Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 1678 ggr
musse05
0

Skaffa fler hamstrar... Burlösning?

Jag har börjat fundera på att köpa fler hamstrar… Mamma sa "du får ju ha hur många du vill, men burarna ska vara i ditt rum" 

Men innan jag börjat tänka den tanken så måste jag lösa burarna. Just nu har jag en duna-bur, men mitt rum är VÄLDIGT litet och jag har ingen plats för flera. Kan man köpa typ lådor och en ställning eller nåt och ha dem däri? Har ni några tips på ställningar, lådor eller andra lösningar?

//Michaela

[Sniff]
0

Ja, du kan väl ha en såndära ställning med typ tre lådor i;)

(Tänk om min mamma kunde säga sådär(A)^^)

musse05
0

#1 Haha min mamma är väldigt… snäll :)

Var kan man köpa såna?

[Sniff]
0

#2 Ja, jag fattar det:)

Jag har inte riktigt koll på det, men det finns många här på HiF som har sina hamstrar så… Kanske på Ikea? (A)

southdakota
0

#1 Tänkte precis detsamma (Fast det är pappa som hindrar mig, mamma låter mig skaffa de jag vill) mitt rum skulle bli knökfullt. Oskyldig

Antoniussystemet kanske?

musse05
0

hmmm…

Hittade det sk. antoniussystemet iaf…. IKEA….

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90120022

Den där ställningen och sedan typ de här lådorna med  50 l….
Tar man 25 l kanske de rymmer eller nåt…

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30101234

'

Går det?

musse05
0

hmmm…

Hittade det sk. antoniussystemet iaf…. IKEA….

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90120022

Den där ställningen och sedan typ de här lådorna med  50 l….
Tar man 25 l kanske de rymmer eller nåt…

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30101234

'

Går det?

musse05
0

dubbelpost, sorry…

[Sniff]
0

#4 Det var det jag menade^^ (A)

ememem
0

Det är många här som använder antonius systemet från ikea men du vill nog ha de lådor som rymmer 50 l för annars som du sa är rymningsrisken stor och jag tror att det kan vara svårt att få plats med Hjul osv om du vill ha det.

Finns ju även de ikea lådor som heter samla och de finns i större lådor men tror dock inte att det finns en passande ställning till dem.

Om du söker på antonius här på iFokus så tror jag du kan hitta många bilder på antonius lösningar =)

Royalz
0

Jag använder antonius lådor + stativ till mina hamstrar, och det funkar bra :)

UlrikaD
0

De som har Antonius har 50l lådorna. Man kan köpa stativ som man kan ha antingen 2 lådor i eller 3. Men de är inte rymningsskra för det utan har man dem så bör man ändå sätta nät över lådorna. Annars är det mycket stor risk att hamstrarna kliver iväg iallafall.

[findusen]
0

har fyra dvärghamstrar i 2x2 antonius (2 ställningar med två "burlådor" i varje, ovanpå varandra) och den översta når jag precis ner o rota i :)
dvärghamstrar kan inte rymma från dom (inte mina iaf :P) men guldarna klättrade över och puttade bort gallret hur lätt som helst^^
men dom är lättstädade och precis som med dunan skräpar det inte ner runt om :) och så kan man ha tjockt med spån så att dom kan gräva!

Roxie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på hur det kan se ut.

Har två st 2-lådorsstativ på varandra. 50L lådor.

// Sofia

musse05
0

Tack alla för tipsen. Jag har en dvärghamster nu, och är inte lika intresserad av guld, så antonius passar nog bra. Tack

Plumz
0

Jag har ju samma problem som dig ungefär. Men ska jag någon gång skaffa fler hamstrar tänker jag ha en ställning och sätta in Ikealådor där dem kan bo, men dem ska ha tillgång till två lådor i så fall, så att man sätter ett rör emellan. :) Och då tänker jag skaffa dvärghamstrar. :D

_
/Plumz.
Ps. Min mamma tillåter mig para Chicko med någon när han blir lite större, för hon anser att det är ju mer honans jobb än hanens. :)_

91Marran
0

får jag låna din mamma ett tag så jag med kan få det beskedet?

Mvh
Mig

SandyCipper
0

Du kan få köpa mina 2 dvärghamstrerbröder, de är bebisar !

musse05
0

Tack, men denna tråd är gammal. Jag har redan en till nu.

91Marran
0

hur löste du det?

Mvh
Mig

musse05
0

Satte en Bur i min bokhylla.