Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 739 ggr
Tinwe
0

Ingen tjockis mage

I en av mina förra trådar så skrev jag om min hona Hitomi som rymde till Baloo en kväll. Vi misstänkte ju att hon blev dräktig eftersom vi inte hittat hennes brunst efteråt. Imorgon har det gått exakt 2 veckor sedan olyckan skedde, men Hitomi har inte ens en liten bebis mage.

Kan även meddela att hennes "vårta" inte har försvunnit, trots medicinering, så antagligen är det bara en vårta, inget farligt alltså.

Om turen är med mig så hittade min mamma henne precis när hon hade kommit in i Baloos Bur. Alltså så att dem inte hann göra nått..

Är det så att på vissa honor syns det inte ens när dem är högdräktiga..?

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

BMEXX
0

Tror att en del är ganska diskreta med sånt.

Men vilken tur att det inte blev någon oönskad parning och att vårtan bara är en vårta (shit vad två veckor har gått fort)

// Pabblo

Tinwe
0

#1 Jo, jag vet! ;o Vi ska ringa veterinären och säga att den inte försvunnit, vi har medicin kvar, så om vi ska fortsätta behandlingen så kan vi ju det utan yttligare kostnader.. ^^

Om Hitomi är dräktig så kommer bebisarna på fredag.. Hoppas att det itne blir nåt.. :)

/Matilda

Odette
0

Va skönt, då är det nog bara en vårta/vagel :-) bra att ni ringer å rådgör om ev.fortsatt medicinering också *nickar*

Hmm, det är ju alltid lite olika det där hur pass tydligt man kan se om en hona är dräktig eller ej.. å ibland blir man lurad som tusan.. är hon stor till växten, kraftigt byggd eller lite mindre? Kan också påverka hur pass väl det syns, men kolla henne ikväll.. är du osäker så kan du ju sätta över henne i en födelsebur så ser du j uom det kommer bäbisar eller ej. Kanske är bättre att vara på den säkra sidan? Jag vet inte, men det är ju inte värre att du får flytta tillbaka henne till sin vanliga Bur sen om det inte blev några barn. Vad sitter hon i för Bur nu? Är det en Bur där man absolut inte vill att hon ska få ev.bäbisar i så skulle jag nog flytta henne utifall att.. så slipper man flytta henne sen, det kan ju va dumt ifall hon nu var dräktig trots allt ;(

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Tinwe
0

#3 Hon är inte jättestor, lite mindre än min Wimza..

Just nu bor hon i en genomskinlig låda (arean är som en antonius), men vi testade att sätta henne i en dunabur (baloos gamla) men det fungerade inte då hon nästan gnagde sönder buren på en natt! Förvånad Helt galet..

Vi kanske får offra dunaburen trots allt, för jag vill inte ha henne i lådan när/om hon föder.. :/

Tips på vad som kan få henne att sluta gnaga? Hon fick gnagar beteendet redan efter några timmar i den buren, jättekonstigt.. Det är ju min enda chans att sätta henne i dunaburen… Säkraste alternativet tycker jag.

/Matilda

Odette
0

Ja men om hon nästan gnagde sönder duna buren över en natt så är det väl inget säkert alternativ..? Du har inget akvarium du kan sätta henne i? :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Tinwe
0

#5 Nu löste vi det temporärt, tänkte att kanske är det så att den stimulering utanför buren inte dög! :O Eftersom hon är 6 månader så fick hon ha ett Hjul en stund om dagen, och hon gnagar inte mer! :)

Nått annat som är bra är att lilla Hitomi inte har fått några bebisar heller! :) Var 2 dagar sedan hon skulle fått bebisar om hon var dräktig, och jag ser då inga bebisar i buren.. ^^ Jätteskönt, verkligen! ;D

/Matilda