Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 5201 ggr
Imasy
1

KLOTTERPLANKET 10

Då var det dags för en ny en då ;)

Impressive
1

Skriver in mig direkt! Flört

Imasy
1

Och jag ska kolla tågen till Gävle :)

Funderade på att åka till Ikea imorrn. Idiotiskt jag vet ;)

spiritedaway
1

Nu räcker det med snö tycker jag ! Det kommer helt klart finnas kvar snö på julafton så nu kan det sluta snöa Tungan ute
Vill gärna att det ska vara så enkelt som möjligt att köra hem till familjen också.

spiritedaway
1

#2 Haha det kan vara en spännande upplevelse dagen före julafton! Tungan ute
Själv tänkte jag försöka undvika alla affärer. Men tyvärr måste jag handla lite mat.

chocomian
1

Jag vill också till Ikea! Ta mig med dig! :D

UlrikaD
1

Var på Blå Stjärnan med två av mina illrar idag. Båda har cancer. Inte roligt direkt.

Så när vi kom hem var vi ute och busade i snöstormen för att pigga upp oss.

Impressive
1

#6 Tråkigt att höra Rynkar på näsan

spiritedaway
1

#6 Usch va jobbigt.

Imasy
1

Det var inga roliga nyheter :(

Ja, jag har bestämt mig. Det blir en idiotgrej att åka till Ikea imorrn. Dessutom tar jag med mig sonen, så det blir dubbel-idioti Skrattande

Halv 9 går tåget imorrn, så det blir upp tidigt. Så jag ska väl ta och fixa lite inför morgondagen nu då.

Fast jag skyller på Zheverez. Hon ska till Ikea imorrn, och då blev jag så sugen på att slå ett slag för saken jag med. Blir det kaos imorrn vet jag vem jag ska skylla på Skrattande

Roxie
1

Usch vilken häktisk kväll jag haft. Kom hem från jobbet kl 20… Och klockan 20.30 kom en tjej och hämtade Rubelia. Hon åkte väl igen vid kl 21.00.

Så nu har jag packat allt jag ska ha med mig hem till Dalarna (tror jag), slagit in alla julklappar, fixat alla hamstrar = städat burar och kollat igenom alla så att allt är som det ska. Skrivit en låååång lista till min hamstervakt. Så NU ska jag förhoppningsvis få gå och lägga mig innan det är dags för arbete igen, och efter det en lång tågresa.

Godnatt på er!

// Sofia

Tazzar
1

Har varit på julmarknad i Gamla Stan. :) Lite bilder…

chocomian
0

I morgon skulle Nicke omplaceras till en äldre dam. Men hon har inte hört av sig något ang tid och plats, trots att hon lovade att ta kontakt senast idag, då vi skulle träffas i morgon en bra bit hemifrån.

Blir så trött på oseriösa köpare……

Imasy
0

Åh vad mysigt det där såg ut :)

Irriterande :S

Själv ska jag väl tvinga i mig lite frulle och gå in och väcka alexander om ca en timme. Sen ska vi bege oss ut på idioti-trippen ;)

BMEXX
0

#13 usch jag lider med dig.. var i gävle i måndags och höll på att bli galen på allt folk

// Pabblo

Imasy
0

Haha, har haft en toppendag och det var knappt en kotte på ikea ;) Hade hittat allt jag skulle ha på typ en timme ;)

[Sniff]
0

Det känns verkligen inte som att det är julafton imorgon…:O Vi är hos mormor och morfar, Macke och Katrin har kommit och vi har lagt massor av julklappar under granen:D (A) Nu måste jag bara tjata på mamma så att jag kan gå och säga god jul till Sniffen imogon;) Julklapparna jag har köpt till mina djur är: Halsband och en leksak till Sniff, Barnmat och hamstergodis till småkillarna. Nu måste jag bara slå in dem…:) Internet och våran telefon funkar inte idag:/

BMEXX
0

#15 vilken tur du har då;P visserligen så var jag inte där borta utan kutade i affärer vid centrum.

#16 nej det göt det verkligen inte.. december har gått så fort! Önskar bara att januari går lika fort så vi kan flytta in i vår nya lägenhet:D

// Pabblo

Sara87
0

Jag kikar in en snabbis å önskar er alla en God jul!

Från mej å pojkarna hemma :)

Ebba-A
0

Jag och hampisarna (och skrik-grisarna givetvis) önskar alla en riktigt God Jul!

Värd på Choklad iFokus

[Sniff]
0

GOD JUL alla på HIF<33 Hani och Hamid hälsar;)

BMEXX
0

Vet inte om jag kanske har världens sötaste eller dummaste pojkvän, han har köpt en mobil till mig i julklapp.. vad gav jag han, ett tv spel som visserligen var dyrt men ändå, har dåligt samveteSkäms

God jul!

// Pabblo

Imasy
0

Man ger väl för att man vill, inte för att få nåt tillbaka ;) Det är ju tanken som räknas och inte prislappen :)

[Sniff]
0

Hehe… Jaag bara känner för att skriva något…(A) Vi har en plastgran, någon som har en riktig? Hehe:P

Impressive
0

God jul allihopa! Cool

[MissDiss]
0

God jul ! ;)

Royalz
0

God Jul på er :)

Måste nog snart gå och lägga mig, är super trött. Imorgon kl 10 kommer det en hamsterköpare och måste fixa iordning lite innan dom kommer.

Hoppas alla haft en trevlig julafton!

Sunrise
0

Jag är jättesugen på en liten hamsterhane. Gärna vit/creme/offwhite satin/lh och svartögd. Tror ni att det blir ett sent julmirakel? ;P

[RoxannaH]
0

Hej alla (:

[MissDiss]
0

Hej hej ^^

Tinwe
0

Idag har jag verkligen haft det slappt! Spelat dataspel hela dagen och sitter fortfarande i pyjamasen! Förvånad Antar att jag är jultrött.. Någon mer som känner att dagen vart seg? Flört

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Sniff]
0

Nädå;) Här har det varit full fart:P

91Marran
0

Jag önskade mig en hamster i julklapp eftersom min jag hade gick bort :´-( men jag sa inget till mina föräldrar och så klart fick jag ingen. måste komma på ett bra sätt att lägga upp hur jag ska säga att jag tänker skaffa en ny. vill ju inte att de ska tro att jag inte saknar Pajen, utan att de ska veta att jag saknar henne, men är mogen att gå vidare. någon som har något tips? måste ha en för projektet jag skriver i skolan också.

