Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 4735 ggr
[Sandraaa]
1

Hur aktiverar ni era hamstrar?

Hur mycket varje dag och vad får dom göra?
Vad anser ni om Hjul i burar?
För just nu har jag inget Hjul i buren (har hört att det ej är bra) och släpper jag ut dom på golvet så springer dom ändå inte, dom sätter sig på ett ställe. Funderat på att skaffa hamsterboll, är dom bra?

Zvintos
0

Mina brukar få turas om någon ½timme-timme/dag eller så ofta jag hinner, att springa lösa i rummet.
Jättelajbans att utforska alla lådor odyl som står där.

BMEXX
0

varvar mellan att låta min hamster springa lös i rummet och springa runt i sin plastboll…

// Pabblo

Odette
0

Jag och min sambo turas om att se till att alla hamstrar får komma ut en bra stund per kväll,, de har ett eget rum att springa runt i och där har de div. leksaker/kryp-in och även ett Väl använt gym!
Dvs ett springhjul i mitten av rummet.. flitigt använd då inga av mina hamstrar har Hjul i själva buren *ler*

Det man ska tänka på vad gäller Hjul är väl att de inte ska kunna fastna med tassarna etc, vete tusan om mitt Hjul är det bästa på den punkten hmm. Men det bör ha en bra storlek iaf! Så de inte böjer ryggen så mkt, iaf enligt min mening. Känns ju mer naturligt om de får springa mer uträtt så att säga Glad

Men om dina tycker att det är tråkigt ute så kan du alltid påta ihop en liten leklåda etc.. ta en gammal kartong som du gör hål i/bygger hyllor eller gångar i osv. så kanske de kan intressera sig lite för den Tungan ute

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

[GeeGee]
0

Totte aktiverar jag genom att han får komma ut och vara på lite olika ställen. Har en Bur på övervåningen där han är ibland, badrummet, lekhagen, köket eller så springer han fritt i huset men då är jag som en igel efter honom.

Han är utanför sin Bur cirka 3 timmar per dag men tyvärr hittar han ett hörn och somnar i nöstan direkt. Så det är svårt att aktivera honom.

Totte har ett stort 27 cm Hjul i sin Bur som han alltid har där. Plus ett mindre och lite äldre Hjul i sin "lekhage".

[Sniff]
0

Min lilla bäbis Hani får komma ut en stund vid 4tiden så jag ska kunna tämja honom^^ än så länga får han bara vara på en liten yta, men snart kommer han att få ha lite mer utrymme.

Odette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag byggt ihop två kartonger till en liten leklåda.. har klippt upp lite hål i den, satt in en liten stege, ett hus som hänger på väggen (inuti kartongen) samt ställt in en "våningssäng" där.. sen kan de krypa i ett rör- till nästa kartong.. där finns det en hängmatta och en mindre kartong med papper å roligt prassel inuti.
Guuud va länge sen jag pysslade med sånt här,, de e fan skit kul!! Flört
Å inte alls direkt svårt.. bara klippa å knyta så vips har dom en lekplats hihi

De båda kartongerna…

(inuti den ena)

(tunnel igenom.. super lätt att göra!)

Man kan ju bygg ahur mkt som helst med kartong,, å det blir oftast ganska populärt..

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Anfa
0

Mina hamsterbollar används mycket! Jag brukar sitta vid datorn, göra läxorna, pyssla osv medans de springer runt i bollarna :)<3

Plumz
0

Jag fick min första hamster i fredags, och den heter Chicko! Jag vågar inte hålla honom än, men när jag är med min kompis så brukar hon ta ut honom. Hon och jag har bara lekt med honom två gånger.

_1. Första gången gjorde vi en tunnel och "labyrint" utav tv-spels fodral (vi tog bort cd-skivorna och instruktionsboken i.. Sedan la vi lite mat, och Chicko verkade tycka det var väldigt kul. :)
2. Andra gången la vi en liten filt, och sedan en annan filt runt som ett staket så han inte kunde springa ut. Jag vet inte om han tyckte det var kul, men han kröp då och då ut genom att smita egenom ett litet hål.. Men han försökte ju göra hål i filten även! Så…

Sen får han förövrigt springa i sitt Hjul, och min lillebror brukar ta ut honom och hålla honom. Fast nu sover han ju!
/Plumz._

Olyxashamstrar
0

Jag brukar låta mina hamstrar springa omkring i vardagsrummet och utforska. Min hund tycker det är jätte konstigt med små fyrbenta varelser som springer lösa i huset. Det är skönt att han inte bryr sig om dom då han är lite rädd för dom. Hehe fegis ^^ Sen brukar jag bygga en liten hinderbana till dom och lägga lite gosdaker i slutet som en belöning. :)

Plumz
0

_Olyxasham: Vad ger du dem för några godsaker då? Behöver lite tips!:)
_

Olyxashamstrar
0

Jag brukar oftast ge dom frusta ärtor, ostbitar, nötter eller kokt pasta. Sen har jag även en stor burk med köpt hamster godis som jag lägger till. Men dom föredrar ärtor osv. :)

Plumz
0

Men dem ska väl inte äta kallt? :S

Olyxashamstrar
0

Hehe jo just frysta ärtor är en stor favorit! Jag blev också chockad första gången jag hörde att det är bra för dom. ^^

Plumz
0

Ojsan! Då kanske jag ska påbörja att pröva sådant till lilla Chicko? Men jag tar bara en åt gången. :P Får bli när vi äter ärtor nästa gång, vilket vi gör sällan. ;P /Plumz.

[Emma-Rhino]
0

Än så länge får hon springa runt i sin boll vilket hon älskar. På det viset kan man göra annat, som att se på tv eller sitta vid datorn. Ska köpa en hamsterhage till henne där man kan bygga ihop en massa labyrinter och sånt utan risk för rymning.

Jag har ett Hjul i buren till henne. Hon verkar gilla det. Så länge man tar ut sin hamster tycker jag inte att det gör något om de har ett Hjul. Men det är ju aldrig bra att bara låta de springa där, då kan de väl bli lite stressade och må psykiskt dåligt?

#6 Gud va snyggt!