sur… >.<

/Matilda

Zvintos
0

Nu har jag anmält Vivaldi och Carambola till utställningen i Kumla. ^^
Kommer även hjälpa till att ställa ut två sötnosar, som fraktas ner till mig antingen helgen innan eller dagen innan utställningen, beroende på när mina föräldrar kommer.
Hon hade råkat trippelboka in evenemang, så det blev ett pusslande.
Så jag kommer hjälpa henne med hamsterbiten i alla fall. =)

Dromprinsen
0

#156 samma hände mig! :'( alla bilder på min hamster Drömprinsen som inte är vid liv nu :'(((((((((((

//Anja

Tinwe
0

#158 Vad snällt av dig! :D Lycka till med Vivaldi och Carambola!! :D

/Matilda

Zvintos
0

#160: Tackar. ^^
Vore ju inte helt fel om det gick lika bra för Vivaldi som senast. Oskyldig

Ja, kan jag hjälpa så brukar jag göra det.
Jag går efter det som en kaninuppfödare sade efter att ha hjälpt mig avliva min älskade hane som bröt ryggen: Vi hjälper varandra på det lilla sätt vi kan. Glad

Så det som kan te sig som en liten sak för en annan, kan i gengäld kännas stort för någon annan.

Dromprinsen
0

hehe hade inget o göra så tog en bild på mitt öra XD ser ganska läskigt ut faktiskt :O

//Anja

Sigriiid
0

Mina föräldrar skulle till Malta för en liten weekend nu i helgen men de kommer inte åka utan låta biljetterna ligga bara. Snacka segt :(

De e rädda för att inte komma hem igen på utsatt tid med tanke på askmolnet… så enormt trist. De har jobbat stenhårt hela vintern o de behövde verkligen komma iväg en liten sväng… Jaja, så blir det ibland.

Jag har möblerat lite jag! Med alla enorma akvarium som finns här hemma. Så nu har jag det störta karet uppe på hyllan bredvid med robben Pytte i. Hör när hon traskar runt där uppe… vet inte hur många gånger hon har skrämt mig på bara en timme nu :D Ofta något låter uppe på en Expedithylla liksom… :P

// Emmily

Dromprinsen
0

#163 nä vad tråkigt för dom!! :(

//Anja

Tinwe
0

#161 Okej, då förstår jag.. Det är fint att man hjälper varann sådär :)

/Matilda

Nusse123
0

#137 Spansk vattenhund(riktiga namn: Perro de aqua espanol)!  Superduperlugna, lättlärda, SKA INTE borstas, bara klippas! :D

Dom är sååå snällaKyss

Mvh Maja

TildaH
0

#166 Hmm… Barbet (min moster är uppfödare av dem) har extrem pälsvård så jag har svårt att tro perron är helt utan, även om man inte ska kamma ut lockarna. Men kanske, fast jag tvivlar.

--------------

Nusse123
0

#167 Aha, okej. för min kompis har en sån, och jag brukar vara vakt åt honom…Han är SJUKT snäll och dom säger att man inte behöver göra nått med pälsen. Men okej :D

Mvh Maja

Nusse123
0

Funderar på att gå till Darkwell och pierca mig; Dom verkar bra, har jättebra info och skötselråd på sidan och med målsmans godkännelse behöver man bara vara 14 år :D

Passar mig perfekt! För navelpiercing tar dom 600 kr…Det är det jag vill;) Det är nog inte det mamma vill, höhö xD Jag fortfarande inte frågar henne OskyldigSkäms

Oroar mig bara över en sak:

Du kan underlätta läkningen avsevärt genom att:

o Följa skötselråden utan att slarva. o Aldrig röra din piercing i onödan, d.v.s. inte pilla! o Hålla Din nya piercing borta från främmande kroppsvätskor. o Undvika att dricka Dig berusad de första 2-3 veckorna; förbränning av alkohol tar tid och förhalar läkningsprocessen. o Under första året bör man ej vara utan smycket, ens under korta perioder.

(taget från http://www.darkwell.info/)

Jag MÅSTE ta ut piercingen på cheerleadingtävlinga Skrikandes

Mvh Maja

PsychoTroll
0

#169 Måste du ta ut den pga att man inte får ha smycket under tävlingen eller är de för att du inte ska råka slå till den? Man kan ju kanske tejpa över den? De brukar man ju göra på t.ex. fotboll om man har mkt örhängen eller övriga piercingar.

