Nytt HamsterHjul !
hur stort är det?
hur högt blir det?
Mvh
Mig
bredden är det 18cm
samma på höjden ,
vrf undrar du ? :)
Jaha , men denna är perfekt ! , mamma köpte den i Arken :) !
dunabur
#0 Om det är guldhamster du har så ska måttet helst vara 20cm i diameter. Jag har samma som dig, fast storleken över.
// Sofia
Jag har dvärg , för min bara typ ploppades ut när hon började springa , hon typ flög iväg . Men jag orkar inte mäta nu ,
Tack Zheverez !
Dom är jättebra, jag har ett sånt!

Jag letar också efter ett nytt Hjul då mina små sötnosar numera bor i vars en bur… =)
Jag kollade på ett sådant Hjul i djuraffären men fick även höra att de funderade på att ta det ur sortiment för att några hamstrar hade fastnat med klorna och knäckt klorna ganska otäckt i de små hålen. Kan tänka mig att det kanske kan råka bli så om de springer fort och får ner en klo som hakar fast.
Blev besviken för de ser ju så bra ut. Vad har ni för erfarenhet? kanske är det väldigt ovanligt att det händer?

Jag har enbart heltäckande plasthjul på ställning i mina burar. De verkar vara de som är säkrast om man inte köper tex Whodent Wheels.
#13 har ett lika dant fast en annan storlek, funkar jättebra, bara det att det måste smörjas ofta, men annars är det inget problem. hänger ju en bit över marken och det är bra :-D
Mvh
Mig
"16 vad heter dem?
Mvh
Mig