Djuren och omvärlden
här kommer några frågor som ni gärna får kopiera och svara på, jag gillar såna här trådar och det är alltid lika kul att se vad alla svarar ! 
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster) Svar:
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar:
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar:
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker:
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser:
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar:
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur? Svar:
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster)
Svar: Inte vad jag kommer ihåg mera än att någon kallade dom råttor, men tycker inte det är så konstig kommentar iförsig.
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation?
Svar: Jo men kommer inte ihåg när, var väll när hamstern blir rädd tror jag så bett den av ren inpuls eller vad man ska säga.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret?
Svar: Ja min mamma, hon är både rädd för hamstrarna och musen här hemma. Inte alls villig att ta i dom :P, träffar dom/ser dom gör hon nästan varje dag.
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker:
Mina marsvin jag hade, mycket av tapeten är söndrig i mitt rum, typ varje flik har dom bitit på.
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser:
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan?
Svar: Ja har ju katter och dom är snälla för att vara katter :D, bara svansen på musen som ena katten vill huga i mot, guldhamstrarna är dom rädda för och dvärghamstrarna funkar exemplariskt ihop med katterna :)..
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur?
Svar: Vet inte riktigt, är allergisk mott spån, damm redan men låter inte det hindra mig, tror jag skulle fortsätta men kanske bara ha 1 hamster isåfall. Svårt att säga det nu.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster)
Svar: Gick med en av mina råttor på axeln ute en varm sommardag, träffade en äldre dam som frågade; -vad är det där? Är det en liten hund?
(det är en dum kommentar enligt mig- då man oftast inte har sin hund på axeln *hmm)
En annan rolig kommentar jag fått, var av en kollega som kommenterade en av mina hårlösa råttor (nej jag stödjer INTE aveln på dessa!!) Hon fick se en bild på honom och så sa hon såhär;
-"Men gud, den ser ju alldeles nykläckt ut" *asg*
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation?
Svar: Hamnade emellan ett slagsmål mellan två hanråttor som inte kom överens och fick ett ordentligt bett i vänstra pekfingret, det blev ett djupt köttigt sår ;( har fortfarande ett ärr kvar- och minns såå väl kommentarerna jag fick på akuten; "men usch, har du Råttor hemma!! Såna ska man inte ha, du ser ju hur det går.." j*vla idioter säger jag bara- svaret dom fick tillbaka var; "-det var då en jävla tur att ja hamnade emellan dom så ingen av råttorna blev skadade.
då titta dom konstigt på mig ;)
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: Av mina erfarenheter att döma så är folk som är rädda för råttor etc, inte villiga att ha att göra med smådjuren.. överhuvudtaget.. ;(
Tja, jag har haft en del kablar som rykt.. samt att jag fick köpa nya head-set till mobilen heeeela tiden förut när jag hade råttor. Jag glömde alltid bort att ta bort den när dom var ute å sprang på sängen osv, så det var väl egentligen mitt eget fel hehe..
Annars är det väl mest sängkläder och handdukar som fått sig ett par tuggor ;)
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande)
(Flugor och myror gills inte)
Mina bekännelser: Inte så många elaka saker vad jag minns iaf haha. Men jag å en klasskompis brukade leka mamma-pappa-barn med hennes katt Sotis när vi var små… behöver jag säga vem som fick agera barnet?? Stackars katt, han ville inte alls ha på sig kläder och bli nerbäddad i en dock säng 
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan?
Svar: Vi hade katt när vi var mindre- och det gick bra iom att vi hade skrikit så många gånger åt katten så tillslut våga han knappt titta åt våra smådjur hehe.. Vi brukade lägga våra hamstrar på honom.. å han visste ju att han inte fick röra dem..
Gissa om han var svart i ögonen *skratta*
Sen brukade han även hämta min systers hamster när hon hade rymt, å bar in henne på syrrans rum där han visste att hamsterns Bur stod 
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur?
Svar: Först skulle jag bryta ihop minst tusen gånger per dag i flera års tid…. Men under tiden skulle jag göra mitt yttersta för att försöka hitta ett intresse hos någon annan djurart. Helt utan djur skulle jag aldrig kunna vara någon längre period. Det är ju dom som förgyller tillvaron och får en att se framemot morgondagen.. 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster) Svar:
"Hamster, är det sånt där marsvin"
Haha, min samhällslärare som sa det och han var helt seriös tyvärr, nu vet han skillnaden på de flesta gnagare :P
Och juste den gången min klasskamrat Anna pekade på en bild av Elton och sa "Är det en dansmus?"
