Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1439 ggr
[aammE]
0

Två honor/Två hanar

Vad fungerar bäst att ha ihop? Vi tänker köpa antingen Campells eller Rysk vintervit beroende på vad vi hittar. Dela med er av era erfarenheter, tack. Glad

Jag behöver lite fodertips också.

Kloverblomma
0

Puttar*

Har också funderat över vad man ska ha ihop för kön, hoppas du hittar någon som vet (;

[aammE]
0

Jag behöver verkligen svar på detta. Någon som vet var jag kan vända mig?

southdakota
0

http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php Många duktiga dvärghamsterupppfödare, bara att ställa frågan i dvärgdelen Glad

Charlie2006
0

Hanar tycker jag passar bäst ihop. Honor kan ofta små bråka enligt min erfarenhet ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nicolina
0

Ofta är Campbells lättare att ha flera ihop är Vintervita. Enligt min erfarenhet så är hanar lättare att ha i par än honor som är mer revirbenägna, bäst är att köpa kullsyskon för att minimera chansen för bråk. Bråk uppstår oftast när hamstrana blir könsmogna, så se gärna till att ha varsin matskål på olika platser samt varsitt sovhus. Undvik Hjul som gärna leder till rivalitet.

Se gärna till att ha en transportbur hemma om oturen skulle vara framme och era hamstrar inte längre fungerar att ha ihop. Och det går fort, ibland bara på en kväll kan det vara akut nödvändigt att sära på djuren och då går det inte att vänta till dagen efter och man hunnit fixa en Bur.