Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4233 ggr
b3llaa
0

crittertrail burar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

heej:)

undrar om det är ngn annan här på forumet som har crittertrail Bur :)

sen om det är ngn som vet om man kan sätta på ett lock där hjulet är på min Bur, för det blir ju ett stort hål när jag tar väck hjulet, för det är ju för litet för stackars muffin att springa i (han ska få ett stort nytt hjul):( hade tänkt sätta dit rör ist, ska bygga ihop min gamla gallerbur med, så det blir lite större.

haha, ja det blev lite rörigt, hoppas ni fattar ;)

[Sniff]
0

Det måste vara ganska roligt att ha en sån där Bur att bo i;) Mn kan väl bygga på väldigt mycket?

musse05
0

Nej jag har ingen sån och den ser väldigt liten ut… :/

[Sniff]
0

Jag tycker också att den ser liten ut…

Ebba-A
0

Om det endast är en sån Bur du har, och inte flera ihopsatta så är det absolut förlitet för en guld! Jag har två crittertrail-liknande burar, som jag endasrt använder ihopsatta som nödbur till mina gudlisar.

Värd på Choklad iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
91Marran
0

#2#3 de är en mycket liten Bur, men bygger man ut den kan den bli hur stor som hällst.

Mvh
Mig

hamsterkvinna
0

hej! vet du inte att Hjul ska man inta använda för det är inte naturligt?

/en som haft hamstrar i ungefär 54år

[Emma-Rhino]
0

#7 Jag använder Hjul och jag tycker det är bra om hamstern får annan aktivering med. Dock ska man inte använda bara hjulet som motion till en hamster. Annars tycker jag det är bra.

Gnolis
1

så små burar borde inte finnas… tycker det är så elakt av dem att tillverka sånna men de vill ju bara tjäna pengar :(

[Emma-Rhino]
0

Håller med. Min Bur är 60*30*30 och jag hade gärna haft större! Ska köpa en Duna för marsvin…

De borde ändra lagen hos jordbruksverket….

musse05
0
#7 Du vet väl att man inte ska ha Bur till hamstrar för det är inte naturligt… -.-'

/en som haft hamstrar i 1 månad….

b3llaa
0

jo, jag vet att buren är alldelles för liten! skäms varenda gång jag ser den lille stackaren sitta där :'( men som jag sagt så ska jag bygga ut den med en vanlig gallerbur så fort som jag bara kan måste bara skaffa ett rör som kan gå in i andra buren….köpte denna buren när jag nyss fått honom, då visste jag inte så mycket om hamstrar, men nu ångrar jag jättejättejättemycket att jag köpte denna lilla, konstigt att de säljer så små burar med. men ska bygga ut den med en större :P

b3llaa
0

sen har jag han ute så mycket som möjligt, blir nog ngn timmes springande i boll varje dag ( inte i ett sträck bara) och en halvtimme i tex soffan elr sängen :)

11: ??

[Emma-Rhino]
0

#11 Jag  vill inte ha hela huset söndertuggat! Klart man ska ha hamstern i Bur. Inga husdjur lever ett natutligt liv så den kommentaren var lite knäpp.

[GeeGee]
0

Alltså vad är det för konstiga människor…

Det handlade om en burfråga och sedan så säger folk att man varken ska ha Bur eller Hjul till sin hamster.

#7 Självklart är det inte normalt att springa i Hjul men det är inte normalt att ha hundar osm husdjur heller, det är inte normalt att ha kattluckot till katter, det är inte normalt att ha täcken på hästar…kan hålla på hur långt som helst. Vi har Hjul till hamstern så att den ska få motion.

#11 Så du menar att det smart att ha hamstern lös i huset där den kan fastna, springa bort sig, bita sönder en kabel och dö, äta något farlig, göra sig illa ellerl iknande?

#12 Jag förstår dig. Min första Bur jag köpte var också för liten, insåg jag några dagar före jag skulle hämta min hamster. Det är ingen som menar något elakt…bara att du verkligen borde göra buen större omgående. För din lilla väns skull =D

hunniebunnie
0

haha, 11# var nog ironisk/sarkastisk (fattar inte skillnad mellan dem ;) ) Asså jag tror hon menar att isånnafall är allt onaturligt… Men alla får göra som de vill. Jag tror att männsikor märker vad som är rätt och fel för sin hamster.

Jag tycker du gör rätt som köper en till Bur att bygga ut med, då blir  nog din hamster glaaad :D

musse05
0

#16 Precis. Om man skriver att man inte ska ha Hjul för att det är onaturligt, så kan man väl lika gärna strunta i buren då. Den är ju inte heller naturlig.

[Emma-Rhino]
0

#17 jaha. =D Haha, det har du rätt i!

91Marran
0

hur har det gått med att sätta ihop burarna? visa bild?

Mvh
Mig