Tragisk kärlekshistoria mellan 2 hamstrar
Hej!
Nu skall jag berätta något. En kärlekshistoria ungefär som Romeo och Julia i hamster format. Jag har sett mycket under åren med hamstrar. Men detta som jag skall berätta var något jag alldrig kunnat tro om en syrisk hamster. Jag har varit med om detta när jag hade gerbilder men när det gäller en hamster var något nytt för mig. Ok nu skall jag berätta då.
2006 I mars köpte jag Superstars Dusty från djuraffären. Han var en vitmagad normalfärgad herre man med kort hår. Han hade ett fantastiskt temperament en riktig charmör och ett underbart personlighet! Maj 2007 bestämde jag att köpa en svart hamserhona också från djuraffären. Hon fick namnet Superstars Vampira Queen Of Darkness II eftersom hon ar en exact kopia av Vampira Queen Of Darkness. Dusty och Vampira blev snabt vänner och brukade titta på varandra och beundra varandra från sina burar. Men Vampira hon blev helt betagen av den snygge Dusty! När Dusty föredrog att motionera i sitt Hjul satt oftast vampira och beundrade hunken Dusty när han sprang en stund innan hon själv gick och springa i sitt Hjul. Efter ca 5 minuter gick hon till dustys Bur och spanade in honom igen. De fick en kull tillsammans. Hon fick 5 två var för svaga som hon åt upp. 2 dagar senare började smågling spränga kinabomber eftersom det var 3 dagar till venetsiansk. Vampira blev stressad av allt smällande och åt upp sina småttingar. Tyvärr blev det inte några fler barn eftersom Dusty redan då hade börjat nå ålderdomen. 19 December 2007 Dog dusty stilla av ålderdom. Vampira blev förkrossad. Hon föll ner i ett svart hål och blev djupt deprimerad. Hon blev apatisk och spenderade mesta dels av tiden att sova .Hon hade dålig matlust också Jag tyckte synd om henne och köpte en ny kompis Bombina. Det blev liv i Vampira ett tag. Men så blev Vampira apatisk och deprimerad igen! Hon hade tappat livgnistan totalt. Hon kunde inte glömma Dusty fast hon nu hade en ny kompis! Med tiden började hon magra fast hon hade full matkopp och vatten till hands. Hon hade ingen förstoppning eller diarré. Enligt veterinären var hon fullt frisk men lite mager. Jag kollade även tänderna men de var som de skulle. Jag försökte med allt. Försökte pigga upp hennes liv! Men Vampira hade bestämt sig hon skulle till Dusty! Vampira självsvalt tills den dag hon dog av att vara för undernärd. Jag gjorde allt i min makt att pigga upp hennes liv och få henne att äta men förgeves. Vampira hade bestämt sig hon ville till Dusty hon ville dö! När Dusty dog tappade Vampira helt enkelt sin livsgnista och hon ville bara dö. Hennes sorg efter Dusty blev alltför svår! VARFÖR MIN ÄLSKADE SKATT! DU HADE JU MIG! Jag älskde dig så förgjordat mycket!
Jag vill påpeka att jag gjord allt jag kunde för min lilla älskade Vampira! Men hon hade bestämt sig…hon skulle dö…hon ville vara med Dusty.