Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1153 ggr
[Hamster95]
0

Lite hjälp tack

Hur inreder man en sån här Bur? (bilden)

På bilden är buren när Totte bodde där för 1 år sen men då var den ju helt anpassad åt en guld, har dessutom bara 5 rör nu ( ett av rören gick sönder)

Nu bor Brumma där, med sjukt tråkig inredning och Brumma är en dvärghamster. Har också väldigt brist på inredning ( har inte råd att köpa mer) eftersom att jag har 2 "grisar" till att inreda åt. Så ge mig tips på hur jag kan inreda åt snuttan <3 Hon har Sandskål (som hon är rädd för), Hjul, plasthus ( ett stort, kan hända att hon och " Tramse" får byta hus), fröstång och rör såklart.

[Hamster95]
0

Kan tillägga att hon inte har hjulet på bilden

linnea-n
0

Lägg in mycket toarullar är ett tips.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Cottonball
0

Tomma kartonger som varit till pasta, tè, ris osv :)

Mer papper, massa papper älskar dem att gräva ner sig i!

[Hamster95]
0

Hon är så fruktansvärt rädd för allt :/

Cottonball
0

Rädd? När fick du hem henne och hur visar hon sin rädsla på?

[Hamster95]
0

Förrgår. Hon  är inne i huset jämt, när hon sen ska upp i röret är det fort upp och då skakar hon nästan av rädsla :/

91Marran
0

min kompis har en sådan. kommer du ihåg de där höga fyrkantiga godislådorna som fanns eller de kanske finns än? de funkar jättebra som sandbad.

Mellan det ena planet till det andra (en från var sida) kan man sätta en stege.

ta en handduk och gör en hängmatta

hus kan man ha av glasburkar kartonger osv. bygg eget av allt du kan hitta hemma. stenar funkar också bra, men tänk på att hon inte ska kunna trilla ner på den.

sådanna fågelbad som man kan köpa i djuraffär som hängs upp på gallret kan du sätta vid ena öppnigen på sidan, så blir det ett hus.

låt fantasin flöda och glömminte spara pengar åt fler roliga saker. finns att köpa billigt på blocket.

Mvh
Mig

[Hamster95]
0

Tack Skrattande Vill gärna ha fler tips. Hon har dock ett förskräckligt fult sår på nosen ( täcker 2/3 av nosen) så inga vassa saker Obestämd Min lilla Brumma, aka Trumman <3

Tregly
0

Omg vilken häftig Bur! ;D Din hamster ska vara glad över att ha en sådan Bur ju! :) Om hon kom i förrgår kanske det inte är så konstigt att hon är rädd.. Köpte du henne tillsammans med buren eller har hon precis flyttat in i buren? Om hon precis flyttat in kanske hon är rädd för alla olika sakerna om hon inte är van vid sådant innan? jag tror du ska ge henne lite tid till att vänja sej vid det nya. ;) Lycka till :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[Hamster95]
0

Tror ni att 3 honor skulle kunna husera där? Dvärgar. Detta om det blir kull.

[iurochskur]
0

Den allra bästa buren för en dvärghamster är en låg Bur med mycket bottenyta. En duna Bur. Eftersom hamstrar inte är goda klättrare är risken stor att dom faller och skadar sig.

[Hamster95]
0

Jo men dunorna är upptagna men det sitter stora " hängmattor" i buren ifall hon skulle ramla.

[iurochskur]
0

#12 Oki. Annars är ett billigt tips samla back.

Ranigsko
0

Längst upp i mitten skulle ju kunna vara som ett litet hus, i fall hamstrar kan klättra egenom dem… Jag tycker att den är väldigt stor för en liten dvärgis. Men har dvärgisen mycket spring i benen passar ju den utmärkt! /Ranigsko.

Charlie2006
0

#14 Ju störa ju bättre Flört. Men det är helt fel Bur om man ska ha ungar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Hamster95]
0

Ja men får hon ungar så får hon bo i 50 Dunan eller ha boet på bottenvåningen

Charlie2006
0

#16 Välj i duna isåfall för det är fortfarande galler och ungarna kan änkelt skada sig och klämma sig igenom.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida