5 timmars bilresa.
Över jullovet som kommer ska jag åka hem och det är en bilresa på ungefär 4-5 timmar. Klarar en hamster att åka med då om den får bo i sin egna stora Bur? Eller ska jag be att en kompis/djuraffär tar hand om honom under tiden? Vilket är bäst eller har ni andra förslag?
Tacksam för svar. ^^
Bara det inte blir kallt åt han så funkar det säkert:)
// Pabblo
Tänk på att inte ha ventilationen riktad mot buren så ska det nog gå bra :)

När jag reser med mina hamstrar brukar jag ha dom i en Petbox, så dom i en eventuell krock inte ska få massa bråta i buren på sig..

Tror Mistletoes tänker precis som jag. Har man hamstern i en stor Bur med hus, Hjul och grejer och krockar så kan hamstern få massa saker i huvudet och slå ihjäl sig. Har man den i en liten transportbur är chansen mycket större att den klarar sig om man har massa mjukt spån och papper runt om.
Den blir inte kastad så långt inuti en liten transport som den blir i en stor Bur. Det är mycket tryggare för den i transporten även om det är trångt en stund. Den får ju snart nog komma ut till sin större Bur igen.

#6 det var precis så jag menade =)
Bara inte glömma gurka och lite mat att mumsa på under bilfärden.
Jag brukar ha mina antingen i baksätet bakom framsätena (altså inte i mitten - för då blir de ju som Sara skrev - att dom flyger all världens väg..) eller på golvet bakom framsätena, men då får man se till att det inte är drag på golvet..!
Ah okej! Tack för alla tips! : )