Mvh
Mig

Superstars
0

#32 man har lättare att sörja sin hamster som gått bort om man har en ny hamster att kela med. Man kommer alltid att sakna de hamstrar som gott bort. Men man har lättare att hantera sin sorg om man har en ny hamster. En av mina gulliga rara honor dog i somras! Blev gammal! Som tur var hade jag en till hamster då vilket gjorde att min sorg efter den gammla honan blev lättare att bära. Dina föräldrar fattar nog om du säger åt dem på detta sätt. Ingen hamster kan ersätta den som dött men du kommer att kunna hantera sorgen bättre  efter din döda hamster om du har en ny liten vän att gosa och kela med.Glad

BMEXX
0

Säg att du saknar din förra hamster men att du ändå funderar på att skaffa en ny. Lägg till de där med skolan med. Vad är det för projekt btw?

Håller tummana!

// Pabblo

[MissDiss]
0

Jag måste bara få berätta en sjuk sak som jag blev förstörd av som hände dagen innan julafton.

Jag och min kille åkte upp till Stockholm för att handla in de sista klapparna. Som vanligt så handlar vi alltid det sista dagen innan julafton. Allting gick bra hela dagen, vi prickade alla tåg och sådant perfekt. Tills vi skulle åka hem.

Vi står nedanför spåret och har inte gått in genom spärrarna än och då kommer det en hemskt äcklig, full tant springandes och skriker. Hon skriker först: "Släpp in mig för i hel*ete!"

Ingen vågade sig förbi henne och hon stod där tills en kille kom och gick in och då smet hon in efter honom. Han svor åt henne på insidan och sedan gick de upp till spåret.

Jag och min kille går upp ca. 8 minuter innan tåget ska komma. Då ser vi henne springa runt och skrika där uppe och frågar om "Ingen jä*el kan svenska?" Och blir förbannad och sätter sig ned på perrongkanten och dinglar med benen. Sedan, till min stora föracktelse så hoppar hon ned på spåret!!

Hon går över till andra sidan, och frågar om någon vet vart hon ska. Sedan ser man tåget komma på spåret hon står på. Hon verkar inte se ett skit och alla står och skriker att hon ska flytta på sig. En kille i typ 19 års åldern släpper sina grejer och hoppar ned på spåret han också. Min kille vände sig om och jag står där helt stel och har bara ögon på tanten. Killen springer fram till henne och drar med henne bakåt över till andra spåret precis som tåget tutar och rullar över platsen där de stod.

Killen stod och gapade på tanten och drog upp henne på perronen just som tåget från andra hållet kommer. Det tåget såg dock att de var nere på spåret och bromsade så långt borta att de hann ta sig upp igen.

Folk stod och pratade med tanten efteråt. Hon fattade ingenting och var skitsur fortfarande. Jag drog med min kille in i tåget. Satte oss ned och sedan sa jag typ ingenting, gjorde ingenting i hela 40 minuter. Till och med på bussen var jag tyst. Vilket var ytterligare 30 minuter.

Jag var helt 100 på att hon skulle dö. Hade hon blivit påkörd hade jag sett det… Kan inte fatta att man haft de tankarna själv att man ska slänga sig ut framför ett tåg… Gråter

Sunrise
0

#35 Usch, vilken jobbig sak att bevittna. Men som tur gick det ju bra, men man tänker ju ''om''…

[MissDiss]
0

#36 Så passande med dagen innan julafton också :(

[Sniff]
0

#35 Oj! Det där kan inte varit roligt! Tur att det gick bra ändå!

Kram på dig;)

[MissDiss]
0

#38 Har spammat massa bilder på Chamtong också i Pluto och Zötazt tråden ;)

[Sniff]
0

#39 Det var roligt att höra:D (A)

[MissDiss]
0

#40 Han är ju din så ;)

[Sniff]
0

#41 ;) Min sötkille:D (A)

chocomian
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är helt tokigt kär i sådana här sötnosar… sovit 2 gånger idag (är psykiskt utmattad och då sover jag för jämnan) och drömt om dessa små underbara varelser som jag tror jag fallit pladask för.. ^_^

Sunrise
0

#43 Ja, visst är dom söta när dom är små… *inget illa ment* Men inte så söta som stora.

chocomian
0

#44 Jag tycker dem är minst lika söta, stora som små! :)

[Sniff]
0

Nu tycker mamma att jag ska stänga av datorn, ta in Hani och sätta på kvällens film. Hejdå!:P ;)

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker också de är minst lika underbara som stora. Då sitter de dessutom still emellan varven också.Flört

Här är Starshine, en av mina "bebisar" som nu blivit 1 år gammal.

chocomian
0

#47 BEBIS?! :P det var mig en stor "bebis" du har där hemma ;P

Har du några vita/marmorerade/mosaik färgade honor på g tror du inom några mån? :D

UlrikaD
0

#48 Det är ju "min" bebis, jag har ju fött upp henne.Flört

Har ju flera par i avel som kan ge sådana, men vad som dyker upp är ju en annan femma.

chocomian
0

#49 Ah, I see!

Åh, så spännande med överraskningar :)

UlrikaD
0

Med chillor blir det i stort sett alltid en överasskning för antingen kan de bli dräktiga direkt de flyttar ihop. Eller så kan de bli dräktiga efter ett år tillsammans. Man vet aldrig så noga.

Kika under mina avelsplaner på hemsidan så ser du vilka som sitter ihop nu.

chocomian
0

#51 Jösses Amalia! Det är en hel del som sitter ihop då ja :)

UlrikaD
0

Men många par i avel betyder inte automatiskt många ungar. De får när de har lust helt enkelt. Vissa har suttit ihop över ett år utan att få ungar och andra får bebisar 111 dagar efter ihopsättning.

chocomian
0

Ojdå, där går det minsann inte att planera, men skoj med överraskningsbebisar tycker jag!

91Marran
0

#34 det är en hamsterbok. jag skriver från alla vinklar. inte bara vad jag tycker, utan alla möjligheter om du fattar?

#33 Tack för tipsen. vet du någon som säljer hamster runt kalmar?

Mvh
Mig

chocomian
0

Jag tycker att chinchilla.ifokus.se ska lanseras nu! :D

UlrikaD
0

#56 Då tycker jag att du kommer hit och städar burar och kliar chillor under hakan så att jag hinner någon gång.Flört

chocomian
0

#57 Gärna, om jag får handskar och dammskydd för munnen :D

UlrikaD
0

Städar du mina burar får du ha våtdräkt och simfötter om du vill!!Skrattande

chocomian
0

#59 Kör till! :D

chocomian
0

Det här var inte bra… jag är sjukligt chinchillakär Foten i munnen 90% av mina tankar är på chinchillor nu Skäms

En vit marmorerad honsötnos Oskyldig

UlrikaD
0

Du får dock bli kär i någon mer, för chillor ska vara två.Flört

Här får du en bild på marmorerad tjej plus guldhamster. Två flugor i en smäll liksom.

chocomian
0

Jisses vilka sötnosar!

