Mina små goseodjur
#7 var galet söt! Vad heter färgen?
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Gud vad fina de är allihopa. <3 :)
#12 tack, Vad jag har förstått är han en dålig Black Mottled eftersom han har en krage som Collared så är han "dålig"…hans färg är ju heller inte riktigt Black men en riktig sötnos är han ;D
#14 Dom tackar och bugar ;)
Helt underbart söta :)

gud så söta
Jag kommer och snor trassel av dig…
#26 thihi mina små troll med STORA personligheter haha
#27 Jassså jasså, då hoppas jag att du tar ner en liten mandarinhane till mig ;P… nä men ja, Trassel är så himla mysig, han och Tipex blir galna om man går förbi buren utan att man tar upp och myser lite med dom haha
Den där Procas gud vilken fin färg vad heter färgen?
#29 Vad jag har förstått så är han en dålig Black mottled/Collared :)
#30 okj men hur får man fram färgen?

Naaaaw vilka sötingar ! :*<333
Vilken rolig text du har satt till! 8D
Är så avundsjuk! :O
#31 Färgen eller teckningen? Mottled är dominant som jag har förstått det så den ena föräldern måste vara mottlad för att ungarna ska bli det.. vad det gäller färgen så är den som sagt var en "dålig" svart :)
#32 haha tack
#33 Thihi, vilken vill du ha? ;P
#34 färgen och teckningen:)
#36 ok:) har du typ uppfödning eller?;) för du har många hamstrar jag har bara 2 st. Hur vet man när honan ska föda ?för min hona är kanske dräktig och hon sover hela tilden:)

Älskar tecknade Campbells. Så jäkla fina!!
#24 Alla speciellt Prozac <3 :D
#37 Ja jag har en liten uppfödning, ingen stor men jag har haft några kullar. snart blir det babyboom här hemma hihi. Boar din hona mycket? När parades dom? Har hon gått upp i vikt?
#38-39 Thihi skojigt att alla gillar Prozac, Jag ska läsa på lite mer om hur man avlar på mottled och sen kommer det kanske små Prozac-lingar ;D
#40 ja hon boar jätte mycket.
Jag vet inte när hon parades hon parades i djuraffären:O
Hon ser ut att ha gått upp i vikt och jag har haft henne i 2 veckor och hon hade varit i djurafärren i ca 1 vecka då jag köpte henne så ungarna väntas isåfall denna veckan men jag har plats hon bor i gallerbur nu men ska flytta henne till dunabur.
Okej, o så fall föder hon ju vilken dag som helst, lycka till :)
Jättefina djur du har! Å så fiffenurligt med trähyllan som d kan klättra in i å gnaga på…
Ett tips du som oxå verkar gilla hus; köp ett undulatbo där du kan öppna locket å ha koll på hur bebisarna mår utan att förstöra boet… å rensa ut gammal mat å så… bara att lyfta på locket å kika in…

#43 vilken storlek har du på lådan? *nyfiken i en strut
*
#44 Har läst i en tråd att man inte ska använda undulatbon åt honor m ungar. Det är omöjligt för honan att hålla rent i boet eftersom de har botten.
Men jag vet inte, har bara läst de som sagt
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#46 Låtan?
Jag har aldrig hört något om undulatbon förut (vet inte hur dom ser ut) men jo, det kan vara svårt att hålla rent pga bottnen
lådan*
# Menar du huset?
#44… du har ju spån i botten… å jag har väl haft tur då för mina har gått ut ur huset för att uträtta sina behov å maten som ej äts upp plockar jag som sagt bara ut.. hur enkelt som helst.
okej, känner mig extremt oerfaren nu (okej, har typ inte haft nån), men alltså… finns det svarta dvärgar? :O trodde inte att det fanns så många färger som det verkar finnas… Skitsnygga allihop i alla fall! :D
#52 Jadå det finns det, Campbells Dvärghamstrar kan ha färgen Black och då även Black Platinum som jag har. Dom tackar och bugar ;)
#53 Oj! :O Där ser man. ;)
Yes :) Gå gärna in och kolla på min hemsida om du vill se mer bilder på dom ;P (den är dock inte klar än) house-of-caos.weebly.com
#55 ska jag absolut göra! :D

Vilka sötnosar du har 
Men Prozac ser helt klart ut att vara en blue och inte en dålig svart…
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#62 Ja det gör han men jag har dock fått höra att han är en dålig svart så jag vet inte vad jag ska sätta honom som då jag tyvärr inte vet vilken färg föräldrana hade
… Har dock funderat på att köra på blue istället. Hans päls ser inte ut som de dåligt svarta jag har sett förr så jag funderar på om det är dom andra som har fel..
Nej dåliga svarta ser inte ut så…foton kan ju förvirra men tycker som sagt blue
Har foto på en bebiscampbells som är blue om du vill ha att jämföra?
Så söta! :3
# ja gärna :) har som sagt var själv tvivlat lite på det men jag litar på dom som är mer insatta
Hittade ingen mail till dig, så la upp bilden i mitt album 
Vilken söt liten unge! jo jag blir faktiskt bara mer och mer övertygad om att han är Blue och inte en dålig Black…