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar:
Ja jo, när Elton har fått vara ute och jag måste ta in honom i buren blir han ibland lite sur tror jag ^^'
Men inget farligt.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar:
Nja min mamma påstod att hamstrar var äckliga (och jag citerar:) "som råttor" Men nu älskar hon Elton :)
Nej han har gnagt på en köksstol, men mamma har inte sett det än xD
Det är inte mycket att fota det är så litet.
Ryckt hästar i munnen när jag blivit arg eller rädd har ju hänt och det är ju fel - Dock är det ett vanligt fel hos oerfarna.
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: -
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur? Svar:
Gråta som en blådåre, om det hände precis nu skulle jag väl höra med någon här om de/den kan ta hand om Pöjkisen så jag vet att han hamnar någonstans bra<'3
Och sen skaffa ödlor :) och Bajskirerhäst (De ska ju vara allergivänliga???) Finns väl nån sorts allergivänlig kanin också har jag för mig…
"Nej han har gnagt på en köksstol, men mamma har inte sett det än xD "
haha,, ingen kommentar..!! 
_
#4 Alltså I know, men hon är perfektionist och hon ser liksom om man har petat med en nål på bordet xD
Och så får hon spatt på mig om jag har kompisar hemma och vi sitter vid köksbordet och tex. dricker thé utan underlägg "DET KAN BLI MÄRKEN I BORDET" O.O 
Hon får väl syn på det lagom till vårstädningen kan jag tänka mig 

När min kompis kom hem och tittade på min guldhamster Boris första gången sa hon:
- Men hallå! Det är faktiskt lag på att dom ska vara 2! Och du har en allderles för liten Bur! Vet du hur stora dom blir?! (Då hade han en maxi duna!)
HAHAH hon trodde det var en marsvins bäbis!
En annan gång när jag var ute med min grannes nakenhund Oskar. Det kom en tant med en lite terrier(båda hundarna var lösa) Då ropade hon på terriern och lät livrädd.. Och så sa hon:
- Vad håller du på med?!!! Förstår du inte att det finns andra hundar här! (jag stod som ett frågentecket?) Hudåkommor är JÄTTE smittsamt! Tror du att jag vill att min hund ska klia av all päls?!
Och jag:
-Ehm.. Asså, den är född så.. Det är en Kinesisk nakenhund…
Hon bara vände ryggen till och sa:
Så det finns sådana också… ÄCKLIGT!!!
HAHA jag dog av skrat när jag kom hem!
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar: Min första hamster var inte alls tam och den bet alla hela tiden! Men det var en omplacerings hamster som bara bodde hos oss i 4 månader och sedan dog..
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: Min farmor är livrädd! Hon kan inte vara på våran övervåning! Hon kan absolut inte tänka sig att träffa dem..
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker: De har bara gnagat lite på att stolsben
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser: Kan inte komma på något nu, men något dumt har jag väl gjort :/
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: Min hund skulle äta upp dem om hon fick chansen!
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur? Svar: Vet inte, om jag hade haft dom jag har nu hade jag nog blivit väääldigt ledsen och ahde haft jättesvårt att sälja dom, man vill ju att de ska få ett superbra hem! Annars så skulle det inte bekomma mig speciellt mycket, men visst det hade varit tråkigt!
#6 hahaha. det var DAGENS ASGARV! Det med kinesen, å kvinnan som trodde den kliat av sig all päls ahahahaha *sjukt roligt*
_
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster) Svar: Gud vilken söt liten hund, när jag var ute med min kanin. Men oj vilken liten mus, när jag var ute med min råtthane på 700 gram.
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar: Jepp ett antal gånger, mest råttor faktist när jag tagit hand om rädda råttor som bitits i förra hemmet. Ränas hund? hehe iaf blev jag biten i handen när jag delade mina staffar åt när de rök ihop Blev väl inräknad i de falls om blivit attcekrad av kamphundar när jag berättade vad jag blivit biten av till läkaren men sa bara att det var tur att jag fick isär de så ingen av dem blev skadade.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: Ja svärmors sambo han vägrar ser absolut ingen nytta med o ha djur det är bara sattyg o sjukdomsbärare, Min en amoster klarar inte av rått/mussvansar men har ändå vågat titta lite på dem.