Attans… är det även lag på chillor att vara två? Inte läst det någonstans nämligen.

Vet inte om jag kan ens ha chillor då :'( desto fler djur desto större risk sa läkaren :'(

UlrikaD
0

Jo, det är lag på det. Dock struntar de allra flesta uppfödare i det och du kan köpa en ensam chilla i stort sett av vem som helst.

Jag säljer dock aldrig chillor till att sitta själv. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. De mår så mycket sämre när de bor ensamma än när de sitter med en kompis. Så har man inte chilla innan så måste man köpa två, annars får man inte köpa av mig. Man måste naturligtvis inte köpa båda två av mig såklart. Men två ska de vara iallafall.

De trivs lika lite ensamma som marsvin och råttor tex. Inte alls!

Hade en familj här i förra veckan som blev jättekära i en vit bebis-tjej. Men de hade inga andra chillor och jag hade ingen som hon kunde flytta med. Då gav jag dem en lista med andra uppfödare i landet och sa åt dem att ringa runt. De hittade en annan hona i samma ålder hos en annan uppfödare så nu flyttar lilla vitis hemifrån imorgon tillsammans med en ny kompis.Skrattande

Angående allergin där så är ju just chinchillan ett av de allergivänligaste djuren. Det är ju absolut ingenting som säger att du tål de heller. Men det är oftast miljön runtikring folk blir allergiska mot, höet, ströet, sanden osv. Och klarar man en chilla så klarar man ju också två.

Men har man de minsta känningar av en så blir det ju naturligtvis värre med flera, helt klart.

chocomian
0

Absolut, jag förstår resonemanget med att ha minst 2 st.. tråkigt bara att de inte var mer solida djur, eller iaf mer riktade åt människor så man kunde sköta om dem och ge dem uppmärksamheten de behöver.

FÅr väl se om man kan hälsa på hemma hos någon med chillor, kanske ha 2 st på prov hemma :\

UlrikaD
0

Antar att du menar solitära?

Det är det inte så många djur som är, guldhamster är ju ett av de undantagen.

Chillor är ju kvälls och nattaktiva och behöver som allra mest sällskap när vanligt folk sover. Då spelar det inte så stor roll att man tillbringar hela dagen med dem. När man har gått och lagt sig så är de ändå vakna ett bra tag till.

chocomian
0

Ja, solitära.

Ja, det är ju det. Uschamiga för förvirring. Men ja, här blir det 2 chillor om det blir några ^^

BMEXX
0

Usch och fy att vara/bli allergisk mot djur. Hoppas att du tål de flesta djuren du vill ha! Har du fått någon tid än? (läste i en annan tråd om dit problem med)

Snacka om att chinchillor är söta!

// Pabblo

chocomian
0

#68 Nej, jag känner mig otroligt stressad och ångestfylld av det här.. speciellt när man vill sanera lägenheten så fort som möjligt också. Blir tokig av att inte kunna ha katten här hemma ännu.

INgen kallelse på posten idag, så jag hoppas på i morgon!

chocomian
0

Nu ger jag upp snart mänskligheten…

Har mina underbara hamstrar utsatta på blocket och fick nyss detta idiotiska mail som jag nu svär åt;

annonssvar@blocket.se för oskr engfail (oskar_95_15@hotmail.com)
jag vill andvända dom små liven för att expermintera om hur många
hamstrar en majsorm kan äta upp på en timma

BMEXX
0

VA I? Skrikandes tror han verkligen att man skulle gå med på det?

Angående kallelsen jag håller tummarna!

// Pabblo

Royalz
0

#70 Har också fått nått likande mejl.. Helt sjukt alltså.

Royalz
0

Hej!

Är mycket sugen på en liten silverapa, dom är alltså leveransklara? Kan
den skickas via postförskott eller liknande? Jag matar min hund med dom,
så har du många köper jag hela rasket så kan du ju skicka dom i en
kartong eller något ?

<3

Oscar

Imasy
0

Fick också ett sånt där puckomail en gång på en annons. Fast denne ville att jag skulle stoppa hamstern i en låda och skicka den till Skåne med posten.

[Sniff]
0

Vilka puckon det finns!

chocomian
0

#73 Hmm… de båda heter oscar. Slumpen eller samma person?

[Sniff]
0

#76 Precis:O

Royalz
0

#73 Det var inte samma mejl adress.

Att folk ens orkar hålla på och fjanta sig sådär.

chocomian
0

Far åt pipsvängen med allt! Jag orkar inte med detta :'(

Royalz
0

Ännu ett oseriöst mejlsvar på creme honan jag har ute på försäöjning.

hejsan,jag undrar hur många karat din guldhamster
innehåller, jag tänkte nämligen smälta ner den och göra
en förlovningsring till min flickvän.

[Sniff]
0

#80 Okej…. Det var ganska… Konstigt:P :/

Imasy
0

Denne försöker säkert bara retas med dig. Ge svar på tal vettja, så har de ju inte lyckats med sitt mål att göra dig föbannad ;)

Sunrise
0

Usch, ja om man inte är seriös ska man inte svara på annonsen.

[RoxannaH]
0

Usch vad orättvisa de är på råttor i fokus. En uppfödare som är ny, som inte är så jätte insatt i allting, som jag köpte en liten rått tjej av igår, blev utslängd utan en ärlig chans bara för att tjejen jag köpte inte vägde 90 gram. Men skulle min tjej vägt så mycket nu, så skulle hon inte må bra, för hon har kropp som en mus nu. Så jag tycker de är orättvisa, varför inte vara snälla och lära upp oss nyblivna och ge oss ärliga chanser först innan de slänger ut oss från sajten.

(När jag skriver oss så menar jag några tjejer jag känner och inte mig)

Här på hif kan ju nya blivna uppfödare få jätte mycket stöd och råd och tips och hjälp och det här är så man vill ha det. Rif är raka motsatsen. :(

UlrikaD
0

Folk vill ju bara reta upp en, ungefär som troll på forum.

Brukar få något sånt mail emellanåt när jag säljer chinchillor.

Jag brukar bara svara att har de råd att betala 2500kr per chinchilla till en orm så kan de få mitt kontonummer. Brukar aldrig höra ifrån just den personen igen iallafall.

Man får inte visa att man tar åt sig. Gjorde det i början och fick någon jäkla stalker på halsen istället som bara inte slutade maila mig med vidrigheter. Gör inte om det igen iallafall.

[RoxannaH]
0

Ja, jag tar ju inte åt mig. Så men det är så orättvist att slänga ut mina kompisar för den sakens skull.