Naveln är ju den piercing som tar längst tid att läka + att det är den som är svårläkt med, många jag känner har fått tagit ut piercingen i naveln då kroppen stött bort den, de vill säga att kroppen trycker ut piercingen tills den lossnar. Likadant med ögonbrynet, hade min i 2 år och den läkte aldrig helt då man ofta råkade stöta till den.

Superstars
0

Pratade just med min väninna och hon berättade att hennes dotter älskar Bimbim hjätte mycket. Lika mycket som sin mamma, min väninna. Hennes dotter brukar stå och prata med BimBim då kommer BimBim fram till burens lucka sätter sig ner och lyssnar när hennes dotter pratar till henne. Hon är mycket älskad av hela familjen vilket glädjer mitt hjärta. Är så glad att BimBim kom till ett sådant kärleksfullt hem som hon var van att få och som hon fick här!Glad

BMEXX
0

#169 600? :O när jag tog min kostade den 450 kr

// Pabblo

Nusse123
0

#170 Njae, det är en utav våra knäppa säkerhetsregler på cheerleadingtävlingarna xD Ja, våra regler ÄR knäppa. T ex: att man inte får tappa rosetten i håret, inte kliva utanför en matta m.m… ^^

Så jag MÅSTE liksom… HmmObestämd

#172 Haha, ja det är olika beroende på var man går :P Men typ ALLA jag känner har gjort därifrån och dom verkar otroligt bra :D

Mvh Maja

Minitassen
0

Min syster går i Cheerleading ( eller lättare sagt hon gick, men hon var tvungen att sluta p.ga skolan..)
Hon och hennes lag är NÄST BÄST I HELA EUROPA! :D Hon gick i Musketeers funky cheers elr nu hur det stavas :P

Nusse123
0

#174 Åhh, musketeers funky cheer är ASBRA!! :O

Skitbra! Vår förening heter USC (uppsala spirits cheerleading), vi är TREDJE BÄST i europa…Jag var där och kollade förra året, det var APKUL! Alla var så duktiga!

*Psst, bara för att jag säger det betyder ju inte det att vi inte är svurna ärkefiender* ;) Nejdå, skämta bara :P

Mvh Maja

Minitassen
0

Maja kan du logga in på msn :)

Nusse123
0

#176 Visst :)

Mvh Maja

Nusse123
0

Åhh, mitt sug efter navelpiercing blir inte mindre av att titta på bilder xD

Fick syn på en bild på ett smycke Datwells hemsida: Det var en turkos fjäril. Så snyyyggt det skulle va till sommaren när man är solbränd :P

Vill haaa! (men för det behöver man ju faktiskt ha tagit hålet först xD

Mvh Maja

Royalz
0

På lördag ska jag ställa ut mitt ena marsvin för första gången :) Har bara varit och tittat tidigare.

På hemvägen ska jag nog, om jag hinner ta en sväng förbi zookompaniet i Göteborg och köpa lite saker.

Dromprinsen
0

Har precis gjort en hesida! :D är såklart inte riktigt klar med den än. Men ta gärna en titt! :Dhttp://dromprinsen.weebly.com/

//Anja

[MissDiss]
0

#172 Jag lägger då hellre ut 600kr på att pierca en sådan "känslig" del av kroppen än 450 kr för då kan jag gå till någon jag verkligen litar på och verkligen vara säker på att det blir bra efteråt. :)

TildaH
0

Inte bra att vara arbetslös, spenderar alldeles för stor tid på blocket.

Satt o kikade på dvärghamster ungar, stod inte ras, hur vet man då? Finns det ngn uppenbar skillnad? Dessa var ganska starkt gula m mörkbruna/sotiga ränder hela kroppen. Såg ganska gulligt ut. Men det kanske ändras när de blir äldre?

Utöver dem så hittade jag en konstig annons, en råtta såldes för att den var för liten för buren, de ville gärna byta mot en större råtta… Jag vet att råttor kan slinka mellan gallret, har själv varit med om det, men upplägget lät så roligt, tyvärr är de ganska dutkiga att slinka mellan även i vuxen ålder…

Hittade även en annons som jag blev lite ledsen av, 2 gerbils killar på omkring 4mån, bägge två hade flottig päls o ögonen var smala o den ena såg nästan ut att ha lite gegga (Fast detta är ju en bild! Kan ju hända att de t ex precis vaknat, då kan de ju se mera luggslitna ut)

Nepp, nu ska jag lämna blocket o slåss med snabeldraken (dammsugarn)

--------------

Ebba-A
0

Igårkväll var jag hemma hos min klassföreståndare (vi bor grannar) och pratade i 1½ timme. Och nu har jag varit uppe i skolan och hämtat läxor, ska jobba ikapp idag och imorgon. Och på måndag ska jag till skolan igen, första gången på tre veckor. Duktigt.