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker: Ja mimmi är väl värst hon har ätit upp en del av tapeten på lilla toan, så nu får de inte springa lösa där längre säger sambon *asg* Jag säger att hon visste att det var röd tapet under o ville göra julfint *det hände nu i julas* jag kallar henen inrednings expert sambon kallar henen black bitch *med kärlek lysande i ögonen* har dock ingen bild.
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: Jepp vår först ahund (Kermit en tibbe) gick inte ihop med dem han yckades döda både kaninunge o gerbil. Molly en av d andra hundarna lyckades ta en råttunge. de andra 6 hundarna har älskat smådjuren utom Zingo *papillon* som blev biten i tassen o därefter rädd för dem.
Katterna har inte låtit bli de gerbiler jag hade ihop med katt, men barndomskatterna lät faktist bli kaninerna marsvinen och fåglarna trots att de var födda ute.
Bryta ihop totalt konstant. Men ta det som en chans att få skaffa landsköldpadda o skäggagam, djur som intresserar mig.
Svar: Blev frågad om jag var dum i huvudet som skaffade en sådan mördarhund som inte kunde något annat än att ha ihjäl människor och djur.
Svar: Har blivit biten av en kanin som smitit och som INTE gillade att bli hanterad då.
Men det blev inget allvarligt bett alls.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret?
Svar: Har ingen bekant sm är rädd för råttor eller liknande.
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har!
Beskrivning av förstörelse-massaker:
Det är faktiskt inte mycket som förstörts, förutom en nätverkabel som inte användes.
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande)
(Flugor och myror gills inte)
Mina bekännelser:
Nej, har alltid varit en djurmänniska även som barn.
Har alltid fått höra från släkten att jag var onormalt snäll även som barn.
Svar: Våran tidigare hund brydde sig inte alls om djuren, mer än att han tyckte de var roliga att studera och leka med på andra sidan gallret.
Hunden (rottweiler) och belgiska jätten hade väldigt skoj på varsin sida gallret.
Svar: Jag skulle bli väldigt ledsen, men samtidigt överleva.
Skulle jag däremot bli ohållbart allergisk emot hund, skulle jag bryta ihop.
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster) Svar: Har nog aldrig fått någon konstig kommentar om mina djur :)
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar: Har blivit biten några gånger. 1gång av Swea när han var ny, men det var mitt fel, hade Barnmat på fingern och när det tog slut så bet han, men det var inte hans fel. Sen har jag blivit biten av Rachel när jag skulle testa att sätta på henne en sele, det ville hon inte. Detta var gånger då det började blöda.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: Nej :) Alla vågar ta i dom.
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker: Dom har inte förstört något, som tur är ;)
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser: Jag var rätt elak mot min katt när jag var liten, klippte av morrhåren och jagade henne :p Men var bara 5år kanske, hon lever fortfarande och är 14år.
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: Jag har både hund och katt. Katten bryr sig inte om dom speciellt mycket. Kan vara gerbilerna hon sitter och spanar på då dom rör sig lite mer. Samma med hunden, han tycker gerbilerna är spännande men gör inget mot dom.
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur? Svar: Då skulle jag få acceptera att jag skule få sälja mina små älsklingar.
Om min hund: " Titta vilken fin varg!" (Hon är nästan helvit
)
Japp, det har jag. Av hamstrar har det väl hänt för att jag kanske råkat skrämma dem, sära på slagsmål etc. Räknas katt också in här? Isådanfall har jag fått de värsta betten där.
Nej, ingen har varit rädd för dem, men heller inte haft något intresse av dem.
Nej, inte så farligt. Det som har varit har väl varit lite gnaghål på nån gardin de fått tag på, eller smakat på en tapetbit.
Jag brukade leka att katterna var dockor och stoppa dem i dockvagnen när jag var liten. Elakt? Ja troligen. Men å andra sidan så hade de valet att gå därifrån, men de låg kvar frivilligt, så jag vet inte om de tog så illa upp endå?