Royalz
0

-21 grader ute!! Förvånad

Imasy
0

Pilutta dig! Vi har -25 Flört

Nån som kan pilutta mig ?Tungan ute

Hu, är inne i ett skov nu, inget skoj. Vaknade helt stel i kroppen och det kändes som att jag hade 100 graders feber. Tittar efter min rullator och kommer på mig själv att jag är inte lika gammal som jag känner mig Flört

trulan
0

Här där jag bor är det bara -5 så jag kan inte pilutta dig:)

Hoppas du känner dig bättre imorgon, är ju dumt o fira in det nya året med att vara sjuk.

Gott Nytt År till er alla!

chocomian
0

"… du kommer att kallas inom cirka 13 veckor till Lung och Allergimottagningen. Vi återkommer med bokad tid ca 14 dagar innan besöket"

F*n heller att jag går och väntar så länge på att få göra ett pricktest! När det handlar om min livssituation och hälsa, aldrig!

Får väl se om man kan ringa om någon slags akuttid och då det gjort snarast, kosta vad det kosta vill, jag ska inte gå och vänta så länge på detta!

Har det jobbigt nog som det är nu.

Imasy
0

Tyvärr måste jag säga att du måste nog vänta så länge. Vårdgarantin är ju att man ska få vård inom 3 månader. Själv fick jag för ett par år sedan en remiss till reumatologen, och då fick jag veta att det var 6 månaders väntetid, trots att man SKA få vård inom 3 månader.

Nu hade jag "turen" att få en annan åkomma så jag blev ditskickad på en gång av akuten.

Men du kan alltid ringa till dem och säga att de sätter dig på en "kölista" för avbokade besök, förutsatt att du kan komma med väldigt kort varsel, då kan du ha turen att få komma in tidigare.

Men är det eksemen du ska dit för? Borde du isådanfall inte hamna på hudmottagningen? En vän till mig har atopiska eksem, som säter sig på händer, ansikte osv, och hon har fått jättemycket hjälp från hud.

chocomian
0

#91 Får se vad jag kan göra och vad de säger om det hela.

Jag har redan varit på hud hos min hudläkare och det var utav honom som jag fick ivägskickad en remiss till allergi och det är för pricktest mot djur, då mina ögon började krångla till och från sedan i Maj månad.

Sedan att det finns en ökad risk att ha/få pälsdjursallergi när man har atopiska eksem som jag även då vill kolla upp, eftersom djuren är verkligen mitt liv. Klarar mig inte utan något djur, det går bara inte, då går jag under totalt.

Jaså, vad för hjälp fick hon från hud?

Jag har ju redan solat för 3 år sedan på sjukhuset, men det hjälpte inget utan istället försämrade mina eksem och jag fick feber, så den behandlingen gick tyvärr inte att fortsätta med.

Imasy
0

Hon har fått flera olika salvor, och "badat" händerna bla i nån lösning.

Honungsplatte liknande "plåster" mm.

91Marran
0

hittade en hamster i djuraffären som verkade intressant, den andra gick inte att se eftersom den låg i sitt välta hus.  sa till mamma att jag sett fina guldhamstrar i djuraffären och får se om hon nappar. annars får jag väl fråga henne och sluta vara så feg.

Mvh
Mig

[Sniff]
0

Jag sitter i min skööööna lila morgonrock och ser på film med Svante och Ellen:) Ella och hennes familj har varit hos oss idag och fikat, det känns som om det är nyårsafton idag… Nästen(A) Tänk att det snart är ett nytt år!:O

chocomian
0

#93 Jag har redan 4 salvor och krämer här hemma för över 800:- så jo tack, så långt har jag varit i över 3 år nu sedan jag fick eksemen, mer kan inte göras mer än Att undvika det som jag fått papper på, det mesta i princip ^^

UlrikaD
0

Har precis kommit hem med två små robbe-pojkar.Skrattande

Och jäääävlars vad kallt det var ute. Hade dem i en transport inlindad i två fleecefiltat, nerstoppat i en väska. Med lufthål naturligtvis. Efter halva resan offrade jag mina vantar och la ner i transporten också som de genast kröp in och myste i.

De får en egen tråd senare ikväll. De är helt ljuvliga!Kyss

Tinwe
0

#97 Åh! Nu blir man nästan lite avis på dig! Skrattande

/Matilda

chocomian
0

Är så sjukt trött på djuraffärer… orkar inte med att bry mig om dem också, men blir så förbannad när man ser hur de behandlar värdefulla djur…

UlrikaD
0

Att nån gång få i sig käk härhemma verkar vara en fullständig omöjlighet.

Som idag, låg i migrän hela dagen och sen fick jag springa som en idiot för att jag skulle möta en tjej på centralen med två chinchillor. Inga problem, jag hann.

Men hungrig, hann ju inte äta nåt!

Sen skulle jag iväg och hjälpa till att könsbestämma roborovski-hamster-bebisar samt hämta hem två till mig själv. Tog en timma att ta sig dit med bussen och sen gick de jättesällan på hemvägen så det tog mig nästan två timmar att ta mig hem.

Mera hungrig!

Kommer hem, måste ju fixa iordning Bur till robbarna direkt såklart. Sen måste man ju fota också, det är fullständigt livsnödvändigt att göra med en gång.

Och, ja….hungrig.

Men det var ju resten av gänget hemma också, så först släppte jag ut första gänget med chillor och hamstrar, sen var det runt till alla chillaburar med nytt hö och ny mat. Efter chillorna var det hamstrarnas tur att få mer käk.

Men nu då….får jag äta nu?

Nepp, nu är det dags för medicin för två av illrarna. Leta reda på dem, ta ut dem i köket, locka i dem mosade tabletter i grädde.

Nu då?

Illrarna står på bakbenen vid kylskåpet. Var är vårt kött? Vi har bara fått torrfoder hela dagen. Jamen visst, ställa mig och stycka lite kyckling gör vi ju glatt såklart. Mums, säger alla illrarna och hugger in.

Nu då…går till kylskåpet och öppnar dörren.

Där kommer Kotte sladdandes runt hörnet: KATTMAT??? Så då får jag hälla upp mjukmat till Kotte och katterna.

Inser att jag hatar doften av mjuk kattmat.

Jag är inte hungrig längre…..suck!Flört

Superstars
0

#100 Ha ha ha ha ha det där let inget vidare! Hoppas du fick i dig lite mat i allafall. Att ha migrän är inte alls kul,

Superstars
0

#80 Men Herre Gud! Det var det mest idiotiska och löjligaste mail jag någonsin hört! Gud vilket tok om han värkligen tror detta…Förvånad

Imasy
0

Det var ju en ny diet dina djur har uppfunnit ;)

Du får börja med frysta portionsrätter, då hinner du nog till och med utfodra en av dina arter medans den snurrar i micron ;)

UlrikaD
0

#101 Sparar mig till nyårsmiddagen istället.

