Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4242 ggr
[Hamster95]
0

Hur banta fet dvärg?

Jag har en dvärg som är fet eller ja rund. Hur bantar jag honom på bästa sätt?

Beronde
0

Mitt tips är att du skaffar en boll som man köper på djuraffären , jag har haft 13 hamstrar o är ganska kunnig .. Just nu har jag en liten dvärghamster hona o hon blev fet för nån månad sedan..

du måste ta tag i detta nu med din hamster , tillslut kan det leda till att den dör av fetma , jag har köpte en boll som man stoppar in hamstern i och den springer runt i den liksom .. Tänk dig en boll o sedan är det en lucka där uppe som man tar ut o in hamstern i .. Jag skulle verkligen tipsa dig om det!

Super bra grej med mkt humor..

Min hamster älskar den. Eftersom din inte är van vid det lägg lite godis i 'bollen' så den känner sig bekväm.

Denna boll kan du köpa i din närmaste djuraffär .. :)

Kostar ungefär 100-119 :) men det är värt det! För min hamster mår super bra idag .. Jag motionerar henne minst en gång per dag i den bollen .. + får man en ställning till bollen .. Alltså bollen fungerar nästan som ett Hjul fast den kan rulla på marken :D

Lycka till!

[Hamster95]
0

Jo jag har haft en sån men den gick sönder men har lekhage ( stor) men kanske inte är så lämpligt att jag sätter han där eftersom att han flyttade hem till mig igår. Fetman beror ju på att förra ägaren var okunnig men han har Hjul och en stor Bur men  tänkte sätta han i lekhagen på fredag :)

[Hamster95]
0

Vet ej hur det är med kroketter i fröblandningen, ska jag plocka bort dem?

Impressive
0

Om du ger hamstern solrosfrön och andra fettiga nötter, så dra ner på dem också Glad

Beronde
0

Maten kan också bero på därför han e fet..

Ge inte för mycket 'godis'..

[Hamster95]
0

Nej, jag ska plocka bort frön och kroketter. Han får inte hamstergodis utan frukt istället.

Beronde
0

Det är en bra tanke! Jag ger min flicka äpple bitar till sin mat , det är jätte bra!

[iurochskur]
0

Hur mycket väger din dvärghamster? En vintervit ska vara rund som en boll.

[Hamster95]
0

#8 Jaha, han är rund som en boll ( tror dock att det är campells) men han har no problem att röra sig .

#7, Ja han är helt tokig i äpplen Skrattande

[iurochskur]
0

Oki, både vintervit och campbells kan se runda ut utan att för den skull vara feta. Har du bild på honom?

[Hamster95]
0

Nej, kameran är trasig Rynkar på näsan

Impressive
0

Hur mkt väger han?

[Hamster95]
0

Vet inte, ska väga honom imorgon om jag hittar vågen. Men finns det några mer tecken på att en hamster är fet mer än att den blir rund?

BMEXX
0

Tycker alla dvärghamstrar ser ut som bollar men som de har sagt innan så låt han röra på sig mkt så ska de där nog lösa sig:P

// Pabblo

Impressive
0

Hur mkt vägde han?

Odette
0

pussa bort alla eventuella fettvalkar Kyss mer aktivering och motion- mindre fet mat :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Helena1978
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, dvärgar kan se riktigt runda ut, utan att för den skull vara feta.

En motionsboll ska hamstern inte vistas i mer än 15 minuter. Ge honom rikligt med Bottenmaterial att gräva i, de dvärgar jag har haft och den jag har nu gräver på som mullvadar och blir därigenom av med en hel del energi, dessutom släpps de ut under uppsikt och får springa av sig.

Min "knubbsäl" Quincy.