En annan katt tänkte jag vara snäll och bära runt i en väska och leka picnic hemma. Men jag råkade nog stänga väskan för mycket så katten fick panik i väskan. Han började fäkta med alla sina klor och jag vart livrädd och han fick mer panik. Men tillslut lyckades jag öppna väskan så han kom ut, oskadd dessutom.
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar:
Om de kommer ut utanför buren vinner hunden/katten kan jag väl säga
Men de som har suttit i sin Bur, och kännt att de blivit trackasserade av min hund eller katterna, de har helt enkelt bitit sin plågoande, så var de ett minne blott 
en av mina långhåriga katter la sig uppepå en duna Bur. Pälsen hängde ner mellan gallret, och hamstern som bodde där tyckte väl att detta var riktigt gosigt material att boa med. Så hon började dra i pälsen för att börja bädda, men den satt ju fast 
Ni skulle ha sett kattens min innan han fattade vad som pågick, för han började väl känna att det började luvas i pälsen, men sen så vart han lite putt och gick och letade på en bättre sovplats 
Det jag redan har gjort, omplacerat dem.
Min kompis sa om min råtta: var det kul och åka enda ner till kloakerna och köpa råttorna ?
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar: När min hamster hade fått ungar och jag inte visste det, så skulle jag ta upp henne.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: Flera kompisar och min farmor är rädd för ALLA mina djur ;)
fast många gillar faktiskt mina råttor för att de är så sociala, vilket dom aldrig skulle kunna tro :)
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker: Mina hamstrar jag hade när jag var lite´n har gangt sönder en dörr (a)
Min ena råtta har gangt sönder en moronrock och mina gerbiler har gangt sönder all fogning på duschen och måånga kläder ;p
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser: Tror faktiskt inte det… HAr alltid varit djurälskare och sprang runt och höll på och döda dom som gick och trampade på myror hihi (A)
Svar: När vi fick vår katt så skällde vi på honom varje gång han kom i nöärheten av råttorna, så han spring för livet varje gång han ser en råtta. Men har ingen aning om vad som händer om han skulle vara helt ensam med en råtta och märka att efter ett tag så är det ingen som skäller på han .. Men alla andra djur ser han som byten så dem skulle han lätt kunna leka med (vilket han ocksåp gjort med mimmi en gång
, fast hon överlevde oskadd)
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur? Svar: Vet inte, har aldrig tänkt tanken, men jag skulle bli väldigt ledsen, har aldri utan djur…
#11 har inte du några djur ? ;o
Jodå, hunden och katterna är kvar, men jag är pälsdjursallergiker och blev ganska dålig för ca 1 år sedan, så läkaren rådde mig att trappa ner mitt djurantal nu i hopp om att jag ska kunna ha djur kvar överhuvudtaget i framtiden.
Tydligen så reagerar jag mer på hamstrarna ä'n de andra djruen.

Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster)_
Vet inte, jag tror inte jag fått någon konstig komentar någon gång direkt._
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation?_
Happys första dag här hemma blev hon rädd och bet mig lite._
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret?_
En bekant som var hemma hos mig på förfest var rädd för Happy (hamster) men efter lite övertalning och jag garanterat att hon varken hade lång&läskig svans, bets eller skulle kissa på henne så gick hon med på att hälsa på henne och kom över sin rädsla. Sen tyckte hon att Happy var riktigt söt._
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker:Nja, Happy käkade på en duk en gång. Annars har jag rätt bra koll på henne. Dessutom bor jag i en studentlägenhet så det är inga tapeter, bara målade väggar. De är inte lika gangvänliga 
**Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser:
**Jag tror faktiskt inte det, jag har haft djur sen jag föddes och respekten och omtanken för djur kom nog naturligt.
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan?_
Vi tog hand om en påkörd harbebis en gång när jag var mindre och då hade vi hund hemma. Hunden (en strävhårig tax) var världens snällaste och lät haren klättra runt på honom och de låg och sov ihop._
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur?_
Det är nog ingen risk, jag har haft pälsdjur hemma i ca 21 av mina 25 levnadsår. Hund när jag föddes, sen hamster, hare, gerbiler och sist och katter. Häst har jag också haft större delen av mitt liv, ca 15år, fast inte hemma i lägenheten förstås… Och nu bor ju lilla Happy the hamster hos mig! Så pälsallergi är nog ingen risk att jag utvecklar direkt…. 