#103 Vem har råd med såna, efter att ha matat alla djuren?Flört

Imasy
0

Du får göra storkok själv en gång i veckan ;)

[Sniff]
0

Hur kallt får en hamster ha?

[MissDiss]
0

Roligt! Nyår, en hund som är rädd för fyrverkerier, O_o

[Sniff]
0

#107 Det kan bli ett problem;)

[MissDiss]
0

3:e året, lika rädd som vanligt. O_o

[Sniff]
0

#109 Stackarn:/

[MissDiss]
0

Ja :(

[Sniff]
0

Brukar det vara mycket smällare hos er då?

[MissDiss]
0

Ganska. Det värsta är att alla tjuvstartar så det smäller lite till och från redan nu. :(

BMEXX
0

:( men kan du inte ge han/hon nå lugnade? Vi måste göra det på hunden som är hos mina föräldrar för hon är verkligen sjukt rädd när det börjar smälla men då är det där som du säger att folk tjuvstartar så hon måste ändå lida ett par timmar Skrikandes

// Pabblo

[MissDiss]
0

Men vi hann aldrig hämta ut något. Och idag har inte våran vett öppet :(

UlrikaD
0

Man kan ge receptfritt lugnande, Valeriana. Men man behöver i god tid samråda med veterinär om dosering efter kroppsvikt osv. Funkar i många fall väldigt bra.

Har jobbat som hundkurator och fick väldigt många hundar som var skotträdda som vi tränade med.

Ebba-A
0

En av våra hundar är också rädd för smällarna, och nu har dom ju börjat smått. Det är helt omöjligt att gå ut med henne, hon vill bara in. Sen ligger hon och trycker under soffan i stort sett hela kvällen. Dessutom är det hennes födelsedag, stackars bebisen :(

Värd på Choklad iFokus

[MissDiss]
0

Zötazt hälsar gott nytt år till alla (: <3

[Sniff]
0

Naaaw, lilla Zötnoz:P Zötazt är så söt:D

[MissDiss]
0

Fullproppad med sallad i kinderna ^^

[Sniff]
0

Haha:P

Sunrise
0

Har en valp här på ett halvår. Någon som har några tips så att han inte ska bli skotträdd?

Royalz
0

#122 Har själv en valp på 6,5 månader och han brydde sig inte om raketerna som tur var :) Även fast dom smällde i huset brevid. Jag igonorerade raketerna bara, och låtsades om att dom inte fanns. Först skällde han då det blinkade så mycket. Men nu ligger han i bädden och sover :)

[Sniff]
0

GOTT NYTT ÅR:D

Impressive
0

Welcome 2010, gott nytt år allihop! Flört

[Sniff]
0

Dettta kommer att bli ett bra år:D

Tazzar
0

Gott Nytt År allihop!

#122 Precis som Royalz säger så lådsas man som att raketerna är det mest naturliga som finns.
Blir han rädd för ljuden ändå så kommer han bli ännu mer rädd om man tröstar/börjar prata med honom.

Det finns tränings-CD:n med inspelade ljud av bl.a fyrverkerier man kan köpa här och där, som man kan spela upp i bakgrunden under vanliga dagar om man behöver träna.

Millie
0

Hejhej allihopa =)

nu är jag tbx igen efter att ha varit inaktiv väldigt länge, men har inte riktigt haft tid att vara inne här..

Men nu är jag tillbaka och det ska bli kul, för det är alltid så roligt här inne, och jag lär mej väldigt mke om mina favoritdjur :)

[Sniff]
0

Frågar igen(A): Hur kallt får en hamster ha? Är 16 grader för kallt?

Roxie
0

#129 Ja det är för kallt. Men sålänge det inte drar och hamstern bara vistas i den temperaturen en kortare stund så är det ingen fara.

// Sofia

[Sniff]
0

#130 Okej:/ Vad kan man göra för att värma upp ett rum då?

Royalz
0

#129 Det är för kallt för ett permanent boende.

BMEXX
0

Hmhmhmhm har världens beslutångest. Ska flytta in i en ny lägenhet i slutet av jan och då är det tänkt att skaffa en eller två nya djur.

Det är alltså en hamster eller två gerbiler.

Vad ska jag välja?? :S

// Pabblo

91Marran
0

ska äntligen skaffa hamster igen :-)

Mvh
Mig

[MissDiss]
0

#134 Åh vad roligt ^^ Alltid lika kul ^^

91Marran
0

#135 ska överraska mamma för hon är fortfarande lite nere efter den förra. pappa ska hjälpa mig, men han vet heller inte om att det ska bli dvärg utan tror nog att det blir guld.

Mvh
Mig

[MissDiss]
0

#136 Jag föredrar guldar och det gjorde mamma med så jag vet inte ^^

91Marran
0

hur hittar man sina egna "trådar". lade upp en för någon timme sedan, men hittar den inte.

Mvh
Mig

[Sniff]
0

Här är en närbild på Hani<33

Sunrise
0

Det gick jättebra på nyårsafton, han bara sov utan att märka att det smällde. :D

Impressive
0

#133 Jag har aldrig haft gerbiler, så jag vet inte .. ta det som du har haft minst av? Glad

Ditt eget val är det ju.

BMEXX
0

#141 Jo det blir väl gerbiler isf har bara haft de en gång tidigare.

Jo det är ju jag som bestämmer men har ändå världens beslutångest, en fluffig tjockis hamster eller två hoppiga glada gerbiler? HMM!

Men jag har två uppfödare(kan bli fler) under uppsikt så får väl ha koll på vilken som får den/de sötaste;P

// Pabblo

Imasy
0

Hmm, ska ta och göra lite mos och fiskpinnar tror jag :)

Fick en dum idé att börja städa ut julen igår. Det råkade bara sluta med att jag råkade börja möblera om i hela lägenheten. Eller ja, så värst var det väl inte, mest en massa jox som ska rensas ut. (varför måste det vara SÅ drygt att hålla på med Tradera?)

Men sovrummet ser fortfarande ut som hajkonkajkon :S Men det var ju där jag dumpade allt som ska rensas ut ;)

Så jag lär väl fortsätta på tredje dagen imorgon då, det går ju inte så fort just nu ;)

91Marran
0

skrev en tråd för någon dag sedan, men kan inte hitta den. hur gör jag?

Mvh
Mig

Sunrise
0

Jag tror att du går in på mina inlägg.

91Marran
0

#145 ska prova. tack.

Mvh
Mig

Superstars
0

Dubbel-Knut,Zvullo och Zocratez har varit och motionerat i hamsterbollen. Nu är det Zirena som njuter av sin motiontur i hamsterbollen.  Själv är jag förbaskat trött och motion är inget jag suktar efter just nu…Glad

91Marran
0

#145 fanns inte där.

ingen annan som vet?

