bur till guldhamster?
Hej, jag är helt ny på detta område, har haft råttor och chilchillor tidigare och känner nu att jag vill skaffa en guldhamster, tycker de är väldigt svårt att förstå sig på vilka burar som passar till guldhamster/dvärghamster. Hittade denna Bur, måtten på buren är 55x35x43 cm (L*B*H).
Min fråga är alltså om man kan ha en guldhamster i denna Bur? finns det risk att den kan fastna i rören? ev. om man tar bort rören?
Mycket tacksam för svar, som sagt jag är nybörjare på detta område så alla tips är välkommna :)
Bild borttagen med hänvisning till upphovsrättslagen. / Imasy
såg att min bild blev borttagen, här är länken till buren jag menade istället: http://foderbud.se/224,dv%C3%A4rghamsterbur-jenny-2-galaxy.html
#2 Jag tycker buren passar dvärghamster bättre. :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag håller med Tinwë.
Står att den är till dvärghamster på den sidan ;). En guldhamster kommer fastna i dom rören när den blir störe.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Håller med föregående, det finns definitivt burar i samma prisklass som passar mycket bättre. :) Kolla djurbiten.com tex!
#7 Själva buren ser ju bra ut.. Men inte hjulet, det är alldeles för litet… :)
/Matilda
Självklart är hjulet för litet, men det är det ju i alla burar^^.
#10 Ja.. men jag sa bara det ifall ifall, så ingen hoppar på mig sen och säger att jag borde sagt det eller nått… xD
/Matilda

jag tror att rören och julet blir för smått :P passar nog lite bättre till dvärghamstrar ;)
att hjulet blir för litet förstår jag, men köper man större Hjul och tar bort rören så borde den väl funka?
#14 Det funkar absolut.
#14 prova med rören, de borde ju funka.
Mvh
Mig
Nu puttar jag den för jag är inne på exakt samma problem. Känns som en djungel med olika burar och märken….
Kan nån länka en annons/visa hemsida med guldburar?
Jag tyckte att PWSS har flera intressanta burar, vettigt pris oxå.
Om det är perfekta burar åt Guldis törs jag däremot inte säga, de får ngn kunnigare yttra sig om
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus