Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2058 ggr
Mirzadancing
0

Nytt HamsterHjul !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har äntligen Dixie fått ett nytt Hjul med stöd :) ! Tänkte iaf vissa er :) !

91Marran
0

hur stort är det?

hur högt blir det?

Mvh
Mig

Mirzadancing
0

bredden är det 18cm

samma på höjden ,

vrf undrar du ? :)

91Marran
0

#2 letar efter ett som är lagom stort till min guldhamster och får plats i min Bur.

Mvh
Mig

Mirzadancing
0

Jaha , men denna är perfekt ! , mamma köpte den i Arken :) !

91Marran
0

vad har du för Bur?

Mvh
Mig

Mirzadancing
0

dunabur

91Marran
0

hur hög är den, jag har en dunabur undanställd och trodde inte det fick plats ett "stort" Hjul i den.

Mvh
Mig

Roxie
0

#0 Om det är guldhamster du har så ska måttet helst vara 20cm i diameter. Jag har samma som dig, fast storleken över.

// Sofia

Zheverez
0

har testat den modellen av Hjul.

de som hade det i sina burar fick blåsor under tassarna.

antar det är nätet som är för vasst,fint.

så håll koll på trampdynorna så inte din råkar ut för samma sak.

Mirzadancing
0

Jag har dvärg , för min bara typ ploppades ut när hon började springa , hon typ flög iväg . Men jag orkar inte mäta nu ,

Tack Zheverez !

eric-j
0

Dom är jättebra, jag har ett sånt!

Happy09
0

Jag har ett 20cm Hjul i min dunabur, det får plats :) Fast Happy får bara ha det några timmar varje kväll för det tar ju upp ganska mycket plats…

Mollle
0

Jag letar också efter ett nytt Hjul då mina små sötnosar numera bor i vars en bur… =)

Jag kollade på ett sådant Hjul i djuraffären men fick även höra att de funderade på att ta det ur sortiment för att några hamstrar hade fastnat med klorna och knäckt klorna ganska otäckt i de små hålen. Kan tänka mig att det kanske kan råka bli så om de springer fort och får ner en klo som hakar fast.

Blev besviken för de ser ju så bra ut. Vad har ni för erfarenhet? kanske är det väldigt ovanligt att det händer?

UlrikaD
0

Jag har enbart heltäckande plasthjul på ställning i mina burar. De verkar vara de som är säkrast om man inte köper tex Whodent Wheels.

91Marran
0

#13 har ett lika dant fast en annan storlek, funkar jättebra, bara det att det måste smörjas ofta, men annars är det inget problem. hänger ju en bit över marken och det är bra :-D

Mvh
Mig

Roxie
0

#13 Jag har ett sånt. Men har inte använt det mycket alls. Har flera andra Hjul som är mycket bättre för hamsterns skull/hälsa. I plast (förutom ställningen), och heltäckande. Dock går de ganska snabbt sönder då de är vääädligt goda att smaka på.

// Sofia

91Marran
0

"16 vad heter dem?

Mvh
Mig