Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 544 ggr
E-L-S-A
0

Brist på aktiveringsideér!

Hejsan! Jag har problem med att komma på saker jag kan göra med hamstern. Hon kan inte springa lös på golvet, för hon är jätteliten och jättesnabb, så hon skulle förmodligen försvinna då, och sen så kan jag liksom inte komma på nåt annat… Så hon sitter oftast i sin Bur.

Vad brukar ni hitta på för aktivering åt era hamstrar?

Tamara87
0

Hamsterboll?

Hjul i buren?

Royalz
0

Täcker du bara för alla springor hamstern kan springa in och gömma sig i så kan du släppa den lös på golvet :) Annars kanske du kan släppa lös den i badrummet? :)

Zaphix
0

Min hamster brukar få vara i badkaret. Lägger dit några handdukar och lute toarullar så aktiverar hon sig själv några timmar varje kväll.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Reviresco
0

Du kan ju köpa (eller bygga en egen) "hamster hage". De i djuraffären brukar kosta runt 200 kr ungefär och består av galler delar som sätts ihop och bildar en cirkel på golvet, som en hage alltså som hamstern inte kan rymma ur. I den hagen kan du ju placera ett Hjul, toarullar, tomma papperkartonger som du klipper lite hål och ingånger i (som glödlampskartonger tex) etc.

Du kan ju göra din egen provisoriska hage också genom att stapla böcker eller filmer ovanpå varandra i en cirkel på golvet.

Se bilden ->

Reviresco
0

Ber om ursäkt för den hemska teckningen i paint, men det är inte en av mina starka sidor x)

Royalz
0

#4 Hamstrarna rymmer lätt ur en sådan hage ;) dom klättrar på gallret, inte många hamstrar som inte rymt ^^

Reviresco
0

#6 Jag menar såklart inte att man ska gå därifrån efter att man placerat hamstern i hagen. Det är en självklarhet att man alltid håller uppsikt över ett så litet djur när man släpper ut det ur buren. Håller man ögonen på den så hinner den ju inte rymma. Man kan ju stänga dörrar och fönster till det rum man vistas i också.