Mvh
Mig

Superstars
0

Satt och tänkte på Dubbe-Knut och Vinezaa. hahaha mest på Knut faktist. Det slog mig att han är…hahaha som mig men i hamsterform med sin personlighet. Han är snäll och lugn som en ängel. Men när det kommer till att para sina honor kan han bli ganska så dominant och stygg. Han tål inte om de inte står still. Då tar han tag i nackskinnet och smånappas till ordentligt som om han säger! Nu hålls du still här är det jag som bestämmer…Skrattande Blev faktist chockad av hans dominanta attityd. Blev fundersam om han gjorde henne illa. Men Vinezaa såg ut att njuta fast hon blev ganska så ordentligt nappad i nackskinnet av Knut när han parade henne!

Själv är jag den som skall ha det sista ordet  och kan vara lite bestämd och stygg av mig ibland. Men mesta dels är jag nog en snäll dam. hahaha

Imasy
0

Prova sökfunktionen då? Vad heter tråden?

91Marran
0

skiter i mitt inlägg och frågar de på djuraffären, de har ju sålt mig buren och ska ju sälja mig hamstrarna, så de kanske kan ge mig lite tipps i allafall, på det som jag inte är helt hundra på.

Mvh
Mig

91Marran
0

#150 typ, funkar dvärghamster i denna buren?, eller något sådant.

funkade inte att söka fram det.

Mvh
Mig

Imasy
0

Hmm, inget som vi har tagit bort iaf vad jag vet.

91Marran
0

#153 nej, för lade ju upp det igår. får väl göra en ny tråd.

Mvh
Mig

BMEXX
0

prova och tryck på visa fler inlägg till höger?

// Pabblo

91Marran
0

#155 fanns inte där heller

den laddades väl inte upp då, hade ju ändå inte fått några kommentarer.

Mvh
Mig

BMEXX
0

#156 Äsch då kanske blev nå fel då. Prova igen:)

Skapligt less nu, aldrig gör man något rätt, tröttnar på självupptagen kompis och säger till henne att jag tycker hon bara tänker på sig själv, helt plötsligt är jag världen hemskaste människa.

Pojkvän har inte gjort annat suttit och spela i flera dagar och när jag sa att jag vill inte flyttstäda självsedan när det är dax utan att han får hjälpa till så är jag världen hemskaste människa IGEN!

Tacka vet jag Mrbean han klagar aldrig och är hur nöjd som helst med att jag finns till och ger han mat.

// Pabblo

91Marran
0

#157, nu har jag lagt upp en ny. hoppas bara att jag inte missade någon fråga. innerst inne så äslakr de dig, de bara är på dåligt humör just då.

Mvh
Mig

Bulba
0

Någon mer än jag som var på husdjursmässan idag? :D

Tyckte det var få utställare elr så vare bara större lokaler men det var väl bra förrutom att jag var tvungen att ha med min lillebror som hängde efter och tjatade efter sockervadd, popcorn, fota sej med ormen och allt vare va Tungan ute

Imasy
0

Jag har alltid velat åka till husdjursmässan, men det blir aldrig av :/

Kanska ska jag åka på den som är nästa år, då ska nog Alexander orka åka tåg också hela den vägen :)

[Sniff]
0

Någon i/nära Umeå som ska till Ikea nu i januari? (A):)

Sigriiid
0

Jag och min pojkvän var på mässan i måndags =)

Det var trevligt och det slutade med ett beslut om att skaffa möss. (vi har pratat om det ett tag men då bestämde vi oss:) )

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[Sniff]
0

#162 Vad kul:D

Sigriiid
0

japp=) Tre tjejer blir det!

Ska bli jättekul att välja färger och så. En har vi redan bestämt tillsammans sedan så får vi välja varsinn också =)

Ska bli sååå kuligt =)

Hade 4 möss då jag var liten så det ska bli kul att ha igen(Busmusen, Husmusen, Pipen och Sötnos hette de)

// Emmily

[Sniff]
0

Mysigt;) Lycka till;)

UlrikaD
0

#162 Jag fick hem två nya möss till min lilla flock i förrgår.

Först ut är en liten blå tjej som skulle blivit orm-mat. Det fick ju inte hända så hon fick komma hit och jag döpte henne till Second Chance.

UlrikaD
0

Och lilla J.J en vit abby-tös på 6v.

UlrikaD
0

Båda småtjejerna sover tillsammans.Skrattande

Sigriiid
0

Ulrika, vart hittade du dina tjejer?

Vi kan mkt väl tänka oss att ta äldre djur (dvs inte drecis lev klara bebisar) som behöver ett hem men det e hopplöst att hitta. Vet du någon uppfödare eller ngt som har ett behov av att minska ner lite?=)

J.J var helt underbar verkligen! =) vad heter det då de har virvlar lite varstans? eller e hon bara tuffsig?

// Emmily

UlrikaD
0

Jag har ju 8 tjejer som kommer från lite olika uppfödare runt om i landet. Både Göteborg, Stockholm och Skåne. Så det beror väl lite på vart du bor. Min äldsta är nu 2 år och den yngsta 4v.

Du kan ju annonsera inne på mus.ifokus.se  

Där brukar det ju också finnas annonser emellanåt.

J.J är en abbesinier, då har de virvlar vid rumpan. Det är den dyraste sorten av mus just nu.

Annars har jag lite blandat, satin, långhår, texel och astrex. Finns bilder på alla på min hemsida.Skrattande

Sigriiid
0

Jag har kikat på dina tidigare, superfina e de! Gillar den där lilla vita med brunt över ögat… Ticka?

Abbesinier, sån ska jag leta efter =)

Vi har fastnat lite för tan färgen, den med svart rygg och rost mage. Den e läcker :P

Vi finns i Stockholm så möss borde det ju inte vara bristpå, o transport e ju sällan ngt problem =)

Ska se om jag får iväg en annons… känns roligare att kolla runt och fastna liksom. En annons blir så seriöst :P

// Emmily

UlrikaD
0

Finns inte så många som föder upp abbesinier än. Kompisen får en kull snart, men hon bor i Skara.

De kostar ca 300kr hos de som föder upp nu med stamtavla. 200kr utan stamtavla.

Ticka och Curly-Sue har jag köpt från Stockholm.

Cottonball
0

Chocomian heter nu Cottonball här på iFokus ^^

Jag bröt totalt ihop häromnatten och tog i all hast bort min gamla användare.. och givetvis ångrade mig.

emma071
0

är trött…^^

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

[iurochskur]
0

Suck för folk som inte kan vänta på svar utan som ska brusa upp och tro att man struntar i dom.

