Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1853 ggr
Plumz
0

Vad har ni i era burar?

_Ja, vad är det för kul ni har till era hamstrar? Och är det dvärg/guldhamster kan du ju skriva som "överskrivt" i ditt svar. :)

__Guldhamster (Chicko):
- Ett blått hjul
- En lilablå toalett med sanden "Living world - Easy scoop litter" (tror den heter det)..
- Ett vitt hus med blått tak
- En blå matskål
- En grön genomskinlig hamsterboll, som inte är i buren.
Och snart kommer nog förhoppningsvis ett "litet" rör till buren med. :) Jag går efter färgen blå, och det hjulet/huset/matskålen fick jag till hamsterburen + två våningar. :)

Fick denna hamstern i fredags, och har än sålänge inte vågat hålla honom, men det kommer väl..
/Plumz.
Ps. Skicka inte in en bild, då det tar så mycket plats!_

[veralera]
0

Mina kom som akuthem och vet inte hur många, eller om en någon, ska stanna här så än så länge har de rätt tråkig Bur, men roligare än vad de hade innan de kom till mig iaf! (då satt de bara med spån, mat och vatten…alldeles för litet också..)

1 namnlös hona och 3 namnlösa ungar
(har inte gett dem namn för att jag inte vill fästa mig för mycket vid dem ifall de inte ska stanna)

Litet rosa hus
En skål med Sand som de brukar rulla sig i
Matskål i nån metallshit
3 rördelar
Toalettpapper att boa med
Har ett Hjul till dem men har inte satt in det än:)

UlrikaD
0

#1 Hur gamla är bebisarna? Tänk på att de måste delas när de är 4v gamla.

Sätt inte in hjulet till mamman innan bebisarna har flyttat ut. Är de flera i en Bur så kan de jättelätt skada sig på hjulet. Dessutom ska unga hamstrar inte ha Hjul överhuvudtaget.

Bara ett tips.

[veralera]
0

De ska flytta till varsvin Bur idag faktiskt, en hamstervan kompis var och kollade på dem innan idag:) Vi fick det till en hona, en hane och en "kanske" haha!

Vet inte hur gamla de är men de diar lite fortfarande tycker jag…

Det är dvärghamstrar och inte guldhamstrar  så de har inte bråkat iaf!

Nej jag tänkte vänta med hjulet, men faktum är att jag tror att tillochmed mamman ska flytta har hittat flera stycken bra hamsterhem! Men tack för att du sa det, jag visste faktiskt inte att de kunde skada sig! Det är ett "slutet" Hjul helt i plast så det är inte i galler iaf:)

lovelybirma
0

Har bara en hamster just nu. Nästa vecka har jag 3 till :D

I Justice's bur

Spån

Ljuslila hörntoalett + sand

Ett hus bild

Toarullar

3 skålar (vatten, torrfoder & grönsaker)

Vattenflaska

Äggkartong

Lite tomt i buren just nu, men det kommer mer sen! Har inget Hjul till honom, vill att han växer till sig först så han inte går ner i vikt. Hjul kommer jag dock införskaffa & ha utanför buren när hamstrarna rastas.

UlrikaD
0

#3 Är det dvärgar så försök att få dem att flytta i par. (av samma kön) De ska ju helst bo två och två.

JaneDoe
0

Mimmi`s Bur (guld hona)

Alspån

1 hus

1 pringelsrör

2 våningar

2 stegar

1 skål med sand

1 kräcker

1 skål med mat

1 vattenflaska (fast bara pipen är i buren iof)

Papper

Hon fick buren idag så inte hunnit fixa till ännu.

Storm`s Bur (guld hane)

Alspån

1 hus

1 pringelsrör

1 hylla

1 skål med badsand

1 matskål

1 kräcker

1 vattenflaska

Papper

Även han ska få mera inredning snart..

Plumz
0

När jag läser att inte hamstrar ska ha Hjul när dem är försmå undrar jag, kan jag ha kvar mitt hamsterhjul i hans Bur även om han bara är 6 veckor? :)

/Plumz.

UlrikaD
0

Personligen har jag inte Hjul till mina bebisar förrän de blivit minst 4 månader gamla. Bättre att aktivera dem på annat sätt medans de fortfarande växer.

Plumz
0

Borde jag ta ut hjulet då? /Plumz.

[veralera]
0

#5 Ja vi försöker det:) Min kompis har en pojkdvärghamster som fungerar jättebra med andra djur (har tillochmed träffat gerbilerna som är hos henne utan problem!) så vi ska försöka få in den lilla pojken till honom. Vet ju inte om det fungerar, men vi ska se.

Sen mamman till dem kan ju stanna med honan:)

Och så har vi en krabat över, men en människa som har massa hamstrar var intresserad av henne/honom så h*n får nog sällskap där med:)

(sorry OT)