Robbe-invasion!!

Åh så söta. *avis* 
// Sofia
Åh gud! Du är väldigt glad nu misstänker jag?… jag vet att jag hade varit det iaf haha.. Dom är jätte fina, hoppas du får små robbebebisar snart ;D

Åh vilka små underbaringar!! =)
Funkar det att hålla koll på vem som är vem eller är de snurrigt lika?=)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Killarna och tjejerna bor ju i olika burar.
Honorna är ju från två olika kullar så de syns på storleken. De två pojkarna som kom är ju mycket mindre än mina två.
Hahaha vilka söta bilder, och robbar med förstås. ser fram emot mer bilder sedan!
// Pabblo
Jätte söta :) Avis på den första husky pojken på dom 3 första bilderna helt underbar
. Ser ut att funka bra med dina äldre pojkar och dom som går i samma Bur?..
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#16 Husky-tjejerna är förvillande lika husky-pojken kan jag säga. Fick bara bäst bilder på honom. De ser nästan helt vita ut. Kolla denna bilden.
De två pojkarna flyttade bara rakt in med mina utan några som helst problem. Och tjejerna är ju från två olika kullar så uppfödaren hade satt ihop dem tillsammans innan de åkte.
Tycker hela gänget är helt underbara!
Vilka urgulliga bilder! Roligt att dom fann sig så snabbt till rätta. De ser onekligen ut att trivas hos dig! 
Grattis ….dom är jättesöta…
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

grattis till alla nya sötpluttisar.
fina å rara bilder 
#17 Jo väldigt vita är dom, men onekligen helt underbart söta
. Vad härligt att det gick så snabbt och bra :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
oj vilka härliga sand-bads bilder!! Jag har försökt fota mina guldar i action, när de snurrar å rullar runt och har sig.. men är alltid för seg. Bara fått bilder på när dom sitter i badet typ.. Härligt!
Du får förminska lite fler bilder sen, ser fram emot att följa dessa små krölingar! skulle gärna testat ha ett par framöver, men det blir nog inte förrän om ett par år. Men då är det inte helt omöjligt att jag letar efter lite äldre, redan tama dvärgar då jag är lite små rädd för dom - skadad sen barndomen å en kompis ena nafsiga dvärg ;-D
De är super fina, kul att du skiljer på dem också!
Har alla namn?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#22 *Skratt* Förstår problemet… Ja, det låter som det behövs, även om de såg hiskligt söta ut på bild #5
(Men man vill ju inte att de skadar sig…)
Hur bor dom? Vilka bor tilsammans, vilka bor tillsammans i andra burar osv. kan du berätta lite?
Och fota burarna vore bra.
Jag ska ju också skaffa robbar inom en avlägsen framtid XD

#23 Nepp, inga namn. Eller ja, den vuxna honan hade i stamtavlan men det var ju bara fel så jag har 8 robbar att döpa nu, suck…
#24 Det ser ganska roligt ut också, men det känns inte särskilt säkert. Eller så lär de sig med tiden. Annars får jag stå utanför buren och ta lyra!
#25 Jag hade två pojkar sedan tidigare så de två nya pojkarna flyttade in till dem.
De fyra honorna som kommer från två olika kullar bor tillsammans.
Och avelsparet bor ihop.
För tillfället bor alla i lådor som resten av mina hamstrar, men jag tänker skaffa akvarium till robbarna faktiskt så man ser dem från alla håll och kanter och inte bara ovanifrån.
#26 Kom att tänka på en YouTube film jag hittade idag…
http://www.youtube.com/watch?v=YXRH50fvHWA
Man får riktigt hjärtsnörp emellanåt!
P.S Kolla in deras maxhastighet!!!
#27 Hihi, var ju rätt gulligt. Tycker synd om hamstern som flög iväg och den andra som snurrade runt 12 gånger dock ;P Och är inte hjulet lite litet?
Gud vad söta :D

Så underbara små bollar! Himla typiskt det där med att springa åt varsitt håll, haha :)
// Sofia
Åhhh, vilka charmtroll! Börjar bli riktigt frälst i Roborovskis! 
Har dock för mig att jag läst någonstans att de är svårare att få tama/tillgivna än andra dvärghamsterarter (tex vintervit) - stämmer det?
nu när man ser dem tillsammans så förstår man varför du döpte tråden till invasion.. herre gud, va många det blev hemma hos Ulrika helt plötsligt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Gud vad söööööööööööööööötaaa!!!!!!!

#46 Jag är ju lite smårädd att de ska slå ihjäl sig. Men bytte nu så att småttingarna fick stora, bredare Hjul istället och paret fick det lite smalare.
#47 De är ju så otroligt mycket mindre och väldigt mycket snabbare än andra.
#48 No shit liksom!
Men det är jäkligt häftigt att ha djur i småflockar så som man har möss. Enda nackdelen som jag ser det med guldhamster att de måste vara själva.
#49 Tack!
Förresten så tror jag inte att du behöver förminska. Jag använder min mobilkamera som gör mina bilder kolossala när man öppnar dom, men när man lägger ut de i inlägg blir de normalstora…

#51 Det är inte därför jag förminskar bilderna.
Jag har det långsammaste bredbandet som kan köpas för pengar. Så om jag laddar upp en originalbild, testade precis för att visa, så tar det 4 min ungefär sen lägger iFokus ner för mig, för den hinner inte ladda upp på den tiden. Så det funkar inte att lägga in originalbilder.
Sen så zoomar jag ju alltid in på föremålet som ska vara på bilden. Tänkte visa ett exempel på t.ex #44 så är det ju bara robben med på bilden, men i original så är det ju massa Hjul, matskål och annat trams runtomkring som man inte vill ha med. Tänkte som sagt visa originalbilden men det går som sagt inte.
#52 Achså!!
Jaha…. jag var lite dum där och tä'nkte på mitt snabba ja vad det nu heter som det tar i genomsnitt 0,33 sek att få fram en sida :D

#53 Hade jag också önskat att jag hade, men det får inte riktigt rum bland alla de andra sjutusen räkningarna som ska betalas varje månad.
#54 Ajajaj :/
Tja, då finns det väl inget annat alternativ än att förminska, haha.
Bedårande små tussar! 
#36 ah men guuud.. jag dööör …. .!!! *asg*
_

vilka sötnosar! robbar är ju för söta
Robbar är så putt-nuttiga! (betyder söta för mig
)