Fryser idag eftersom det är nästan 20 minus här i lilla byn. Tur att mina bebisar får mig att tina…

emma071
0

#175 vi har i mitten av dalarna 32 ^^

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

BMEXX
0

Usch vi har typ 20 men känns ändå som nålar i ansiktet..

Shit vad sugen jag blev på att skaffa möss, mössen på bilderna innan var extremt söt.

// Pabblo

Royalz
0

Har precis städat 6 hamsterburar så nu har dom flesta det rent och fint :)

Cottonball
0

Ikväll ska jag köra och hämta min underbara lillkise! Saknat henne så otroligt mycket dessa 2 ½ veckorna utan henne!

Ååååh, mys hela kvällen/natten!

Royalz
0

Idag fyller min pappa år. Så ska vara snäll och städa lite i huset :)

Sen ska jag ta en sväng till djuraffären.

BMEXX
0

Wiiie överlycklig fick veta i dag att vi får flytta till vår fina lägenhet redan den 22 jan :D

Bara ett fint litet besked från csn sedan är allt perfekt!

// Pabblo

Tinwe
0

#181 Vad kul! :D Jag vill flytta hemifrån någon gång… :( xD

Om 10 minuter går bussen ner till stan. Har presentkort på H&M och Gina Tricot som jag ska använda upp. Blir nog ingen omväg till djuraffären idag tyvärr. Men jag behöver ju inget så det spelar ju ingen roll egentligen.. Tungan ute Gillar egentligen inte att gå på stan.. Det är så mycket folk och "fjortisar" överallt som glor på mig känns det som. Men jag måste verkligen ha en ny tunika eller nått.. Ska iväg och fira min kompis som fyller 18 imorn! Glad

/Matilda

Cottonball
0

Vad tycks? ^^

[MissDiss]
0

#183 Coolt! :)

BMEXX
0

#182 jo det kan jag tro var över ett år sedan jag flyttade hemifrån och det var helt underbart. Hoppas det gick bra med handlandet trots fjortisarna;P

Hade en liten hamster här nyss som attakerade min yoghurt tallrik och sedan torkade av sina kladdiga tassar på mig.

// Pabblo

Royalz
0

Idag är det 1år sen min fina lilla Klara dog :( Hon hade gnagit upp ett lufthål och försökt att trycka sig ut, men det resulterade i att hon skärde ett djupt sår runt halsen och hon förblödde..

Tinwe
0

#185 Haha xD Jag ska leta lägenhet såfort jag har ett jobb.. tror jag. Inte det lättaste. x)
Joorå! Det gick bra, inhandlade en T-shirt och en tunika på H&M. Träffade även en gammal polare sedan högstadiet, det var väldigt trevligt och jag är ändå glad att jag åkte ner! Puttade till några fjortisar själv istället ;):D

#186 Det är hemskt när dem små dör på det sättet.. :( Jag beklagar verkligen, R.I.P Gråter

/Matilda

[Sniff]
0

Jag har ett litet problem… (A) Eftersom jag kommer få en hamster till, måste jag ha en ny Bur. Antingen köper jag en SAMLA-låda, men var kan jag ha den? (Mörjligtvis under sängen, men då måste jag skära bort en dm längst up… ) Eller ett akvarium, men jag vet inte var jag kan ha det… (Kanske i mitt rum på ett bord, men då får det inte ta upp hela bordet, jag måste kunna ha saker där…) Eller en lika dan Bur som Hani har, det finns en sån på blocket, den kostar 750 kr, (men jag kommer prutaXD) och i så fall kan den skanske stå där Hani bor.

Eller så ändrar vi om lite i Ellens rum, så kan SAMLA- låda + Hamids Bur stå någon stans… Typ i ett hörn… Hamids Bur borde på plats i Ellens garderob…

Vad tycker ni? Jag behöver hjälp!(A)

[MissDiss]
0

Haha men Sniff, varför göra det så omständigt? Här hemma har jag staplat upp burarna på varandra xD

[Sniff]
0

Haha, det funkar för dig, men kanske inte för mig;) XD

[MissDiss]
0

Haha nja kanske inte :P Du skulle bara se mitt rum, barikaderat med burar ^^

[Sniff]
0

Haha:P Så skulle jag vilja ha det;) Nu bor ju hamstrarna i andra änden av lägenheten(A) Men jag kan sova i alla fall^^(A)

[MissDiss]
0

Haha jag har ju 15 råttor och 10 hamstrar i mitt rum där jag sover, de lever en hel jäkel men sova gör jag ändå :D

[Sniff]
0

Du är väl van:P Men… Hur ska jag göra?! Jag vet inte…

[MissDiss]
0

Haha vänta och se vet jag? XD

[Sniff]
0

:P ;) Visst är SAMLA- lådorna 42 cm höga ungefär?

[MissDiss]
0

Gå in på IKEA.se och titta tror man kan beställa varor också :P

[Sniff]
0

Jo… Men vad kostar det att beställa? (A)

[MissDiss]
0

Inte vet jag XD

KOlla på hemsidan :P

[Sniff]
0

Håller på;):P

[Sniff]
0

Ska jag ha något från Ikea får jag nog hitta någon som ska dit… (A)

[MissDiss]
0

Haha okej

Oh typiskt! Jag som aldrig skulle ha något med Facebook att göra, vem sitter inte där nu och nördar? O_o

[Sniff]
0

XD Så kan det bli;) ^^

[MissDiss]
0

Vilken elak pojkvän man har som drar in en i sådant Oskyldig

[Sniff]
0

Haha:P Han kanske tycker att du är inne här fö mycketXD

[MissDiss]
0

Ja jag tror det kan vara så xD

[Sniff]
0

HahaXD

[MissDiss]
0

Får pussa på honom lite mer så ^^

[Sniff]
0

Haha, muta honomXD

[MissDiss]
0

Haha jaaA!! *Looks creepy* *Moahahaha*

[Sniff]
0

Moahahaha…! (A) Hur man får killar att göra söm man vill^^ XD

[MissDiss]
0

Man tittar på dem och ser söt ut med valpögon ^^

[Sniff]
0

Haha^^ Viktigt att vetaXD

[MissDiss]
0

Japp ;)

[Sniff]
0

Jaa^^

hunniebunnie
0

vill bara tipsa om världens roligaste blogg, felsms.com haha man sitter bara och garvar ihjäl sig ^^

och jag önskar att man kunde köpa varenda hamster man ser Gråter men jag hoppas iaf att jag kommer kunna para en av mina dvärghamstrar i framtiden :) <3

