Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4270 ggr
BlondieKarro
0

Hitta billiga burar?

Är det någon som vet var man kan hitta billiga hamsterburar? (gärna i Skåne)
Min hamster biter sönder sin gallerbur och får sår på nosen så behöver ny. Har tajt ekonomi så kan inte gå till djuraffären och handla för där e så fruktansvärt dyrt :(

[CeKa]
2

Testa att lägga in en Köpesannons på: http://djurannonser.ifokus.se/ Glad En Duna-bur kanske skulle passa din hamster bättre med tanke på bitandet/nosen?

SandyCipper
1

Ja, gör som #1!

BMEXX
2

Annars brukar det ju finnas en massa på blocket med:)

// Pabblo

BlondieKarro
0

Blocket har jag igång alltid men sällan där dyker upp något :(
Men la precis upp en annons här på iFokus så får väl se om någon hör av sig :)

BMEXX
0

Okej då är det väl så att när man inte behöver så finns det massor men inte när man är på jakt efter en.

Lycka till ivf :)

// Pabblo

Kalashnivik
1

Om det finns någon loppis såhärårs så kan man alltid fynda en massa billiga burar där!!

AnnaRamnemark
0

Tips är att köpa en stor Antonius låda från ikea som många använder har jag sett. Ikea finns ju i helsingborg och antonius är en billig låda och om han biter sönder den så är det billigare den än en Bur :) man kan ju köpa 2 när man redan är där :)

//Anna

Kalashnivik
1

#7 Jag tycker Antonius är allderles för liten för en guld. Samla 130 l tyckr jag är mer lagom :)

alicia_89
0

När ni skriver om de lådorna från ikea, menar ni de med hög eller låg kant då? Rymmer en guldhamster från en samla med den lägre kanten? Har ni lock på lådorna?

AnnaRamnemark
0

Jag tänkte på den med hög kant tror det är 50L. Men som #8 skriver den "samla" kanske passar bättre =)

Men det var bara ett tips. Man kan säkert hitta en annan plast låda behöver ju inte just vara från ikea. För många har ju lådor istället för burar.

Lycka till =)

Royalz
0

#8 Det är den med hög kant man använder till hamstrar :)

Karizma
0

Eniro.se där kan du fyna med :)

91Marran
0

vissa djuraffärer brukar, ha kampanjpris på sina burar ibland.

Mvh
Mig

Ellenfyrkant
0

Påtal om ikeas specialburar, haha. Hur gör ni som använder dem med locket ? Byter ni ut det mot galler eller något ? Tänkte på et till sak också, måste det inte vara fruktansvärt tråkigt för hamstern att inte kunna se ut ?

Mvh Ellenfyrkant

91Marran
0

#14 de som har lådor brukar ha hamstern i lekhage ungefär 4h om dagen. fast vissa har ju låda som lekhage med och då kan jag hålla med om att det blir tråkigt.

Mvh
Mig

Karizma
0

14, Vi har köpt en "lekhage/låda" till våran från Jysk den har Hjul och var stor, den blir bra att ha under uppsyn.  Sen var den hög skulle säkert funka även ha som vanlig Bur pga det men galler tror jag är bra o ha då över, Ett tips är att man åker till sopptippen där finns det ungsgaller :) men borrar hål för att sätta strips så sitter det som gångjärn. 1 hål på varje galler lika så sätter man snöre på andra sidan för att kunna öppna/låsa den.

[Tovab]
0

Gnutta är också gallergnagare, henne har jag akvarium till. Hon bet tag i gallret på Dunan när hon ställde sig på sina leksaker. Och jag vill inte att hon ska vara leksakslös så jag köpte ett akvarium :)