Hemmabyggen
Jag funderar på å bygga en Bur till Rhino om jag inte hittar ngt passande akvarie snart.
Har sett en del men undrar om någon har det? Kanske kan visa bilder och säga vad era hamstrar tycker?
Tänker mest om dom kan känna sig instängda i tex en trä "bur".
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var när jag såg RatLovers Bur i Hur bor eran hamster 2 som jag fick ideen. Här är länken till bilden
Snyggt! Precis så jag menar. Trivdes din hamster?
#3 Hon stormtrivdes! Fick ju ungarna i den buren och det var precis lagom att vi hade bytt till den buren x)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Då blir det något slags hemmabygge till gumman. Har tittat på en massa burar men tycker dom är små och otroligt dyra!
Men vad behandlar man bottnen med som inte är giftigt och som hindrar urinen ifrån att sugas upp?
Jag klädde in min bottnen med vaxduk… Det funkade jättebra :D
/Matilda
Smart… =)
#8 tack! :D Men se till att ha många pinnar och sånt i buren så att dem inte börjar gnaga på vaxduken bara :O
/Matilda
Har tänkt på det… Men med en rejält stor hemmabyggd Bur ska jag se till att hon inte får tråkigt! =)
#10 Vad bra! :D Jag och hamstrarna önskar dig lycka till med byggandet då! 
/Matilda
Tack! Om den blir bra lägger jag ut en bild. 
Har inte hunnit få reda på så mycket. Har undrat samma sak själv. Tänkte mest bokhylle varianten. Läste i en bok om råttor att man inte skulle ta spånskivor då dom innehöll ngt giftigt…
Men jag kommer satsa på vanligt trä, som e obehandlat.
Kanske e ngn annan som vet?
#14 okej… :/ hur tänkte du med bokhyllevarianten? typ, ta en bokhylla och dela av den på ngt sätt? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
på Marsvinifokus såg jag en tråd full av hemmabyggen. Dom tog bikhyllor som dom la ner sen la en gallerdörr över. Tänkte man kunde göra ngt liknande fast mindre till en hamster. Sen en hyfsat djup hylla eller nått så man kan ha lite inredning…
Sen behöver det nog inte vara en hylla utan vad som, tänkte kolla i secondhand affären.
#16 okej, fattar nog nu ;) smart ide. :)

Tänkte också att man kan ha en hylla och så ett nät med mindre hål i, sen så kan man ju alltid köpa en på Second hand, som du sa #16 :)
Har ju en precis vid husknuten nästan :P
#19 okej. :) verkar dock som om jag har hittat ett akvarium som funkar, men om det trots allt inte skulle bli bygger jag väl. :)
ingen som fått klart sina hemmabyggen och kan visa fler bilder? ^^
#21 Snyggt! Var köpte du nätet? =)
#21 snyggt bygge! :D
#22 på snickarjockes i nybro. inte bra om hamstern börjar gnaga bara.
#22 #21 tack! Catrud här inne tackar också.
Mvh
Mig
Vad händer när dom tuggar?
#25 det är inte hållbart nät, utan det enda som jag kunde få tag på. de gnager sig ut och rymmer sin väg.
Mvh
Mig
har köpt nät på Lantmännen idag. Så nu e det bara att sätta igång. Återkommer med resultatet. 
#27 Skoj! :D Ska bli kul att se hur det blev sen. :)
Blev klar igår. Hon ska få flytta in idag. Men hittar inte sladden till kameran så kan inte lägga ut bilder. Men är en stor trälåda med måtten 100*80cm och nättak. =) Inte så märkvärdigt faktiskt.
Vill se bild :)
Hon har flyttat in. Letar febrilt efter sladden till kameran. Bilder kommer snart! Hon älskar sitt nya hem! En massa plats för leksaker och spring! Och ett större Hjul för ryggen.

#31 hehe, då får vi se en bild senare :P
Verkade ju inte så svårt det här, ska kanske testa någon gång…
Är en väldigt enkel design på det hela men ack så jobbigt det var! Kommer inte göra om det på ett tag 
Den är jättefin! Lycko hamster :3
Fint! Själv har jag inte byggt något eget, men ska kanske bygga någon sorts rymlig rasthage, om inte projektet rinner ut i sanden… 
Jo, jag var lite seg där i början, men sen när jag hittade nätet hade jag inte ngr ursäkter längre. Sen behöver det inte vara så krångligt, en låda med ett nättak och voila. Sen när jag ser hur glad hon är så är allt värt det. =) Längtar tills det blir varmare så dom kan få springa ute lite! Hon fick kattgräs idag och hon älskade det. =)
Det blev jättesnyggt! Verkligen stort! :)
Vad fint det blev! :D Massor av plats att leka på också. :)
Det jag kan känna är att man inte behöver ha dåligt samvete om man inte hinner ha dom ute en dag. Om jag jobbar natt osv kan jag med gott samvete ha henne i buren då det finns mycket lekplats.
Jag funderar på att bygga burar att ha i stugan, för vi kommer ju att vara dör ganska mycket i sommar…
#27 Hade de ngt spec. namn på nätet o vilken strl är det på "hålen"?
Blev inspirerad att ev. designa en garderob men måste i sådana fall hitta ett bra nät att sätta på framsidan.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#46 Tack. =)
Hyllplan, tja kanske det. Fast hon har ju så himla många leksaker, mycket plats och annat, så tror inte att det behövs… Hon har en "gnagartrappa", bifogar fil, som är som ett litet hyllplan. gnagartrappa