Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 606 ggr
voikukka
0

Aktivitetstips!?

Hej hej!

Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag göra min hamster mer aktiv.
Han vaknar efter 23 varje kväll och somnar någon gång innan 06. Vid dessa tider är ju nästan aldrig jag uppe..

Jag brukar byta ut hans leksaker lite då och då, men kanske att jag skulle kunna ha ännu fler alternativ?
Just nu har jag två tunnlar (en i plast och en i något tygaktigt), en stor pinne att klättra på, stenar att gå upp på, små lådor med Sand i, en sko att krypa in i (fast den verkar han inte gilla), en hängmatta (som tyvärr är för stor för hans bur).

Jag brukar låta honom springa på golvet ibland, eller utomhus på somrarna, en liten stund. Men det känns som han blir orolig efter ett par minuter och vill tillbaka in i sin Bur igen. Eller är det så att han vill springa ännu mer och att jag bara misstolkar hans beteende? Han får upp en himla fart och springer längs "väggarna" för att försöka komma ut (känns det som).

Eftersom han alltid vaknar så sent, trots mina försök att få honom att vakna vid nio i alla fall istället (utan resultat. Han går oftast bara och lägger sig igen) så blir det att jag inte kelar och leker med honom så mycket som jag borde. Vilket jag har lite dåligt samvete över.

Så alla tips välkomnas!

Spannarboda
0

Prova med ett Hjul? :)

Sara87
0

Läs min artikel här på hif: Aktivera din hamster.

voikukka
0

Haha, ett Hjul har jag ju såklart redan :P

Tack för tipset, Sara87. Ska läsa det.

Sara87
0

#3 Det tycker jag du gör rätt i :)