[MissDiss]
0

OMG Sniff du får inte tipsa om sådan där barnförbjudet jocks !X'D

Royalz
0

Nu ska jag snart åka och hämta mina första marsvin :D

hunniebunnie
0

#218 grattis! Marsvin är allt gulliga små djur Kyss

Den här tråden börjar bli vääldigt seg ^^ kanske dags för en ny? :)

[Sniff]
0

#217 Ojdå:P Men det var du som började;) XD(A)^^

[Sniff]
0

Idag har jag fått en kamera:D:D Så jag har fotat hamstrarna(A)

[MissDiss]
0

#221 Åh vad söt! :)

[Sniff]
0

#222 Tack<3 Hani är min lilla älskling<3

Får väl ta och visa en bild på Hamid också(A)

[MissDiss]
0

#223 Haha vilka snyggingar :D

Tinwe
0

Söta hammies Sniff! :D

/Matilda

[Sniff]
0

#224, #225 Tack så mycket <3 :D(A)

hunniebunnie
0

jag har tråkigt, är det inga inne? :)

[MissDiss]
0

Jag är som vanligt :P

hunniebunnie
0

#228 jaaaa :D vad gör du? :)

[MissDiss]
0

Jag städar råttburen atm :P

Och du ? :P

Ebba-A
0

Måste tipsa lite om min nystartade blogg. Handlar om allt och ingenting. Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker :)

Värd på Choklad iFokus

hunniebunnie
0

#230 gör inte mkt faktiskt, batman är på tvn men kollar inte direkt :P ska nog ta upp älsklingarna snart :) har du ngt kul man kan göra till dem? Har fantasibrist just nu :P

#231 jag kollar på den nu :D

[MissDiss]
0

#232 Jag sitter här och upptäcker massa konstiga skärsår jag inte vet vart de kommer ifrån O_o

Hmm, nja jag har ingen aning :P

hunniebunnie
0

#233 konstigt :/ :P haha jag har verkligen iiiiiinget att göra… blää ;)

[Sniff]
0

Jag är inne en snabbis, Ellen har datorn egentligen…(A) Smög in hit och snodde den, hon äter middag^^ (A)

91Marran
0

Trulle gillar att springa i bollen, men hon fattar inte varför det tar emot överallt, på mitt rum, när det ite gjorde det i brosarn rum. Von Trapp tycker att bollen var läskig först, men sedan så ville hon inte gå ur utan bara springa och springa hela tiden. nu ska hon sova tills jag tar och tvingar upp henne igen, hon är så trött att hon inte orkar någonting knappt. men hon blir bara piggare och piggare.

Mvh
Mig

[Sniff]
0

Funkar en Bur med måtten 55x 40 till en guldhamster? En dunabur.

[MissDiss]
0

Ja det är la över minimum måttet ;)

[Sniff]
0

Bra:D

hunniebunnie
0

funderar på att köpa hängmatta från djurbiten vad tycker ni om denna?  http://djurbiten.com/shop/?artnr=61640

Eller kan det vara ngt farligt med den? Typ tyget osv? :)

(Får man länka till sånt här?) Glad

[Sniff]
0

Är det någon vaken? GääääspXD Jag ska bara lugna ner mig med lite iFokus(A) Jag och mamma titade på Stenhuggaren, och den är jätteläskig:O Hehe… Nu ska jag väl sova snart och drömma om samma sak som vanligt, kääärlek<3(A)^^

[MissDiss]
0

Sniff sniff sniff, walk to bed ;)

BMEXX
0

Sniff! ta och fixa det där nu inom en snar framtid! pojken mena jag;P

// Pabblo

[Sniff]
0

Hehe…Jag håller på(A) Sitter faktiskt och försöker borsta tänderna(A) Och DU ska ge mig massa bilder på min bäbis(A)^^

[MissDiss]
0

Ska fota imorgon ;)

[Sniff]
0

Bra:D Då har jag något att längta till:)

Jag tappade Hani nyss, eller, ja, han hoppade från min hand, han blev typ skrämd av något och landade på rygg… Nu är han som vanligt och springer omkring i buren…

[MissDiss]
0

Åh gud vad jag hatar när det händer!!! :(

Så läskigt!

Min mammas kompis Diddi höll på med mina bebbar när de var små, nästan varje gång flög någon i golvet… :'/

[Sniff]
0

Ja… Jag blev jätterädd, men han tvättade sig lite och är nu som vanligt… Han sitter och biter på gallret den lilla skitungenXD Jag älskar honom<33

[MissDiss]
0

Bye bye!! Nu ska jag titta på film! :D

[Sniff]
0

Vaken och inne igen:D

91Marran
0

har äntligen hittat praktikplats! fast lärarna kommer strypa mig ändån, men skitsamma. nu slipper jag en bonde eller grisbonde, som jag annars hade varit tvungen till.

kan en hamster äta lite riskaka? tänkte för det är väl socker i det?

Mvh
Mig

[Sniff]
0

#249 Åhnej!! Mamma sa just att vi ska vara borta den 30-31 januari! Vi kommer hem på söndagseftermiddagen…! :/

Tinwe
0

Jag har nyss suttit mig vid datorn :) Spelade lite Band Hero nyss, riktigt kul! Skrattande Imorgon ska jag praoa på Bokia.. Orkar egentligen inte, vill ha mer lov! Obestämd Så skönt är det.. :P

/Matilda

southdakota
0

#253 Hellre prao än vanlig skola i alla fall ;) (Tycker jag)

Tinwe
0

#254 Nja.. gillar att träffa kompisarna i skolan o så.. Förvånad Sen har vi alltid datorn med oss till skolan (går på John Bauer gymnasium) så brukar sitta inne på forumet i smyg.. Oskyldig På Bokia är det ganska tråkigt.. Bara bära böcker eller stå i kassen (vilket jag inte vågar..) xD

/Matilda

BMEXX
0

hellre skola/prao/arbete än att bara sitta hemma hela dagarna (min skola börjar inte fören febSkrikandes) har tråkigt!!!

// Pabblo

Tinwe
0

#256 Usch.. :( Låter inte alls kul! Varför börjar den så sent? Förvånad

/Matilda

BMEXX
0

för att det är vuxenutbildning och de hade tydligen inte alla lärare nu i jan så det börjar 1 feb ist, men ska packa hela nästa vecka så det lär nog bli bra ändå, ska flytta!:D:D:D:D

// Pabblo

Tinwe
0

#258 Oh vad kul! :D:D Jag vill med.. :( HAHA ;D

/Matilda

91Marran
0

#258 jag vill med flytta

#253 varför valde du bokia som praktikplats?

Mvh
Mig

Tinwe
0

#260 För jag har en mamma som jobbar där x) Lättast att få på så kort tid … Jag fick inte reda på det förens veckan innan pga att jag vart sjuk O.o

/Matilda

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer