Måltiderna?
Nu när jag är ganska sugen på att skaffa en hamster så har jag tänkt lite granna på maten. Vad köper ni för mat? Elr gör ni egen? Skriv gärna också vad ni köper för mat elr vad ni gör maten av :)

Eftersom jag inte har så många hamstrar (5st) köper jag i lösvikt, dels för att då får jag välja vad jag ska blanda o dels tycker jag det känns fräschare.
Jag brukar köra på nån bashamasterblandning o sen lägga till lite undulat eller annan fågelfröbladning. o så torkad frukt.
Sen får mina så gott som dagligen tilläggsfoder i form av grönsaker, gröt, Barnmat, frukt, omelett, ris, pasta, potatis osv.
Jag blandar lite olika Foder, jag bruka ha lite av Pretty pets maten, sedan någon färgglad och god blandning (brukar variera lite), sen blandar jag även i lite Oxbow mat, musli, torkad frukt och gott som finns hemma när jag blandar. Ibland häller jag även i lite kattmat och hundgodis.
Min hamster tycker det är jättegott! :)
okej :) tack
kan man ha typ "hamster complete" eller vad det nu heter, och sen blanda in något annat? nån som vet om det är bra? tänker också skaffa hamster men vet inte riktigt vad man ska köpa för mat… kollade idag i djuraffären men hittade inget som verkade bra, bara sånt där med en massa solrosfrön och saker i… "hamster complete" var typ det enda som inte hade fullt med "fett" i sig. om ni fattar vad jag menar ;P. tänkte man kunde blanda i lite av det också, eller ngt liknande. bara ge "hamster complete" verkade så tråkigt. och så nå fågelfrö, har ju hört att det ska va bra också…
var tvungen att fråga, har letat och letat men har inte hittat ngt om det här… :)
#4 jag använder hamster complete ibland men dom går inte att köpa i stora förpackningar.
Men den är ganska "tråkig" Tillstätt något gott som t ex torkad frukt
#5 okej. :) tack så mycket för svaret. :)
#8 Super! Har nu bestämt mig för vilka olika matsorter jag ska ha
Kommer inte ihåg vad dom heter just nu men..haha, kommer nog på sen