Om jag däremot träffade en man som var allergisk så hade jag nog försökt hitta någon sorts djur att ha hemma som han kunde tåla. Allergi-vänlig hund eller så hade jag skickat honom på sensibilitetsträning tills han tålde någon sorts djur. Det finns inte på kartan att leva ett liv utan djur!_
Svar:
Konstig och konstig men någon frågade varför jag betalat för mina katter när man kan få en katt gratis.
Annars har jag hört talas om att mina kaniner är ondskefulla och manipulativa varelser av en väldigt rädd kompis :P
Svar:
Jag har blivit biten av en kanin en gång. Hon vaktade sitt revir väldigt mycket och jag skulle plocka upp hennes burkompis :P Då fick jag en liten hermelinkanin hängades i fingret.
**Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret?
Svar:
**Jag har en kompis som är rädd för alla gnagare och kaniner. Hon är inte villig alls att träffa djuren. Hon blir rädd av att se dom på bild.
Ena kaninen har gnagt på en list. Men annars har det inte hänt något mer ÄN.
När jag och mina kompisar var mindre och hittade fågelungar ville vi såklart rädda dom. Men eftersom kunskapen inte var så bra så dog dom. Och det var ju väldigt dumt gjort av oss, även om tanken var god från början.
Det funkar inte särskilt bra här hemma. Katterna finner hamstern för intressant t.ex. Så därför får han motionera i ett annat rum.
Hos en kompis kan dom ha ute råttorna bredvid katterna utan att något händer. Bor även hundar där.
Usch jag vill inte ens tänka tanken. Jag skulle bli deprimerad. Men skulle antagligen försöka med andra djur. Men skulle vara svårt att "ersätta" pälsdjuren.
Kanske inte fått några konstiga kommentarer direkt, men pappa kallar gerbilerna typ aboriginerna, haha 
Ett riktigt bett har jag bara fått från kanin, när jag rensade hans matförråd. Från hamstrarna har man blivit lite nypt när man väckt dem plötsligt. Lite nafsad har man blivit av kaxande tonårsgerbiler. :P
**Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret?
**Har nog inga råtträdda bekanta. Vissa kanske inte intresserar sig sådär jättemycket men det finns inga rädda.
Gerbilerna har väl haft sina massaker, de har tuggat på lakan, överkast, kläder och diverse annat, haha.
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser: Jag har väl inte gjort något jättelakt sådär, men visade väl inte kaninerna jättestort intresse när jag var sisdår 9-10 år, vilket kanske var lite elakt eftersom de ofta blev sittandes i buren bara.
Har inga erfarenheter kring detta.
**Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur?
**Först och främst skulle jag förstås bli väldigt ledsen, men sedan kanske försöka intressera mig för något sorts pälslöst djur som sköldpaddor eller leguaner. Eller skaffa mig något nakendjur om jag tål det. :)
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster) Svar: Em… Vet inte
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar: Två hamtrar har haft var sin gång, Det var när de inte var så jättevana vid att bli bärda. Sen också en kanin fast då var jag bara 6 år och var dum nog att stoppa in fingret i dens Bur i parken. Kaninen trodde det var en morot så den nafsa till.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: Min moster, mormor och några fler gillar inte långa nakna svansar. Men för min mormor duger hamstrar bra. Min moster bor utomlands har inte kunnat träffa nån hamster.
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker: Hamstern har inte förstört nått förutom att gnaga på tapeten lite när hon fick springa fritt.
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser: Em… kommer inte ihåg i så fall. Har ju inte haft djur när jag var liten och var inte så van då.
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: … vet inte
Svar: Skulle bli jätteledsen. Jag är ju inte så inne på ödlor och sånt så det skulle vara svårt. 
Gud va roligt att läsa vad alla svarat, det var inte så "dåliga" frågor ändå- ni har utvecklat svaren bra tycker jag ! Nice!
