Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4295 ggr
indaa
0

Slutat springa i hjulet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hamster har slutat springa i sitt Hjul, är det något jag borde oroa mej för? Han sover mest nu, på nätterna också, han är uppe ett litet tag och gräver i sin sandlåda och nosar runt lite, dricker, hämtar mat, sen går han och lägger sig igen. När han är ute så är han pigg och springer runt o tycker allt är jättespännande,

Men han har slutat springa i hjulet, förut sprang han jämt i hjulet. Kan det bero på att den är för liten elr nåt? Att han får ont i ryggen av det? För han är inte gammal än, han är inte ens ett år.
Blir lite orolig bara, tycker han sover ovanligt mycket.. Dock äter han o dricker o tvättar sig o allt sånt där annat..

Hehe, lägger in en söt bild jag tog på han häromdagen..Kyss

Achatina
0

Han kanske är förnuftig nog att inte springa i det. Kanske föredrar att springa runt istället för att springa på samma ställe hela tiden.

indaa
0

Haha ja, han har blivit smart.

linnea-n
0

Han kanske har ledsnat på det. Det är samma med hamstrarna här hemma, vissa perioder springer de mindre och vissa mer. Oftast brukar de sova mer också när de blir äldre.

Det är inget du behöver oroa dig för.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

emma-h
1

om du blir orolig att han ska gå upp i vikt kan du alltid köpa en hamster boll. men det kan vara så att han springer i hjulet när du sover, att du inte märker. Jag har själv vaknat av att hamstrar som är jätte trötta på dagen kan vara helt "galna" på natten. Då dom springer i hjulet t.ex. :)

indaa
0

#4, jo jag har tänkt på de, men jag har väldigt svåra sömnproblem så jag vaknar av minsta ljud ^^ men ah, som linnea-n sa, de kanske bara är en period. :)

emma-h
0

förmodligen, han springer nog säkert snart som vanligt igen! :)

linnea-n
0

#5 oftast brukar det gå i perioder. kan också bero på hamsterns ålder också. Äldre hamstrar brukar ta det lite lugnare.

Jossangizmo
0

#7 Min hamstar har också slutat springa i buren sen jag byta Bur. Annars har han alltid sprungit i sitt Hjul. Han är ganska gammal nu. Han kan lämna mig vilken dag som helst. :'(

linnea-n
0

#8 jo det brukar oftast vara så.

Levelinamin
0

Vilcken söt liten varelse <3