Värd på Choklad iFokus

BMEXX
0

#181 Jo det är klart att man ska gå till duktiga människor, den som jag har gjort de flesta piercingarna hos är extremt duktig. Men har aldrig hört att man har tagit 600 för en navelpiercing förut så det var därför jag blev förvånad.

// Pabblo

[MissDiss]
0

#184 Alla jag känner som har piercat naveln har fått lägga ut 600kr

Zvintos
0

#185: Samma här.
När jag piercade naveln för 6 år sedan fick jag betala 650kr.
Och det har legat på samma summa sedan dess.

Sigriiid
0

Jag är superduktig idag och pluggar på! Har redan betat av ett arbete som legat o gnagt ett tag. Hoppar genast på nästa då jag har ångan uppe! =)

// Emmily

Dromprinsen
0

#187 bra! :DD

jag stannade hemma idag för jag somnade kl 4! -.- kunde absolut inte sova! hehe så då passade jag på att hålla på med Bejla för hon var lite hyper när hon såg att matte var vaken^^

//Anja

Dromprinsen
0

och jag måste bara få skriva hur j*vla mycket jag älskar min hamster Bejla! hon förgyller mitt liv dag för dag! hon är en riktig räddare i nöden! och så är hon så otroligt fin och söt också! hade inte kunnat köpt en bättre honhamster det lover jag!!!!
PUSS PÅ DEJ BEJLAKyss

//Anja

BMEXX
0

#185 #186 jag tycker fortfarande att det är för dyrt, kan nämna flera kända ställen som tar 400-450kr för naveln. Svårare piercingar som dermal och sånt går på ~600 kr.

Man aja skitsamma, vi lämnar ämnet.

// Pabblo

Tinwe
0

#183 Jag tycker det är starkt av dig!
Själv ligger jag hemma idag för jag fick feber igårkväll… *det har ju inget att göra med att jag inte för förberedd inför nationella provet, verkligen…* .___.

/Matilda

Zvintos
0

#189: Skönt att du är nöjd med henne! ^^
Pussa henne från mig. Kyss

Royalz
0

Jag borde göra rent mina petboxar som jag hade på utställningen förra helgen :p Men orkar inte.

Nu ska jag göra rent öronen på mitt marsvin som ska på utställning imorgon. Så det inte bir så jätte mycket att göra dagen innan.

TildaH
0

Jag har funderat på en grej, gång på gång ställs samma frågor: Hur gammal måste min hamster vara för avel? Hur länge är hamstern dräktig? Hur ser man om den brunstar?

Skulle det inte gå att srkiva en sammanfattad artikel som alltid ligger nålad högst upp? Alltså inte lika ingående som de artiklar som redan finns i ämnet utan mera en sammafattning, t ex:
Guldhamster:
Hona minst 5mån vid parning
Ej över 1år vid första kullen
Dräktig i 16dagar

Ja, alltså på det sättet, nu vet jag ju inte ens om jag skrev rätt siffror, har ingen koll.

Fast egentligen kanske det inte gör ngt att samma frågor kommer hela tiden, det är ju trots allt ett forum där man ska ställa frågor, ja jag vet inte, det var bara en funderingTungan ute

--------------

Minitassen
0

Vilken jäkla dag Rynkar på näsan

Jag skulle köpa BRUNKRÄM men köpte BRUN UTAN SOL utan att jag visste det ! Så nu har jag BRUN UTAN SOL och jag vill ha det snygga mia kompisar har fyfan alltså! Och sen får jag massa skäll för att jag är för liten för att ha det, är 12 år. -.-

Dromprinsen
0

#195 haha ^^ lyckat köp ^^ hihi

//Anja

Superstars
0

Då har det kommit smått här! He he Skrattande Nu skall jag dra och handla lite mat. Amazona har inte fått ännu dock! Men det kommer antagligen senare.Glad

Minitassen
0

#196 Blev iallafall nöjd med mascaran, men nu får jag tydligen gå som en FUL BRUN KÖRV till skolan >.>

Tinwe
0

Jag har nyss tittat klart på en anime serie.. :D Death Note… åh så bra den var! :D *helt kär* xD

/Matilda

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer