Vad har ni för bur?
_Ni behöver INTE visa några bilder. Ni kan bara förklara hur buren ser ut, och vad du har inuti buren. :)
Jag själv har en blå gallerbur.Eller ja, bottnen är blå och gallret svart. Passar perfekt till min lilla pojke. Sedan har jag två små våningar , ett hus på högsta topp, en matskål och en toalett. Lite övriga saker är Hjul, träpinne som han kan gnaga på och toalettrullar..
Efter jul, när jag kommit hem i från Norge, så ska jag köpa en våning och göra om hela buren. Det ska bli så nice. ;)
/MoasChicko._
har en duna, i den är det sandbad, hus, matskål, vattenflaska, lite olika leksaker och min hamster;)
men ska köpa en antoniuslåda på måndag:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag har antonius system med 3 lådor i och i dom finns det sandbad, trähus som ser ut som stockar, tunlar av trä och toarullar. Vattenflaskan sitter utanför med ett boratt håll så att hamster kan dricka, sen har jag 2 matskålar ;).
Sen har akvarium som det finns typ samma saker i.
Även har jag en galler Bur, igentligen tycker jag ej om galler burar men den hamster som jag har till gnager sönder duna och antonius lådorna han är i. I den har han trä pinnar, sandbad, toalett rullar, hängmator i taket, en gul övervåning. Sen har han ett hus som ser ut som en stock och ett Hjul. Själva bottnen är mörkblå och gallret vit. Även han har två matskålar och vattenflaska ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
2#: Jag har inte svart galler kom jag nyss på.xD Hade bara inte gallrets färg i huvudet eftersom jag alltid tarut min hamstr i köket till min kanin varje natt. För där kan Chicko få sällskap utav kaninen Molly som springer lös jämt o ständigt, men ENDAST på mattor. ._.' Varför vet jag inte riktigt! xD MEn jag har också vitt galler ;)

Puffs bur: Toalett, en massa rör, toarullar, vattenflaska, matskål, spån, en trästock med hål i, ett trähus, toapapper, Hjul och Gnagpinnar.
New moon "Mona"s bur: Spån, toalett, toarullar, toapapper, ett trähus, massa rör i roliga former och färger, Gnagpinnar, matskål, vattenflaska och en hängmatta.
Mina hamstrar är dvärghamstrar båda två, men de är dock aggressiva emot andra hamstrar och därför bor de ensamma .. man vill ju inte ha några skador 
Plus att Mona inte har något Hjul för att hon är extremt beroende av det, och har bara tillgång till det utanför buren.

Zeldas Bur: den är 75 cm hög, o ca 60cm bred, o det är en gallerbur med väldigt många ställningar :)
Taras bur: Oxå en gallerbur dock inte lika stor :)
Bejjahs bur: En rätt stor plastbur:) är ca 40cm bred o 30 hög.
Baielys bur: En till gallerbur. (även om jag oftast tkr bäst om plastburar)
söker efter ny plastbur t Baileys :)

Alla har lite leksaker, friskt vatten o mat :)
o några har sandbad :)
Wimzas bur: En dunabur som är blå-grön till färgen. Hon har inte en vattenflaska eftersom att mn måste ha en slags "våning" då, och den biter hon på. Hon får nöja sig med en vattenskål som jag byter varje kväll. :) Sen har hon 2 stora rör, inte toaror utan dessa är lite tjockare, ett trähus är på ingång med nu när jag fått mina julpengar! :)
Tinwës bur: En rosa dunabur med toalätt, rör, en kruka, matskålar och vattenflaska :) Trähus påingång här med! :)
Baloos bur: En gul dunabur, han har ett trähus, matskålar, en vattenflaska, rör, och en kruka (som har tycker om VÄLDIGT mycket xD), sen har han ett sandbad. :)
Neros bur: En gallerbur som har röd bottnen, vitt galler, med 2 våningar som är gul och grön. Han klättrar inte så den buren är jättebra för honom endå. :) Han har matskålar, ett hus, rör och lite annat smått och gott :)
Jasmines bur: En gallerbur som har 2 våningar den med, men inte lika höga, då Jasmin gillar att klättra.. :) Hon har ett trähus jag byggt själv, lite rör, matskålar och vattenflaska :)
Ska snart köpa en till Bur, tror det blir en duna då med, är helt kär i dunaburar!
Annars hade det vart kul att ha ett sånt "antonius system" som Charlie2006 sa. 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Har en Duna och en FOP-gallerbur :D
Har antonius lådor + stativ till alla mina guldar förutom en som bor i en miniduna i mitt rum :)

jag har en samlalåda från ikea. Där finns sandbad, toalett, ett päronhus, massor av lekaker(tunnlar, rör, klättergrejjermm.), vattenflaska och vattenskål, matskål, gnagpinnar och till underlag har jag toa-lätt :) och åklart min underbara hamster DrömPrinsen <33
Jag har ing aburar till mina, jag tycker att alla hamstrar (och alla andra djur för den delen) förtjänar att leva så nära som naturen som möjligt- jag har helt enkelt gjort om mitt badrum till ett sand/ökenhav. Golvet är täckt med Sand å hamstrarna älskar det
sen har jag linbanor över hela lägenheten, som de får roa sig med.. eller så inte . hehe, jag har bara .. burar till mina? Inte visa några bilder här 
(vilken tur.. kan blir svårt att visa mitt sandbads-badrum,, men visst hade det väl varit cool om man kunde anpassa hela lägenheten efter dom hihi)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#13 Jag förstår vad du snackar om! Det hade vart riktigt häftigt! 
/Matilda
Imorgon ska jag till Zoo och köpa en Mini- Duna åt dvärgen så att gulden får överta 70 dunan.
Har en grön mini duna som inte är så liten fasst den kallas mini.
Den har alltså två våningar.
På övre våningen har jag:
Sandbad, Matskål med frön , En liten leksak och Maten (grönsakerna)
På nedre väningen har jag:
Springhjul, boet och ton av sågspån.

jag har nu en ny Bur! en jättestor gallerbur på 2 våningar. den är 80 cm lång, 50 cm bred och 39 cm hög. på övervåningen (som täcker halva buren) har jag toalätt, matskål, vattenflaka, vattenskål, färskmatskål, ett hus som sitter i taket och ett rör som han kan krypa upp eller ner i till nedervåningen/övervåningen. på undervåningen så har jag ett 3 L samdbad, trärör (från träd) i 2 olika sorters former, toalettrullar ett päronhus och en kartonggrejj och en gnagargrejj :)
varför får man inte lägga upp bilder?
Dennis bor i en maxiduna.
#19 Åh! Jag vill ha en stor maxiduna..
Vad fick du betala för din? :)
/Matilda
#16 är det en övervåning med trappa till en platta?
Mvh
Mig
#20 Hmm.. Ingenting. Denna fick jag med när jag tog över Astrid för några år sedan. Den förra jag hade betalade jag nog 600 kr för, det är för nästan 5 år sen. Fast jag vet inte va du menar med en stor maxiduna? Jag har en maxiduna, 70 cm lång…
#22 Jag menar bara att maxidunan är stor x) Den jag vill ha är 70cm, kostar ca 600 .. :/
/Matilda
#24 Ojj! Billigt billigt :P :D
/Matilda
#25 Jo, men jag ville bli av med buren, dessutom är den nästan 5 år gammal.. Men som ny :)
#27 aha, förstår det då :D
/Matilda