Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1162 ggr
Sloj-border
0

Vad ska jag förbereda mm?

Hej! nu är det så här att jag nog är hamsterägare snart!!Skrattande

och då undrar jag, vad är det jag ska förbreda innan den lilla sötnosen kommer? jag har Bur, matskål mm (och så klart underlag i buren) jag har hört att man inte ska ha något hus/gömställe dom första dagarna, stämmer det? är det något mer jag behöver tänka på?

tacksam för svar! m.v.h sloj-border

Charlie2006
0

#0 Ha inte Hjul i buren dom första månaderna. Hamstern ska ej ha saltsten häller. Har aldrig hört att man inte ska ha hus dom första dagarna, sätt in hus då dom känner sig trygare att kunna dra sig undan för att sova. Sen behöver man nog inte förbereda så mycket mera vad jag kommer på just nu. Tänkt bara på att ha iårning allt innan du hämtar hamstern.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sloj-border
0

#1 okej :) nä jag vet att dom inte ska ha saltsten för det föstör levern eller vad det var.. :P okej, jag hörde det av min kompis som har 2 hamstrar, hon sa att dom blir mindre skygga då mm. men då har jag hus :) hr är det med mat och så? vad ska jag köpa för mat? tack så mycket för snabbt svar! :))

Charlie2006
0

#2 Har aldrig upplevt mina som skyggare.

Du börjar med den maten den har när du hämtar den, då hamstern kan få diare m.m om den får annan mat med än ggn. Sen under 1-2 veckors tid bytter du ut till den mat du ska använda långsamt. Eller om du väljer att fortsätta med den maten. Men maten ska inte innehålla för mycket fetta fröer som ex för mycket av solrosfrön. Även den maten som man köper i mataffär är inte bra. Köpte föra ggn jag köpte hamstermat som hete Lolo pels natural food (i djuraffären), då den andra inte fanns inne. Men testa inte den, det var hur mycket solrosfrön som hälst fick plocka bort nästan alla solrosfrön, annars skulle väll mina hamstrar lägit på sig en del vikt och inte mått så bra kan man säga.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

… Blanda gjärna i fågelfrön dom gula (kommer dock inte ihåg vad dom heter men det är såna som finns på hirskolvar). Brukar vara populärt och ganska bra oxå.

Min hemsida

//Frida

Sloj-border
0

okej ^^ okej :) tack än en gång för snabbt svar! :))

Sloj-border
0

hur länge ska han vara ifred i buren innan jag börjar ta upp honom och så? :)

hunniebunnie
0

uppfödaren jag köpte av sa 24 timmar och det verkar vara en ganska bra tid att vänta så att de vänjer sig :) sen kanske det finns de som tkr ännu längre tid

Sigriiid
0

Låt honom vara i fred 2-3 dagar så att han kommer till ro, spec eftersom det är lång resa till dig.

Idag äter hampisarna Hamster Crisp utblandat med lite annat smått och gott. De äter riktigt bra av den så den uppskattas =) Det är en grön påse.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

hunniebunnie
0

Hamster Crispy har typ bytt namn.. :)

Sloj-border
0

#8 okej :) ja det är ju en lång resa för lillgubben!

okej :) då köper jag sån mat :))