Hamster-prat!
_Hej allihopa!
Här pratar vi hamsterprat. :)
Vad har ni i era burar?
När fick ni er hamster?
Hur gammal är din hamster, vad heter den och hur ser den ut (beskriv eller skicka ett foto)?_
_Jag fick en hamster i fredags, och det är min första egna! Den heter Chicko, 6 veckor gammal och är ljusbrun men lite grå och helt vit på magen. Jätte söt.<3 Dessutom är det en guldhamster.
/Plumz_
Låter jätte gulligt! Skicka en bild :)
Jag köpte ännu en ny familjemedlem för ungefär 2 veckor sen.
Hon är Caramel LH/SA. Super mysig!
Hon brukar rymma från sin Bur tills man tar upp henne och gosar med henne. Sen kan man släppa ner henne i buren igen och då sover hon. ^^ hehe- Här är en bild på henne :)
_Aw, vad söt. Tyvär har jag inga bilder, och just nu sover han, så jag vill inte väcka honom! Men bild blir det nog så snart som möjligt.
Vilkt gulligt namn även. <3 Jag älskar långhåriga hamstrar, men det var ju synd för mig som inte hittade någon långhårig pga att alla på zooaffären var i från samma kull tror jag, och därför såg dem nästan likadana ut, och det fanns bara dem och en dvärghamster till..
/Plumz._
Jaha okej. Annars finns det ju uppfödare som oftast föder upp just långhåriga Guldhamstrar ^^ Jag väntar oftast om jag inte hittar någon som intresserar mig. Rosalie föll jag för direkt! Tack så mycket! Ja hon är sjukt söt :)
Jo, jag skulle också väntat. Men eftersom att det kom en ny kull, och jag ville ha en sådan ung hamster och jag blev "kär" i Chicko så därför ville jag ha honom. Dessutom betalade ju mina syskon för honom pga att det var min födelsedagspresent, för jag fyllde år i torsdags. :P Hehe.. !
/Plumz.
Vad har ni i era burar?
Grenar, stenar, toarullar, stora papprör, äggkartonger m.m.
Brukar varva lite och byta ut inredningen ibland.
När fick ni er hamster?
Peabo flyttade till mig i november -08, Petra i mars -09 och Tira i september -09.
Hur gammal är din hamster, vad heter den och hur ser den ut?
Tira börjar närma sig året.

Peabo blev 1 år den 18 Okt.
Offwhite långhår är han.

Och Petra är 8 månader gammal.
Hon är Rost umborous långhår.

Jaha! Grattis i efterskott då! ^^
Ja om det är kärlek i första ögonkastet vet man ju att det är rätt :)
Jag har faktiskt funderat på en korthår också ^^
Dem är jätte söta.. Eller i alla fall bruna hamstrar. Sådana du kan se på bilder ibland om det är en hamster. Dem som typ är vanligast i färgen! :P
Nej den allra vanligaste är nf (normalfärgad) men rost är också mycket vanligt. ^^
Olyxasham: Hm.. Men då har jag nog NF !:)
Jag har lite olika saker i burarna, grenar, toarullar, Hjul, sten (så dom kan komma högre upp), sän lite annat.
Julia födes hemhos mig aug -08, Sam köpte jag maj -09, Lumi och Thar juni -09, Sekhmet födes hemhos mig aug -09
Ja min äldsta är över året och mina yngsta födes för 1 vecka sedan ;). Min guldhamster (Sam) är choklad med vita tassar, vit haka och lite vit på magen han är också en väldigt långhårig ulltuss. Julia, Thar och Sekhmet är Agouti och rasen Roborovski och Lumi Husky och rasen Agouti ;). Bilden är på min pojke Thar.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
*10 Jag menade rasen Roborovski på Lumi ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Charlie2006: Dina hamstrar låter fina!