Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1279 ggr
Maria
0

Ny hamsterägare

Eftersom jag inte haft Hamster på många år så skulle jag vilja ha lite kostråd.

Förr så skulle man ge hamstrar sallad, gurka, maskrosblad osv. och givetvis "hårdfoder" men jag har förstått att det kanske inte alltid är så bra.

För att ge en Hamster så fullgod mat som möjligt är det någon som vill ge lite råd?

/Maria

[Popcorni]
0

Jag tycker det låter som en bra kost.
Men du kan alltid ge hamstern lite kött eller fisk då och då, efter som att hamstrar även är kötttare. Men kan te.x ge Barnmat som innehåller kött/fisk för att kompensera. Men det ska vara utan kryddor. Glad

emma-h
0

ca. hälften av alla frukter och grönsaker funkar för hamstrar (om inte fler!!) så torrfoder med lite grönsaker och frukter, även hårtbröd funkar jätte bra som kombination. knäckebröd är jätte bra för hamstern (då den håller tänderna i skick, eftersom den biter på det hårda brödet)  Så det är ett bra tips från mig! :)

lycka till!

Maria
0

Tack så mycket för alla bra tips…Glad

/Maria

Happy09
0

När det är varmt som det är nu så tänk på att ge grönsaker med mycket vätska som gurka, tomat och sånt.
Happy här hemma gillar sallad & cocktailtomater, gurka däremot är inte alls lika gott, man får prova sig fram helt enkelt.

Anfa
0

Man ska inte ge citrus- och stenfrukter :) Men gurka, tomat, salladsblad, lite ost brukar jag ge mina ibland, ja de finns jättemycket. En vanlig fröblandning brukar en av mina hamstrar få, och den andra ett annat torrfoder. Fråga på djuraffären/hos uppfödaren vad hamstern är van vid Glad

Maria
0

Jisses vad hjälpsamma ni är…tackKyss

/Maria