Sötaste hamstern gjort..
_Vad är det sötaste eran hamster gjort? :)
Min guldhamster som heter Chicko, 7 veckor gammal idag, somnade i sin matskål förra fredagen när jag fick hem honom. Han var så otroligt söt så jag kunde inte sluta sitta framför buren och kolla..
/Plumz._
När vi precis hade fått Hani så satt han och sov i sitt rör (som går upp till våningarna) och han lutade mer och mer framåt, tills…. Han föll ner genom röret! Fast han hann ta tag med fötterna och hålla sig kvar, minuten efter sov han igen^^ <33
Kawasaki brukar sova på min axel när jag ligger i soffan och tittar på tv, helst nära halsen och med en kudden som jag vilar huvudet på som stöd bakom.
Så mysiga hamstrar ni har! Hoppas min vilde lille stump lär sig att vara lika lugn någon gång . xD
min förra brukade kunna ligga vid min kind, i min säng och sova, medan jag också låg o halvsov.. sen brukade han bädda in sig i mitt hår och somna där..
uh saknar honom..

# guuud vad gulligt!!! :)
hamstern som jag tar hand om var så söt för hon hade jättemycket mycket mat i kinderna så hon såg jättetjock ut. Sedan sprang hon in i hennes Bur igen (jag stoppade in buren i hennes hage) och vipps kom hon ut igen efter kanske 3 sekunder och hon var jättesmal igen! hon hade spottat ut allt i buren och det såg så kul ut när hon kom tillbaka. Asså man måste ha varit där för att det skulle vara kul ;) haha
Min förra hamster brukade ligga och sova i min famn när jag själv sov. Första gången var på julafton när jag råkade somna med han vid min sida. Sen när jag vaknade fick jag panik! Men där låg han och rörde inte en fena hehe :)
Sen har vi min första hamster som somnade i min hand ihop kupad första dagen jag fick hem honom. Så söt! :)

Precis innan jag skulle gå & sova, så skulle jag säga godnatt åt Ärtan ..
Men när jag kom så upptäckte jag att han satt och sov i sitt Hjul, så jag hämtade en bok och skulle gå ut ur rummet, då han började vackla ..
Först lutade han lite åt höger, sedan lite mer och till sist ramlade han ner i spånet och såg superförvånad ut .. 
Min långhåriga hamster Totte drog ut bomullen ur sitt hus en gång, och sen lade han det bakom hjulet i ett hörn, och där somnade han med magen uppåt ^^
Åh det här var svårt..
Mina hamstrar är så söta på olika sätt!
I sommras åkte vi med husbilen och hamstrarna fick följa med. När vi pysslade med hamstrarna på kvällen så råkade Majs Bur stå öppen just när vi skulle ge mat. Hon verkar förstå att det betyder "frihet" så hon ställde sig på makaronkartongen som var hennes hus då och kastade sig rakt upp i luften mot öppningen. Tassarna spretade rakt ut och hon hade verkligen satsat allt för att få komma ut. För hennes del så var det inte lika roligt som för oss. Hennes flyktplan hade fungerat om hon kunde hoppa högre ^^ Men sen blev hon nöjd när hon fick komma upp och gosa minsann! Och så har vi Alwin! När han stiger upp så är han en pappersboll, allt papper från boet har nämligen fastnat i pälsen. Sen är det dags att morna sig och det gör han genom att ta en 10-20 minuters lur i den svala hörntoalätten. Och Kajjsa såklart! Hon är numera min mammas hamster och varje gång hon får springa i bollen så följer hon efter just mamma. Ingen annan, bara mamma :*
Dom sötaste saker jag varit med om är nog när Folke (min förra hamster) sprang i bollen, han tog sats, sprang, tvärstannade och så började bollen gunga och då somnade han :*. Sen när Folke sprang utanpå hjulet, med 3 ben på hjulet och 1 ben på marken, såg väldans kul ut :D.
Sen har vi ju lilla hamsterungen Agat som låg och sov, så började han pipa så jag skulle kolla till honom, så jag tog upp honom försiktigt. Men han vaknade inte, så låg han upp och ner i min hand med tassarna rakt ut och så kliade jag honom på magen, då sträckte han på sig och började muttra för sig själv, men han sov fortfarande. Han vaknade när jag satte ned honom i soffan :).
Sen när imsevimse råkade ut för en liten sak, dock kanske inte så kul för honom, men det såg väldigt roligt ut =P. Han satt mitt i buren och var väldgt trött, han började luta lite framåt pch ögonen höll på att stängas, så tappade min syster en sak och då hoppade han till och slog en kullerbytta rakt fram, sen såg han yrvaket upp innan han kröp in i huset och somnade där istället. Tycker lite synd om han, men det såg ganska sött ut :*.