Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4873 ggr
pigelina
0

Vad behöver en hamster i sin bur?

Vad behöver en hamster i sin Bur?
så som hamsterhjul matskål mm.
Behöver en lista så jag ska kunna prika av när jag ska köpa saker:) Det är en guldhamster som ska ha sakerna:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har till mina 1 matskål för hamsterblandning och en för annan mat typ pasta, grönsaker, frukt m.m, Hamsterhjul, hamsterhus, toalet (har bara till mina dvärgar), sandbad, sän vattenflaska och något att gnaga på (jag har ihåliga stockar med håll i som jag köpt i djuraffären). Vet inte så mycket mera som behövs i buren. Man behöver igentligen inte både hamstertoalet och sandbad. 

(sätter in en bild på sakern jag har i buren [ser kanske lite fullt ut ;P])

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

pigelina
0

ok, hur mycket brukar ett hamsterhjul av plast kosat?

// Hanna

Charlie2006
0

ca 100kr + -

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

bblomquist
0

tänk på att en guldhamster inte ska ha ett Hjul under 15 diameter, det är viktigt. hälst ska man väl ha 20.. men det funkar nog med någonting mittemellan :)

pigelina
0

#4 jo det har jag tänkt på:) annars hade den ju fått det hjulet jag hade till min robbe

// Hanna

Sara87
0

Matskål, vattenflaska, Hjul om man så önskar (minst 18 cm i diam helst större), nån leksak, gnagsaker, mat givetvis, toalett, Bottenmaterial, bäddmaterial (inte bomull!).

pigelina
0

#6 vad förmat ska man ha?

// Hanna

Sara87
0

En bra basfoderblandning som inte innehåller för mycket nötter och solrosfrön, sånt kan man ge vid sidan av om man så önskar.

Jag köper en bladning i lösvikt på Djurmagazinet å det vet jag att fler här gör. Den är populär hos mej i alla fall.

Sara87
0

Torrfoder? <-- Här kan du läsa lite om Foder å även se bilder.

pigelina
0

Tack:)

// Hanna

emma-h
0

allt som de måste ha är vatten, mat, sandlåda, motionshjul, hus att sova i, någon tunnel, och det är alltid kul med grenar (av äppelträd t.ex.) och något annat leksaksacktigt!

lycka till! :)

pigelina
0

Tack:)

// Hanna

linnea-n
0

Hamstern ska ha tillgång till; hus (med papper eller något annat hus matrial, ej osmältbar husludd), sandlåda (chincilla eller hamstersand), motionhjul (måtten beror sig på ifall du har guld eller dvärg), matskål, vattenskål eller vattenflaska, och gärna någon leksak eller lekställning. Tunlar fungerar bra, du kan också änvända dig av vanliga toalettrullar. Det finns en massa saker att ha till hamster. Gnagarpinnar eller något liknande att gnaga på är också en bra sak att ha i buren, då hamstern tänder växer väldigt fort.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

[Hamster95]
0

#1, jag diggar din burSkrattande