Det är svårt att plocka ut de bästa bitarna, det finns så mycket roligt och intressant i era svar :) Men måste ändå säga att jag skrattade gott åt den där katten som blev luggad i pälsen då den lagt sig på buren hahaha… å den lilla krölingen som hade hittat världens bästa bomaterial- å så satt det fast?! Typiskt

_
Svar: Har fått en kommentar om min gula hamster att han ser ut som en kyckling, banan osv.. :P
**Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation?
**
Svar: Ja min kusins hamster som inte är speciellt tam.
**
Svar: Min mamma var rädd från början för mina hamstrar, men sen smälte hon ^^
**Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har!
**
Beskrivning av förstörelse-massaker: Nja, dom har förstört vissa av mina kläder som dom tuggat hål i när dom ska "bädda" och sova i mitt knä. Tex mina mjukisbyxor har fullt me hål mellan benen haha. Och mina täcken, och lakan.. sen brukar han kasta ut sina bajskorvar över mitt rum.
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte)
Mina bekännelser: Hehe, räknas sniglar? Jag råkade dränka några sniglar när jag var mindre. Och sen har jag väl sparkat på en katt någon gång.. (jag har fobi för katter så jag kan inte hjälpa de, förlåt.)
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: -
**Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur?
**
Svar: Haha typ skaffa grodor eller nåt? Är dock allergisk mot spån i stora mängder (tex om man går in i stall och så :P)
haha.. "kasta sina bajskorvar över mitt rum" *skratta*
_
Vad är den konstigaste kommentar du fått om något av dina djur (behöver ej vara hamster) Svar: "Hur kan det finnas ett helt forum om bara hamstrar eller kaniner? Finns det så mycket att säga?" XD
Har du någon gång blivit biten av en hamster lr annat smådjur? I såna fall- i vilken situation? Svar: HA! Många gånger. :P Mina robbar bet mig av rädsla förut och min kanin har bitit mig både av misstag och för att jg borstar honom där han absolut inte vill bli borstad: på mage och rumpa. Min kanin är långhårig, så detta är ett problem jag tampas med.
Har du någon bekant som är rädd för hamstrar/råttor etc- i såna fall, hur pass villiga är/har de varit till att träffa dina smådjur och lära sig mer om djuret? Svar: De är nyfikna och betraktar gärna. Oftast vill de bara klappa lite, men ibland vågar de tillomed hålla i dem. De är ofta väldigt rädda att de ska råka tappa dem eller liknande. Mina djur har alltid blivit bra behandlade av vänner och mina vänner frågar ofta hur dem mår, även om de inte delar mitt intresse. :)
Har din hamster/hamstrar (eller annan gnagare) förstört mycket av inredning i rum exempelvis tapeter och liknande? Beskriv förstörelsen och ladda gärna upp bild om du har! Beskrivning av förstörelse-massaker: Mahaha! Kul fråga! :D Min kanin har bitit hål i datorsladd, mobilsladd, han har bitit bort alla knappar på min fjärrkontroll, han har bitit sönder gummidetaljer på min dyra systemkamera etc… och jag älskar honom lika mkt för det! Det är jag som är en klant… X)
Har du någon gång varit "elak" mot ett djur, kanske när du var liten? Här får du chansen att rena ditt samvete.. alla har vi varit små och inte alltid så schyssta mot våra fyr-bentingar (mot bättre vetande) (Flugor och myror gills inte) Mina bekännelser: Så myror gills inte! Fan, jag som byggde stora sandslott som jag tvingade myror bo i. Annars är mitt samvete helt cleant, jag har alltid haft en mjuk framtoning i mitt sätt mot det mesta. :)
Har du erfarenhet av hund och katt tillsammans med smådjur- i såna fall, hur har samspelet fungerat djuren sinsemellan? Svar: Njaej. Men familjens hund är väldigt nyfiken på mina småttingar när vi kommer och hälsar på. Min hund vill leka med dem som han lekar med andra hundar, men han skulle skrämma ihjäl dem så det kan han glömma! ^^
Vad skulle du göra om du blev allergisk mot pälsdjur och under inga som helst omständigheter skulle kunna ha smådjur? Svar: Är livrädd för detta. Jag skulle undersöka möjligheterna till tabletter mot min allergi. Annars blir det till att få upp nyt intresse - sköldpaddor perhaps? ;) :(
Tillägg: Apropå konstiga kommentarer så tror alla att min kanin är en hund, haaha! Och alla frågar vart ögonen sitter… han har så mkt hår så de syns knappt. XD